Laos: Rahat ülkeden Çin'in ekspres treniyle bir yolculuk

Selvi

New member
“Bir Milyon Filler Toprağına” Laos denir. Bu şiirsel geliyor ve Mekong'daki büyülü iç devlete uyuyor. Serenity burada bir maksimum yaşam olarak kabul edilir. Ancak Güneydoğu Asya ülkesi, etkisi zaten görünür olan Çin'in yakalanmasıyla giderek daha fazla.


Turistler, dikdörtgen, renkli ahşap teknelerde Mekong'u hızla çekiyorlar. Sadece motorun monoton sesinden rahatsız olan bir idil etrafında. Mighty Nehri'nin her iki tarafında, tepe zincirleri nazikçe yükseldi, su bufaloları kıyıda otlattı. Uzun teknedeki bir balıkçı ağını atarken, günlük ısı yavaşça soluk mavi gökyüzünden Laos'a batıyor.

“Yavaş Tekneler”, gezginlerin de özel olarak kiralayabileceği rahat arkadaşlardır. Tayland'ın komşu ülkesindeki kanalların üzerinde kırbaçlanan hızlı teknelerin kontrastı zor olamazdı. İsim, Laotian'ın yaşama karşı tutumu için bir metafor gibidir: Güneydoğu Asya'nın tek iç eyaletinde gevşeme bir maksimum yaşamdır.


“Yollar ve aceleyle nadiren akıllıca,” diyor tur rehberi Kham Dee eski laotik atasözü ve gülümsüyor. Kayıkçı da akıllıca ve tekneyi yavaş yavaş Pak ou mağaralarına, yaklaşık 6000 Buddhatatuen'e sahip ünlü mağara tapınaklarına doğru kontrol ediyor.


Ancak bu gezi aslında daha önce başlıyor – başkent Vientiane'de. Güneşin doğuşundan kısa bir süre sonra, safrandaki rahipler -Wat Si Saket'teki ana meydanda alay şemsiyeleri giyerler. Tapınak her gözenekten güzelliği yayar. Bir gong grevi, sonra derin Budist tezgahı söyler. Birkaç yabancı ziyaretçi bu sabah yasaklanacak.

Vientiane, Bangkok veya Singapur'un zıt bir kutbudur


Çoğu turistin amacı eski kraliyet şehri Luang Prabang. Ancak Vientiane'nin tapınakları, pazarları ve Fransız sömürge binalarıyla da sunabileceği çok şey var. İşte ülkenin dönüm noktası: 16. yüzyıldan itibaren altın, teras şeklinde bir stupa olan Luang'ın.


Bir milyondan az nüfuslu Vientiane, Bangkok veya Singapur gibi parıltılar için rahat bir zıt direk. Bir parti arıyorsanız, burada yanılıyorsunuz. Genel olarak, Laos zamandan düşüyor gibi görünüyor. Ancak “bir milyon fil arazisi” değişiyor – ve ona hiç uymak istemeyen bir hızda.


Bu arada, şiirsel isim Lan Xang'ın gerçek çevirisidir. Böylece Kral, göze ulaştığında hala sahaların olduğu 14. yüzyılda ülkeyi vaftiz etmişti. Bugün, karşılaşmalar oldukça nadirdir: Çevre Vakfı WWF'ye göre, ülke çapında hala en fazla 1.000 kopya var.

Çin'in Laos'taki etkisi büyüyor


Bu arada, Laos giderek artan bir şekilde Çin'in debriyajlarında, bu da yoksul komşu ülkeyi milyar dolarlık yatırımlarla bağlıyor ve böylece daha fazla etki kazanıyor.


Örneğin, Çinli iş adamları için bir dizi çirkin casino bloğu, Tayland sınırındaki altın üçgen ve Myanmar'ın afyon için bir zarf olarak kötü şöhretli bir şekilde damgalandı. “Geçmişte, bölgedeki uyuşturucular en büyük tehlikeydi, bugün Çin'dir” diyor Tayland tarafında bir adam ve Mekong üzerindeki Laos'taki beton kalelere bakıyor.


Laos-Çin Demiryolu (LCR), 2021'den beri Halk Cumhuriyeti tarafından büyük ölçüde finanse edilen faaliyet göstermektedir. Demiryolu hattı Çin'deki Kunming'i Vientiane ile birleştiriyor ve gelecekte Tayland ve Malezya'dan Singapur'a liderlik etmeye devam edecek.

İnşaat sırasında, hala Laos'ta dağıtılan birçok patlamamış müdavim, 1964 ve 1973 yılları arasında ABD'nin Vietnam'ın komşu ülkesi aracılığıyla her sekiz dakikada bir bomba yükü ısıttığı dönemin tehlikeli anıları. Laos, dünyadaki en bombalanmış ülke olarak kabul edilir. Bu güne kadar uzmanlar, yayılmamış patlayıcıların etkisiz hale getirilmesinde çalışıyorlar.


Ancak, büyük istasyon binasında birkaç yüz kişinin inişini beklediği Vientiane'ye geri dönelim. “Vientiane Demiryolu İstasyonu” İngilizce kırmızı harflerle ve girişin üstünde laotik olarak süslenmiştir. Çince karakterler en çok parlıyor, ancak Çince karakterler – ve yakın zamanda kimin sorumlu olduğu konusunda şüphe bırakmıyor.

Luang Prabang'daki keşişlerin büyüleyici sadaka


Eski başkent Luang Prabang'a modern trenle yolculuk iki saatten az sürüyor. Yaklaşık 150 km/s'de pirinç tarlalarını ve köylerinden geçer – ancak Avrupa'daki yüksek hızlı trenlerden önemli ölçüde daha yavaştır. Vang Vieng'in backpacker sahnesinde kısa bir mola verdikten sonra, tüneller aracılığıyla devam ediyor, bazen Carst Formasyonları, Orman ve Pirinç Terasları ile manzaraya açık görünümler.

Bir sonraki vurgu ertesi sabah beklemek. Güneş doğmadan önce, Luang Prabang sokakları tam turuncuda parlıyor: yüzlerce keşiş inananların hediyelerini kabul etmek için şehirde hareket ediyor.


Ünlü “Sai Bat” sadaka 14. yüzyıldan beri bir gelenek olmuştur – ve bugün çok iyi bir turistik cazibe. Tek kelime etmeden, yolun kenarındaki insanlar, keşişlerin ve acemilerin kaplarına ve ipek etiket torbalarına yapışkan pirinç, meyve ve atıştırmalık döker.

Bugün hala var olan bu dinin en eski öğretisi olan Theravada Budizmi en yaygın olanıdır. Tur rehberi Somjai Ken, “Erkeklerin bir tapınakta birkaç gün, haftalar hatta yıllar boyunca onları öğrenmek için bir rahip olarak yaşadıkları bir gelenek” diyor. Bazıları sadece birkaç hafta kaldı, diğerleri bir ömür boyu kaldı.

Mekong üzerinde yavaş bir yolculuk


1995 yılından bu yana, eski şehir, Fransız sömürge binaları ve önemli tapınaklarla dolu iyi korunmuş mimarisi nedeniyle UNESCO Dünya Mirası olmuştur. Burada oyalanabilir ve manzarayı, örneğin Nam Nam Khan Nehri'nin Mekong'a aktığı yer manzaralı bir restoranda emebilirsiniz.


Longboat elbette çok yavaş geçiyor. Bir keşiş ortada oturur ve bornozuyla eşleşen bir safranlı şemsiye tutar. Zamandan düşen başka bir zaman.

Turistler ise daha büyük bir tekneye tırmanıyor – “yavaş bir tekne”. Bu yüzden binlerce Buda heykeliyle Pak ou mağaralar, yolculuğun sonunda olabilir: en güzel şey Mekong'da iki saatlik bir yolculuk.


“Vietnamlı bitki pirinç, Khmer onu büyürken izliyor ve büyürken Laoten'i dinliyor,” diye bir Asya atasözü. Ancak Çin, pirinç tarlalarının ortasında sallanıyor. Orta Krallık'ın Laos'u almayı başarıp başarmadığı görülüyor.

İpuçları ve bilgiler:


Varış noktası: Laos Demokratik Halk Cumhuriyeti Güneydoğu Asya'da bir iç devlettir, Çin, Myanmar, Tayland, Kamboçya ve Vietnam'ı sınırlar.


En İyi Seyahat Süresi: Kasım – Şubat/Mart. Sonra kuru süre var ve sıcaklıklar hoş. Yağmur mevsimi Nisan'dan Ekim'e kadar. Çok ısınıyor, ülkenin bazı bölgelerinde değerler yüksek nemle 40 santigrat dereceye ulaşıyor.

Varış: Almanya'dan doğrudan uçuş yok. Ancak, birçok Asya havayolu Bangkok, Hanoi veya Singapur aracılığıyla uçuşlar sunuyor. Ara iniş dahil en kısa uçuş süresi 16 ila 17 saattir.

Giriş: Alman vatandaşlarının en az altı ay geçerli bir pasaporta ihtiyacı var, girerken vize alıyorlar. Maliyeti 40 $ ve Euro olarak da ödenebilir.

Laos-China Demiryolu (LCR) ile tren gezisi: Vientiane'den Luang Prabang'a yapılan yolculuk iki saatten az sürüyor. Bilet birkaç gün önceden satın alınmalı, ikinci sınıfta 330.000 laotik kip (iyi 13 Euro) maliyeti. Biletler: laostrainttickets.com

Sağlık Bilgileri: Federal Dışişleri Bakanlığı'na göre, Almanya'dan giriş için zorunlu aşılar yok; Hepatit A'ya karşı bir seyahat aşısı önerilir ve uzun süreli kalışlar durumunda dang humması, hepatit B ve tifod.

Daha fazla bilgi: tourismlaos.org


DPA