Londra’daki Regent Kanalı: Şehir, kanalda romantik görünüyor

Selvi

New member
MAşağıya inen 25 basamağın her birinde Londra biraz daha sessizleşiyor. Öyle ki, daha bir kilometre ötede, kırmızı çift katlı otobüslerin ve siyah taksilerin işlek Euston Road’dan hızla geçtiğini, turistlerin tramvay valizleriyle King’s Cross istasyonundan dışarı akın ettiğini veya Harry Potter hayranlarının bir fotoğraf için kuyruğa girdiğini hayal etmek zor. ünlü platformda 9 ¾ .

Regent’s Canal’da, dokuz milyonluk metropolün koşuşturmacasından, koşuşturmacasından neredeyse hiç iz yok. Koruyucu ağaçların altında, kırmızı kanal teknesi “Galatée” rıhtımına sıkıca demirlemiş durumda.

Tahta bir rampa pruvaya, eve giden bir başka adıma götürür: kanepe köşesi, açılır kapanır masa, küçük bir banyoyla sınırlanan bir dolabın arkasındaki yatak. Gemideki birkaç metrekare iyi düşünülmüş ve geceleri misafirler WiFi ve doğrudan musluktan su içmeden gitmek zorunda kalmıyorlar.

Ev sahipleri için tekne onların yüzen evidir.


Geminin kıç tarafı, sahipleri, emekli çift Sarah ve Simon Hodgkinson tarafından kullanılıyor. Konuklar sadece kısa bir süre kalırken, “Galatée” on yıldır onların yüzen evi.

Taşınmak için eşyalarını büyük ölçüde azalttılar ve o zamandan beri Londra’yı alışılmadık bir yönden tanımaya başladılar: “Bizim için bir köyde yaşamak gibi,” diyor Sarah, “Burada insanlar birbirini tanıyor ve destekliyor, iyi insanlar var Gemi komşularımız ve tam merkezde çok fazla doğanın tadını çıkarabiliyor.” Öte yandan Simon, sanat eğitimi aldığı Saint Martins Sanat ve Tasarım Koleji’nden uzak değil.





Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA


Kuzey kıyısının görünümü lombozlardan geçer. Bisikletçiler rampadan kanala iner ve eski çekme yolu boyunca gezinen flaneurların etrafından ustaca geçerler.

Eskiden binlerce beygirin toynakları buraya takılırdı. Çünkü 14 kilometre uzunluğundaki Regent’s Canal, bir zamanlar Londra’nın en işlek ulaşım yoluydu ve 1820’den beri Grand Union Canal ile Thames’i birbirine bağlıyor. Kömür, inşaat malzemeleri, Midlands’tan tahıl ve hatta Norveç’ten buz blokları olsun: Mallar Londra’ya su yoluyla kilitli ve tünele uygun, yalnızca iki metre genişliğindeki dar teknelerle taşındı – çekme yolları boyunca atlar tarafından çekildi.

1960’lardan bu yana, yeşil-mavi halka yavaş yavaş Londra’nın muhtemelen en uzun yerleşim ve eğlence vahasına dönüştü. “Galatée”, Londra su yollarında bulunan tahmini 4.000 kanal teknesinden yalnızca biridir. Akşamın erken saatlerine kadar eğlence kaptanları gezi teknelerinde veya yüzen evlerde yelken açarak onları mutlu bir şekilde karşılar.

Regent Kanalı boyunca pazarlar, parklar ve vahşi yaşam


Londra kilometrelerce uzakta görünüyor. “Galatée” gemisinde dinlendirici bir gece olacak – sabahın erken saatlerinde ağaçların tepelerinde sincaplar avlanana, kuşlar cıvıldayan ve ilk koşucular kanal boyunca koşana kadar. Açık havada kahvaltı yaparken pruvadan dört metreden daha az mesafede gri balıkçılları izleyebilirsiniz.

Sarah, “Burada bir tilkinin bile bölgesi var” diyor. “Ayakkabılarını asla gece dışarıda bırakmamalısın” diye tavsiye ediyor. Dolandırıcı, onu bir misafirden çaldı ve bir yan sokağa götürdü.


Londra: Küçük Venedik'ten Camden'e doğru bir tekne gezisine çıkabilirsiniz.




Küçük Venedik’ten Camden’e doğru bir tekne gezisine çıkabilirsiniz.

Kaynak: dpa-tmn


Regent’s Canal, pazarlar ve parklarla çevrilidir. Onu keşfetmek, tarih dersi almak gibidir. Mükemmel başlangıç: Küçük Venedik’ten Camden’a tekne turu. Neredeyse 90 yıllık dar tekne “Perseus”un konukları dar yeşil deri koltuklara oturup kameralarını çıkarıyorlar. Önümüzdeki dört kilometre boyunca, renkli ve iyi topuklu bir West End London sunuluyor.

Kraliyet mavisi “Cecily”, kırmızı “Mathilda” veya bir pop yıldızına ait beyaz kanal teknesi “Philona” gibi yan yana uzanırlar. Kanalın Regent’s Park’ın etrafında kuzeye kıvrıldığı yerde gösterişli villa arsaları sıralanmıştır. Yolculuk hareketli Camden Market’te sona erene kadar, Londra Hayvanat Bahçesi’nin devasa çitleri kısa sürede ağaçların tepesinde yükselir.

Eskiden bir kömür deposu, şimdi havalı bir mahalle


Daha doğuya doğru gezinirken, daha fazla kanal teknesi çekme yolunu sıralar. Birçok çatıda derme çatma sepetlerde ve kutularda çiçekler, otlar veya domatesler filizlenir.

King’s Cross’a uzak değil. Kapsamlı bir inşaat projesi sırasında, daha önce sahipsiz olan site, popüler mağazalar, restoranlar ve üniversite ile popüler bir bölgeye dönüştürüldü. Granary Square’e giden geniş basamakları tırmanmak, yenilenmiş Granary binasına ve Coal Drop Yards’a bakmaktadır. İsimleri, bir zamanlar buğday ve kömürün burada depolandığını gösteriyor.


Londra: King's Cross'un kalbindeki Granary Meydanı'nın basamakları popüler bir buluşma yeridir




Tekne izleme ve takılma: King’s Cross’un kalbindeki Tahıl Ambarı Meydanı’ndaki basamaklar popüler bir buluşma yeridir.

Kaynak: dpa-tmn


Çekme yoluna döndüğümüzde, çok geçmeden Islington Tüneli görünür hale gelir. Doğuya giden tekneler, hareketli The Angel’ın diğer ucunda yeniden ortaya çıkmadan önce 885 metre uzunluğundaki karanlık tüp tarafından yutulmuş gibi görünüyor. Yürüme yolu, Chapel Market’i geçen bu geçitte yerin üstünden geçiyor.

Kanal, mavi şeridini yedi kilometre daha Thames’e kadar uzatır. Londra’nın Doğu Yakası boyunca onu ne kadar takip ederseniz, o kadar az turistik olur. Ziyaretçilerle, genişleyen Victoria Parkı gibi bitişik vahalarda da nadiren karşılaşılır.

Londra’daki kiralık daireyi bir yüzen evle değiştirdi


Yol boyunca Lizzie ve Jan da dahil olmak üzere güzel karşılaşmalar sizi bekliyor. “Hasat Ayı”nın pruvasında öğleden sonra güneşinin tadını çıkarıyorlar. Sadece birkaç ay önce, 26 yaşındaki aksesuar üreticisi ve bir hayır kurumunun 30 yaşındaki bölge müdürü, pahalı kiralık dairelerini ömür boyu yüzen evle değiştirdiler.


Londra: Lizzie ve Jan




Küçük ama güzel: Lizzie ve Jan “Hasat Ayı”nda yaşıyorlar. İki haftada bir yatak değiştirmek zorundalar

Kaynak: dpa-tmn


“Galatée” özel ve gıpta ile bakılan bir rıhtımda kalıcı olarak demirlemiş olsa da, genç çift – tüm “kayıkçıların” yarısından fazlası gibi – sürekli hareket halinde olan sözde “sürekli kruvazörlerden” biridir. Yılda 1000 sterlinlik (yaklaşık 1150 avro) bir lisans için, Londra kanal sistemindeki halka açık rıhtımlarda iki hafta demirleyebilirler.

Jan, “Popüler yerlerde tekneler yan yana demirlemek zorunda kalsa bile, yeni bir yer bulmak nispeten kolay,” diyor. “Öyleyse, örneğin su tankını da doldurmamız gerekiyor. Haftada beş saat böyle bakım işleriyle meşgulüz.” Daha fazla iş anlamına gelse bile yaşam tarzından keyif alıyorlar.


Londra mı? İşte daha fazla ipucu:




Kanalın sonunda, popüler Marina Limehouse Basin’de dar tekneler de demirlenir. “Burada ne kadar romantiksin!” diye haykırıyor biri. “Evet,” diye yanıtlıyor bir yüzen ev sakini, “güneş şimdi parlıyor, ama kış gelene kadar bekleyin.”

Bu arada Sarah ve Simon Hodgkinson şimdiden ocaklarını yakmayı ve bir sonraki sanat sergisini planlamayı dört gözle bekliyorlar. Ardından “Galatée”, çekme yolunda bir açılır galeriye dönüşür. Bu da görülmeye değer olmalı.

İpuçları ve bilgiler:


Tatil istikameti: Regent’s Canal, City of Westminster, Camden, Islington, Hackney ve Tower Hamlets ilçeleri boyunca uzanır.

Varış ve formaliteler: Londra havaalanları Heathrow, Stansted, Luton, Gatwick üzerinden varış. Veya Eurostar ile bağlantılı trenle. Giriş için geçerli bir pasaport gereklidir.

Bir kanal teknesinde geceleme: Londra kanal teknelerinde gecelemelerin çoğu, Airbnb veya Book a Houseboat gibi platformlar aracılığıyla rezerve edilebilir. Sağlayıcı The Boathouse ayrıca su üzerinde konaklama imkanı sunmaktadır.

Regent Kanalı Çevresi: Little Venice ve Camden arasındaki tekne turları, London Waterbus Company veya Jason’s Trip aracılığıyla çevrimiçi olarak rezerve edilebilir. Kanalın tarihi, Battlebridge Havzası’ndaki Londra Kanal Müzesi’nde canlanıyor.

Bilgi: ziyaretlondon.com/en; ziyaretbritain.com/de/de