Londra’dan Milano’ya çevre bölgeleri: Para karşılığında araba ile ücretsiz seyahat

Selvi

New member
Şehir gezileri Şehirlerde araç kullanma yasağı

Sürücüler para karşılığında düşük emisyon bölgesine buradan girebilir



Avrupa’daki pek çok şehir artık düşük emisyonlu araçların şehir merkezine girmesine izin vermiyor. Ancak bazı metropollerde yabancı plakalı sürücüler, ücret karşılığında online kayıt yaptırarak düşük emisyon bölgesine erişim satın alabiliyor.




Şu an: 07:14| Okuma süresi: 4 dakika




Ağustos ayının sonundan bu yana, düşük emisyon bölgesi Londra'nın tüm ilçelerini kapsıyor;  Kurallara uyum kameralarla takip ediliyor




Ağustos ayının sonundan bu yana, düşük emisyon bölgesi Londra’nın tüm ilçelerini kapsıyor; Kurallara uyum kameralarla takip ediliyor

Kaynak: resim ittifakı/empics/Yui Mok


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



MÇevre çıkartmaları ve çevre bölgeleriyle AB genelindeki şehirler, sağlığa ve çevreye zararlı ince toz sorununu kontrol altına almaya çalışıyor. Bu nedenle, düşük emisyon standartlarına sahip her türlü aracın birçok metropolde dışarıda kalması gerekiyor. Kural olarak, genellikle çekici şehir merkezleri olan kentsel çevre bölgelerine yalnızca düzenlenmiş katalitik konvertörlü benzinli motorların ve dizel motorların (Partikül filtreli Euro Six, Five, Four ve Euro Three) girmesine izin verilir. Almanya’da bu, yeşil çevre etiketine karşılık gelir.

Ancak bazı Avrupa metropollerinde yabancı plakalı sürücüler, aşağıdaki örneklerde de görüldüğü gibi, bir ücret karşılığında çevrimiçi kayıt yaptırarak düşük emisyonlu bölgeye erişim satın alabilirler.

İngiltere: Londra’nın merkezine seyahat pahalı


Londra’da şehrin ortasından geçmek isterseniz küçük bir servet kaybedersiniz. Çünkü Büyük Britanya’nın başkenti araba trafiğine erkenden kırmızı kart göstermeye başladı. Başlangıçta, çok sayıda trafik sıkışıklığı, sözde tıkanıklık ücretinin Şubat 2003’te getirilmesinin nedeniydi. Şehir merkezinin 22 kilometrekarelik alanı etkilendi. 2007’de bölge yeniden neredeyse iki katına çıktı. Şu anda şehir merkezine hafta içi sabah 7’den akşam 6’ya kadar yolculuk yapan her araç için 15 pound (yaklaşık 17,50 euro) ücret alınıyor.


ayrıca oku


İngilizlerin yarısından fazlası Londra'daki düşük emisyon bölgesinin genişletilmesine karşı






2019’dan beri Ultra Düşük Emisyon Bölgesi (ULEZ) vergisi trafik sıkışıklığı ücretine ekleniyor. Artık AB’nin yeşil etiket standardını karşılamayan bir araba için günlük 12,50 pound (yaklaşık 15 euro) tutarında ULEZ ücreti alınacaktır. Düşük emisyon bölgesi, Ağustos 2023’ün sonunda Büyük Londra’yı kapsayacak şekilde genişletildi ve şu anda 32 ilçenin tamamını kapsıyor. Bu arada ödememek de çözüm değil: Londra’nın her yerinde her şeyi izleyen yoğun bir kamera ağı var. İhlaller 180 pound (yaklaşık 210 euro) para cezasıyla cezalandırılıyor.

Daha fazla bilgi: tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge ve tfl.gov.uk/modes/driving/ultra-low-emission-zone/ulez-payments

Fransa: Vinyet zamanında sipariş edilmeli


Çürüyen arabalarla seyahat edenlerin Fransa’nın şehir merkezlerine girme olasılıkları giderek azalıyor. Çevre bölgelerinin sayısı artıyor. Paris, Grenoble, Lille, Toulouse, Nice ve son zamanlarda Strasbourg’da yüksek emisyonlu araçların kullanılması yasaklandı. İki farklı fakat kalıcı çevresel bölge ZFE (zone à faible émission) ve ZCR (zone de sirkülasyon kısıtlaması) ve konuma bağlı olarak geçici sürüş yasakları bulunmaktadır.

Alman çevre etiketi tanınmıyor. Bunun yerine sürücülerin Crit’Air vinyetini çevrimiçi sipariş etmesi gerekiyor. Sınırsız bir süre için ve her türlü çevre bölgesi için geçerlidir. İlk kez 31 Aralık 1996’dan sonra tescil edilen otomobiller, 1 Haziran 2000’den sonra motosikletler ve 30 Eylül 1997’den sonra 3,5 tona kadar ticari araçlar için vinyet Fransa Çevre Bakanlığı’ndan sipariş edilebilir. Uygulama Almanca olarak da mevcuttur.

Vinyet hala posta yoluyla gönderileceğinden, sipariş için mutlaka yeterli zaman ayırmalısınız! Ancak posta ücreti dahil yalnızca 4,60 avroya mal oluyor. Fransız etiketi olmadan araç kullanan sürücülere en az 68 avro para cezası verilecek.

Daha fazla bilgi: certificat-air.gouv.fr

Belçika: Çevre bölgeleriyle birlikte Brüksel, Anvers ve Gent


Belçika’nın LEZ (Düşük Emisyon Bölgesi) kısaltmasıyla anılan çevre bölgelerinde, sıfır ila bir Euro emisyon standartlarına sahip araçların ve Euro sıfır ila dört standartlarına sahip dizel araçların yasak olduğu belirtiliyor. Brüksel, Anvers ve Gent şehirleri çevre bölgelerine sahiptir. Belçika tescilli arabaların buna uyması gerekir.


Arabayla seyahat hakkında daha fazla bilgi:




Örneğin, yabancı arabalar Brüksel için lez.brussels/mytax/de/ web sitesinde kaydedilebilir. Araç emisyon standartlarını karşılamıyorsa, 35 Euro karşılığında günlük biletlerle kendinizi yasaktan kurtarabilirsiniz. Ancak bunu yılda sekiz kereden fazla yapmamalısınız. İhlal durumunda ödenebilecek 350 avroya kadar olan ceza oldukça yüksek.

Daha fazla bilgi: Anvers için: lez.antwerpen.be/?taal=DE; Gent için: lez.stad.gent/de/flows/controleertoegang

İtalya: Birçok eski şehirde araç kullanma yasağı


İtalya’da Bologna, Floransa, Cenova, Milano, Roma, Torino ve Verona gibi şehirler eski şehirlerini genel sürüş yasakları olan Zona Traffico Limitato (ZTL) ile koruyor. Yalnızca özel izinlere sahip veya sakini olan arabaların oraya gitmesine izin verilmektedir. İstisnasız tüm diğerleri araçlarını geride bırakmak zorundadır.


ayrıca oku


Roma: Yazar, Tiber boyunca bisiklet rotasını ve Tiber Adası'ndan Castel Sant'Angelo'ya yapılan turu beğendi






Kurala uyulmaması halinde 100 avro civarında para cezası riski bulunuyor. Araba sürmenin yasak olduğu bölgenin ortasında bir otel rezervasyonu yaptıran herkesin, hostelin giriş izni ayarlayabilmesi için otele araç plakasını varıştan çok önce vermesi gerekmektedir.

Öte yandan Milan, uygun bir şehir içi çevre bölgesi kurmuştur. 7,5 metreden uzun tüm araçlar gibi, sıfırdan ikiye kadar Euro’lu benzinli arabalar ve standart sıfırdan beşe kadar olan dizel arabalar da girişe dahil değildir. Diğer tüm arabalar için sürüş izinleri satın alınabilir. Maliyet: Günde beş avro, çok günlük geçişlerin maliyeti 15 avro.

Milano için daha fazla bilgi: areac.atm-mi.it/Areac/IWeb/English.aspx

ADAC’dan bilgi: adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-trieb/fahrmarken-umHaberlerzones/fahrmarken-ausland/


Avusturya otoyol geçiş ücretleri için günlük vinyet uygulamasına geçiyor

Avusturya’da, 2024 yılından itibaren ilk kez otoyollar için bir günlük vinyet araç başına 8,60 avro fiyatla sunulacak. Daha önce, kısa süreli kalışlar veya transit geçişler için bile on günlük bir vinyet satın alınması gerekiyordu.