Lufthansa'nın ötesinde – bu havayolları Almanya'da mevcuttu

Selvi

New member
Milyonlarca Alman onlarla birlikte Saarbrücken veya Sylt'e, aynı zamanda Şanghay veya Sidney'e uçtu. Atlantis ve Air Berlin, LTU ve General Air ile, bazı ünlü ve bazı uzun zamandır unutulmuş isimlere sahip düzinelerce havayolu Almanya üzerinde gökyüzündeydi, ama aynı zamanda uzun mesafeli rotalardaydı – hepsi savaş sonrası Alman havacılığının öncüleriydi. hepsi çoktan ortadan kayboldu.

Havacılık yazarı Andreas Spaeth, yıllarını çağdaş tanıklarla röportaj yaparak, arşivleri tarayarak ve eski uçuş planlarını değerlendirerek geçirdi. Sonuç, Alman yolcu havacılığı hakkında, lider Lufthansa'nın ötesinde yetkin bilgiler sağlayan ve nadir fotoğraflarla zamanın ruhunu canlandıran büyüleyici resimli bir kitaptır. Spaeth burada kısa metinlerle en heyecan verici altı havayolunu sunuyor.


Atlantis (1968-1972): 60'ların sonundaki charter öncüsü


Parlak turuncu uçakları ve korugan şapkalı şık kırmızı ve siyah üniformalı hostesleriyle Atlantis bir hussar işiydi: 1968'de Lufthansa, piyasadan rakip olarak ilk Alman savaş sonrası havayolu Südflug'u (1953'te kuruldu) satın aldı. Ancak satış müdürü ve baş pilot, kendilerinin devralınmasına izin vermedi ve serbest meslek sahibi olmayı tercih etti.





Gerçekten şık: Atlantis'te hostesler hap kutusu şapkalarıyla birlikte kırmızı ve siyah üniformalar giyiyorlardı

Kaynak: Fraport arşivi


Atlantis'i kurdular; efsanevi isim, yeniden doğan bir şirkete tam uygun görünüyordu. Yedi uçağıyla Atlantis, başta Kuzey Amerika şehirleri ve Akdeniz'in yanı sıra Tokyo, Hong Kong, Nairobi ve Sidney'e de charter rotaları ile o zamanın en büyük ikinci Alman havayolu haline geldi.

Lufthansa baskıyı artırdı ve rekabete sıkı bir şekilde mücadele etti. Atlantis'e Kuzey Atlantik boyunca tarifeli uçuşlar için izin verilmemesini sağladı. 1972'de Atlantis iflas etti; Bugün havayolu neredeyse tamamen unutuldu.

General Air (1962–1976): Hamburg'dan cennet kuşları


Artık neredeyse hiç kimse onları tanımasa da, Hamburglu General Air en göz kamaştırıcı Alman havayollarından biriydi. Her şey 1962 yılında pervaneli uçaklarla deniz kenarındaki tatil trafiğinin başlamasıyla başladı. Şirket daha sonra büyük Convair uçaklarıyla Lufthansa rotalarını devraldı.


Batıda kullanılan Sovyet jeti: General Air'in filosunda beş gürültülü Rus uçağı vardı




Batıda kullanılan Sovyet jeti: General Air'in filosunda beş gürültülü Rus uçağı vardı

Kaynak: Ralf P. Kokoschka


1972'de Batı Almanya'da bir havayolu şirketi tarafından şimdiye kadar yapılan en sıra dışı uçak anlaşması gerçekleşti: General Air, son derece uygun şartlarda beş adet üç motorlu, 27 koltuklu Sovyet Yak-40 mini jeti sipariş etti. 1975'e kadar, Sylt'teki Westerland dahil, Almanya içindeki tarifeli uçuşlarda gürültülü Eastern Airlines'ı kullandı. Daha sonra kazalar ve maddi sıkıntılar yaşandı ve 1976 yılında bitti.

LTU (1955–2009): sinyal rengindeki uçak


1955 yılında kurulan ve LTU olarak kısaltılan Lufttransport Union, Düsseldorf'tan dünyanın her yerine uçtu; gelişen Alman hava turizminin sembolü haline geldi. “Uçmak herkes içindir” sloganıydı ama yorucuydu: Örneğin 1956'da Tenerife'ye uçuş neredeyse on bir saat sürdü, artı Fas'ta bir gece konaklama.


Uçan parti mahzeni: LTU'da yolcular ek ücret karşılığında alt güvertede dinlenebilirler




Uçan parti mahzeni: LTU'da yolcular ek ücret karşılığında alt güvertede dinlenebilirler

Kaynak: Andreas Spaeth arşivi


1968'den beri LTU, uçaklarını farklı kılan parlak turuncu-kırmızıya güveniyor. TriStars'ın alt güvertesindeki Club Lounge ve Kuzey Kutbu gezi uçuşları gibi yenilikler şirkete kendi profilini kazandırdı; 1990'ların ortasında Vancouver, Pekin ve Cape Town'a dünya çapında seyahat ediyordu. 2007'de Air Berlin LTU'yu devraldı ve popüler marka 2009'da ortadan kayboldu.

Aero Lloyd (1979–2003): Frankfurt tatil havayolu şirketi


Aero Lloyd eski bir markadır; 1923 gibi erken bir tarihte bu isimde bir havayolu şirketi vardı. Modern Aero Lloyd, 1979'dan itibaren başlangıçta operatörden bağımsız, saf bir charter havayolu olarak uçtu; kendisini “küçük, güvenilir, sevimli” olarak konumlandırdı. 1988'de Aero Lloyd, Lufthansa'ya meydan okudu ve Almanya içinde yüzde 15 daha ucuz tarifeli uçuşlar başlattı.


Turkuaz renkte bir rüya: Aero Lloyd uçuş görevlilerinin şık üniformaları




Turkuaz renkte bir rüya: Aero Lloyd uçuş görevlilerinin şık üniformaları

Kaynak: Andreas Spaeth arşivi


Teklif ve avangard üniformalar, düzenli hizmetin milyon dolarlık bir mezara dönüşmesine engel olamadı. 1992 yılında uzun yol taşımacılığı işine girme planları boşa çıktı. 2001 yılında Aero Lloyd, FC Bayern ile futbol ortaklığına giren ilk havayolu oldu. Ancak düşüş eğilimi durdurulamadı ve 2003 yılında iflas yaşandı.

Alman BA (1992–2008): İngiliz kaçamağı


Yeniden birleşmenin ardından İngilizler, 1992'den itibaren Deutsche BA (DBA) aracılığıyla Alman pazarına erişimi güvence altına aldı. Başlangıçta beyaz eldivenlerle ve business class'ta sıcak yiyeceklerle asil bir hizmetle, daha sonra daha iyi bir düşük maliyetli havayolu olarak – hiçbir zaman gerçek bir plan olmadı ve herhangi bir kar da olmadı.


Ticari marka olarak sanat: Deutsche BA, jetlerinin kuyruk ünitelerini sanatçılar tarafından tasarladı




Ticari marka olarak sanat: Deutsche BA, jetlerinin kuyruk ünitelerini sanatçılar tarafından tasarladı

Kaynak: Andreas Spaeth arşivi


Ancak DBA cesur, genç bir şirketti ve her zaman büyük Lufthansa'yı kızdırmaya hazırdı. Ve Almanya'daki hiçbir havayolu şirketi, İngiliz ana şirketi British Airways'e benzer şekilde, 1997 yılında kuyrukları sanatçılar tarafından parlak bir şekilde boyanmış olan DBA kadar çekici bir uçağa sahip olmadı.


Havacılık tarihinden daha fazlası:




Ama hepsinden önemlisi, DBA gemideki çikolata kalplerini icat etti. O kadar popülerdiler ki, 2006 yılında DBA'yı satın aldıktan sonra Air Berlin bunları teklif etti ve uçuşun sonunda yolculara dağıttı.

Air Berlin (1979–2017): Tatil havayolundan 2 numaraya


Bu, duvarlarla çevrili Batı Berlin'den gelen küçük bir tatil havayolunun nasıl dünya çapında ün kazandığını ve Alman ikinci büyük havayolu haline geldiğini, ancak daha sonra aniden ortadan kaybolduğunu anlatan inanılmaz bir hikaye. Her şey, Batı Berlin'den gelen Alman tur operatörleri için tatilcileri eski Boeing 707'lerle Akdeniz'e uçurmak üzere 1979 yılında genel merkezi Miami'de bulunan AirBerlin USA'yı kuran eski Pan Am pilotu Kim Lundgren ile başladı.


Genel merkez Miami: Air Berlin ABD havayolu olarak başladı




Genel merkez Miami: Air Berlin ABD havayolu olarak başladı

Kaynak: SDTB/Fotoğraf: C.Kirchner


Yanlış yönetim ve diğer havayollarının çok fazla satın alınmasıyla aşırı genişlemeyle sonuçlandı. 2011 yılında Air Berlin, Abu Dabi'den hâlâ Etihad şemsiyesi altına sığınmaya çalışıyordu. Ancak umut edilen kurtarma gerçekleşmedi; Golf Line nihayet 2017'de parayı kapattığında, Air Berlin'in planladığı yeni uçak görünümü (kuyrukta ayı logosu bulunan) prömiyerini kutlayamadan son geldi.


Andreas Spaeth'in “Unutulmamış – Efsanevi Alman Havayolları”, Motorbuch-Verlag tarafından yayınlandı, 192 sayfa, 32 euro




Kaynak: Motorbuch Verlag


Andreas Spaeth'in “Unutulmamış – Efsanevi Alman Havayolları”, Motorbuch-Verlag tarafından yayınlandı, 192 sayfa, 32 euro

Bu makale ilk olarak Aralık 2022'de yayınlandı.