Meksika'daki Los Cabos: Baja California'da balinalar, çöller ve geniş kıyı şeridi

Selvi

New member
Meksika Baja California yarımadasının güney ucunda aktif tatilciler ve doğa tutkunları için bir cennet olan Los Cabos yer alır. Huzur ve sessizlik vaat eden turistik merkezlerden uzakta yeterince köşe bulacaksınız. Ve kışın Pasifik'teki bölge oldukça ılımandır.


Balina, güçlü bedenini yavaş yavaş sudan dışarı iter, başı tekrar suya batırılır, vücudu düz bir yay çizer, ta ki suyun sel gibi aktığı yükseltilmiş kuyruk yüzgeci mavilikte kaybolana kadar. Arka planda otel kompleksleri sahil boyunca uzanıyor. Arkasında yarım daire şeklinde gruplanan dört balina gözlem teknesi, 45 dakikaya kadar süren dalışını sonlandırıp nefes almak için yüzeye çıkacak bir sonraki kambur balinayı aramak için motorlarını yeniden çalıştırıyor.

Meksika'nın genişleyen Baja California Sur (BCS) eyaletinin güney ucundaki bölge olan Los Cabos, dünyadaki en iyi balina izleme yerlerinden biridir. Los Cabos'ta balina mevsimi, dev deniz memelilerinin kuzeydeki beslenme alanlarına geri dönmeden önce çiftleşmek ve yavrularını doğurmak için Alaska kıyılarından daha sıcak sulara yüzdüğü Aralık ortasından Nisan ortasına kadardır.


Balina turunun başlangıç noktası olan Cabo San Lucas'taki marinada, bu muhteşem doğa manzarasının ne kadar yakın olduğunu gösteren hiçbir şey yok. Cabo San Lucas, hızla büyüyen, Amerikalıların lüks balerinlerine benzeyen bir şehir; fiyat seviyesi neredeyse New York standartlarına ulaşıyor. Buna barlar, restoranlar, hediyelik eşya dükkanları ve pencerelerinde Viagra ve opioid reklamı yapan şaşırtıcı sayıda eczanenin bulunduğu marina çevresindeki sarhoş turistler de dahildir.

Güneş ve plaj tatilcilerin ilgisini çekti


Los Cabos sadece popüler bir bahar tatili destinasyonu değil, aynı zamanda bir golf destinasyonu ve yüksek dolarlık spor balıkçılığı yarışmalarının yapıldığı bir mekandır. Ancak yine de bölge huzur ve doğa arayanlar için yeterince köşe sunuyor. Los Cabos'u 2023 yılında yaklaşık 3,9 milyon turist ziyaret etti; bunların neredeyse üçte ikisi ABD ve Kanada'dan geldi.


Yılda 350 gün güneş ışığı ve çok sayıda kumsal, BCS'deki turizm gelişiminin 1970'lerde hız kesmeden ilerlemesi anlamına geliyordu. Sonuç, Meksika'nın batı kıyısında uzanmış bir parmak gibi uzanan 1.550 kilometre uzunluğundaki dar Baja California yarımadasının en dış ucu için bir master plan oldu. Los Cabos, yalnızca kışın 25 derece civarındaki ılıman sıcaklıkları nedeniyle değil, aynı zamanda yeni direkt uçuş bağlantısı nedeniyle de Avrupalılar için ilgi çekicidir.


Cabo San Lucas ve San José del Cabo kasabaları arasında, kumsallar boyunca bir otel tesisinin diğerini takip ettiği (çoğunda yüzmek için çok güçlü bir akıntı vardır) yaklaşık 30 kilometre uzunluğunda bir “turist koridoru” oluşturuldu. 18 birinci sınıf Golf sahasıyla desteklenmektedir (üç tanesinin daha yakında açılması planlanmaktadır). Kısaca Cabo olarak da bilinen Los Cabos'un tatil bölgesi, iki kasaba ve çevresinden ortaya çıktı.

La Ventana çölünde yürüyüş


Cabo Nature'dan iki biyologla birlikte balina izlerken karadaki koşuşturmayı hızla unutuyorsunuz. Tekne kaptanı ve şirket kurucusu, okyanus bilimci 33 yaşındaki Belem ve deniz biyoloğu rehber Mariana (28), balinaları gördüklerinde hâlâ heyecanlanıyor. Los Cabos'un simgesi olan Arco kaya oluşumuna kısa bir yoldan geçmeden önce Mariana, plastik bir kambur balinayı çıkarıyor, onu havaya kaldırıyor ve bu modeli kullanarak her hayvanın parmak izimize benzeyen benzersiz bir kuyruk yüzgecine sahip olduğunu açıklıyor. Bir balina bu şekilde diğerinden güvenilir bir şekilde ayırt edilebilir.


Kış aylarında Kuzey Amerika'dan güney iklimlerine göç edenler yalnızca kambur balinalar değildir. Sabahları küçük bir grup yürüyüşçü La Ventana'nın kaktüs çölünde yürürken “Bisiklet!” sesi tekrar tekrar duyuluyor. Yürüyüşçüler ve bisikletçiler, bazıları iki kat yüksekliğinde olan çok kollu kaktüslerin arasından geçen dar yolları paylaşıyor. Yetmişli yaşların ortasındaki ince telli, grubun yanından geçen dağ bisikletlerinin üzerinde oturuyor. Birçoğu sonbaharın sonlarında Colorado, Montana ve hatta Alaska'dan karavanlarıyla güneye doğru yola çıkıyor.

Doğu kıyısındaki La Ventana köyü de uçurtma sörfçüleri için mükemmel koşullar sunuyor. 42 yaşındaki Carlos Palarzuelos, “Sezon Ekim'de başlıyor ve Nisan'da bitiyor” diyor. Kendisi “Todo Bien” otelinin rehberi ve yöneticisi. La Ventana, “pencere” anlamına geliyor ve daha çok Isla Ceralvo açıklarında ve burun arasında bir kanal olan bu pencereden sürekli bir rüzgar esiyor.


Uçurtma sörfçüleri bölgenin turistik gelişimini hızlandırdı. Öyle ki lüks broker Engel & Völkers tozlu ana caddede bir ofis açtı. Bir zamanlar sadece beş aileden oluşan La Ventana'nın gelişiminin merkez üssü Playa Central'daki sörf kampıydı.

VW otobüsleri ve diğer karavanlar hâlâ eski Karides Deposu'nun bulunduğu yere park edilmiş durumda. Ancak: “Uçurtma sörfü yeni golf” diyor Carlos ve bölgedeki emlak fiyatlarının o kadar arttığını, Cabo'daki evlerin bazen Hollywood Hills'tekinden daha pahalı olduğunu söylüyor: “Bazıları şimdiden 'Cabo Tepeleri' bölgesi.”

Çiftlik turistler için turlar sunuyor


Bölgedeki en büyük arazi sahiplerinden biri Christy Walton'dur. 16,7 milyar dolar olduğu tahmin edilen servetiyle dünyanın en zengin kadınlarından biri olan Walmart'ın varisi John T. Walton'un dul eşi, neredeyse 20 yıl önce bu ülkeye aşık oldu ve onu korumak için parça parça satın alıyor. Sizin “Rancho Cacachilas”ınız 170 kilometrekarelik bir alanı ölçer ve en yüksek zirvesi yaklaşık 1.200 metre yüksekliğinde olan eyalet başkenti La Paz'ın doğusundaki bir dağ sırası olan Sierra de las Cacachilas'ın doğu tarafında yer alır.

Walton, “Rancho Cacachilas”ı karma bir proje olarak tasarladı: Kaliforniya Körfezi'nin muhteşem manzarasına sahip 14 glamping çadırlı turizm şubesi, yaklaşık 100 kilometrelik yürüyüş ve dağ bisikleti parkurları, katır turları var – ve aynı zamanda hala serbest dolaşan sığırlar ve atların ve keçilerin beslendiği, peynir yapıldığı ve sebzelerin yetiştirildiği bir çiftlik ve ayrıca doğanın korunması.


Siteye ancak rezervasyon ve rehberli turlarla girilebiliyor; birinin burada kaybolması çok kolay: “Cep telefonunun çekemediği yerler var” diyor Said Estrada. 34 yaşındaki adam Mexico City'de İngilizce öğretmeniydi ve iki yıldır çiftlikte rehber olarak çalışıyordu.

Kaynağın ve palmiye ağaçlarının bulunduğu küçük bir vahaya doğru kısa bir yürüyüş sırasında, yaprak dökmeyen bir çalıyı işaret ediyor. Sıradağlara ve çiftliğe adını verdi: Cacachila. Said, “Kırmızı meyveleri sadece insanlar için değil, aynı zamanda inekler ve keçiler için de zehirlidir” diyor. “Uzuvları felç ediyorlar. Bu yüzden çiftçiler onları kesip yaktı. Sonuç olarak artık pek yaygın değiller.”

El Triunfo'da gerçekleşen bir rüya


1734'te kurulan ve pek de uzak olmayan eski altın ve gümüş madeni kasabası El Triunfo'da “Rancho Cacachilas”ın bir karakolu bulunuyor: adı MUVACA (Museo del Vaquero de las Californias) ve ranchero kültürüne adanmış. Baja'nın kovboyları. Tarihi bir binada yer alıyor, ancak modern sahnelemesiyle, bugün 350 nüfuslu bu uykulu köyde, bir ineğin ara sıra ana caddede yavaşça koştuğu bir uzay gemisine benziyor.


Şehirdeki tek otel José Castellanos Hernandez tarafından işletiliyor: “Cabañas El Triunfo” neredeyse kurumuş bir nehir yatağının kenarında yer alan küçük binalardan oluşan bir koleksiyon. Gençliğinde güney Meksika'dan ABD'ye gelen ve inşaat yardımcılığından California, San José'de restoran sahibine kadar yükselen 68 yaşındaki adam, her zaman bir çiftlikte emekli olmanın hayalini kurmuştu. On yıl önce dolambaçlı bir yoldan El Triunfo'ya geldi, mülkü satın aldı ve tavuklar ve keçiler de dahil olmak üzere hayalini gerçekleştirdi.

Keçileri tekrar sattı ve tavukların koşmasına izin verdi; yavruları nehir yatağında koşuşturuyor. Daha sonra Hernandez “Cabañas El Triunfo”yu kurmaya başladı. Havuz, zipline, plaj voleybolu sahası, masa tenisi masaları bulunmaktadır. Kardonlar ve çiçekli begonvil çalıları arasında eski bir araba duruyor, bir rüzgar türbini gıcırdıyor. Her şey büyüleyici bir şekilde biraz doğaçlama görünüyor.

José, ziyaretçileri barış çıkartmaları taşıyan, restore edilmiş 1976 model VW otobüsüyle kumlu nehir yatağından geçiriyor; önce Çin mezarlığına, sonra eski bir madene, ardından da köye ve çevredeki tepelere bakan bir platoda gün batımını izleyenler için.

İtibaren San Jose del Cabo'ya “Dünya Akvaryumu”


San José del Cabo yaklaşık bir saat daha ileridedir. Sokakları rengarenk kiraz ağaçlarıyla kaplı güzel merkezi olan küçük kasaba, yukarıda bahsedilen turist koridorunun doğu uç noktasını oluşturuyor. Burada da çok sayıda hediyelik eşya dükkanı bulunsa da San José del Cabo'da bunlar sanat galerileriyle dönüşümlü olarak yapılıyor. Atmosfer Cabo San Lucas'a göre daha rahat, her şey daha kültürlü görünüyor, müşteri kitlesi farklı ve canlı bir restoran ortamı var. Pek çok galeri var, bazıları saat 22.00'ye kadar açık. Burada perşembe akşamları kurulan bir pazar var ve yerel sanatçılar açık havada sergiler yapıyor.


San José del Cabo, 1995 yılında kurulan ve 2005 yılında Dünya Mirası Alanı ilan edilen kuzeydoğu Cabo Pulmo Deniz Milli Parkı'na turlar (dört tekerlekten çekişli araç şiddetle tavsiye edilir) için iyi bir başlangıç noktasıdır. Ünlü Fransız oşinograf Jacques Cousteau (1910–1997), yarımadanın doğusundaki Kaliforniya Körfezi'ni biyolojik çeşitliliği nedeniyle “dünyanın akvaryumu” olarak adlandırdı.


El Arbolito'nun uzun kumsalının güney ucunda yerel bir aile, milli parkın kum tepeleri arasında basit bir kamp alanı işletiyor. Karavanlarıyla Manitoba'dan (Kanada) yaklaşık 4.500 kilometre uzakta ABD'yi geçerek buraya gelen 70'li yaşlarının ortasındaki bir çift, Cabo Pulmo'da şnorkelli dalış yaparken keşfedebileceğiniz eşsiz su altı dünyasından övgüyle söz ediyor. “Hiç bu kadar büyük balık görmemiştim. Parlak kırmızı dudaklı papağan balıkları, diğerleri sanki mavi rimel sürmüş gibi görünüyorlar,” diyor sırım gibi kadın.

Milli park yönetim kuruluna bakıldığında onun haklı olduğu kanıtlanıyor: Burada kaplan köpekbalıklarından yarasa vatozlarına kadar çok çeşitli deniz canlıları tasvir ediliyor; dünya çapında nesli tehlike altında olan yedi deniz kaplumbağasından beşi dahil olmak üzere yaklaşık 800 farklı tür burada yaşıyor. Ve tabi ki kambur balinalar. Beklendiği gibi, neredeyse her dakika denize bakarken ortaya çıkıyorlar.

İpuçları ve bilgiler:


Varış: Condor haftada iki kez Frankfurt'tan Los Cabos'a aktarmasız uçuyor. Alternatif olarak: Mexico City veya ABD üzerinden bağlantıların bağlanması (örneğin Lufthansa veya United ile).

Konaklama: Lüksemburglu Nathalie Buchler, San José del Cabo'da bölgenin ilk butik otelini 25 yıl önce kurdu: Palmiyelerle kaplı bir avlu boyunca uzanan 18 güzel odası, havuzu ve iyi bir restoranı olan, çift kişilik odaları 230 Euro'dan başlayan fiyatlarla “Casa Natalia” (casanatalia.com). ). Üç yıldızlı “El Encanto Inn” otelinde, çift kişilik odalarda 151 Euro'dan (elencantoinn.com) kalmak daha kolaydır. Sahildeki La Ventana'da, “Todo Bien” butik oteli buna değer, çift kişilik odalar 270 Euro'dan (hoteltodobien.com). “Rancho Cacachilas”: Deniz manzaralı glamping, yemek ve gezi dahil kişi başı 330 Euro'dan (ranchocacachilas.com). Altın madenciliği kasabası El Triunfo'da “Cabanas El Triunfo”, çift kişilik odalar 107 Euro'dan başlıyor (eltriunfocabanas.com). Cabo San Lucas ile San José de Cabo arasındaki 30 kilometrelik sahil şeridinde Hilton, Hyatt, Barcelo, One & Only gibi birçok uluslararası otel markası temsil ediliyor.

Özel deneyim: San José del Cabo yakınlarındaki bir tepede, 360 derecelik manzaraya sahip açık hava restoranı “Monte Cardón”da yemek pişirme dersi ve akşam yemeği (montecardon.com).

Daha fazla bilgi: ziyaretloscabos.travel

Geziye katılım Visit Los Cabos tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza şu adresten ulaşabilirsiniz: go2.as/independence.