Namibya: Başkent Windhoek kendini yeniden keşfediyor

Selvi

New member
eSıcak, hava temiz. Güneş, Khomas yaylalarının dağlarının arkasında dramatik bir şekilde batıyor. Önce bal sarısı, sonra turuncu, sonra kan kırmızısı. Gün rengarenk bir havai fişek gösterisiyle sona eriyor. Ama şimdi gece başlıyor. Ve “Stratos” her şeye sahip. Gün ışığı azaldıkça Avani Hotel’in çatı barı insanlarla dolar. Garson her türden içki getiriyor: enfes şaraplar, cin tonik, kaliteli viskiler. Büyülü bir an.

Namibya’nın başkentinin çatılarının üstündeki “Avani” otelinin 15. katında her akşam olup bitenler, yeni Windhoek’teki yaşamın sadece küçük bir parçası. Her yaştan insan, gün batımından hemen önce otelin çatı terasında buluşuyor. O zaman sadece birinci sınıf içecekler değil, aynı zamanda dünyanın her yerinden lezzetler de servis edilir: Namibya’dan taze “Batı Kıyısı” istiridyeleri, Güney Afrika’dan bahar bok filetosu ve Tay köri. Windhoek’in özellikle yeni orta sınıfı “Stratos”ta buluşmayı seviyor.

Sadece birkaç yıl önce, tilki ve tavşan Namibya’nın başkentinin merkezinde iyi geceler diledi. Ancak Windhoek şu anda kendini yeniden keşfediyor: Bağımsızlık Caddesi’ndeki kolonyal cepheler artık aynalı gökdelenler arasında neredeyse kayboluyor.





Alman mimarisi, Bağımsızlık Caddesi’ndeki yüksek binalarla tezat oluşturuyor

Kaynak: pa/dpa/Oliver Berg


Neredeyse bir taş çevrilmedi. Çünkü bir süredir hayat giderek daha çok şehrin çatılarına kayıyor: “Avani”nin teras barına veya tam karşıdaki göz kamaştırıcı “Hilton” otelinin barına. Ayrıca hemen hemen her gün bir yerlerde yeni bir kafe, bar veya restoran açılıyor. Öne çıkanlardan biri: harika kafesi ile Tal Caddesi’ndeki El Sanatları Merkezi.

Windhoek’te Alman izleri


Almanca arayan herkes onu dilde ve bira bardağında bulabilir, ancak mimaride giderek daha az. Ve şimdi ne mimari bir karışım: yeni oluşturulan Freedom Plaza’daki göz kamaştırıcı binalar, ultra modern “Hilton” oteli, gösterişli Bağımsızlık Müzesi, Kuzey Koreliler tarafından sahnelenen altından ve pleksiglastan yapılmış bir mimari arya ve tam da ortada, sömürge döneminden kalan birkaç kalıntıdan biri olarak, 1910’dan kalma kızıl renkli Mesih Kilisesi.


Geçmiş zamanları anımsatan bir ada: Namibya, Windhoek'teki 1910'dan kalma Mesih Kilisesi




Geçmiş zamanları anımsatan bir ada: 1910’dan Christ Church

Kredi: Getty Images/imageBROKER RF/Matthias Graben


Afrika’nın en küçük başkentlerinden biri patlama yaşıyor. Özellikle gastronomi açısından şehir, daha önce hiç olmadığı kadar çeşitlilik sunuyor. Her yerde yeni vaatler var. Örneğin Eros semtindeki “Leo’s Garden Restaurant”ta.

Menüde Namibya “serbest dolaşan” sığır eti, elmalı ve kırmızı lahanalı dana nağmeleme, ev yapımı spaetzle, Viyana usulü şnitzel, dil balığı, kral klibi ve ahtapot bulunur – gerçekçi Alman ve Afrika mutfağının harika bir karışımı. Ev sahibi Leo Kurz, sizi hemen Almanca karşılayan orta yaşlı bir adamdır.

Sermayesi neden patlıyor? Kurz, “Windhoek halkı her zaman yeni bir şeyler arıyor” diyor. 51 yaşındaki bilmeli. Başkentin arabayla bir saatlik güneyindeki Rehoboth’ta doğdu ve daha sonra Windhoek’teki Özel Alman Yüksek Okuluna (DHS) gitti. 2019’da eşi Joelynn ile restoranı açtı.

Kurz’un başarı tarifi: “Neredeyse yalnızca mevsimsel olarak mevcut olan bölgesel ürünler sunuyoruz.” En sevdiği yemek mevsimi güney sonbaharı, yani Nisan ve Mayıs ayları. Hancı, “Daha önce çok yağmur yağdıysa, yine Kalahari yer mantarı var” diyor. “Makarna ile güzel bir sosta servis edilir veya geyik eti bifteği ile tereyağına atılır, onlar bir rüya.”

Namibya’nın başkentinden muhteşem bir manzara


Sadece şehrin çehresi hızla değişmiyor, aynı zamanda insanlar da hızla değişiyor: Bugün Windhoeker’ların çoğu 30 yaşın altında. Pandemi ve zorlu ekonomik dönemlere rağmen birçoğu var olmanın hafifliğini keşfediyor. Namibyalarını yaratmak istiyorlar. Her yerde küçük dükkanlar ve galeriler açılıyor.

Genç Afrikalı sanatçılar mallarını, mücevherlerini ve resimlerini burada satıyorlar. Şehrin her yerinde çok çeşitli etnik sanat var. Ama aynı zamanda giderek daha fazla modern sanat var. Küçük sergiler, süslemeler ve aynı zamanda Ulusal Sanat Galerisi gibi daha büyük galeriler çok popülerdir.


Windhoek: Bağımsızlık Anıtı Müzesi'nin önünde, Namibya'nın eski Cumhurbaşkanı Dr.  Sam Nujoma




Bağımsızlık Anıtı Müzesi’nin önünde, Namibya’nın eski Cumhurbaşkanı Dr. Sam Nujoma

Kredi: pa/imageBROKER/Oliver Gerhard


Ve hepsinin üzerinde yükselen Bağımsızlık Müzesi. Burada üç genç hanımla tanışıyorum. Akıllıca yapılmışlar, el çantaları öğleden sonra ışığında parlıyor. Güney Afrikalılar bir panayır için buradalar ama birkaç özçekim şart. Bunlardan biri Güney Afrika’daki Kimberley’den Rose Miller. gözlerin parlıyor “Bu şehri seviyorum” diyor genç bayan, “çok fotojenik.”

Namibyalılar tarafından değil Kuzey Koreliler tarafından inşa edildiği için bir zamanlar büyük bir tartışma konusu olan “cezve”, yani büyük boy kahve fincanı konusundaki anlaşmazlık artık yatıştı. Pek çok Windhoeker, müzeyi hala şehirlerinin görsel bir çirkinliği olarak görüyor.


Namibya’daki tatiller için daha fazla ipucu:


Namibya: Okonjima Koruma Alanında sabahın erken saatlerinde bir leopar avlanıyor






Büyük fil grupları, tüm yıl boyunca su bulunan Chobe Nehri'ni geçiyor



Caprivi Şeridi Coğrafyası






Namibya: Turistler, Sossusvlei tuz tavasının yakınında, 300 metreden yüksek olan Big Daddy kumuluna tırmanıyor






Namibya'daki Namib Çölü'ndeki Alman mimarisi: Kolmannskuppe sömürge döneminde inşa edildi ancak onlarca yıldır terk edildi









Ama bugün özellikle genç ziyaretçiler arasında çok popüler, çünkü dördüncü katta yeni bir çatı katı barı oluşturuldu ve bu gerçekten bir şey, çünkü konum bir gün batımı için yapılmış.

Batıda, akşamın erken saatlerinde, güneş dağların arkasında altın renginde batıyor, önlerinde Windhoek’in Bağımsızlık Caddesi’ndeki yeni yüksek cepheleri parlıyor. Ön planda, arabalar 110 yıldan daha eski olan İsa Kilisesi’nin etrafında renkli izler bırakıyor. Restoran şefi Michael Nathanael’in sunduğu buzlu bira ve kokteyller lezzetli ve manzara belki de şehrin en güzeli.


Windhoek, Namibya




Kaynak: İnfografik DÜNYA

İpuçları ve bilgiler:


Ulaşım: Eurowings Discover, Frankfurt’tan Windhoek’e 500 Euro’dan yaklaşık on saatte uçuyor. Alternatif olarak, Qatar Airways, Doha’da mola vererek Windhoek’e uçar.

Konaklama: Rahat pansiyon “Tenbergen” merkeze yakındır (tenbergenpensionhotel.com-namibia.com/de/). İyi alternatifler “Klein Windhoek Guesthouse” (kleinwindhoekguesthouse.com) ve çadırlarda uyurken olağanüstü bir ambiyansa sahip olan “Urban Camp” (urbancamp.net).

Yemek ve içmek için: “Leo’s Garden Restaurant”ta tavsiye edilen Alman ve Namibya yemeklerinin tümü taze malzemelerle hazırlanmaktadır (leos.com.na). “Avani” otelin çatı terası görülmeye değer (avanihotels.com). “Hilton” çatı katı barı da harika – sadece mükemmel kokteylleri nedeniyle değil, aynı zamanda 18 metre uzunluğundaki ısıtmalı havuzu (hilton.com) nedeniyle. En güzel manzara Nimms’ten: nimms-restaurant.business.site.

Daha fazla bilgi: Namibya Turizm Kurulu, namibia-tourism.com