Otel: Doğru şikayet edin – Bu şekilde otelde daha iyi bir odaya sahip olursunuz

Selvi

New member
DOtel odasının aslında hiçbir kusuru yok ama sen bundan hoşlanmadın mı? O halde bu konuda uzun süre endişelenmeden hemen değiştirmelisiniz. Dünyanın hiçbir yerinde daha güzel bir odaya sahip olmanın yasal hakkı yoktur. Ancak herhangi bir iyi otelde personel sizi mutlu bir misafir yapmaya çalışacaktır. İşte soyunma kabini şansınızı artıracak on iki ipucu.

1. Bahçeye bakan sessiz bir odayı mı bekliyordunuz? Ama şimdi penceresi sokağa bakan, hemen yanındaki asansörün gıcırdadığı ve gece kulübünden gelen bas sesinin yatağı titrettiği bir odaya götürülüyorsunuz? O zaman valizinizi hiç yere koymamanız, bunun yerine hemen daha sessiz bir oda istemeniz daha iyi olur. Deneyimli otel misafiri, deneyimli ve güler yüzlü olmayı sürdürüyor ve otel çalışanının kendisi için kesinlikle bir şeyler yapabileceğinden emin olduğunu gülümseyerek söylüyor.

2. Otelin konumu Google Haritalar veya diğer harita hizmetleri kullanılarak önceden kontrol edilebilir. Sessiz bir avlu keşfederseniz: bunu özellikle sorun!

3. Rezervasyon portalları kullanışlıdır ancak özel istekleri yerine getirmezler. Portal, rezervasyonu rastgele olarak otelin rezervasyon sistemine girer. Notlara “küvetli” veya “zemin katı yok” gibi ekstra talepler girilebilir ancak bunlar otomatik olarak gerçekleşmez. Öte yandan oteli kendiniz ararsanız biraz daha işiniz olabilir ama isteklerinizi doğrudan kaynağından alabilirsiniz. Ekstra ipucu: Sessiz yan sokağa bakan daha büyük köşe odayı koruyan çalışanın adını sorun.

4. Yalnızca yeni başlayanlar, sevilmeyen odadaki hataları saplantılı bir şekilde ararlar. Uzmanın otel çalışanına iltifat etmesi ve ardından ona açıkça bunu belirli bir şeye bağlayamayacağını ancak rahatsız hissettiğini söylemesi daha iyidir. Ve sonra kibarca evde başka hangi odaların müsait olduğunu sorun.





Çift kişilik odada iki adet tek kişilik yatak, birçok çift için hayal kırıklığına neden oldu

Kaynak: resim ittifakı/empics/Victoria Jones


5. Komşunuz yüksek sesle televizyon izliyor mu, gecenin yarısını işitme engelli biriyle telefonda mı geçiriyor, yoksa karısıyla mı tartışıyor? Ertesi sabah 307 numaralı odadaki kişilerin ayrılıp ayrılmadığını sorun. Aksi takdirde size mutlaka evden uzakta bir oda vereceklerdir.

6. Kolay bir misafir olmadığınızı biliyorsanız: Kendinize bir sonraki en iyi odanın verilmesine izin vermeyin, sizin için tasarlanan odaya bakmanıza izin verilmesini en başından isteyin. Genellikle beğenip beğenmediğinizi hemen fark edersiniz. Varışta genellikle iki veya üç odanın gösterilmesi mümkündür; daha sonra bunlardan birini seçebilirsiniz.

7. Otellerin çoğunda hijyenin standartlarınızı karşılamadığını daha gelmeden biliyor muydunuz? O zaman otel yöneticilerinin seyahatlerinde kullanmayı sevdiği küçük bir numara yardımcı olur: Rezervasyon yaptığınızda onlara ev tozuna alerjiniz olduğunu söylersiniz. Kural olarak, temizlik personeli görev listelerinde ilgili bir not alır: “Misafir alerji hastasıdır. Özellikle iyice temizleyin.”

8. Oda uygundu, fiyatı gözle görülür derecede ucuz muydu? Ama şimdi, egzozun gün boyu tıkırdadığı, mutfağın hemen üstünde en dolambaçlı odaya mı sahipsiniz? Kulaklarınıza kulak tıkacı takın ve bir dahaki sefere en ucuz oda kategorisine rezervasyon yapmayın, bunun yerine bir seviye daha iyisine rezervasyon yapın. Bu, on ya da yirmi avro daha fazlaya mal olabilir, ancak küçük bir iltifatla birleştiğinde genellikle evin en iyi odalarının anahtarı olur.


Bu oda kesinlikle biraz daha düzenli olabilir




Bu oda kesinlikle biraz daha düzenli olabilir

Kaynak: Picture Alliance/globallookpress.com/Bulkin Sergey


9. Profesyoneller erken gelir. Odalarına taşınan misafir sayısı ne kadar az olursa, resepsiyon personelinin hızla oda değiştirme olanağı da o kadar geniş olur. Öte yandan akşam geç saatte gelirseniz, ister istemez kalanları kabul etmek zorunda kalırsınız.

10. Bir şeyi unutmayın: Personele karşı arkadaş canlısı olmak her zaman karşılığını verir. Merhaba diyen, belki küçük bir sohbet başlatan, check-in sırasında telefonu kullanmayan ve otel çalışanına minnettarlığını ifade eden herkes, karşılığında takdir alacaktır ve çoğu zaman da bir yükseltme alacaktır.

11. Bir otele veya otel grubuna duyulan takdir, sık sık misafir olan klübe üye olanlar tarafından da ifade edilir. Bu, belirli sayıda geceden sonra indirim alacağınız anlamına gelir. Ve o kuruluşa hiç gitmemiş olsanız bile düzenli müşteri muamelesi.

12. Konaklamanız sırasında doğum gününü mü kutluyorsunuz yoksa evlilik yıl dönümünüzü otelde mi geçiriyorsunuz? O halde rezervasyon yaparken resepsiyona haber vermeniz en doğrusu olacaktır. Bu gibi durumlarda, genellikle ücretsiz oda yükseltmesi veya başka bir ilgi alırsınız.

Ancak: Bu sadece kötü bir his değilse ve odada gerçek bir kusur varsa, dolabın arkasında küf varsa, duş kırılmışsa veya çıtalı çerçeve üzerinde tahtakurusu izleri varsa, o zaman bu artık mümkün değildir. bir iyilik. Daha sonra kibar ama kesin bir şekilde resepsiyona ne gördüğünüzü açıklayın ve hemen odanızı değiştirin. Veya tercihen doğrudan otele.