BYürüyüşle geçen ilk günün ardından kesin olan bir şey var: Portekiz’in Atlantik kıyısı boyunca uzanan Alentejo’daki bu patika, plaj tutkunlarına göre değil. Acı çekerler, zorlukla ilerlerler. Zaten patikanın başlangıç noktalarından biri olan sahil kasabası Sines’in güneyindeki uzun São Torpes kumsalında, sırt çantanızı takıp yürüyüşe başlamak yerine aslında saatlerce dalgalarla oynamak veya güneşlenmek istiyorsunuz.
Praia de Morgavel, Praia do Burrinho, Praia da Samoqueira – yürüyüşçüler Porto Covo’ya başlangıç aşamasında tüm bu ıssız koyları ve resimli kitap kumsallarını geçerler. Yanından geçmek neredeyse imkansız – ve yine de başka bir alternatif yok: Günlük etapları belirleyen birkaç balıkçı köyü arasında gecelik konaklama yok.
Würzburg’dan Lukas Pauluhn, sörfçülerin balıkçıların yolu olan Trilho dos Pescadores’ten de mümkün olduğunca kaçınmaları gerektiğini söylüyor. İki haftadır Portekiz’in en güneybatı ucundaki Porto Covo ile São Vicente Burnu arasındaki Atlantik kıyısındaki bir karavanda bir arkadaşıyla araba kullanıyor.
“İşte Avrupa’nın en iyi sörf noktaları. Tüm yıl boyunca iyi dalgalarınız var ve suda neredeyse hiç sörfçü yok. Ve şu boş rüya kumsala bakın,” diyor, geceyi mobil evlerinde geçirdikleri uçurumdan Porto Covo’nun güneyindeki Malhão’nun sörfçü sahiline kadar işaret ederek.
Kaynak: dpa infografik, OpenStreetMap, WELT infografik
İz sürmek isteyen sörfçüler gerçekten biraz mazoşist bir çizgiye sahip olmalı. Ayrıca bu psikolojik baskıya tüm yol boyunca dayanabilmeleri gerekir. Çünkü Atlantik dalgakıranlarının gök gürültüsü, tüm balık tutma yolu boyunca sürekli bir arkadaştır, çünkü yol her zaman doğrudan kayalıkların üzerinden, kum tepelerinin arasından ve hatta bazen kumsalların üzerinden geçer.
Yüksekten korkanlar için hiçbir şey
İspanya Huesca’dan emekli olan Carmelo, “Gerçekten de bütün gün deniz kenarında yürüyorsunuz” diyor. Bu iyi bir şey, çünkü rota üzerinde neredeyse hiç gölge yok. En azından taze deniz meltemi sizi biraz serinletecektir.
Ancak bazen dar kumlu patikalar, bazıları 30 metreye kadar çıkan kayalıklara çok yakındır. Carmelo, “Bu yürüyüş parkurunda yükseklikten korkmamalısınız” diyor.
Bir adım daha ileri gitmemek daha iyidir: Cabo Sardão’nun sarp kayalıklarında bir yürüyüşçü
Kaynak: dpa-tmn
O ve eşi Adelina, Balıkçı Yolu’nun tamamını Algarve kıyısındaki Lagos’a kadar yürümek isteyebilir – bu, 13 etaba yayılmış 216 kilometrelik bir mesafe olacaktır. Tanıştığımızda hala kararlarını vermiş değiller. Ancak kesin olan bir şey var: Heyecanlılar.
ayrıca oku
Emekli çift düzenli olarak yürüyüş yapıyor. Özellikle İspanya’nın St. James Yolu’nda. Ancak Fischerpfad özeldir. James Yolu’nda hep küçük kasabalardan geçiyorsunuz, bazen katranlı yollarda yürümek zorunda kalıyorsunuz.
“Ama balıkçı köyleri arasında burada gerçekten sadece el değmemiş doğa var. Araba yok, otel kompleksi yok. Sadece deniz, kumsallar, kum tepeleri ve büyüleyici kayalıklar,” diyor Adelina.
Fischerpfad, neredeyse yalnızca bir doğa parkının içinden geçiyor
Bunun en iyi İsviçreli Rudolfo Müller tarafından açıklanabilecek bir nedeni var: “Balıkçı Yolu, rotasının neredeyse tamamını Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina Tabiat Parkı’ndan geçiyor.” Balıkçı Yolu’nu hayata geçiren ilk kişi Müller’di. .
Tüm yıl boyunca iyi dalgalar: Balıkçı yolu, Praia do Malhão sörf plajının muhteşem manzarasını sunar
Kaynak: dpa-tmn
1980’de Aargau’lu çiftçinin oğlu burada, Portekiz’in güney kıyısında motosikletine biniyordu, aşık oldu ve kaldı. Müller kısa süre sonra yürüyüş rehberi olarak çalışmaya başladı. “Bu bölgenin potansiyeli inanılmaz. Buradaki kıyı manzarası inanılmaz derecede çeşitlidir. Hiçbir günün sahnesi diğerine benzemez.”
Yalnızca belirgin bir uzun mesafeli yürüyüş parkuru eksikti. Bu arada Zambujeira do Mar balıkçı köyünün hinterlandındaki “Monte da Choça” otelinin işletmecisi olan Müller, 2008 yılında bu görevi üstlendi.
Eski bir yürüyüş rehberi olarak, hangi mesafelerin ve rotaların en uygun olduğunu değerlendirmede iyiydi. Yerel kır oteli derneğinin diğer üyeleriyle birlikte, balıkçı yolunu da içeren bir yürüyüş parkurları ağı olan Rota Vicentina’yı başlattı.
Dalgaların kükremesiyle balık tutmak: Patika, balıkçıların yüzyıllardır sahillere ve kayalıklara ulaşmak için kullandıkları yolları takip eder.
Kaynak: dpa-tmn
Yerel politikacıları ve Alentejo ve Algarve’nin bölgesel hükümetlerini ikna ettiler, şimdi Balıkçı Yolu buradan geçiyor. Milli park ile iş birliği yapılarak güzergâhlar belirlendi ve uzun mesafe yürüyüş parkuru mavi-yeşil şeritlerle işaretlendi.
“Gerisi zaten oradaydı. Bunlar, köylerdeki balıkçıların ve midye toplayıcıların bugüne kadar kumsallarda ve kayalıklarda balık tutmak için kullandıkları asırlık yollardır,” diye açıklıyor Müller. Fischerweg 2012 yılında başarılı bir şekilde açıldı.
Yürüyüş yaparken sadece birkaç kişiyle tanışırsın
Başlangıçta şüpheci olan yerel halk bile artık büyük ölçüde ikna oldu çünkü yürüyüşçüler parayı tüm yıl boyunca tüm kıyı bölgesine yaydı. Eskiden yıkanan turistler bölgeye sadece yaz aylarında akın ederdi. Restoranlar, oteller, süpermarketler, kafeler – herkes yararlanır, burada derler. Giderek daha fazla bagaj taşıma işiyle ilgilenen ve yürüyüşçüleri yoran taksi şoförleri bile.
Yürüyüş parkuru genellikle doğrudan Atlantik’teki plajların üzerinden geçer.
Kaynak: dpa-tmn
Bununla birlikte, yürüyüş turizmi, örneğin St. James Yolu ile karşılaştırıldığında yönetilebilir kalmıştır. Burada toplu bir göç yok. Ve bazılarının Balıkçı Yolu’nu dünyanın en güzel kıyı yürüyüş parkuru olarak adlandırmasına rağmen. Bu doğru olabilir.
Fantezi Portekiz? İşte daha fazla ipucu:
Malhão’nun sörf yapılan plajından sonra patika, el değmemiş bir kumul manzarasına çıkıyor. Manzara değişir. Sahiller, balıkçıların misinalarını vahşi Atlantik serpintisine attıkları Vila Nova de Milfontes’e kadar güçlü kayalıklara açılıyor.
Gün, Mira Nehri’nde serinletici bir dalışla ve Vila Nova de Milfontes’teki rustik bir gastrobar olan “Tasca do Celso”da yerel spesiyaliteler ve şaraplarla sona erer. Bu sahil köyü, beyaz badanalı evleri ve doğrudan su üzerine inşa edilmiş Fort São Clemente ile dikkat çekiyor.
Rio Mira, Vila Nova de Milfontes’te Atlantik’e akar. Buradan küçük vapura binerseniz yolu biraz kısaltabilirsiniz.
Kaynak: dpa-tmn
Kalenin altından küçük bir feribotla nehri geçebilir ve kendinizi iç kısımdaki köprünün üzerindeki uzun yolculuktan kurtarabilirsiniz. Ertesi gün Almograve’e giden etap nispeten kısa, 15 kilometre ama daha az güzel değil.
Irmaktan sonra önce mantar meşesi ormanlarının arasından geçer. Daha sonra kum tepelerinde, gün ortası çiçekleri sarı ve pembe renkte parlıyor, acı tasarruflu çiçekler yumuşak menekşe renginde. Yol boyunca kaya gülleri, ardıç ve biberiye kokusu, patika çılgınca büyümüş kayalarla çerçevelenmiş bir sonraki rüya plajı olan Praia do Brejo Largo’ya gidene kadar.
Deniz fenerinde leylekler kayalara yuva yapıyor
Sarp kayalıkların daha güçlü ve etkileyici olamayacağına inanan herkese, ertesi gün Zambujeira do Mar yolunda aksi öğretilecek. Küçük balıkçı limanı Lapa das Pombas’tan sonra kum tepeleri kırmızı, sarı ve beyaza döner.
Almograve ve Zambujeira do Mar arasındaki sahil özellikle engebeli ve güçlüdür.
Kaynak: dpa-tmn
Kayalık manzara giderek daha fazla çatlıyor. Cabo Sardão deniz fenerinin yakınındaki sarp kayalıklarda leylekler, denize kadar uzanan dar kaya çıkıntılarında yuva yaparlar. Stonechat’ler de burada yaşıyor – şarkıları gün boyunca size eşlik ediyor.
Düzinelerce leylek Cabo Sardão kayalıklarında yuva yapıyor
Kaynak: dpa-tmn
Yol, tuzlu su havuzu ve doyurucu yöresel yemeklerin yorgun bedenlerimizi canlandırdığı kır oteli “Herdade do Touril”e ayrılıyor. Buradan Zambujeira do Mar’a çok uzak değil. Beyaz sahil köyü bir uçurumun üzerinde oturuyor ve Alentejo’nun en güzellerinden biri.
Algarve kıyısı boyunca denize veya daha uzağa dalın
Sabah sisi, ertesi gün Odeceixe yolunda uçurum manzarasını daha da mistik hale getiriyor. Birkaç kilometre sonra, yolun geçtiği devekuşu ve zebraların bulunduğu av alanı gerçeküstü görünüyor. Azenha do Mar balıkçı köyüne giden yol boyunca birkaç yüzme koyları vardır.
Panoramik manzarasıyla Ponta em Branco bakış açısına çok uzun süre kalmadı – başka türlü nasıl olabilirdi: güzel bir kumsal. Trilho dos Pescadores’in Alentejo bölgesinden geçen kısmı Praia de Odeceixe’de sona eriyor.
Önde Atlantik dalgaları, arkada hafifçe akan Ribeira de Seixe: yürüyüş parkurunun Alentejo bölgesinden geçen kısmı Odeceixe plajında sona eriyor.
Kaynak: dpa-tmn
Burada yolun yaklaşık yarısını kat ettiniz. Dilerseniz yürüyüşe devam ederek Algarve sahilini takip ederek Lagos’a ulaşabilirsiniz.
Ya da sırt çantanızı bırakıp Atlantik’in dalgalarına dalabilirsiniz. Bu sizin için çok fazla yaygaraysa, kumsalın üzerinden birkaç metre ilerleyip nehrin daha sakin tarafına yürüyün; burada Ribeira de Seixe, denize akmadan önce sahili arkadan yıkar.
Portekiz için ipuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Lufthansa veya TAP gibi çeşitli havayolları Almanya’dan Lizbon’a uçuyor. Buradan otobüs veya kiralık araba ile Sines veya Porto Covo’ya yaklaşık iki saat uzaklıktadır.
İz: Balıkçılar Yolu nispeten kolay, tabelaları iyi olan bir sahil yolu. Ancak kumda yürümek yorucudur. Emin adımlarla yürümeli ve yüksekten korkmamalısınız. Resmi bir bagaj taşıma hizmeti de vardır (vicentinatransfers.pt/de). Güzergah, konaklama ve restoranlarla ilgili bilgiler rotavicentina.com/de/ adresinde bulunabilir.
En iyi seyahat süresi: Fischerpfad tüm yıl boyunca yürüyüş yapılabilir. Nisan-Haziran ve Eylül-Kasım arası yürüyüş için idealdir.
Konaklama: Kamp alanlarından gençlik hostellerine, şirin kır otellerine kadar çok çeşitli konaklama seçenekleri mevcuttur. Ülke otelleri derneğinden daha fazla bilgi: casasbrancas.pt.
Alentejo ve Algarve Bölgelerinin Turizm Ofisleri: visitalentejo.pt/en/ ve visitalgarve.pt/en
Praia de Morgavel, Praia do Burrinho, Praia da Samoqueira – yürüyüşçüler Porto Covo’ya başlangıç aşamasında tüm bu ıssız koyları ve resimli kitap kumsallarını geçerler. Yanından geçmek neredeyse imkansız – ve yine de başka bir alternatif yok: Günlük etapları belirleyen birkaç balıkçı köyü arasında gecelik konaklama yok.
Würzburg’dan Lukas Pauluhn, sörfçülerin balıkçıların yolu olan Trilho dos Pescadores’ten de mümkün olduğunca kaçınmaları gerektiğini söylüyor. İki haftadır Portekiz’in en güneybatı ucundaki Porto Covo ile São Vicente Burnu arasındaki Atlantik kıyısındaki bir karavanda bir arkadaşıyla araba kullanıyor.
“İşte Avrupa’nın en iyi sörf noktaları. Tüm yıl boyunca iyi dalgalarınız var ve suda neredeyse hiç sörfçü yok. Ve şu boş rüya kumsala bakın,” diyor, geceyi mobil evlerinde geçirdikleri uçurumdan Porto Covo’nun güneyindeki Malhão’nun sörfçü sahiline kadar işaret ederek.
Kaynak: dpa infografik, OpenStreetMap, WELT infografik
İz sürmek isteyen sörfçüler gerçekten biraz mazoşist bir çizgiye sahip olmalı. Ayrıca bu psikolojik baskıya tüm yol boyunca dayanabilmeleri gerekir. Çünkü Atlantik dalgakıranlarının gök gürültüsü, tüm balık tutma yolu boyunca sürekli bir arkadaştır, çünkü yol her zaman doğrudan kayalıkların üzerinden, kum tepelerinin arasından ve hatta bazen kumsalların üzerinden geçer.
Yüksekten korkanlar için hiçbir şey
İspanya Huesca’dan emekli olan Carmelo, “Gerçekten de bütün gün deniz kenarında yürüyorsunuz” diyor. Bu iyi bir şey, çünkü rota üzerinde neredeyse hiç gölge yok. En azından taze deniz meltemi sizi biraz serinletecektir.
Ancak bazen dar kumlu patikalar, bazıları 30 metreye kadar çıkan kayalıklara çok yakındır. Carmelo, “Bu yürüyüş parkurunda yükseklikten korkmamalısınız” diyor.
Bir adım daha ileri gitmemek daha iyidir: Cabo Sardão’nun sarp kayalıklarında bir yürüyüşçü
Kaynak: dpa-tmn
O ve eşi Adelina, Balıkçı Yolu’nun tamamını Algarve kıyısındaki Lagos’a kadar yürümek isteyebilir – bu, 13 etaba yayılmış 216 kilometrelik bir mesafe olacaktır. Tanıştığımızda hala kararlarını vermiş değiller. Ancak kesin olan bir şey var: Heyecanlılar.
ayrıca oku
Emekli çift düzenli olarak yürüyüş yapıyor. Özellikle İspanya’nın St. James Yolu’nda. Ancak Fischerpfad özeldir. James Yolu’nda hep küçük kasabalardan geçiyorsunuz, bazen katranlı yollarda yürümek zorunda kalıyorsunuz.
“Ama balıkçı köyleri arasında burada gerçekten sadece el değmemiş doğa var. Araba yok, otel kompleksi yok. Sadece deniz, kumsallar, kum tepeleri ve büyüleyici kayalıklar,” diyor Adelina.
Fischerpfad, neredeyse yalnızca bir doğa parkının içinden geçiyor
Bunun en iyi İsviçreli Rudolfo Müller tarafından açıklanabilecek bir nedeni var: “Balıkçı Yolu, rotasının neredeyse tamamını Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina Tabiat Parkı’ndan geçiyor.” Balıkçı Yolu’nu hayata geçiren ilk kişi Müller’di. .
Tüm yıl boyunca iyi dalgalar: Balıkçı yolu, Praia do Malhão sörf plajının muhteşem manzarasını sunar
Kaynak: dpa-tmn
1980’de Aargau’lu çiftçinin oğlu burada, Portekiz’in güney kıyısında motosikletine biniyordu, aşık oldu ve kaldı. Müller kısa süre sonra yürüyüş rehberi olarak çalışmaya başladı. “Bu bölgenin potansiyeli inanılmaz. Buradaki kıyı manzarası inanılmaz derecede çeşitlidir. Hiçbir günün sahnesi diğerine benzemez.”
Yalnızca belirgin bir uzun mesafeli yürüyüş parkuru eksikti. Bu arada Zambujeira do Mar balıkçı köyünün hinterlandındaki “Monte da Choça” otelinin işletmecisi olan Müller, 2008 yılında bu görevi üstlendi.
Eski bir yürüyüş rehberi olarak, hangi mesafelerin ve rotaların en uygun olduğunu değerlendirmede iyiydi. Yerel kır oteli derneğinin diğer üyeleriyle birlikte, balıkçı yolunu da içeren bir yürüyüş parkurları ağı olan Rota Vicentina’yı başlattı.
Dalgaların kükremesiyle balık tutmak: Patika, balıkçıların yüzyıllardır sahillere ve kayalıklara ulaşmak için kullandıkları yolları takip eder.
Kaynak: dpa-tmn
Yerel politikacıları ve Alentejo ve Algarve’nin bölgesel hükümetlerini ikna ettiler, şimdi Balıkçı Yolu buradan geçiyor. Milli park ile iş birliği yapılarak güzergâhlar belirlendi ve uzun mesafe yürüyüş parkuru mavi-yeşil şeritlerle işaretlendi.
“Gerisi zaten oradaydı. Bunlar, köylerdeki balıkçıların ve midye toplayıcıların bugüne kadar kumsallarda ve kayalıklarda balık tutmak için kullandıkları asırlık yollardır,” diye açıklıyor Müller. Fischerweg 2012 yılında başarılı bir şekilde açıldı.
Yürüyüş yaparken sadece birkaç kişiyle tanışırsın
Başlangıçta şüpheci olan yerel halk bile artık büyük ölçüde ikna oldu çünkü yürüyüşçüler parayı tüm yıl boyunca tüm kıyı bölgesine yaydı. Eskiden yıkanan turistler bölgeye sadece yaz aylarında akın ederdi. Restoranlar, oteller, süpermarketler, kafeler – herkes yararlanır, burada derler. Giderek daha fazla bagaj taşıma işiyle ilgilenen ve yürüyüşçüleri yoran taksi şoförleri bile.
Yürüyüş parkuru genellikle doğrudan Atlantik’teki plajların üzerinden geçer.
Kaynak: dpa-tmn
Bununla birlikte, yürüyüş turizmi, örneğin St. James Yolu ile karşılaştırıldığında yönetilebilir kalmıştır. Burada toplu bir göç yok. Ve bazılarının Balıkçı Yolu’nu dünyanın en güzel kıyı yürüyüş parkuru olarak adlandırmasına rağmen. Bu doğru olabilir.
Fantezi Portekiz? İşte daha fazla ipucu:
Malhão’nun sörf yapılan plajından sonra patika, el değmemiş bir kumul manzarasına çıkıyor. Manzara değişir. Sahiller, balıkçıların misinalarını vahşi Atlantik serpintisine attıkları Vila Nova de Milfontes’e kadar güçlü kayalıklara açılıyor.
Gün, Mira Nehri’nde serinletici bir dalışla ve Vila Nova de Milfontes’teki rustik bir gastrobar olan “Tasca do Celso”da yerel spesiyaliteler ve şaraplarla sona erer. Bu sahil köyü, beyaz badanalı evleri ve doğrudan su üzerine inşa edilmiş Fort São Clemente ile dikkat çekiyor.
Rio Mira, Vila Nova de Milfontes’te Atlantik’e akar. Buradan küçük vapura binerseniz yolu biraz kısaltabilirsiniz.
Kaynak: dpa-tmn
Kalenin altından küçük bir feribotla nehri geçebilir ve kendinizi iç kısımdaki köprünün üzerindeki uzun yolculuktan kurtarabilirsiniz. Ertesi gün Almograve’e giden etap nispeten kısa, 15 kilometre ama daha az güzel değil.
Irmaktan sonra önce mantar meşesi ormanlarının arasından geçer. Daha sonra kum tepelerinde, gün ortası çiçekleri sarı ve pembe renkte parlıyor, acı tasarruflu çiçekler yumuşak menekşe renginde. Yol boyunca kaya gülleri, ardıç ve biberiye kokusu, patika çılgınca büyümüş kayalarla çerçevelenmiş bir sonraki rüya plajı olan Praia do Brejo Largo’ya gidene kadar.
Deniz fenerinde leylekler kayalara yuva yapıyor
Sarp kayalıkların daha güçlü ve etkileyici olamayacağına inanan herkese, ertesi gün Zambujeira do Mar yolunda aksi öğretilecek. Küçük balıkçı limanı Lapa das Pombas’tan sonra kum tepeleri kırmızı, sarı ve beyaza döner.
Almograve ve Zambujeira do Mar arasındaki sahil özellikle engebeli ve güçlüdür.
Kaynak: dpa-tmn
Kayalık manzara giderek daha fazla çatlıyor. Cabo Sardão deniz fenerinin yakınındaki sarp kayalıklarda leylekler, denize kadar uzanan dar kaya çıkıntılarında yuva yaparlar. Stonechat’ler de burada yaşıyor – şarkıları gün boyunca size eşlik ediyor.
Düzinelerce leylek Cabo Sardão kayalıklarında yuva yapıyor
Kaynak: dpa-tmn
Yol, tuzlu su havuzu ve doyurucu yöresel yemeklerin yorgun bedenlerimizi canlandırdığı kır oteli “Herdade do Touril”e ayrılıyor. Buradan Zambujeira do Mar’a çok uzak değil. Beyaz sahil köyü bir uçurumun üzerinde oturuyor ve Alentejo’nun en güzellerinden biri.
Algarve kıyısı boyunca denize veya daha uzağa dalın
Sabah sisi, ertesi gün Odeceixe yolunda uçurum manzarasını daha da mistik hale getiriyor. Birkaç kilometre sonra, yolun geçtiği devekuşu ve zebraların bulunduğu av alanı gerçeküstü görünüyor. Azenha do Mar balıkçı köyüne giden yol boyunca birkaç yüzme koyları vardır.
Panoramik manzarasıyla Ponta em Branco bakış açısına çok uzun süre kalmadı – başka türlü nasıl olabilirdi: güzel bir kumsal. Trilho dos Pescadores’in Alentejo bölgesinden geçen kısmı Praia de Odeceixe’de sona eriyor.
Önde Atlantik dalgaları, arkada hafifçe akan Ribeira de Seixe: yürüyüş parkurunun Alentejo bölgesinden geçen kısmı Odeceixe plajında sona eriyor.
Kaynak: dpa-tmn
Burada yolun yaklaşık yarısını kat ettiniz. Dilerseniz yürüyüşe devam ederek Algarve sahilini takip ederek Lagos’a ulaşabilirsiniz.
Ya da sırt çantanızı bırakıp Atlantik’in dalgalarına dalabilirsiniz. Bu sizin için çok fazla yaygaraysa, kumsalın üzerinden birkaç metre ilerleyip nehrin daha sakin tarafına yürüyün; burada Ribeira de Seixe, denize akmadan önce sahili arkadan yıkar.
Portekiz için ipuçları ve bilgiler:
Ulaşım: Lufthansa veya TAP gibi çeşitli havayolları Almanya’dan Lizbon’a uçuyor. Buradan otobüs veya kiralık araba ile Sines veya Porto Covo’ya yaklaşık iki saat uzaklıktadır.
İz: Balıkçılar Yolu nispeten kolay, tabelaları iyi olan bir sahil yolu. Ancak kumda yürümek yorucudur. Emin adımlarla yürümeli ve yüksekten korkmamalısınız. Resmi bir bagaj taşıma hizmeti de vardır (vicentinatransfers.pt/de). Güzergah, konaklama ve restoranlarla ilgili bilgiler rotavicentina.com/de/ adresinde bulunabilir.
En iyi seyahat süresi: Fischerpfad tüm yıl boyunca yürüyüş yapılabilir. Nisan-Haziran ve Eylül-Kasım arası yürüyüş için idealdir.
Konaklama: Kamp alanlarından gençlik hostellerine, şirin kır otellerine kadar çok çeşitli konaklama seçenekleri mevcuttur. Ülke otelleri derneğinden daha fazla bilgi: casasbrancas.pt.
Alentejo ve Algarve Bölgelerinin Turizm Ofisleri: visitalentejo.pt/en/ ve visitalgarve.pt/en