D“Santa Rita”daki garsonla ilk karşılaşması sözsüzdür. Sessizce masayı topluyor, bir çocuğun altını değiştirir gibi özenle kağıt masa örtüsüyle örtüyor, bir sepet ekmek, tereyağı ve salamura zeytin koyuyor. Sonra uzun süre hiçbir şey olmuyor.
Menüyü zaten incelemiş ve ne yemek istediğinizi seçmiş olduğunuz için aceleci davranıp hemen siparişinizi verebileceğinizi düşünüyorsanız: hemen unutun. Garson siz hazır olduğunuzda değil, kendisi hazır olduğunda isteklerinizi dinler. Bir noktada, uzun bir bekleyişin ardından kuruma dahil olmayı düşündüğünüzde, karşınızda duruyor, not defterini çıkarıyor ve siparişinizi almak için sabırsızlanıyor.
Şanslıysanız istediğinizi alacaktır. Ya da belki sana ne yiyeceğini söyler. Bir keresinde İngiliz bir çiftin hamburger istediğine tanık olmuştum. Garson, José'ydi, çılgınca kollarını sallamaya başladı ve bağırdı: “Hamburger mi? Estamos Portekiz'de. Portekiz'deyiz. Burada kesinlikle hamburger yemiyorsunuz! “Bugün çipura yiyorsun.” Siparişin tamamlanmasının ardından José tekrar gitti, konuklar şaşırdı ve haklı olarak utandılar.
José veya meslektaşı Clemente, sizi ev şarabını, tercihen orta boy bir sürahiyi içmeye kesinlikle ikna edecektir. Direnmeyin, olmasına izin verin. Biraz enerji harcayarak şehri kolayca keşfedebilirsiniz.
Yemek sektörü sürekli değişiyor
Lizbon'da restoranlar, yemek tezgahları, churrascaria'lar ve ızgara dükkanları bir düzine kadardır. Gelgitlerle birlikte plajlar değiştiği gibi, bu şehrin yemek ortamı da düzenli olarak değişiyor. Aynı ritimde değil ama sonuç olarak benzer; hiçbir şey eskisi gibi değil.
Lizbon'un en iyi yeme-içme meyhanesi olan ve bir yıl önce hâlâ iyi durumda olan, köşedeki Tasca yerini bir fast food zincirine, aşırı pahalı bir kafe planlayan bir yatırımcıya veya başka bir şık gurme tapınağına bırakmak zorunda kaldı. Yakın zamanda yıkılmaya hazır yıkık evlerin olduğu bir caddenin olduğu yerde, artık zemin katta son moda barlar, lounge'lar ve barlar yer alıyor.
Alfama gibi mahalleler hâlâ çok sayıda insanın ilgisini çekiyor ancak hipster'lar havalı kabul edilen yeni köşelere ilgi duyuyor
Kaynak: pa/Zoonar/URS FLUEELER
Lizbon hızla genişliyor. Uzun zamandır havalı mahalleler olarak kabul edilen Alfama, Bairro Alto, Chiado ve Cais do Sodré hâlâ kalabalıkların ilgisini çekiyor ancak giderek arka planda kayboluyor. Hipsterleşme neşeyle devam ediyor, boş fabrika binaları ve depoların olduğu eski yerleri arayıp buluyor ve onlara yeni bir ışıltı katıyor.
Son yıllarda, Bairro Príncipe Real gibi Alcântara'daki LX Fabrikası'nın çevresinde de çok fazla gürültü var. Beato ve Marvila, ortak çalışma alanları, sanat etkinlikleri, start-up'lar ve sakal bakım mağazalarıyla şu anda şehrin yeni semtleri haline geliyor.
Lizbon yemek meraklıları için bir cennettir
Peki iyi yemek için nereye gidersiniz? TripAdvisor ve Lonely Planet'e güveniyor musunuz? Lisboetas'ın tavsiyelerine uyuyor musun? “Ramiro” veya “José Avillez” gibi gurme klasiklerini ziyaret etmek ister misiniz? Dürüst olmak gerekirse, aslında önemli değil!
Garsonların dağınık menüler ve sahte gülümsemelerle yoldan geçenleri restorana çektiği şehir merkezindeki turist tuzakları bile, tamamen pahalı ve tam olarak sevgiyle hazırlanmamış olsa bile, hala kabul edilebilir, tadı güzel yemekler sunuyor. Gurme harikası yok ama iyi yemek.
Seçim konusunda şımarık: Turistler çoğu zaman hangi restoranı seçeceklerini bilmiyorlar; ancak Lizbon'da yanlış yapmış olamazlar
Kaynak: pa/Bildagentur-online/Joko
Lizbon yemek tutkunları, yani yiyecek ve içecek tutkunları için bir cennettir ve bu unvanı gerçekten son 20 yılda kazanmıştır. Her şeyden önce Michelin yıldızlı şef José Avillez tarafından. Metropol bölgede şu anda sekiz Michelin yıldızlı restoran var, hatta bazılarında iki tane bile var.
Artık Lizbon'da da New York, Lima, Londra veya Paris'te olduğu kadar iyi yemek yiyebilirsiniz; yalnızca birinci sınıf, köklü restoranlarda ve geleneksel yemekler sunan restoranlarda değil, aynı zamanda aradığınız modern mutfaklarda da yiyebilirsiniz. 15 yıl önce boşuna.
İyi yemek, kötü servis – Portekiz için tipik
Bu yüzden içgüdülerinize güvenin ve ilk bakışta dikkatinizi çekmeyen restoranlara girin. Birkaç yıl önce Portekiz gastronomisinin mükemmel bir örneği olan “Santa Rita”yı işte böyle keşfettim: iyi yemek, kötü servis. Dışarıdan göze çarpmayan, içeriden gösterişsiz. Michelin & Co.'dan çok uzakta. Bir zamanlar demirci, daha sonra çimento fabrikası, bugün 70 koltuklu bir oda, konukların öğle yemeği ve akşam saatlerinde oturduğu bir oda: inşaat işçileri galeri sahiplerinin yanında, avukatlar fotoğrafçıların yanında, memurlar polis memurlarının yanında , Lisboetas yabancı ziyaretçilerin yanında.
Yeterli masa yoksa garsonlar bir yerden tahta kalaslar uydurarak masaları masa haline getirerek 20 koltuk daha oluşturuyorlar. Tonozdaki taş revak kemerlerinde eski bir şeyler var. Bunun tam tersi ise modernliğin işaretleridir: Yüksek odayı çember şeklindeki avizelerle aydınlatan elektrik ışığı. Restoran aynı zamanda sade ve eski modadır.
Burada Palermo'da bir heykel olan Santa Rita, kasapların koruyucu azizi olarak kabul edilir; insanlar umutsuz durumlarda bile ona dua ederler.
Kaynak: Getty Images/Philippe Lissac/Godong
“Santa Rita”, adını aynı zamanda kasapların koruyucu azizi ve umutsuz durumlarda insanların dua ettiği İtalyan bir rahibeden alıyor. Barın ortasında Rita'nın onuruna bir heykel var. Çünkü onun en büyük hayranlarından biri, birkaç yıl öncesine kadar, sevgilisi olmak için cennete yükselmeden önce dona, yani restoran kurucusu olarak barın arkasında sendeleyen Conçeicão Pinto'ydu – ya da Lizbon'da dedikleri gibi: Ela fui com os porcos – Domuzlarla gitti.
Sahibinin kendisi onun en iyi müşterisi olduğu ve ev şarabına bağımlı olduğu için değil, beyaz bir önlüğe sarılı yuvarlak vücudunu her adımda yanında sürüklediği için “sendeledi”. Saçlarını aşçı şapkasının altına saklıyordu, bacakları suyla doluydu ve siyah yün çoraplara sarılıydı ama ruh hali neşeli bir kız öğrenci gibiydi.
Neden? Mekan her zaman doluydu. Ve hala öyledir, bu yüzden çok gürültülü olabiliyor: konuşmalar, sandalyelerin hareket etmesi, tabakların takırdaması, bardakların tıngırdaması – catering endüstrisinin müziği. Konuklar hoparlörden gelen şarkılardan kurtulur. Conçeicão Pinto'nun ayrılışından bu yana, normalde çıplak olan duvarlardaki bazı fotoğraflar bize, restoranın iyi ruhu olan merhum kişiyi hatırlatıyor.
Garsonlarla kavga etmeyin
Bugün, çok daha çevik olan gelini Teresa Jesus, onun yerinde duruyor ve “Santa Rita”da, canları istediği zaman ve vakit buldukça hizmet veren garsonlara göz kulak oluyor. Bunu kötü niyetle yapmazlar, ritimleri ve tempoları daha farklıdır, daha esnektir. Lisboeta'ların, ne olursa olsun, hayatlarındaki zorlukların üstesinden gelip anında sonuç görmelerine gerek yok. Bu kesinlikle Portekizlilere yakışmaz ve insanları bu kadar sevimli kılan da tam olarak bu niteliktir.
Örneğin, birlikte 121 yaşında olan iki garson José ve Clemente. Onlar için, zaman kavramının esnekliğine çok aşina olan ve aynı zamanda bunu kutlayan, ağırlıklı olarak Portekizli konukları ağırlamak önemli. Bu oyunun bir parçası. Yerel zaman işleyişi sisteminden rahatsız olanlar yalnızca yurt dışından gelen ziyaretçilerdir. Bu nedenle, asla aç yemek yemeyin – ya da aç olmanın yanı sıra, yanınızda bir miktar sabır da getirmek en iyisidir.
Belki garsonlar sana dedikodu yapar Feijoada de marisco açık veya Bacalhau maneviKökeni Fransız mutfağına dayanan bir ev spesiyalitesi olan “spiritüel” morina balığı. Bu önerilere direnmeyin; her şey mükemmel, bu yüzden yanlış gidemezsiniz.
Portekiz için daha fazla ipucu:
Hangisi olursa olsun sipariş verildikten sonra iş doğrudan asıl noktaya gelir. “Santa Rita”daki şefler, hizmetteki meslektaşlarından çok daha hızlı çalışıyorlar, ancak yukarıda adı geçen sadece iki garson çalıştığı için sayısal olarak onlardan çok daha üstünler. José ve Clemente çalışkanlar ama yaşlarından dolayı birkaç vitesi yavaşlatmışlar.
Garson rahatsızken, bitmiş yemek tezgahta buharda pişirilip misafire servis edilmeye hazır olduğunda bu durum açıkça ortaya çıkıyor. Cezbedici olsa bile asla kalkıp tabağı kendiniz almayın, çünkü mideniz guruldayacaktır! Yemeğiniz siz hazır olduğunuzda değil, garson hazır olduğunda gelir.
Belki de sizin ya da onun sipariş ettiği yemek bile budur. Ama belki de tamamen farklı bir şeydir. Şanslıysanız bir porsiyon daha alırsınız, şanssızsanız bir tabak daha az alırsınız. Geldiği gibi al. Her durumda tadı mükemmel olacaktır.
Ödeme yaparken bir sürpriz daha
Yemeğinizi bitirdiğinizde, kahve ve tatlı midenizi çalıştırıyor ve siz aslında sadece hesabı bekliyorsunuz, sabrınız gerçekten yeniden sınanıyor. Ayrıca garsona el sallayarak, üç kez “Hesap lütfen!” diye bağırarak, personele dik dik bakarak ya da parayı tezgaha koymak için bara giderek bu süreci kısaltamazsınız.
Ödeme yaparsınız, artık garsonun ne zaman hazır olduğunu zaten bilirsiniz – ve yine: Bunu sizi rahatsız etmek için yapmıyor, ancak her şeyi mazur gösteren basit formülü izlediği için – göz teması kurmadan bile: Portekiz'de Estamos.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ama daha da eğlenceli olabilir: İkisinden biri gelir, tek kullanımlık masa örtüsüne bir miktar para yazar, hesaplanan tutarı yüzünde dostane bir gülümsemeyle söyler, paranızı alır ve onunla birlikte ortadan kaybolur.
Daha sonra kafası karışmış bir halde geri döner ve kendi kendine mırıldanarak not defterini karıştırır ve toplam farklı olana kadar masanın üzerindeki karalamalara dokunur. Muhtemelen onun lehineydi; en azından artık muhteşem ama arkadaşça bir gülümsemeye sahip olan gülümsemesi bunu gösteriyor. Hala ödemek zorundasın, burada da seçeneğin yok.
Metin, Martin Zinggl'in yazdığı “Lizbon için Talimatlar” kitabının güncellenmiş yeni baskısından kısaltılmış bir bölümdür, Piper Verlag/piper.de, 224 sayfa, 16 euro.
Kaynak: Piper Yayıncılık
Menüyü zaten incelemiş ve ne yemek istediğinizi seçmiş olduğunuz için aceleci davranıp hemen siparişinizi verebileceğinizi düşünüyorsanız: hemen unutun. Garson siz hazır olduğunuzda değil, kendisi hazır olduğunda isteklerinizi dinler. Bir noktada, uzun bir bekleyişin ardından kuruma dahil olmayı düşündüğünüzde, karşınızda duruyor, not defterini çıkarıyor ve siparişinizi almak için sabırsızlanıyor.
Şanslıysanız istediğinizi alacaktır. Ya da belki sana ne yiyeceğini söyler. Bir keresinde İngiliz bir çiftin hamburger istediğine tanık olmuştum. Garson, José'ydi, çılgınca kollarını sallamaya başladı ve bağırdı: “Hamburger mi? Estamos Portekiz'de. Portekiz'deyiz. Burada kesinlikle hamburger yemiyorsunuz! “Bugün çipura yiyorsun.” Siparişin tamamlanmasının ardından José tekrar gitti, konuklar şaşırdı ve haklı olarak utandılar.
José veya meslektaşı Clemente, sizi ev şarabını, tercihen orta boy bir sürahiyi içmeye kesinlikle ikna edecektir. Direnmeyin, olmasına izin verin. Biraz enerji harcayarak şehri kolayca keşfedebilirsiniz.
Yemek sektörü sürekli değişiyor
Lizbon'da restoranlar, yemek tezgahları, churrascaria'lar ve ızgara dükkanları bir düzine kadardır. Gelgitlerle birlikte plajlar değiştiği gibi, bu şehrin yemek ortamı da düzenli olarak değişiyor. Aynı ritimde değil ama sonuç olarak benzer; hiçbir şey eskisi gibi değil.
Lizbon'un en iyi yeme-içme meyhanesi olan ve bir yıl önce hâlâ iyi durumda olan, köşedeki Tasca yerini bir fast food zincirine, aşırı pahalı bir kafe planlayan bir yatırımcıya veya başka bir şık gurme tapınağına bırakmak zorunda kaldı. Yakın zamanda yıkılmaya hazır yıkık evlerin olduğu bir caddenin olduğu yerde, artık zemin katta son moda barlar, lounge'lar ve barlar yer alıyor.
Alfama gibi mahalleler hâlâ çok sayıda insanın ilgisini çekiyor ancak hipster'lar havalı kabul edilen yeni köşelere ilgi duyuyor
Kaynak: pa/Zoonar/URS FLUEELER
Lizbon hızla genişliyor. Uzun zamandır havalı mahalleler olarak kabul edilen Alfama, Bairro Alto, Chiado ve Cais do Sodré hâlâ kalabalıkların ilgisini çekiyor ancak giderek arka planda kayboluyor. Hipsterleşme neşeyle devam ediyor, boş fabrika binaları ve depoların olduğu eski yerleri arayıp buluyor ve onlara yeni bir ışıltı katıyor.
Son yıllarda, Bairro Príncipe Real gibi Alcântara'daki LX Fabrikası'nın çevresinde de çok fazla gürültü var. Beato ve Marvila, ortak çalışma alanları, sanat etkinlikleri, start-up'lar ve sakal bakım mağazalarıyla şu anda şehrin yeni semtleri haline geliyor.
Lizbon yemek meraklıları için bir cennettir
Peki iyi yemek için nereye gidersiniz? TripAdvisor ve Lonely Planet'e güveniyor musunuz? Lisboetas'ın tavsiyelerine uyuyor musun? “Ramiro” veya “José Avillez” gibi gurme klasiklerini ziyaret etmek ister misiniz? Dürüst olmak gerekirse, aslında önemli değil!
Garsonların dağınık menüler ve sahte gülümsemelerle yoldan geçenleri restorana çektiği şehir merkezindeki turist tuzakları bile, tamamen pahalı ve tam olarak sevgiyle hazırlanmamış olsa bile, hala kabul edilebilir, tadı güzel yemekler sunuyor. Gurme harikası yok ama iyi yemek.
Seçim konusunda şımarık: Turistler çoğu zaman hangi restoranı seçeceklerini bilmiyorlar; ancak Lizbon'da yanlış yapmış olamazlar
Kaynak: pa/Bildagentur-online/Joko
Lizbon yemek tutkunları, yani yiyecek ve içecek tutkunları için bir cennettir ve bu unvanı gerçekten son 20 yılda kazanmıştır. Her şeyden önce Michelin yıldızlı şef José Avillez tarafından. Metropol bölgede şu anda sekiz Michelin yıldızlı restoran var, hatta bazılarında iki tane bile var.
Artık Lizbon'da da New York, Lima, Londra veya Paris'te olduğu kadar iyi yemek yiyebilirsiniz; yalnızca birinci sınıf, köklü restoranlarda ve geleneksel yemekler sunan restoranlarda değil, aynı zamanda aradığınız modern mutfaklarda da yiyebilirsiniz. 15 yıl önce boşuna.
İyi yemek, kötü servis – Portekiz için tipik
Bu yüzden içgüdülerinize güvenin ve ilk bakışta dikkatinizi çekmeyen restoranlara girin. Birkaç yıl önce Portekiz gastronomisinin mükemmel bir örneği olan “Santa Rita”yı işte böyle keşfettim: iyi yemek, kötü servis. Dışarıdan göze çarpmayan, içeriden gösterişsiz. Michelin & Co.'dan çok uzakta. Bir zamanlar demirci, daha sonra çimento fabrikası, bugün 70 koltuklu bir oda, konukların öğle yemeği ve akşam saatlerinde oturduğu bir oda: inşaat işçileri galeri sahiplerinin yanında, avukatlar fotoğrafçıların yanında, memurlar polis memurlarının yanında , Lisboetas yabancı ziyaretçilerin yanında.
Yeterli masa yoksa garsonlar bir yerden tahta kalaslar uydurarak masaları masa haline getirerek 20 koltuk daha oluşturuyorlar. Tonozdaki taş revak kemerlerinde eski bir şeyler var. Bunun tam tersi ise modernliğin işaretleridir: Yüksek odayı çember şeklindeki avizelerle aydınlatan elektrik ışığı. Restoran aynı zamanda sade ve eski modadır.
Burada Palermo'da bir heykel olan Santa Rita, kasapların koruyucu azizi olarak kabul edilir; insanlar umutsuz durumlarda bile ona dua ederler.
Kaynak: Getty Images/Philippe Lissac/Godong
“Santa Rita”, adını aynı zamanda kasapların koruyucu azizi ve umutsuz durumlarda insanların dua ettiği İtalyan bir rahibeden alıyor. Barın ortasında Rita'nın onuruna bir heykel var. Çünkü onun en büyük hayranlarından biri, birkaç yıl öncesine kadar, sevgilisi olmak için cennete yükselmeden önce dona, yani restoran kurucusu olarak barın arkasında sendeleyen Conçeicão Pinto'ydu – ya da Lizbon'da dedikleri gibi: Ela fui com os porcos – Domuzlarla gitti.
Sahibinin kendisi onun en iyi müşterisi olduğu ve ev şarabına bağımlı olduğu için değil, beyaz bir önlüğe sarılı yuvarlak vücudunu her adımda yanında sürüklediği için “sendeledi”. Saçlarını aşçı şapkasının altına saklıyordu, bacakları suyla doluydu ve siyah yün çoraplara sarılıydı ama ruh hali neşeli bir kız öğrenci gibiydi.
Neden? Mekan her zaman doluydu. Ve hala öyledir, bu yüzden çok gürültülü olabiliyor: konuşmalar, sandalyelerin hareket etmesi, tabakların takırdaması, bardakların tıngırdaması – catering endüstrisinin müziği. Konuklar hoparlörden gelen şarkılardan kurtulur. Conçeicão Pinto'nun ayrılışından bu yana, normalde çıplak olan duvarlardaki bazı fotoğraflar bize, restoranın iyi ruhu olan merhum kişiyi hatırlatıyor.
Garsonlarla kavga etmeyin
Bugün, çok daha çevik olan gelini Teresa Jesus, onun yerinde duruyor ve “Santa Rita”da, canları istediği zaman ve vakit buldukça hizmet veren garsonlara göz kulak oluyor. Bunu kötü niyetle yapmazlar, ritimleri ve tempoları daha farklıdır, daha esnektir. Lisboeta'ların, ne olursa olsun, hayatlarındaki zorlukların üstesinden gelip anında sonuç görmelerine gerek yok. Bu kesinlikle Portekizlilere yakışmaz ve insanları bu kadar sevimli kılan da tam olarak bu niteliktir.
Örneğin, birlikte 121 yaşında olan iki garson José ve Clemente. Onlar için, zaman kavramının esnekliğine çok aşina olan ve aynı zamanda bunu kutlayan, ağırlıklı olarak Portekizli konukları ağırlamak önemli. Bu oyunun bir parçası. Yerel zaman işleyişi sisteminden rahatsız olanlar yalnızca yurt dışından gelen ziyaretçilerdir. Bu nedenle, asla aç yemek yemeyin – ya da aç olmanın yanı sıra, yanınızda bir miktar sabır da getirmek en iyisidir.
Belki garsonlar sana dedikodu yapar Feijoada de marisco açık veya Bacalhau maneviKökeni Fransız mutfağına dayanan bir ev spesiyalitesi olan “spiritüel” morina balığı. Bu önerilere direnmeyin; her şey mükemmel, bu yüzden yanlış gidemezsiniz.
Portekiz için daha fazla ipucu:
Hangisi olursa olsun sipariş verildikten sonra iş doğrudan asıl noktaya gelir. “Santa Rita”daki şefler, hizmetteki meslektaşlarından çok daha hızlı çalışıyorlar, ancak yukarıda adı geçen sadece iki garson çalıştığı için sayısal olarak onlardan çok daha üstünler. José ve Clemente çalışkanlar ama yaşlarından dolayı birkaç vitesi yavaşlatmışlar.
Garson rahatsızken, bitmiş yemek tezgahta buharda pişirilip misafire servis edilmeye hazır olduğunda bu durum açıkça ortaya çıkıyor. Cezbedici olsa bile asla kalkıp tabağı kendiniz almayın, çünkü mideniz guruldayacaktır! Yemeğiniz siz hazır olduğunuzda değil, garson hazır olduğunda gelir.
Belki de sizin ya da onun sipariş ettiği yemek bile budur. Ama belki de tamamen farklı bir şeydir. Şanslıysanız bir porsiyon daha alırsınız, şanssızsanız bir tabak daha az alırsınız. Geldiği gibi al. Her durumda tadı mükemmel olacaktır.
Ödeme yaparken bir sürpriz daha
Yemeğinizi bitirdiğinizde, kahve ve tatlı midenizi çalıştırıyor ve siz aslında sadece hesabı bekliyorsunuz, sabrınız gerçekten yeniden sınanıyor. Ayrıca garsona el sallayarak, üç kez “Hesap lütfen!” diye bağırarak, personele dik dik bakarak ya da parayı tezgaha koymak için bara giderek bu süreci kısaltamazsınız.
Ödeme yaparsınız, artık garsonun ne zaman hazır olduğunu zaten bilirsiniz – ve yine: Bunu sizi rahatsız etmek için yapmıyor, ancak her şeyi mazur gösteren basit formülü izlediği için – göz teması kurmadan bile: Portekiz'de Estamos.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Ama daha da eğlenceli olabilir: İkisinden biri gelir, tek kullanımlık masa örtüsüne bir miktar para yazar, hesaplanan tutarı yüzünde dostane bir gülümsemeyle söyler, paranızı alır ve onunla birlikte ortadan kaybolur.
Daha sonra kafası karışmış bir halde geri döner ve kendi kendine mırıldanarak not defterini karıştırır ve toplam farklı olana kadar masanın üzerindeki karalamalara dokunur. Muhtemelen onun lehineydi; en azından artık muhteşem ama arkadaşça bir gülümsemeye sahip olan gülümsemesi bunu gösteriyor. Hala ödemek zorundasın, burada da seçeneğin yok.
Metin, Martin Zinggl'in yazdığı “Lizbon için Talimatlar” kitabının güncellenmiş yeni baskısından kısaltılmış bir bölümdür, Piper Verlag/piper.de, 224 sayfa, 16 euro.
Kaynak: Piper Yayıncılık