ABalıkçıllar ve yaban ördeği kıyıya tünüyor. Su üzerindeki hemen hemen her evin kanoların demirlediği kendi iskelesi vardır. Clara-Zetkin-Park’taki Sachsenbrücke’de yerel halk ve tatilciler akşam güneşinin tadını çıkarıyor ve ayaklarını suyun üzerinde sallıyor. Venedik gondolları, Könneritz Köprüsü’nün arkasındaki suda sallanıyor. Leipzig o Akdeniz olabilir.
Sakson metropolünü Adriyatik kıyısındaki İtalyan lagün kentiyle bir tutmak abartılı olur. Ne de olsa Leipzig’de yaklaşık 300 köprüden geçilebilir. Bu, yaklaşık 400 kişinin bulunduğu Venedik’tekinden daha az.
Ancak Venedik havası, köprü sütunlarının burada burada ve hatta İtalyan “Ristorante La Gondola”nın yüzer terasında geziniyor. Kırmızı halılarla donatılmış iki simsiyah gondol, lagün şehrinde olduğu gibi demir atmış konukları bekliyor. Leipzig’de de gondolcu kurdeleli geleneksel hasır şapka, çizgili gömlek ve siyah pantolon giyiyor.
“Ristorante La Gondola”, bir Venedik gondolunda bir saatlik yolculuklar sunuyor
Kaynak: resim ittifakı/Westend61/Werner Dieterich
Bu han gibi, su yolları boyunca sayısız başka kafe ve restoran yerleşmiştir. Her yerde oturabilir, yemek yiyebilir, bisiklete binebilir veya nehir kenarındaki patikalarda yürüyüş yapabilirsiniz.
Leipzig bir su şehridir. Weisse Elster, Pleiße ve Parthe gibi nehirler, düzinelerce dere ve kanal şehrin içinden akıyor ve toplam uzunluğu 186 kilometreyi buluyor. En egzotik deniz taşıtı olan gondollara ek olarak, şehri sudan keşfetmenin başka birçok yolu var: şişme botlar, kanolar ve ayakta kürek sörfü, rehberli tekne turları ve tekne kiralama.
Leipzig’i denizle birleştirmek istediler
Leipzig’in batısındaki Karl Heine Kanalı öne çıkan bir özelliktir. 19. yüzyılın ortalarında, girişimci Karl Heine burada Almanya’nın en büyük sanayi bölgelerinden birini inşa ettirdi. Kanalın sağında ve solunda bulunan fabrika binaları uzun zaman önce yenilenmiştir: tarihi bir endüstriyel tasarım ortamında yaşamak. Bir zamanlar kurumla kararmış olan Plagwitz bölgesi, şimdi şehrin en gıpta ile bakılan adreslerinden bazılarına ev sahipliği yapıyor.
Eski Buntgarnwerke’nin 250 metre uzunluğundaki klinker cephesinin arkasında, 2000 kadar kişi goblen ipliği üretiyordu. Bugün kompleks, tuğla ve doğal taştan kırmızı ve beyaz duvarların arkasında yer alan çatı katlarıyla Avrupa’nın en büyük endüstriyel anıtlarından biridir. Balkonlarda güneş şemsiyesi ve palmiye ağaçları vardır, su manzarası engelsizdir.
Kaynak: OpenStreetMap, WELT infografik
Leipzig neredeyse denizle bile bağlantı kurdu. Üç kilometre uzunluğundaki Karl Heine Kanalı’nın bir zamanlar Weißen Elster’den Saale’ye ve Hamburg üzerinden Kuzey Denizi’ne giden bir nakliye yolunun parçası olması amaçlanmıştı. Frank Fechner, “Elster’den Alster’a – bu şaka değil” diyor.
59 yaşındaki “Water City Leipzig” derneğinin kurucu üyesi olarak, yıllardır eski bir projeyi yeniden canlandırmak isteyenlerden biri: Sakson metropolünü dünya okyanuslarına bağlamak. Tıpkı Karl Heine’nin aklındaki gibi ama planları boşa çıktı.
Aslında kanalın son bir parçası eksik, bir delik. Bağlantı olan on bir kilometre uzunluğundaki Saale-Elster Kanalı, arazide unutulmuş bir söz gibi iki şerit şeritle izole edilmiştir – Saale’den sadece yedi kilometre uzakta. Frank Fechner, Hamburg’un bir noktada Leipzig’in dış limanı olmasını umuyor.
Teknede yolculuk şehri farklı gösteriyor
Bir zamanlar Karl-Heine Kanalı’nda seyreden mavnaların açık, ahşap bir kopyası olan kulübü “Wasser-Stadt-Leipzig”in “Luise” mavnasıyla 14 köprünün altından geçip tarihi endüstriyel binaları ve eski villaları geçiyorsunuz. yeni evler ve parklar. Teknede ziyaretçiler şehri, Leipzig’deki Fechner’in bile ancak yeniden birleşmeden sonra keşfettiği tamamen yeni bir bakış açısıyla deneyimleyebilirler.
Fechner, konuklarına Leipzig’in en ünlü duvar resmi olan “Persilfrau”yu gösteriyor. Şapkalı, uzun boylu beyaz bayan, 100 yıldan fazla bir süredir König-Johann Köprüsü’nün yukarısında, kanaldaki bir evin cephesinde deterjan reklamı yapıyor. “Stasi tarafından bile göz ardı edildi, o sırada kimse bu unutulmuş köşeye gelmedi” diye hatırlıyor.
Tarihi “Luise” mavnasının kopyası ile yapılan gezi, aynı zamanda ayaklı evin yanından da geçmektedir.
Kaynak: resim ittifakı /dpa/ Hendrik Schmidt
“Luise” süzülüyor. Kanaldaki keskin bir virajda bir ev kayarak görüş alanına giriyor. Klinker, beton ve camdan yapılmış, 101 beton direk üzerinde duran, kesinlikle doğrusal ve süssüz muhteşem bir yapıdır. Evin önü kanal kıyısının çok ötesine taşar, böylece bina suyun üzerinde yüzer gibi görünür. 1930’larda klasik modernizmin halefi olarak inşa edilen ayaklı ev, Leipzig’in batısındaki su mimarisinin en sıra dışı mimari varyantlarından biridir.
Bir zamanlar mavnaların demirlediği birçok demir halka, deniz duvarlarında paslanıyor. Yerlerde, bir zamanlar kanal yolunun patlatılarak serbest bırakılması gereken sert grovak kayası “Heine-Knack” ile dolu yığınlar var. Kıyıdaki bir tabela Hamburg’a olan mesafeyi gösteriyor: 471.02 kilometre.
Yüzmek için Elster kıyılarına gidin
Luisenbrücke’nin arkasında şimdilik bitti. Tekne dönmek zorunda. Sadece Lindenau limanının kuzey kıyısındaki eski liman depoları, Leipzig ile dünya okyanusları arasında bir bağlantı özlemine tanıklık ediyor. Ancak bir konteyner gemisi bu limana hiç yanaşmadı. Parasızlık, tekrarlanan gecikmeler ve ekonomik çıkar eksikliği inşaat projesine son verdi; Leipzig, federal su yolu ağına bağlı değildi.
Tepedeki evin görüş alanı içindeki dubalar, kanalda kutu koltuklar vaat ediyor
Kaynak: Gerhard Westrich/ laif
En azından Lindenauer Hafen’e atılımın artık kararlaştırılmış olması, derneğin itibarınadır. Saale’ye bağlanma hayali yine de gerçekleşecek mi? Frank Fechner kesinlikle bunu deneyimlemek istiyor: “Kesinlikle. Hangisi olursa olsun. İlk adımlar atıldı. Vizyon canlı.”
Leipzig nehirlerinin yaklaşık 40 kilometresi şu anda yeniden gezilebilir durumda. Her yıl daha fazla kanal uzantısı taranıyor. Fechner mavnayı gondolları, yolcu gemilerini, lastik botları, kanoları ve kanoları geçerek Karl Heine Kanalı’na geri götürür.
Su kenarındaki Saksonya için daha fazla ipucu:
Nehir kıyısında bile yüzebilirsiniz: 20. yüzyıla kadar Leipzig’de 25 nehir banyosu vardı. Bugün Elster’de 1866’da inşa edilen Schreberbad hala duruyor. Bu, Almanya’daki ilk “kadınlar için açık hava havuzu” idi. Tesis 1950’de yeniden inşa edildi, ancak o zamandan beri havuzlardaki su elbette artık Elster’den gelmiyor. Yine de, kıyıdaki eski nehir havuzu, şüphesiz Leipzig halkının en sevdiği çocuk havuzudur.
Şehrin güneyinde yer alan ve “Cossi” olarak adlandırılan 400 hektarlık Cospudener See ziyaretçileri cezbeder. Leipzig denizle bağlantılı olmasa bile orada denizcilik duyguları doğabilir.
Suda:
Su manzaralı yaşamak: Plagwitz’deki dahil otel “Philippus Leipzig”, Karl Heine Kanalı üzerinde iskelesi ve bira bahçesi, kahvaltı dahil 89 Euro’dan çift kişilik oda, philippus-leipzig.de. Doğrudan Weißen Elster’deki eski iplik fabrikasında “Elster Lofts” apartman dairesi, gecelik 60 Euro’dan (elster-lofts.apartment-leipzig.de).
Tekne Turları: Weißen Elster’de 130 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren bir tekne inşa işletmesi olan Herold tekne kiralama, kürekli, kürekli ve elektrikli motorlu tekneler kiralar ve motorlu teknelerle rehberli turlar düzenler (bootsmiet-herold.de).
Tekne kiralama şirketi Klingerweg, şehirde rehberli kano turları ve motorlu tekne turları (bootsmiete.scdhfk.de) düzenlemektedir.
Schleußig semtindeki Leipziger Eck tekne kiralama tesisinde kano, kano ve SUP da kiralanabilir. Dragon tekne turları da sunulmaktadır (bootsmiete-leipzig.de).
Stadthafen Leipzig kano, kano, elektrik motorları ve ejderha botları kiralamaktadır. Motorlu tekne ile kanal turu yaklaşık 70 dakika sürer (stadthafen-leipzig.com).
“Ristorante La Gondola”, bir Venedik gondolunda altı kişiye kadar grup başına 98 Euro’dan başlayan bir saatlik geziler sunuyor (la-gondola-leipzig.de).
“Wasser-Stadt-Leipzig” derneği, “Luise” mavnasında kişi başı 14 Euro’dan (wasser-stadt-leipzig.de) 20 kişilik yer ile gidiş-dönüş gezileri sunuyor. Dernek, 11-13 Ağustos tarihleri arasında Karl Heine Kanalı’nda ve Lindenauer Hafen’de birçok yarışma ve çeşitli su aktiviteleriyle (wasser-stadt-leipzig.de/aktionen/leipziger-wasserfest) Leipzig Su Festivali’ni yeniden düzenliyor.
Daha fazla bilgi: leipzig.travel
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
Sakson metropolünü Adriyatik kıyısındaki İtalyan lagün kentiyle bir tutmak abartılı olur. Ne de olsa Leipzig’de yaklaşık 300 köprüden geçilebilir. Bu, yaklaşık 400 kişinin bulunduğu Venedik’tekinden daha az.
Ancak Venedik havası, köprü sütunlarının burada burada ve hatta İtalyan “Ristorante La Gondola”nın yüzer terasında geziniyor. Kırmızı halılarla donatılmış iki simsiyah gondol, lagün şehrinde olduğu gibi demir atmış konukları bekliyor. Leipzig’de de gondolcu kurdeleli geleneksel hasır şapka, çizgili gömlek ve siyah pantolon giyiyor.
“Ristorante La Gondola”, bir Venedik gondolunda bir saatlik yolculuklar sunuyor
Kaynak: resim ittifakı/Westend61/Werner Dieterich
Bu han gibi, su yolları boyunca sayısız başka kafe ve restoran yerleşmiştir. Her yerde oturabilir, yemek yiyebilir, bisiklete binebilir veya nehir kenarındaki patikalarda yürüyüş yapabilirsiniz.
Leipzig bir su şehridir. Weisse Elster, Pleiße ve Parthe gibi nehirler, düzinelerce dere ve kanal şehrin içinden akıyor ve toplam uzunluğu 186 kilometreyi buluyor. En egzotik deniz taşıtı olan gondollara ek olarak, şehri sudan keşfetmenin başka birçok yolu var: şişme botlar, kanolar ve ayakta kürek sörfü, rehberli tekne turları ve tekne kiralama.
Leipzig’i denizle birleştirmek istediler
Leipzig’in batısındaki Karl Heine Kanalı öne çıkan bir özelliktir. 19. yüzyılın ortalarında, girişimci Karl Heine burada Almanya’nın en büyük sanayi bölgelerinden birini inşa ettirdi. Kanalın sağında ve solunda bulunan fabrika binaları uzun zaman önce yenilenmiştir: tarihi bir endüstriyel tasarım ortamında yaşamak. Bir zamanlar kurumla kararmış olan Plagwitz bölgesi, şimdi şehrin en gıpta ile bakılan adreslerinden bazılarına ev sahipliği yapıyor.
Eski Buntgarnwerke’nin 250 metre uzunluğundaki klinker cephesinin arkasında, 2000 kadar kişi goblen ipliği üretiyordu. Bugün kompleks, tuğla ve doğal taştan kırmızı ve beyaz duvarların arkasında yer alan çatı katlarıyla Avrupa’nın en büyük endüstriyel anıtlarından biridir. Balkonlarda güneş şemsiyesi ve palmiye ağaçları vardır, su manzarası engelsizdir.
Kaynak: OpenStreetMap, WELT infografik
Leipzig neredeyse denizle bile bağlantı kurdu. Üç kilometre uzunluğundaki Karl Heine Kanalı’nın bir zamanlar Weißen Elster’den Saale’ye ve Hamburg üzerinden Kuzey Denizi’ne giden bir nakliye yolunun parçası olması amaçlanmıştı. Frank Fechner, “Elster’den Alster’a – bu şaka değil” diyor.
59 yaşındaki “Water City Leipzig” derneğinin kurucu üyesi olarak, yıllardır eski bir projeyi yeniden canlandırmak isteyenlerden biri: Sakson metropolünü dünya okyanuslarına bağlamak. Tıpkı Karl Heine’nin aklındaki gibi ama planları boşa çıktı.
Aslında kanalın son bir parçası eksik, bir delik. Bağlantı olan on bir kilometre uzunluğundaki Saale-Elster Kanalı, arazide unutulmuş bir söz gibi iki şerit şeritle izole edilmiştir – Saale’den sadece yedi kilometre uzakta. Frank Fechner, Hamburg’un bir noktada Leipzig’in dış limanı olmasını umuyor.
Teknede yolculuk şehri farklı gösteriyor
Bir zamanlar Karl-Heine Kanalı’nda seyreden mavnaların açık, ahşap bir kopyası olan kulübü “Wasser-Stadt-Leipzig”in “Luise” mavnasıyla 14 köprünün altından geçip tarihi endüstriyel binaları ve eski villaları geçiyorsunuz. yeni evler ve parklar. Teknede ziyaretçiler şehri, Leipzig’deki Fechner’in bile ancak yeniden birleşmeden sonra keşfettiği tamamen yeni bir bakış açısıyla deneyimleyebilirler.
Fechner, konuklarına Leipzig’in en ünlü duvar resmi olan “Persilfrau”yu gösteriyor. Şapkalı, uzun boylu beyaz bayan, 100 yıldan fazla bir süredir König-Johann Köprüsü’nün yukarısında, kanaldaki bir evin cephesinde deterjan reklamı yapıyor. “Stasi tarafından bile göz ardı edildi, o sırada kimse bu unutulmuş köşeye gelmedi” diye hatırlıyor.
Tarihi “Luise” mavnasının kopyası ile yapılan gezi, aynı zamanda ayaklı evin yanından da geçmektedir.
Kaynak: resim ittifakı /dpa/ Hendrik Schmidt
“Luise” süzülüyor. Kanaldaki keskin bir virajda bir ev kayarak görüş alanına giriyor. Klinker, beton ve camdan yapılmış, 101 beton direk üzerinde duran, kesinlikle doğrusal ve süssüz muhteşem bir yapıdır. Evin önü kanal kıyısının çok ötesine taşar, böylece bina suyun üzerinde yüzer gibi görünür. 1930’larda klasik modernizmin halefi olarak inşa edilen ayaklı ev, Leipzig’in batısındaki su mimarisinin en sıra dışı mimari varyantlarından biridir.
Bir zamanlar mavnaların demirlediği birçok demir halka, deniz duvarlarında paslanıyor. Yerlerde, bir zamanlar kanal yolunun patlatılarak serbest bırakılması gereken sert grovak kayası “Heine-Knack” ile dolu yığınlar var. Kıyıdaki bir tabela Hamburg’a olan mesafeyi gösteriyor: 471.02 kilometre.
Yüzmek için Elster kıyılarına gidin
Luisenbrücke’nin arkasında şimdilik bitti. Tekne dönmek zorunda. Sadece Lindenau limanının kuzey kıyısındaki eski liman depoları, Leipzig ile dünya okyanusları arasında bir bağlantı özlemine tanıklık ediyor. Ancak bir konteyner gemisi bu limana hiç yanaşmadı. Parasızlık, tekrarlanan gecikmeler ve ekonomik çıkar eksikliği inşaat projesine son verdi; Leipzig, federal su yolu ağına bağlı değildi.
Tepedeki evin görüş alanı içindeki dubalar, kanalda kutu koltuklar vaat ediyor
Kaynak: Gerhard Westrich/ laif
En azından Lindenauer Hafen’e atılımın artık kararlaştırılmış olması, derneğin itibarınadır. Saale’ye bağlanma hayali yine de gerçekleşecek mi? Frank Fechner kesinlikle bunu deneyimlemek istiyor: “Kesinlikle. Hangisi olursa olsun. İlk adımlar atıldı. Vizyon canlı.”
Leipzig nehirlerinin yaklaşık 40 kilometresi şu anda yeniden gezilebilir durumda. Her yıl daha fazla kanal uzantısı taranıyor. Fechner mavnayı gondolları, yolcu gemilerini, lastik botları, kanoları ve kanoları geçerek Karl Heine Kanalı’na geri götürür.
Su kenarındaki Saksonya için daha fazla ipucu:
Nehir kıyısında bile yüzebilirsiniz: 20. yüzyıla kadar Leipzig’de 25 nehir banyosu vardı. Bugün Elster’de 1866’da inşa edilen Schreberbad hala duruyor. Bu, Almanya’daki ilk “kadınlar için açık hava havuzu” idi. Tesis 1950’de yeniden inşa edildi, ancak o zamandan beri havuzlardaki su elbette artık Elster’den gelmiyor. Yine de, kıyıdaki eski nehir havuzu, şüphesiz Leipzig halkının en sevdiği çocuk havuzudur.
Şehrin güneyinde yer alan ve “Cossi” olarak adlandırılan 400 hektarlık Cospudener See ziyaretçileri cezbeder. Leipzig denizle bağlantılı olmasa bile orada denizcilik duyguları doğabilir.
Suda:
Su manzaralı yaşamak: Plagwitz’deki dahil otel “Philippus Leipzig”, Karl Heine Kanalı üzerinde iskelesi ve bira bahçesi, kahvaltı dahil 89 Euro’dan çift kişilik oda, philippus-leipzig.de. Doğrudan Weißen Elster’deki eski iplik fabrikasında “Elster Lofts” apartman dairesi, gecelik 60 Euro’dan (elster-lofts.apartment-leipzig.de).
Tekne Turları: Weißen Elster’de 130 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren bir tekne inşa işletmesi olan Herold tekne kiralama, kürekli, kürekli ve elektrikli motorlu tekneler kiralar ve motorlu teknelerle rehberli turlar düzenler (bootsmiet-herold.de).
Tekne kiralama şirketi Klingerweg, şehirde rehberli kano turları ve motorlu tekne turları (bootsmiete.scdhfk.de) düzenlemektedir.
Schleußig semtindeki Leipziger Eck tekne kiralama tesisinde kano, kano ve SUP da kiralanabilir. Dragon tekne turları da sunulmaktadır (bootsmiete-leipzig.de).
Stadthafen Leipzig kano, kano, elektrik motorları ve ejderha botları kiralamaktadır. Motorlu tekne ile kanal turu yaklaşık 70 dakika sürer (stadthafen-leipzig.com).
“Ristorante La Gondola”, bir Venedik gondolunda altı kişiye kadar grup başına 98 Euro’dan başlayan bir saatlik geziler sunuyor (la-gondola-leipzig.de).
“Wasser-Stadt-Leipzig” derneği, “Luise” mavnasında kişi başı 14 Euro’dan (wasser-stadt-leipzig.de) 20 kişilik yer ile gidiş-dönüş gezileri sunuyor. Dernek, 11-13 Ağustos tarihleri arasında Karl Heine Kanalı’nda ve Lindenauer Hafen’de birçok yarışma ve çeşitli su aktiviteleriyle (wasser-stadt-leipzig.de/aktionen/leipziger-wasserfest) Leipzig Su Festivali’ni yeniden düzenliyor.
Daha fazla bilgi: leipzig.travel
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.