BENOcak ayında, Ukrayna Demiryolları Genel Müdürü alışılmadık bir seyahat ipucunu tweetledi: “@lonelyplanet’in yeni Kişinev-Kiev bağlantısını 2023’ün en iyi sekiz Avrupa demiryolu gezisi arasında göstermesinden memnunum.” Şehir dışından gelen ziyaretçiler için seyahat, eklendi 38 yaşındaki Oleksandr Kamyshin, yaklaşık 49 bin takipçisi için “Bu yıl daha da büyüyeceğiz” dedi.
Lonely Planet’in tavsiyesi ve Ukrayna Demiryolları’nın tepkisi sürpriz oldu. Dünyanın en büyük seyahat rehberi yayıncısına ve demiryolları başkanına Ukrayna’daki demiryolları için mevcut durumun ne olduğunu ve orada turizmin geleceğinin ne olduğunu sormak için yeterli sebep.
Demiryolu Ukrayna’da her zaman önemli bir rol oynamıştır, 24.000 kilometrelik demiryolu ağı (işgal altındaki bölgeler hariç) Avrupa’nın üçüncü büyük ağıdır. Savaş sırasında önemleri arttı.
Kamyshin, “Şu anda Rus bombalarından ve işgalcilerden kaçan dört milyon insanı ve 120.000 evcil hayvanı tahliye ettik” diyor. Onun için, baş demiryolcu olarak WELT ile görüşme son görüşmelerden biri – yakında yeni bir işe başlayacak ve Ukrayna demiryollarının Avrupa ağına entegrasyonuyla ilgilenecek.
Demiryolu şefi Oleksandr Kamyshin, savaşın başlangıcından bu yana yeni zorluklarla karşı karşıya kaldı.
Kredi bilgileri: SERGEI SUPINSKY/AFP
Sayısız Ukraynalı asker de cepheye ve evlerine nakledildi. Şansölye Olaf Scholz, ABD Başkanı Joe Biden, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ve rock grubu U2’den Bono da dahil olmak üzere ülkeye ve trenle zarar görmeden dönen yıldızlardan ve devlet konuklarından bahsetmiyorum bile. Zaten her yıl uzun mesafeli yollarında taşıdıkları 17 milyon kişiye ek olarak, tüm bunları Ukrayna demiryolları yaptı.
Savaşta bile trenlerin yüzde 90’ı zamanında gelir
Kamyshin, savaşa rağmen bir avuç yabancı turistin gezginler arasında olduğunu ve olduğunu söylüyor: “Örneğin, bir süredir ülkede bulunan ve başka bir yerde doldurmak isteyenler” ve ayrıca gitmek isteyen cesur tatilciler. yerel olarak Ukrayna ile dayanışma gösterin. Ancak büyük ölçekte turizm henüz gelmedi – “savaş zaferimizle sona erdiğinde”. Bunun ne zaman olacağını kimse söyleyemez ama “Tren yolcuları için şimdiden teklifler üzerinde çalışıyoruz.”
Rus saldırganlar demiryolları da dahil olmak üzere altyapıya düzenli olarak saldırsa da, Ukrayna trenleri barış zamanında yalnızca birkaç ülkede olduğu kadar dakik: Kamyshin, oranın yüzde 90’dan fazla olduğunu söylüyor. Karşılaştırma için: 2022’de Almanya’da uzun mesafeli trenlerin yalnızca yüzde 66,2’si zamanında geldi.
Ukrayna demiryollarının çalışanları, demiryolu trafiğini çalışır durumda tutmak için sağlam bir iradeye sahip
Kredi bilgileri: GENYA SAVILOV/AFP
Bu inanılmaz dakikliğin birkaç nedeni var. İlk olarak, Ukrayna tarifeleri tren istasyonlarında daha uzun duraklar ve dolayısıyla zaman tamponları sağlar. İkincisi, trenler genellikle yavaş çalışır (nadiren 90 km/s’den daha hızlıdır), bu nedenle gecikmeler daha çabuk telafi edilebilir. Üçüncüsü, elektrik kesildiğinde bile çalışabilen çok sayıda dizel lokomotif vardır.
ayrıca oku
Dördüncüsü, Sovyet döneminin sorunlu mirası – çok fazla hat, çok fazla çalışan – savaş zamanlarında bir avantaj olduğunu kanıtlıyor: Gerekirse, örneğin raylar bombalandığında trenlerin güzergahı nispeten hızlı bir şekilde yeniden yönlendirilebilir. Mühendisler ve hat işçileri, gerekli onarımları derhal gerçekleştirmek için ülke genelinde hazırdır. Kamyshin, “Hava saldırısı alarmı kaldırılır kaldırılmaz bunu yapmaya başlayacağız” diyor. Herkesin sebat etmek ve devam etmek için demir gibi bir iradesi olurdu. Tüm bunlar, devlet demiryollarının her ne olursa olsun esnek bir şekilde tepki vermesine ve operasyonların devam etmesine olanak tanıyor.
Demiryolu şirketi, şu anda Ukrayna’da tren yolculuğunun ne kadar tehlikeli olduğu sorusuna şu yanıtı verdi: “Prensipte, dairenizin hemen yanındaki bir kafeye bile bir bomba her yere düşebilir.” “Ancak, bir tren hareket halinde olduğu için vurulması çok daha zor bir hedeftir. Ayrıca, iyi eğitimli çalışanlar her şeyin yolunda gitmesini sağlar.” Ayrıca, daha büyük tren istasyonlarında hava saldırısı sığınakları ve genellikle aynı zamanda sığınak görevi de görebilen platformlara giden yer altı geçitleri bulunur.
Tren Ukrayna’da direnişin simgesi
Şimdi Lonely Planet tarafından seçilen Kişinev-Kiev bağlantısı, Sovyet döneminde zaten vardı, ancak 1998’de durduruldu. 2022’de savaşın başlamasının ardından operasyonlar yeniden başladı ve sınır ötesi raylı sistemler yenilendi – ayrıca komşu Moldova’ya kaçan yaklaşık 200.000 Ukraynalının evlerini ziyaret etmesini sağlamak için.
Bu, rotayı seyahat rehberi yayıncısının 2023 için önerdiği diğer tren yolculuklarından, örneğin Viyana’dan İtalya’daki La Spezia’ya gece treniyle keyifli bir yolculuktan veya İspanya’nın pastoral manzaralarında yeni yüksek hızlı tren yolculuklarından açıkça ayırıyor.
Kiev, Kasım 2022: Ukrayna’dan kurtarıldıktan sonra Herson şehrine giden ilk trenin geçişi
Kaynak: Oleksii Chumachenko/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Lonely Planet için listeyi derleyen gezi yazarı Tom Hall, rotayı bilerek seçti. Daha önceki seyahatlerinde Ukrayna trenlerinin dakikliğine, doğu manzaralarına ve insanların samimiyetine hayranı olan Hall, “Kamyshin’i Twitter’da takip etmeye başladım ve demiryolunun savaşta oynadığı rol beni şaşırttı” diyor. öyleydi. Bağlantının “Siegeszug” olarak adlandırılmasını seviyor: “Tren, dayanıklılığın ve güvenin sembolü. Ülkenin yenilemeyeceğini kanıtlıyor.”
Hall, 2023’te Avrupa’nın en iyi sekiz demiryolu güzergahı listesine dahil edilmeyi yalnızca Ukrayna ile bir dayanışma eylemi olarak görmüyor. Ayrıca tren yolcularını şöyle düşündürmek istiyor: “Rahat ‘seyahat uğruna seyahat etmenin’ tüm farklı fikirlerini bir mesajla şarj etme fikrini seviyorum. Bu rotayı sürmek son derece insani bir meseledir.”
Batı ile bağlantıların genişletilmesi
Yine de Hall, tatilcilere şu anda iki günde bir sefer yapan bu yeni rotayı denemeden önce daha huzurlu zamanları beklemelerini tavsiye ediyor; ancak gerekirse bu sıklık artırılmalıdır. Bu gerçekçi değil, çünkü batıyla olan bağlantılar genişletilecek. Kamyshin, “2014 savaşından önce, en kârlı beş demiryolu hattının tümü Moskova’ya gidiyordu” diyor. Ancak saldırıyla birlikte Rusya’ya gidiş ve dönüş seyahatleri tamamen durma noktasına geldi.
“Bu arada Ruslar ‘güvenlik nedenleriyle’ bağlantıları yeniden kurmayı teklif ettiler. Onlara ordumuzun Rus savaş gemisine verdiği cevabın aynısını verdim.” Kamyshin, Ukraynalı bir askerin Rusya’nın Yılan Adası’nın teslim edilmesi talebine verdiği ünlü cevaba atıfta bulunuyor. Telsizle cevap vermişti: “Rus savaş gemisi, siktir git!”
Ölümcül Rus saldırılarında 300’den fazla demiryolu işçisini kaybeden Kamyshin, “Eminim benim neslim Rusya ile yeniden bağlantı kurmaya hazır olmayacak” diye ekliyor. Bunun yerine Batı ile bağlarımızı genişleteceğiz” dedi.
Yeniden açılan Kiev-Kişinev rotası, başta Moldova, Romanya ve Polonya olmak üzere batı bağlantısını geliştirmeye yönelik büyük Ukrayna projesinin bir parçasıdır. Bunun sadece siyasi değil, pratik sebepleri de var: “Şu anda AB’ye doğru seyahat eden on kat daha fazla yolcumuz var” diyor Kamyshin, “Savaştan önce 140.000 idi, savaşın başlangıcından bu yana 1.4 milyon yolcu vardı. .”
Ukrayna’daki savaş hakkında daha fazlası:
Bununla birlikte, hızlı bir batı bağlantısını zorlaştıran büyük bir engel var: Ukrayna demiryolları, eski Sovyetler Birliği’nde yaygın olan 1520 milimetre açıklığa sahipken, çoğu Avrupa ülkesi 1435 milimetrelik standart açıklığı kullanıyor. Geçen yıl Ukrayna, Polonya trenlerinin kolay geçişine izin vermek ve batı Ukrayna’yı Polonya ile daha iyi bağlamak için Polonya sınırına yakın bir hattı standart hatlara yükseltti.
Ukrayna’daki diğer hatları standart açıklığa dönüştürme planları var, bu da Berlin, Varşova veya Prag’dan uluslararası trenlerin doğrudan Lemberg’e (Lviv) gitmesine izin verecek. Daha sonra diğer Ukrayna lokasyonlarına geniş hatlı bir bağlantı vardır. TU Berlin’de bir demiryolu uzmanı olan Profesör Markus Hecht, “Ukrayna’nın tamamen standart açıklığa geçeceğini düşünmüyorum” diyor. Bu çok karmaşık ve çok pahalı. “Ayrıca geniş hat, daha ağır yük vagonlarının kullanılması gibi avantajlar sunuyor.”
Trende birçok turistik gezi için umut
“Ukrajinska Pravda” gazetecisi ve Kiev’in kültürel radyo istasyonunda yapım müdürü olan Iryna Slawinska, Ukrayna trenlerinin cazibesinin hafife alınmaması gerektiğine inanıyor. Kırım’daki yaz tatillerini ve ailesiyle oradaki tren yolculuğunu sevgiyle hatırlıyor: “Trende her zaman çay ve kahve sipariş edilir ve güzel fincanlarda servis edilirdi. Vasat bir çay bile onlarda tadı güzeldir. Şimdi, bir yetişkin olarak, o çocukluk anılarını yaşatmak için her zaman trende çay ısmarlıyorum.”
Slawinska ayrıca gelecekte çok sayıda turistin trenle geleceğini umuyor. “Bir yandan dayanışma jesti olarak, diğer yandan Ukrayna trenle ulaşımı kolay güzel bir ülke olduğu için. Ancak daha güvenli olana kadar beklemek daha iyidir.”
ayrıca oku
Kamyshin, Ukrayna’nın demiryolu seyahatinin artan popülaritesinden faydalanacağına inanıyor. “Savaş bittiğinde birçok batılı gezgin Ukrayna’ya gelecek ve onlar da trenle gelecekler.”
Öncelikle gece trenlerine güveniyor: “Birçoğu AB’de durduruldu – Ukrayna’da bunlardan yararlanmaya devam edebilirsiniz.” Bu tür seyahatler rahat ve ucuzdur, “ve uyandığınız için zaman kaybetmezsiniz. sabah yeni şehir ve tam merkezde”.
Kim bilir, belki savaştan sonra Berlin ile Kiev arasında direkt gece trenleri bile olur? 2012 yılına gelindiğinde, bu bağlantı yıllardır ders kitabında yer alıyordu.
Michael Kellner tarafından İngilizce’den metin çevirisi.
Sally McGrane, Berlin’de yaşıyor ve trenleri seviyor, New York Times için yazıyor ve bir polisiye yazarı; 2022’de siyasi gerilim filmi “The Hand of Odessa” yayınlandı (Verlag Voland & Quist).
“Durum gergin. Ağır kayıplarımız var”
Ukrayna ordusu şu anda ülkenin doğusundaki çatışmalarda çok sayıda asker kaybediyor. Yerel muhabirimiz bir gece durumun ne kadar ciddi olduğunu kendi gözleriyle görebildi. Dönüştürülmüş bir okul otobüsünde, doktorlar yaralı askerleri ön saflardan tedavi ediyor.
Kaynak: WELT/ İbrahim Naber, Viktor Lysenko, David Körzdörfer
Lonely Planet’in tavsiyesi ve Ukrayna Demiryolları’nın tepkisi sürpriz oldu. Dünyanın en büyük seyahat rehberi yayıncısına ve demiryolları başkanına Ukrayna’daki demiryolları için mevcut durumun ne olduğunu ve orada turizmin geleceğinin ne olduğunu sormak için yeterli sebep.
Demiryolu Ukrayna’da her zaman önemli bir rol oynamıştır, 24.000 kilometrelik demiryolu ağı (işgal altındaki bölgeler hariç) Avrupa’nın üçüncü büyük ağıdır. Savaş sırasında önemleri arttı.
Kamyshin, “Şu anda Rus bombalarından ve işgalcilerden kaçan dört milyon insanı ve 120.000 evcil hayvanı tahliye ettik” diyor. Onun için, baş demiryolcu olarak WELT ile görüşme son görüşmelerden biri – yakında yeni bir işe başlayacak ve Ukrayna demiryollarının Avrupa ağına entegrasyonuyla ilgilenecek.
Demiryolu şefi Oleksandr Kamyshin, savaşın başlangıcından bu yana yeni zorluklarla karşı karşıya kaldı.
Kredi bilgileri: SERGEI SUPINSKY/AFP
Sayısız Ukraynalı asker de cepheye ve evlerine nakledildi. Şansölye Olaf Scholz, ABD Başkanı Joe Biden, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ve rock grubu U2’den Bono da dahil olmak üzere ülkeye ve trenle zarar görmeden dönen yıldızlardan ve devlet konuklarından bahsetmiyorum bile. Zaten her yıl uzun mesafeli yollarında taşıdıkları 17 milyon kişiye ek olarak, tüm bunları Ukrayna demiryolları yaptı.
Savaşta bile trenlerin yüzde 90’ı zamanında gelir
Kamyshin, savaşa rağmen bir avuç yabancı turistin gezginler arasında olduğunu ve olduğunu söylüyor: “Örneğin, bir süredir ülkede bulunan ve başka bir yerde doldurmak isteyenler” ve ayrıca gitmek isteyen cesur tatilciler. yerel olarak Ukrayna ile dayanışma gösterin. Ancak büyük ölçekte turizm henüz gelmedi – “savaş zaferimizle sona erdiğinde”. Bunun ne zaman olacağını kimse söyleyemez ama “Tren yolcuları için şimdiden teklifler üzerinde çalışıyoruz.”
Rus saldırganlar demiryolları da dahil olmak üzere altyapıya düzenli olarak saldırsa da, Ukrayna trenleri barış zamanında yalnızca birkaç ülkede olduğu kadar dakik: Kamyshin, oranın yüzde 90’dan fazla olduğunu söylüyor. Karşılaştırma için: 2022’de Almanya’da uzun mesafeli trenlerin yalnızca yüzde 66,2’si zamanında geldi.
Ukrayna demiryollarının çalışanları, demiryolu trafiğini çalışır durumda tutmak için sağlam bir iradeye sahip
Kredi bilgileri: GENYA SAVILOV/AFP
Bu inanılmaz dakikliğin birkaç nedeni var. İlk olarak, Ukrayna tarifeleri tren istasyonlarında daha uzun duraklar ve dolayısıyla zaman tamponları sağlar. İkincisi, trenler genellikle yavaş çalışır (nadiren 90 km/s’den daha hızlıdır), bu nedenle gecikmeler daha çabuk telafi edilebilir. Üçüncüsü, elektrik kesildiğinde bile çalışabilen çok sayıda dizel lokomotif vardır.
ayrıca oku
Dördüncüsü, Sovyet döneminin sorunlu mirası – çok fazla hat, çok fazla çalışan – savaş zamanlarında bir avantaj olduğunu kanıtlıyor: Gerekirse, örneğin raylar bombalandığında trenlerin güzergahı nispeten hızlı bir şekilde yeniden yönlendirilebilir. Mühendisler ve hat işçileri, gerekli onarımları derhal gerçekleştirmek için ülke genelinde hazırdır. Kamyshin, “Hava saldırısı alarmı kaldırılır kaldırılmaz bunu yapmaya başlayacağız” diyor. Herkesin sebat etmek ve devam etmek için demir gibi bir iradesi olurdu. Tüm bunlar, devlet demiryollarının her ne olursa olsun esnek bir şekilde tepki vermesine ve operasyonların devam etmesine olanak tanıyor.
Demiryolu şirketi, şu anda Ukrayna’da tren yolculuğunun ne kadar tehlikeli olduğu sorusuna şu yanıtı verdi: “Prensipte, dairenizin hemen yanındaki bir kafeye bile bir bomba her yere düşebilir.” “Ancak, bir tren hareket halinde olduğu için vurulması çok daha zor bir hedeftir. Ayrıca, iyi eğitimli çalışanlar her şeyin yolunda gitmesini sağlar.” Ayrıca, daha büyük tren istasyonlarında hava saldırısı sığınakları ve genellikle aynı zamanda sığınak görevi de görebilen platformlara giden yer altı geçitleri bulunur.
Tren Ukrayna’da direnişin simgesi
Şimdi Lonely Planet tarafından seçilen Kişinev-Kiev bağlantısı, Sovyet döneminde zaten vardı, ancak 1998’de durduruldu. 2022’de savaşın başlamasının ardından operasyonlar yeniden başladı ve sınır ötesi raylı sistemler yenilendi – ayrıca komşu Moldova’ya kaçan yaklaşık 200.000 Ukraynalının evlerini ziyaret etmesini sağlamak için.
Bu, rotayı seyahat rehberi yayıncısının 2023 için önerdiği diğer tren yolculuklarından, örneğin Viyana’dan İtalya’daki La Spezia’ya gece treniyle keyifli bir yolculuktan veya İspanya’nın pastoral manzaralarında yeni yüksek hızlı tren yolculuklarından açıkça ayırıyor.
Kiev, Kasım 2022: Ukrayna’dan kurtarıldıktan sonra Herson şehrine giden ilk trenin geçişi
Kaynak: Oleksii Chumachenko/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Lonely Planet için listeyi derleyen gezi yazarı Tom Hall, rotayı bilerek seçti. Daha önceki seyahatlerinde Ukrayna trenlerinin dakikliğine, doğu manzaralarına ve insanların samimiyetine hayranı olan Hall, “Kamyshin’i Twitter’da takip etmeye başladım ve demiryolunun savaşta oynadığı rol beni şaşırttı” diyor. öyleydi. Bağlantının “Siegeszug” olarak adlandırılmasını seviyor: “Tren, dayanıklılığın ve güvenin sembolü. Ülkenin yenilemeyeceğini kanıtlıyor.”
Hall, 2023’te Avrupa’nın en iyi sekiz demiryolu güzergahı listesine dahil edilmeyi yalnızca Ukrayna ile bir dayanışma eylemi olarak görmüyor. Ayrıca tren yolcularını şöyle düşündürmek istiyor: “Rahat ‘seyahat uğruna seyahat etmenin’ tüm farklı fikirlerini bir mesajla şarj etme fikrini seviyorum. Bu rotayı sürmek son derece insani bir meseledir.”
Batı ile bağlantıların genişletilmesi
Yine de Hall, tatilcilere şu anda iki günde bir sefer yapan bu yeni rotayı denemeden önce daha huzurlu zamanları beklemelerini tavsiye ediyor; ancak gerekirse bu sıklık artırılmalıdır. Bu gerçekçi değil, çünkü batıyla olan bağlantılar genişletilecek. Kamyshin, “2014 savaşından önce, en kârlı beş demiryolu hattının tümü Moskova’ya gidiyordu” diyor. Ancak saldırıyla birlikte Rusya’ya gidiş ve dönüş seyahatleri tamamen durma noktasına geldi.
“Bu arada Ruslar ‘güvenlik nedenleriyle’ bağlantıları yeniden kurmayı teklif ettiler. Onlara ordumuzun Rus savaş gemisine verdiği cevabın aynısını verdim.” Kamyshin, Ukraynalı bir askerin Rusya’nın Yılan Adası’nın teslim edilmesi talebine verdiği ünlü cevaba atıfta bulunuyor. Telsizle cevap vermişti: “Rus savaş gemisi, siktir git!”
Ölümcül Rus saldırılarında 300’den fazla demiryolu işçisini kaybeden Kamyshin, “Eminim benim neslim Rusya ile yeniden bağlantı kurmaya hazır olmayacak” diye ekliyor. Bunun yerine Batı ile bağlarımızı genişleteceğiz” dedi.
Yeniden açılan Kiev-Kişinev rotası, başta Moldova, Romanya ve Polonya olmak üzere batı bağlantısını geliştirmeye yönelik büyük Ukrayna projesinin bir parçasıdır. Bunun sadece siyasi değil, pratik sebepleri de var: “Şu anda AB’ye doğru seyahat eden on kat daha fazla yolcumuz var” diyor Kamyshin, “Savaştan önce 140.000 idi, savaşın başlangıcından bu yana 1.4 milyon yolcu vardı. .”
Ukrayna’daki savaş hakkında daha fazlası:
Bununla birlikte, hızlı bir batı bağlantısını zorlaştıran büyük bir engel var: Ukrayna demiryolları, eski Sovyetler Birliği’nde yaygın olan 1520 milimetre açıklığa sahipken, çoğu Avrupa ülkesi 1435 milimetrelik standart açıklığı kullanıyor. Geçen yıl Ukrayna, Polonya trenlerinin kolay geçişine izin vermek ve batı Ukrayna’yı Polonya ile daha iyi bağlamak için Polonya sınırına yakın bir hattı standart hatlara yükseltti.
Ukrayna’daki diğer hatları standart açıklığa dönüştürme planları var, bu da Berlin, Varşova veya Prag’dan uluslararası trenlerin doğrudan Lemberg’e (Lviv) gitmesine izin verecek. Daha sonra diğer Ukrayna lokasyonlarına geniş hatlı bir bağlantı vardır. TU Berlin’de bir demiryolu uzmanı olan Profesör Markus Hecht, “Ukrayna’nın tamamen standart açıklığa geçeceğini düşünmüyorum” diyor. Bu çok karmaşık ve çok pahalı. “Ayrıca geniş hat, daha ağır yük vagonlarının kullanılması gibi avantajlar sunuyor.”
Trende birçok turistik gezi için umut
“Ukrajinska Pravda” gazetecisi ve Kiev’in kültürel radyo istasyonunda yapım müdürü olan Iryna Slawinska, Ukrayna trenlerinin cazibesinin hafife alınmaması gerektiğine inanıyor. Kırım’daki yaz tatillerini ve ailesiyle oradaki tren yolculuğunu sevgiyle hatırlıyor: “Trende her zaman çay ve kahve sipariş edilir ve güzel fincanlarda servis edilirdi. Vasat bir çay bile onlarda tadı güzeldir. Şimdi, bir yetişkin olarak, o çocukluk anılarını yaşatmak için her zaman trende çay ısmarlıyorum.”
Slawinska ayrıca gelecekte çok sayıda turistin trenle geleceğini umuyor. “Bir yandan dayanışma jesti olarak, diğer yandan Ukrayna trenle ulaşımı kolay güzel bir ülke olduğu için. Ancak daha güvenli olana kadar beklemek daha iyidir.”
ayrıca oku
Kamyshin, Ukrayna’nın demiryolu seyahatinin artan popülaritesinden faydalanacağına inanıyor. “Savaş bittiğinde birçok batılı gezgin Ukrayna’ya gelecek ve onlar da trenle gelecekler.”
Öncelikle gece trenlerine güveniyor: “Birçoğu AB’de durduruldu – Ukrayna’da bunlardan yararlanmaya devam edebilirsiniz.” Bu tür seyahatler rahat ve ucuzdur, “ve uyandığınız için zaman kaybetmezsiniz. sabah yeni şehir ve tam merkezde”.
Kim bilir, belki savaştan sonra Berlin ile Kiev arasında direkt gece trenleri bile olur? 2012 yılına gelindiğinde, bu bağlantı yıllardır ders kitabında yer alıyordu.
Michael Kellner tarafından İngilizce’den metin çevirisi.
Sally McGrane, Berlin’de yaşıyor ve trenleri seviyor, New York Times için yazıyor ve bir polisiye yazarı; 2022’de siyasi gerilim filmi “The Hand of Odessa” yayınlandı (Verlag Voland & Quist).
“Durum gergin. Ağır kayıplarımız var”
Ukrayna ordusu şu anda ülkenin doğusundaki çatışmalarda çok sayıda asker kaybediyor. Yerel muhabirimiz bir gece durumun ne kadar ciddi olduğunu kendi gözleriyle görebildi. Dönüştürülmüş bir okul otobüsünde, doktorlar yaralı askerleri ön saflardan tedavi ediyor.
Kaynak: WELT/ İbrahim Naber, Viktor Lysenko, David Körzdörfer