Seyahat ederken sorun: Gürültü uçuşu kabusa çevirdiğinde

Selvi

New member
Business Class yolcusu, uçağında küçük çocuklu bir annenin kendisini uykusuz bıraktığını hissetti ve şikayette bulundu. Muhtemelen ek bir ücret karşılığında sessiz alanlar istiyor. Sıcak konu İsviçre medyasında tartışmalı bir tartışmaya yol açtı.


Daha fazla para ödeyenler daha yavaş uçmak istiyor. Peki o zaman iyi geceler. Bu dindar dilek bulutların üzerinde gerçekleşmez. Çünkü uçuş görevlilerinin bir sözü vardır: Bebek ağlaması, horlama ve osurma kaçınılmazdır ve sınıftan bağımsızdır.

Huzur ve sessizlik arayan bazı iş ve birinci sınıf yolcular, kendi bölgelerini özel bir otel süitiyle karıştırıyor. Aslında pahalı bir biletle bile susma hakkını talep edemezsiniz, yalnızca A noktasından B noktasına daha rahat koltuklarla, daha iyi yemekle, daha sık hizmetle ulaşım hakkını talep edebilirsiniz. Ne fazla ne eksik. Uzun mesafeli uçuşlarda yine de küçük bir alanda diğer insanlarla saatlerce oturmak zorunda kalıyorsunuz. Uçakta ses daha da yükselebilir.


Ancak kızgın bir business class yolcusu bunu kabul etmek istemedi. İsviçreli girişimci Walter Denz, üç yaşındaki gürültücü ikizlerin ve annelerinin Chicago'dan Zürih'e yaptığı gece uçuşunu mahvetmesinin ardından uykusuz kaldığını hissetti: “Çocuklar uyumadıklarında çığlık attılar ve anne de karşılık verdi” diye şikayette bulundu. İsviçre seyahat dergisi travelnews.ch'e göre, daha sonra İsviçre'ye yaptığı “kabus” uçuşundan şikayetçi oldu, şikayetini sosyal medyada yayınladı ve gerekirse ek ücret karşılığında business sınıfında sessiz alanlar talep etti.

Özellikle iş ve birinci sınıfta gürültü kaçınılmazdır


Gürültü kirliliğinden çok çocukların gürültüsüyle ilgileniyordu. Uykusuz yolcu, bu sıcak konu hakkında İsviçre medyasında tartışmalı bir tartışmaya yol açtı. İsviçre dergisi “20 Minutes” tarafından 20.000 okuyucu arasında yapılan bir anket, yüzde 68'inin business sınıfında zorunlu bir sessiz bölge getirme fikrinin harika olduğunu düşündüğünü gösterdi.


Ama bu havada bir kale olarak kalıyor. Çünkü uçakta olduğu gibi toplu taşıma araçlarında da gürültü kaçınılmazdır. Bu, insanlar bunun hakkında konuşmayı sevmeseler bile geçerlidir, özellikle iş ve birinci sınıf için. Şezlong haline getirilebilen koltuklar sayesinde buradaki atmosfer daha çok yatakhaneyi andırıyor; gece uçuşlarında insanlar sanki gençlik yurdundaymış gibi horluyorlar.


Uçuşlardaki davranışlar hakkında daha fazla bilgi:


Bu arada, horlayanlar ortalama 80 desibel gürültü seviyesine ulaşabilirler – resmi olarak en gürültülü horlayan kişi “Guinness Rekorlar Kitabı”ndadır: İsveçli Kåre Walkert, kabaca kükreyen bir geyik gibi ses çıkaran 93 desibele kolayca ulaşabilir.

Yanınızda böyle bağıran biri olduğunda gece uykunuzu kaçırmanız kaçınılmazdır. Yolcular da bundan defalarca şikayet ediyorlar – boşuna. Sonuçta hiçbir uçuş görevlisi horlayan birini uyandıramaz; yüksek sesle şekerleme yapmak en iyi ihtimalle utanç vericidir.

Ancak Alman iş sınıfı yolcusu bunu kabul etmek istemedi ve Güney Afrika'dan dönüş uçuşunda “korkunç derecede horlayan bir adamın” yanına oturduktan sonra mahkemede dava açtı. Ancak seyahat ücretinin düşürülmesine ilişkin dava reddedildi. Horlama, business sınıfında bile en iyi ihtimalle rahatsızlık verici bir durumdur. Tıpkı çocuk gürültüsü gibi.