Seyahat ederken sorun: Tatilcilere ehliyet lazım

Selvi

New member
BEN2009 yapımı “Up in the Air” filminde George Clooney'nin canlandırdığı baş kahraman Ryan Bingham'ın bir iş arkadaşıyla birlikte havaalanının güvenlik kontrol noktasına geldiği ve ona sıraya girmemenin daha iyi olduğu yeri anlattığı bir sahne var: Ebeveynler ve küçük çocuklarla kuyrukta değil çünkü bebek arabasını katlamak 20 dakikadan kısa sürede işe yaramıyor. Yaşlı insanlardan sonra değil, çünkü onlar gizli metallerle kaplıdırlar ve dünyadaki sınırlı kalan sürelerinin kıymetini yeterince bilmiyorlar. Ve “rastgele” olarak daha yoğun bir şekilde aranan Arap görünümlü gezginlerin arkasında değil.

Bingham'ın bakış açısı klişelerle dolu – kendisi de bunu daha sonra itiraf ediyor – ve elbette abartılı. Aynı zamanda, pek çok yolcunun deneyimsizliği ve çoğu zaman cehaleti ile ilgili olarak, bunda bir parça doğruluk payı da vardır; bu kişiler çeşitli durumları kendileri ve başkaları için daha da zorlaştırır.

Elbette bu, az seyahat eden veya kişisel kısıtlamalar nedeniyle bazı süreçlerin tamamlanması daha uzun süren kişilere yönelik bir eleştiri anlamına gelmiyor. Ancak bugünlerde her türlü bilgiye kolaylıkla ulaşılabilse de birçok tatilcinin genellikle gözle görülür derecede kötü hazırlıklı olduğu inkar edilemez.

Sorunların çoğu uçuş sırasında yaşanıyor


Hemen hemen her seyahat türünde örneklere rastlamak mümkündür. Sürücülerin, kiralık bir araba rezerve etmedikleri sürece, durumdan en az etkilenen grup olduğu söyleniyor. Aldığınızda, genellikle önünüzdeki kişiyle sigortanın kapsamı hakkında bir tartışma yaşarsınız; kiralama şirketi çalışanının bir acente aracılığıyla rezervasyon yaparken kaçınılmaz olarak bunu bilmemesi, ancak kiracının genellikle gerçekten bilmemesi herhangi biri.

Bu anlarda ek sigorta teminatlarının standart olarak sunulması, neredeyse her zaman şüphelere ve tartışmalara yol açmaktadır. Daha kötü olan tek şey, birinin gerekli ehliyeti veya rezervasyon kuponunu ibraz edememesi ve eğer şüphe duyuyorsa İngilizce konusunda da sorun yaşamasıdır.

En geniş ve en çeşitli problem durumlarıyla uçuşlarda karşılaşılmaktadır. Check-in yaparken çoğu zaman birisinin pasaportunun süresinin dolduğunu veya gerekli giriş iznine başvurulmadığını görebilirsiniz. Örneğin, havayolu temsilcisi yaklaşan ABD seyahati için ESTA kanıtını sorarsa, bazı insanlar bunu hiç duymamıştır. Sonra tabii ki renkleniyor.


Hava yolculuğu hakkında daha fazla bilgi:




Bagajla ilgili anlaşmazlıkların neden olduğu gecikmeler neredeyse sıradan. Sadece üç kilogram daha fazla olmasına rağmen fazla bagaj mı? Diğer havayolları 23 kilo teklif etmesine rağmen sadece 20 kiloya mı izin veriliyor? El bagajı çok mu büyük veya çok mu ağır? Ve şimdi bunun için de para ödemek zorunda mısın? İlgili kısıtlamalara uymazsanız ve “yakalanırsanız”, bunu kabul etmeli ve yarım saat daha bu konuda tartışmamalısınız – özellikle de uçağa binerken.

En tuhafı ise, bugün bile güvenlik kontrollerinde, bir litrelik şampuan şişesini el bagajında taşımalarına izin verilmediğinde inanmayan yolculardır. Sonuçta sıvılar için 100 mililitre kuralı neredeyse 20 yıldır yürürlükte.

Çok fazla bagaj, planlama eksikliği, kitap okumaktan yorulma; başkalarının ihmalkar davranışları nedeniyle uçuşta bekletilmenin birçok nedeni vardır. Son zamanlarda internette Salzburg Havalimanı'nda “Avustralya” yerine “Avusturya”ya uçan mağdurlar için bir resepsiyon masası bulunduğuna dair bir söylenti dolaşıyordu. Raporun sahte olduğu nispeten hızlı bir şekilde ortaya çıktı, ancak yine de bu tür vakaların kolayca akla gelmesi nedeniyle kafa karışıklığına neden oldu.

Yolcular da trende gecikmelere neden oluyor


Tren kaçırılmamalı. Pek çok açıdan haklı olarak eleştirilebileceği gibi, kullanıcıların neden olduğu olası sorunların yelpazesi de bir o kadar geniştir. Bunun en iyi örneği, kapıların bir kişi için sözde kibarca tutulmasıdır, bu da herkesin gecikmeli ayrılmasıyla sonuçlanır.

Diğer durumlar arasında transfer süresi çok kısa olan bir bağlantıya rezervasyon yapılması veya rezerve edilen trenin tipinin bilinmemesi, dolayısıyla giriş ve çıkışları koordine etmesi gereken demiryolu personelinin platformu işgal etmesi yer alıyor. Bu konuda özellikle komik olan şey, Almanya'da trene kızmaktan daha popüler bir hobinin olmamasıdır.


Seyahat ederken yaşanan sorunlar hakkında daha fazla bilgi:







2016'dan önce DB için kullanılıyordu: eski bir İsveç kuşetli araba






Uçuş iptalleri durumunda yolcuların bazı hakları vardır.  Havayolu şirketiyle bir anlaşmazlık olması durumunda tahkim kurulları sıklıkla yardımcı olabilir






Tatildeyken sosyal medyada selfie paylaşan herkes, hırsızların da onları kaydetmesini beklemelidir.



Fikir Hırsızların en yoğun sezonu









Pek çok kişi, tüm bu durumların çok büyük gecikme ve hayal kırıklığı nedenleri olduğunun farkına varmayacaktır; bu da temel sorunu daha da büyütmektedir. Peki ne yapmalı?

Çözüm, “seyahat sürücü ehliyeti”nin getirilmesinde yatabilir. Bunun için asgari düzeyde coğrafya bilgisi, seyahat yöntemleri, acil durumlar ve yabancı dil bilgisini gösterebileceğiniz teorik bir sınava girmeniz gerekir. Öte yandan mezunların, örneğin doğru el bagajı içeriğiyle havaalanında güvenlikten geçmeyi veya beş dakika içinde kiralık bir arabayı teslim almayı gerektiren pratik bir sınavı geçmeleri gerekecek. Testte başarısız olan herkes evde kalır.

Seyahat etmeye uygunluğun kanıtı olarak ehliyet


Abartılı mı geliyor? Ayrıca, kendi katılımınız yoluyla trafiğin akışını ve güvenliğini bozamayacağınızı kanıtlamanız gereken karayolu trafik iznine de ihtiyacınız var. Peki neden seyahat etmek için de olmasın?

Burada da kendi beceriksizliğiniz tüm sistemi bozabilir ve hatta güvenlikle ilgili bile olabilir; örneğin trende birisi ağır yüklü valizini dar üst bagaj rafına iterse – ve ilk anda düşeceği açıktır. eğri. Aynı durum, acil çıkışta otururken el bagajlarının neden ayaklarının arasında kalmadığını anlamadıkları için uçuş görevlileriyle tartışan adaylar için de geçerli.


ayrıca oku


Birçok kişi küçük bir alanda bir arada oturduğunda kolayca bir tartışma çıkabilir






Hazırlık ve hayatta kalma gereklilikleri genellikle mesafe arttıkça arttığından, seyahat lisansı ulusal, Avrupa ve kıtalararası geziler için farklı sınıflara bile sahip olabilir.

Araç ehliyetinden farklı olarak seyahat ehliyet sınavının yapılabileceği resmi bir makam ne yazık ki bulunmamaktadır. Yukarıdaki fikir ideal olarak seyahat ederken daha fazla farkındalığa yol açar, yani sizin ve diğer seyahat arkadaşlarının her tatilden önce amaçlanan varış noktası için temel bir “seyahat etme uygunluğuna” sahip olup olmadığınızı kontrol edebileceğiniz bir tür “ben örneği” sağlar. Herkese, özellikle de kendinize faydası olacaktır.

Başta bahsettiğimiz film sahnesinde Ryan Bingham'ın tavsiyesi sonuçta her zaman Asyalıların arkasında sıralanmanızdır çünkü onlar kolay ve verimli seyahat ederler ve terlik tercih ederler. Bu elbette aynı zamanda bir stereotiptir. En azından bazı şeyleri daha az tartışma eğilimindeler.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.