Seyahat trendleri: Bu şehirler özellikle TikTok kullanıcıları arasında popüler

Selvi

New member
Bir sonraki şehir gezisi nereye gidiyor? Gittikçe daha fazla tatilci kararlarını sosyal medyanın yönlendirmesine izin veriyor. Popülerlik ölçeğinin en üstünde kozmopolit bir Arap şehri yer alıyor. Ve Güney Amerika'daki popüler bir metropol en büyük büyümeyi kaydediyor.


Dubai, şu ana kadar dünya çapında TikTok'un en popüler destinasyonudur. Muhteşem siluetiyle ışıltılı metropol Birleşik Arap Emirlikleri yaz aylarında ayda 32,7 milyona kadar hashtag alırken, onu Büyük Britanya'nın başkenti Londra (ayda maksimum 12,1 milyon) ve İspanya'nın Akdeniz'deki en büyük şehri Barselona (10,5 milyon) takip etti. .

Araştırmaya göre dünyanın dördüncü trend seyahat destinasyonu Paris, Eylül ayında 10,6 milyon hashtag ile Barselona'yı bile gölgede bırakmış, ancak Nisan'dan Temmuz'a kadar Barselona'nın gerisinde kalmıştı. Bunu Türkiye'nin en büyük şehri İstanbul (Eylül ayında 8,9 milyon TikTok hashtag'iyle zirveye ulaşarak 5'inci sırada), ABD metropolleri New York (8,4 milyon, 6'ncı sıra) ve Miami (6,7 milyon, 7'nci sıra) takip ediyor.


Bu, dünyanın en büyük turizm grubu TUI tarafından yapılan ve sıralama için Nisan'dan Eylül 2024'e kadar, yani altı aylık bir süre boyunca aylık TikTok hashtag'lerinin sayısını değerlendiren bir çalışmanın sonucudur. Değerlendirme, “Time Out” dergisinin dünya çapındaki en iyi 50 destinasyondan oluşan listesine dayanmaktadır. TikTok, her ay dünya çapında 1,5 milyar kullanıcı tarafından kullanılan ve seyahat davranışı üzerinde büyük etkisi olan, Çin'e özgü bir kısa video platformudur.

Berlin ilk 50'deki tek Alman şehri


TUI araştırmasına göre Almanların yüzde 69,3'ü artık tatilleri için ilhamı sosyal medya aracılığıyla alıyor; bunların yüzde 13'ü ise yalnızca TikTok'tan. Z kuşağı (1995-2012 yılları arasında doğanlar) için bu rakam yüzde 35'e kadar çıkıyor. Çalışma, “Hashtag'ler genellikle viral hedeflerin anahtarıdır” diyor.


Buna güzel bir örnek #paris: Burada hashtag'ler Temmuz ve Ağustos 2024'te bir önceki aya göre 600.000 artış gösterdi (sırasıyla 9,7 ve 10,3 milyona). Bu dev sıçramayı, Fransa'nın başkentinde temmuz ve ağustos aylarında gerçekleşen ve #Paris'i çok kısa sürede ileriye fırlatan Olimpiyat Oyunlarına atfedebiliriz. Çalışma bu olguyu şöyle açıklıyor: “Hashtag'ler trendleri keşfetmek ve takip etmek için en önemli araçtır ve destinasyonlar yalnızca birkaç gün içinde viral hale gelebilir.”


Berlin, TikTok hit geçit töreninde mütevazı bir performans sergiliyor: Maksimum 3,5 milyon #berlin hashtag değeriyle (Eylül ve Ağustos 2024'te), Almanya'nın başkenti Berlin, dünya çapında ilk 50 arasında yer alan tek Alman şehridir.

Berlin'de hashtaglerdeki yüzdesel artış da idare edilebilir düzeyde: Nisan'daki 3,1 milyondan yüzde 12,9 artışla Eylül'de 3,5 milyona çıktı. Buna karşılık, diğer metropoller aynı dönemde hashtag'lerde önemli ölçüde daha büyük bir sıçrama yaptı: Özellikle yüzde 93'lük bir artışla São Paulo – “çeşitli sanat ortamı, heyecan verici gece hayatı ve etkileyici sokak sanatı kültürü, hashtag'lerin ortaya çıkmasına neden oldu” Şehir neredeyse patlayacaktı” dedi TUI, São Paulo'nun yürüyüşü hakkında.


TikTok kullanıcılarının favori şehirleri için ipuçları:


Vietnam'ın başkenti Hanoi (artı yüzde 31), Tayland'ın başkenti Bangkok ve Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur (her ikisi de artı yüzde 30) gibi Peru'daki Lima da yüzde 33'lük bir artı ile güçlü bir popülerlik artışı yaşıyor.

Afrika aynı zamanda TUI sıralamasında da temsil ediliyor: Gana ve Nijerya'nın başkentleri Accra ve Lagos. Sadece 46. ve 47. sırada yer almalarına rağmen, sırasıyla yüzde 28,1 ve 24,6 hashtag büyüme oranlarıyla hızla büyüyen TikTok varlığıyla en iyi küresel seyahat destinasyonları arasında yer alıyorlar.

25 yıllık seyahat editörü Sönke Kruger zaten dünyada çok seyahat etti. Hala merakını sürdürüyor – yukarı Destinasyonlar ve aynı zamanda alandaki gelişmeler turizm.