Seyir sıralaması: Norveç gemileri en temiz olanlardır

Selvi

New member
Hamburg Seyir Sıralaması

Norveç gemileri en temizidir.



Durum: 15:30| Okuma süresi: 3 dakika




ARŞİV - 23 Nisan 2018, Hamburg: Bir servis teknisyeni,
dpa +++ dpa resimli radyo +++"/>



Altona’daki kıyı elektrik santralinde bir gemiye enerji sağlanıyor

Kaynak: resim ittifakı/dpa


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.


Nabu’ya göre, Norveç yolcu gemileri iklim ve çevre korumada öncü olurken, Alman sağlayıcılar çok daha yavaş. Hamburg’daki kıyı güç sistemi şimdiye kadar yalnızca çok az sayıda gemi tarafından kullanıldı.





NNaturschutzbund Deutschland’a (Nabu) göre, artan sera gazı emisyonları ve şiddetli hava kirliliği, gemi yolculuğu endüstrisindeki en büyük sorunlar olmaya devam ediyor. Bu, Nabu’nun Çarşamba günü Hamburg’da sunduğu bu yılki gemi yolculuğu sıralamasıyla doğrulandı. Bununla birlikte, çevre dostu kruvaziyer gemiciliği için umut veren umut verici duyurular olduğu belirtildi. Norveçli sağlayıcılar Havilla ve Hurtigruten, emisyonları azaltmada en büyük ilerlemeyi kaydetti. Bununla birlikte, sıralamada 14 olası puandan 9’u ile ön sıralarda yer alanlar bile vicdanları rahat bir yolculuktan açıkça çok uzaktalar.


ayrıca oku


Karşılaştırma platformlarında veya doğrudan otomobil şirketiyle rezervasyon yapın - bu genellikle bir fark yaratır





Teklifler, sigorta, ekstralar





Nabu’ya göre, sağlayıcılar Hapag-Loyd Cruises, Marella ve Carnival, 2023 gemi yolculuğu sıralamasında en alt sıralarda yer alıyor. Phoenix Reisen ve Viking Ocean Cruises herhangi bir bilgi sağlamadı. “Büyük gemilerin çoğunun özellikle zehirli ama ucuz ağır yakıtla çalışmaya devam etmesi modası geçmiş görünüyor. Nabu Federal Genel Müdürü Leif Miller, endüstrinin sonunda çıkışı tamamlaması gerektiğini söyledi.

Denizcilik şirketleri arasında hala büyük farklılıklar var, ancak şirketlerin filoları içinde de büyük farklılıklar var. Özellikle, mevcut birçok gemi daha temiz olamazdı. Bu AIDA ve TUI gibi Alman markaları için de geçerli. İyileştirmeler neredeyse yalnızca yeni gemilerde uygulanacaktır.


ayrıca oku


Motorlu teknede kolları kaldırılmış mutlu kadın






Nabu’ya göre, Norveç yolcu gemileri iklim ve çevre korumada öncü oluyor. Teknik çözümlere ek olarak, Norveç’te iddialı ve net siyasi düzenleme sorumludur. İnovasyonda bir artış, katı gereklilikler tarafından tetiklendi. Sonuç, yakında kıyı gücüne, pillere ve yeşil hidrojene dayalı e-yakıtlara dayalı iklim-nötr yolculuklar olabilir. Yolcu gemileri için, özellikle yeşil metanol, iklim nötr operasyon için bir fırsat sunuyor. TUI Cruises ve Norwegian Cruise Lines, bu seçeneğe güvenen gemiler sipariş etti.


ayrıca oku


GettyImages-1369829502 (1)_






“Birincisinin nihayet iklim nötrlüğüne giden bir yol bulması çok hoş. Nabu denizcilik uzmanı Sönke Diesener, “Şimdi hızlanmalı ve birçok taklitçi bulunmalı” dedi. Paris iklim hedeflerine ulaşmada üzerine düşeni yapabilmek için endüstrinin kısa vadede emisyonları önemli ölçüde azaltması gerekiyor. Aslında, ancak, yükselmeye devam ediyorlar. LNG kullanımından kaynaklanan metan emisyonlarındaki keskin artış özellikle endişe vericidir. Diesener, “Bunlar, iklime CO2’den 80 kat daha fazla zarar veriyor” diyor. LNG’ye ek olarak, biyoyakıtlar da uygun değildir.

Yakında daha fazla kıyı elektrik terminali


Buna uygun donanıma sahip yolcu gemilerinin üçte biri, bu yıl Hamburg Limanı’nda kaldıkları süre boyunca enerjilerini Altona kıyı elektrik santralinden elde etti. Liman idaresi sözcüsü HPA, toplam sekiz malzeme olduğunu söyledi. Diğer iki kruvaziyer terminali olan Steinwerder ve Hafencity’ye sırasıyla 2025 sonbaharında ve ilkbaharında kıyı gücü sağlanacak.

Kıyı gücü, nakliyede iklim nötrlüğüne giden yolda ve liman lokasyonlarında daha temiz hava için önemli bir bileşen olarak kabul edilir. Şimdiye kadar, denizde seyreden birçok gemi, kendilerine elektrik sağlamak için motorlarını limanda çalıştırdı – buna karşılık gelen egzoz gazları ve CO2 emisyonları. Endüstri derneği Clia’ya göre, yalnızca limandaki emisyonlar “bir yolcu gemisinin toplam CO2 emisyonlarının yüzde 6 ila 10’unu oluşturabilir”.

“Limanın karbondan arındırılması için önemli adım”


Sözcü, “Önümüzdeki aylarda konteyner terminallerinde test operasyonlarına başlayacağız” dedi. Böylelikle Hamburg, Avrupa’da hem yolcu gemileri hem de büyük konteyner gemileri için kıyıdan elektrik sağlayan ilk liman olacak. “Bu, limanın karbondan arındırılmasına yönelik önemli bir adımdır ve Hamburg, CO2 emisyonlarını 2030 yılına kadar 1990 seviyelerine kıyasla en az yüzde 55 oranında azaltmak için planlanan AB düzenlemesinden uzun yıllar ileride olacaktır.”








Çevre koruma kuruluşu Nabu, bu yılın kruvaziyer sıralamasını Çarşamba günü açıkladı. Nabu, şimdi on birinci baskısında, artan yolcu sayılarına ve buna bağlı olarak iklim ve çevre üzerindeki daha büyük yüke rağmen, kruvaziyer gemilerinin kendilerini sürdürülebilir denizcilik için öncü olarak konumlandırıp konumlandıramayacakları sorusunu inceliyor.