Sicilya, Capri veya Venedik yerine: İtalya'daki bu adalar içerdekiler içindir

Selvi

New member
Sicilya yerine Favignana


Gİlk bakışta bu karşılaştırma pek adil değil çünkü Sicilya İtalya'nın en büyük adası, Favignana ise oldukça küçük bir ada. Öte yandan Egadi Adaları'nın da en büyüğüdür. Yani eğer temiz suya, güneşe ve çeşitli yiyeceklere sahip, idare edilebilir, çok küçük olmayan bir ada arıyorsanız, cennetinizi Favignana'da bulacaksınız.

Arap esintili, dolambaçlı ada kasabasında dolaşırken ziyaretçiler Tonnara ton balığı fabrikasını, fabrika sahibinin villasını ve her şeyden önce bu rahat yerin çok özel cazibesini deneyimleyebilirler. Örneğin Piazza Matrice Favignano'da çiçeklerle kaplı Madonna sunağı veya “Immaculate Conception” Kilisesi var. Aksi takdirde: dar sokaklarda keyifli bir yürüyüşe çıkın ve Piazza Europa'da bir kapuçino veya dondurma yiyin.

Kristal berraklığındaki sularda Maldivler hissini yaşamak istiyorsanız adanın plajlarından birini ziyaret edin. Cala Rossa, Cala Azzurra ve Cala Rotonda güneş tutkunlarını yüzmeye ve şnorkelle dalmaya davet ediyor. Güneş ışınları uzamaya başlar başlamaz “Quello Che C'è C'è”ye doğru yola çıkıyoruz. Restoran isminin hakkını veriyor: “Orada ne var, orada mı” sözü ilk başta kulağa biraz sert geliyor; Neyse ki ziyaretçiler için orada çok şey var. Ton balığının tadı özellikle antep fıstığıyla çok güzel oluyor.

Favignana'ya ulaşmanın en iyi yolu Trapani'dir. Arabalı vapur sürücülere açıktır, diğer herkes ise adada moped veya kiralık araba kiralamaktadır. Daha fazla bilgi: favignana.de/insel

Capri yerine Procida


Parlak renkli küçük adaya Napoli Körfezi'nden gelen şeker torbası da deniyor. Bu tamamen doğru değil, çünkü liman kordonundaki çok fotoğraflanan ev sıralarında da narin pastel tonlar var. Procida'ya giden turist sayısı, komşu Capri'ye göre çok daha azdır. İtalyanlık eksikliğinden kaynaklanamaz. Belki cazibe faktörü eksiktir?





Corricella limanındaki yamaçta rengarenk evler yer alıyor

Kaynak: Getty Images/Francesco Riccardo Iacomino


Reklamcılık:
WELT: Center Parcs kuponu ile daha ucuz bir tatil yapın


Balıkçılar limanda ağlarını onarıyor. Kadın grupları, ellerinde alışveriş torbaları, kolları bellerinde mağazaların önünde durup son dedikoduları paylaşıyor. Kediler güneşin ısıttığı taşların üzerinde uzanıyor; her şey sakin ve huzurlu görünüyor. Arka koltuğunda bir kutu taze balıkla cılız bir Vespa takırdayarak yanından geçtiğinde, 1960'lardan kalma bir film setine indiğinizi düşünürsünüz. Aslında küçük ada, özgünlüğü nedeniyle pek çok filme sahne oluyor. Örneğin romantik klasik “Il Postino” Pozzo Vecchio plajında çekildi.


ayrıca oku


1346 metrede sekiz keskin viraj: Via Krupp, Capri'nin en muhteşem manzarasını sunuyor






Belki de Procida'nın 2022 İtalya Kültür Başkenti seçilmesinin bir nedeni de budur. Yemek severler, bir gezintinin ya da plajda geçirilen bir günün ardından “La Pergola”daki mis kokulu limon ağaçlarının altında ya da “La Pergola”da suyun hemen yanında rahat yemek arasında seçim yapmakta zorlanırlar. La Gorgonia”. Orada limon ağacı yok ama harika Insalata di Limone var, küçük soğanlı limon salatası.

Napoli (Molo Beverello) ve Pozzuoli'den feribotla araç trafiğine kapalı Procida adasına ulaşabilirsiniz. Daha fazla bilgi: Visitprocida.com/en/; procida.it

Sardunya yerine Ponza


Tekne gezileri ve tenha koylarda yüzmeyi hayal ediyorsanız, ancak ünlülerin abartılması ve aşırı fiyatlara daha az ilgi duyuyorsanız, Ponza sizin için doğru yer: Costa Smeralda yerine sadece temiz su, iyi yemek ve çok daha fazla gerçek İtalya.

Tiren Denizi'ndeki rengarenk ada, Pontine Adaları'ndan biridir ve özellikle berrak suyu nedeniyle şnorkelli yüzme ve dalış cennetidir. En güzel plajlar beyaz tüf duvarıyla korunan “Chiaia di Luna” ve “Cala Feola” koyudur. Daha uzak ve ulaşılması zor koylar tekneyle günübirlik gezilerle keşfedilebilir. Limanda çok sayıda sağlayıcının yanı sıra özel tekne kiralama hizmeti de mevcuttur. Yat olması şart değil.


İtalya: “Chiaia di Luna” Ponza'nın en güzel plajlarından biridir




Tüf taşından bir duvarla korunan: “Chiaia di Luna”, Ponza'nın en güzel plajlarından biridir.

Kaynak: Getty Images/Kathrin Ziegler


Genel olarak Ponza rahat bir ritim yakaladı. Burada gösterişli yatlara nadiren rastlanır. Limanın iki katında çok sayıda mağaza bulunmasına rağmen burada uluslararası lüks markaların geçit törenini bulamazsınız. Ancak akşam yemeği yiyen gözler için bir lüks var. Şanslıysanız ve “Bar dei Pesci”nin liman duvarındaki masalardan birini alırsanız, limanın ve rengarenk ev cephelerinin muhteşem manzarasının keyfini çıkaracaksınız.

Efsaneye göre Ponza'nın Odysseus'u büyüleyen büyücü Kirke'nin evi olmasına şaşmamalı. “Ristorante La Campanella”da deniz manzaralı bir yemekten sonra nihayet anlaşılıyor: Circe hâlâ sihrini kullanıyor.

Ponza'ya giden feribotlar ve deniz otobüsleri Napoli, San Felice Circeo, Terracina, Formia ve Anzio'dan kalkmaktadır. Yaz aylarında Ponza'da yalnızca yerel halkın araç kullanmasına izin veriliyor. Araba, kalkış limanındaki güvenlikli bir otoparka park edilebilir. Daha fazla bilgi: Visitponza.it/en/

Elba'nın yerine Giglio


Zümrüt yeşili denizi, el değmemiş doğası ve baştan çıkarıcı renk ve koku karışımı, Toskana kıyısındaki adayı keşfedilmeye değer gerçek bir mücevher haline getiriyor. Bu, kitle turizminin giderek daha fazla rahatsız ettiği Elba ile ilgili değil, çok daha küçük olan Giglio ile ilgili.

Ada, mis kokulu makilerin, rengarenk çiçek denizlerinin ve muhteşem panoramik manzaraların arasından geçen sayısız turlarıyla yürüyüşçüler için bir cennettir. Seyrek nüfuslu adada artık her zorluk seviyesinde neredeyse 30 rota var. Bunlardan bazıları yerli halkın yerler arasında gidip geldiği eski “melez”, eşek yollarıdır.


Toskana: Yürüyüşçüler Giglio'da muhteşem manzaralara sahip güzel yollar bulacaklar




Yürüyüşçüler Giglio'da muhteşem manzaralara sahip güzel yollar bulacaklar

Kaynak: pa/DUMONT Bildarchiv/Christina Anzenberger-Fink, Toni Anzenberger


Giglio Porto'da ıssız, çorak bir yere indiğini düşünenlerin yanıldığı ortaya çıkacak. Adanın tek limanı pitoresk ve hayal edebileceğiniz kadar hareketli. Dar ve hareketli sokaklar, kafelerin, restoranların ve dondurmacıların bulunduğu rengarenk evlerle kaplıdır.

Dağın 405 metre yüksekliğinde yükselen Giglio Castello'da ise işler biraz daha sakin. Görünüşe göre yüzyıllardır orada hiçbir şey değişmemiş ve en telaşlı tatilci bile daha sakin bir ada ritmine kapılmış. Hala bir ada gibi hissetmiyor musun? O zaman plaja gidelim. Campese, Cannelle ve Arenella en iyi bilinenleridir. Akşam “La Vecchia Pergola” restoranının terasında son buluyoruz. Liman manzarası eşliğinde taze yakalanmış deniz lezzetlerinin tadı daha da güzelleşiyor. Ve en geç huzur kalbinize geri dönecek.

Giglio'ya giden feribot Porto Santo Stefano'dan (Monte Argentario) kalkmaktadır. Daha fazla bilgi: giglioinfo.it/en/

Venedik yerine Burano


Lagün şehri Venedik yıllardır ziyaretçi yoğunluğu altında inliyor. Yolcu gemilerinin istila ettiği ve günübirlik gezicilerin istilasına uğradığı ada, kelimenin tam anlamıyla hayatta kalma mücadelesi veriyor. Neden çok uzakta olmayan küçük akrabamız Burano'yu ziyaret etmiyorsunuz?

Venedik'in kuzeydoğusundaki komşu adanın rengarenk evleri, bir ressamın paleti gibi durgun suların içinden yükseliyor. Renkli evlerin bir zamanlar lagünün sisle örtülen sularında balıkçılara rehberlik etmesi amaçlanmıştı. Kanallardaki yansıma fotoğrafçılara neredeyse tükenmez bir motif kaynağı sunuyor.


İtalya: Burano'daki rengarenk evler bir zamanlar balıkçıların yolunu bulmasına yardım ediyordu




Burano'daki rengarenk evler bir zamanlar balıkçıların yolunu bulmasına yardımcı oldu

Kaynak: Getty Images/Peter Zelei Images


San Martino ada kilisesinin kulesi de artık farklı bir yönelim sunuyor. Çarpık hale geldi, hatta Pisa'daki ünlü kardeşinden bile çarpık olduğu iddia ediliyor. İçeride Venedikli Barok sanatçı Giovanni Battista Tiepolo'nun özenle hazırlanmış çarmıha gerilme sahnesi hayranlıkla izlenebilir.

Burano, evlerinin rengarenkliğinin yanı sıra, erkekler sudayken balıkçı eşlerinin de vakit ayırıp boş zaman ayırabildiği narin nakış ve dantel işleriyle tanınır. Ana cadde Via Baldassare Galuppi'de dolaşırken, komşu Murano adasındaki sanat eserlerinin yanı sıra zarif cam sanat eserlerine de hayran kalarak satın alabilirsiniz.

Gözleriniz için bu kadar çok çeşitlilikten karnınız acıktıysa, ana caddenin dışındaki “Gatto nero”ya gidin ve sakin bir kanalda – tabii ki rengarenk evlerin sıralandığı – hafif ışıltılı ev Prosecco'nun da bulunduğu bir risotto ile kendinizi ödüllendirin. Daha fazla dolce vita neredeyse imkansızdır.

Ada araç trafiğine kapalıdır. Venedik Havalimanı'ndan su otobüsü veya özel taksi ile varış. Daha fazla bilgi: isoladiburano.it/en/