Skısmı hilal şeklindeki kum tepelerinden yukarı ve aşağı doğru gidiyor. Yüz metreye kadar yüksekliğe sahiptirler. Güneş gökten parlıyor. Yürümek yorucu. Yürüyüş botları altın sarısı kumun derinliklerine batıyor. Ancak kuzey Şili'deki Copiapó yakınlarındaki kum dağlarının sırtlarında, sonsuz gibi görünen kumul manzarasının panoramik manzarası ödüllendiriliyor. Güney Amerika'nın Sahra'ya cevabı.
Atacama Çölü'nün bu güney kısmına neden yaklaşık 335 kilometrekarelik devasa “kumullar denizi” nedeniyle “Mar de Dunas” dendiği anlaşılıyor. 550 metre yüksekliğiyle “El Medanoso” kıtanın en yüksek kumullarından biridir. Burada serbest sürüş tutkunları snowboardlarla dik yokuşlardan aşağı yarışıyor ve adrenalin tutkunları dört tekerlekten çekişli araçlarla kum dağlarında yarışıyor.
Çöl yürüyüşümüzde ise sessizlik, yalnızlık ve doğal güzellikler hakim oluyor. Rüzgarın oluşturduğu kum tepelerindeki dalga desenleri bundan daha mükemmel olamaz. Atacama turistlerinin büyük çoğunluğu çölün kuzeyine, San Pedro de Atacama'ya gidiyor. Bu da bir o kadar muhteşem. Ancak burada, yaklaşık 800 kilometre güneyde, her şey çok daha sessiz.
Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA
Tur rehberi Roberto Vergara bize kumdaki akrep, yılan ve kertenkele izlerini gösteriyor. Üç saat sonra gideceğimiz yere ulaştık. Geniş bir kum tepesinin üzerinde Gabriela Torres, bir arazi aracının önüne yerel spesiyalitelerin bulunduğu küçük bir masa kurmuş.
Çölde deniz ürünleri pikniği
Şef Atacama bölgesinde iyi tanınmaktadır. Eski çöl kabilelerinden pek çok tarifi unutulmaktan kurtardı ve yerli bölgesel mutfağı yeni bir seviyeye taşıdı. Roberto'nun seyahat acentesinin çöl turlarına düzenli olarak eşlik ediyor.
Kum tepelerinde akşam yemeği için yerel lezzetler var
Kaynak: dpa
Bugün deniz ürünleri var – Atacama'da bu bir çelişki değil, çünkü kumul denizi Pasifik'i çevreliyor: taze istiridyeler, kinoalı Şili ceviche'si ve bir tür yengeç kiş olan pastel de jaiba. Elimizde tatlı ekşili pisco ekşi kokteyli ile kumun üzerine oturup batan güneşin kumlu dünyayı kırmızı-altın rengi ışıkla yıkamasını izliyoruz.
Yemeğin kokusu, birkaç metre yakınına yaklaşmaya cesaret eden çöl tilkisini cezbetti. Rehber Roberto, Atacama'nın kutup bölgelerinin ötesinde dünyadaki en kurak yer olduğunu söylüyor. Su kıtlığı göz önüne alındığında sadece hayvanların değil, 200 endemik bitki türünün de var olabilmesi şaşırtıcıdır.
Bazı yerlerde hiç yağmur yağmadı
Yılda ortalama sadece 0,5 milimetre yağış alan Atacama, Kaliforniya'nın Ölüm Vadisi'nden elli kat daha az yağmur alıyor. Bazı bölgelerde kayıtların başlamasından bu yana yağış miktarı hiç ölçülmedi.
Vikunyalar ve flamingolar Nevado de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki Negro Francisco tuz gölünde kendilerini evlerinde hissediyorlar
Kaynak: dpa
Roberto, bu meteorolojik özelliğin çölün konumundan kaynaklandığını söylüyor. 1.200 kilometre uzunluğundaki bu bölge, doğuda And Dağları ile batıda Güney Amerika okyanus kıyısı arasında daralmış olup, maksimum genişliği yalnızca 160 kilometredir. Amazon havzasından gelen nemli hava 6 bin metre yüksekliğindeki dağları aşamazken, Antarktika'dan gelen soğuk Humboldt Akıntısı kıyıda yağmur bulutlarının oluşmasını engelliyor.
Her şeye rağmen çölde hayat hep vardı. İnsanlar özellikle yaylalara erken yerleştiler. Burada Atacama artık bir kum denizi değil, kayalık ve ıssız bir yer. Binlerce yıl önce Atacameños, Aymara ve Chinchorros gibi yerli halklar yaygınlaştı. 15. yüzyılda Atacama İnka İmparatorluğu'nun bir parçasıydı ve şimdi bölge boyunca uzanan İnka yolu ile anılıyor. Finca de Chañaral vadisinde Roberto bize çöl kabilelerine ait kaya resimlerini gösteriyor.
Altın madeni kasabası Inca de Oro yakınlarında, rehber Roberto Vergara İnka kaya oymalarını gösteriyor
Kaynak: dpa
İspanyol sömürge yöneticileri çölle daha az ilgileniyorlardı. Özellikle de bağımsızlıklarının ardından Güherçile Savaşı'nda (1879-1884) bölge için savaşan Şili, Peru ve Bolivya'da ve volkanik açıdan çok aktif olan bölgedeki değerli maden kaynakları: altın, gümüş, bakır ve lityum hâlâ çıkarılıyor. Bugün ülkenin güneyindeki madenlerde Atacama kazandı. Ayrıca asidi daha önce barut yapımında kullanılan güherçile.
ayrıca oku
Bazıları 2010 yılında Copiapó yakınlarındaki San José madeninde yaşanan ve 33 madencinin neredeyse üç ay boyunca gömüldüğü felaketi hâlâ hatırlıyor olabilir. Herkes sağ olarak kurtarıldı ve dünya medyası “Atacama'daki mucizeden” söz etti. Hollywood, Antonio Banderas ve Juliette Binoche'un başrol oynadığı hikayeyi “69 Days of Hope” (orijinal adı “The 33”) olarak filme aldı.
Atacama yıldızları izlemek için mükemmeldir
Atacama'da gerçeğin ve kurgunun izini sürmek istiyorsanız Fidel Arcancibia'ya katılın. Sekiz yaşında yeraltında çalışmaya başlayan 58 yaşındaki adam, turistleri altın madenciliği kasabası Inca de Oro çevresindeki kullanılmayan madenlere götürüyor. Sahil kasabası Chañaral'ın maden bölgesinde insanların nasıl çalıştığını gösteriyor ve mineralleri ve madencilik tekniklerini açıklıyor. Ayrıca keçi güveci veya Charqui kurutulmuş etini buğday püresiyle birlikte “maden mutfağı” olarak sunduğu restoranına da davet ediyor.
Fidel Arcancibia turistlere Inca de Oro'daki eski altın ve gümüş madenlerini gösteriyor
Kaynak: dpa
Geceyi yerli Kolla kabilesiyle birlikte Agua Dulce adlı küçük bir dağ köyünde geçiriyoruz. Görkemli dağlarla çevrili burada on iki aile yaşıyor. Iris Suárez bize şifa için kullandığı şifalı bitkileri gösteriyor. Francisco Cortez keçi çiftçiliğiyle gurur duyuyor. Köylüler geleneklerden ve ölmekte olan dillerinden bahsediyorlar.
Kolla kabilesinden Iris Suárez şifa için kullandığı endemik bitkileri tanıtıyor
Kaynak: dpa
Kendisi de bir kabile üyesi olmayan astroturizm rehberi Carlos Araya, yıldızlı gökyüzünün Kolla için ne kadar önemli olduğunu açıklıyor. Ama bu hiç de şaşırtıcı değil. Atacama çok yüksektir ve bugün bile neredeyse hiç dışarıdan ışık yoktur. Araya, “Yılda 320 bulutsuz gecemiz var ve yakınlarda büyük şehirler yok, bu yüzden burada gökyüzü zifiri karanlık” diyor.
Bu aynı zamanda geceyi seven turistler için de idealdir: Samanyolu'nun en parlak iki yoldaş gökadası olan ünlü Macellan Bulutlarını yalnızca güney yarımküreden görebilirsiniz. Ve Atacama'nın zirvelerinden daha iyi bir yer yok.
Araya, mobil profesyonel teleskopuyla bize takımyıldızları, gezegenleri ve ayı da alışılmadık bir perspektiften gösteriyor. “Yıldızlı gökyüzünü gözlemlemek için ideal bir yer.” Dünyanın en büyük gözlemevlerinin bölgede bulunması boşuna değil.
And Dağları'nın çatısı manzarası eşliğinde yüzün
Agua Dulce zaten 2000 metre yükseklikte. Ancak ertesi sabah arazi aracıyla giderek daha da ileri giderek 4000 metrenin üzerine çıkıyoruz. Atacama yüksek çölü muhtemelen ülkedeki en tuhaf ve muhteşem manzaradır. Farklı mineraller nedeniyle dağlar kahverengi ve koyu sarıdan turuncuya, kırmızıdan turkuaz ve sarıya kadar tonlarda parlıyor.
Nevada de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki yükseltilmiş bozkırda durmaya değer
Kaynak: dpa
Ve renk gösterisi devam ediyor: Bulutsuz gökyüzünün koyu mavisi, tuz düzlüklerinin göz kamaştırıcı beyazıyla tam bir tezat oluşturuyor. Kaktüs tarlaları, kanyonlar, gayzerler, yükseltilmiş bataklıklar ve baskın minerale bağlı olarak Salar de Pedernales tuz çölündeki bazen kırmızı bazen de turkuaz renkte parlayan lagünler; buna hayran kalmamak elde değil.
Salar de Pedernales tuz çölündeki Lagunas Coloradas'ta 3.300 metre yükseklikte yüzebilirsiniz.
Kaynak: dpa
Yeşil bir göl olan Laguna Verde, 4200 metrede daha da yüksektir. Yanındaki doğal kaplıcalarda 35 derece sıcak, ateşli yüksek dağ ortamında yıkanabilirsiniz. 6.893 metreyle dünyanın en yüksek aktif yanardağı olan Ojos del Salado'nun manzarası engelsiz.
Ve bu kesinlikle bölgedeki tek altı binlik yer değil, bu nedenle “And Dağları'nın Çatısı” olarak anılıyor. Arazi aracıyla küçük nehirleri, karla kaplı altı binlerin eriyen sularıyla beslenen şelaleleri geçiyoruz.
6893 metreyle dünyanın en yüksek aktif yanardağı olan Ojos del Salado, Laguna Verde'ye yansıyor
Kaynak: dpa
Bu bölge her ne kadar misafirperver görünmese de tür çeşitliliği oldukça büyük ve son derece ilginç: Ertesi gün Nevado de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki Negro Francisco tuz gölünde devasa flamingo kolonileri görüyoruz. 590 kilometrekarelik koruma alanının tuzlu su alanında sayısız kuş türü bulunmaktadır; çorak ay manzarasında kambur olmayan deve türleri olan guanacos ve vicuñas sürüleri otlamaktadır.
Pasifik'te penguenlerle kürek çekin
Çöl yolculuğunun sonu hayvan dostlarıyla aksiyon dolu olacak. Atacama Pasifik Okyanusu'na kadar uzanıyor; dolayısıyla sadece deniz aslanlarını görmüyoruz, aynı zamanda Bahía Inglesa sahil beldesinin yakınındaki denizde Humboldt penguenleriyle birlikte kanolarda kürek çekiyoruz.
Kano rehberi Sebastian Urrejola, karabatakların ve pelikanların da yuva yaptığı açık deniz adacıklarına yaptığı gezi sırasında “Hayvanlar buraya Antarktika Humboldt Akıntısı ile kuzeye geliyorlar ve bazen çok eğlenceliler” diyor. Teknelerimizin sadece birkaç metre önünde denizde eğlenen Şili kıyı su samurları olan yunuslar ve chungungolar da var.
ayrıca oku
Milyonlarca yıl önce burada yüzen deniz dinozorları, Sitio Paleontológico Los Dedos açık hava müzesindeki körfezde hayranlıkla izlenebilir. Ama önce sahilde Pisco Sour ile dinlenmenin vakti geldi.
Turkuaz su, beyaz kum, Karayip havası. Bahía Inglesa plajı, Valparaíso plajlarından sonra ülkenin en güzel plajlarından biridir. Ve böylece Şili çöl gezisi sırasında plaj tatili de ihmal edilmez.
İpuçları ve bilgiler:
Tatil istikameti: Atacama Çölü, Şili'nin kuzeyinde, And Dağları ile Pasifik kıyısı arasında yer almaktadır.
Oraya varmak: Santiago de Chile'ye Frankfurt/Main, Münih veya Berlin'den uçuş bağlantıları mevcuttur. Copiapo'ya doğru uçuş.
Giriş: Ülkeye giriş yapmak için en az altı ay geçerli bir pasaporta ihtiyacınız var. 90 güne kadar olan seyahatlerde vize gerekmemektedir.
Seyahat süresi: Atacama Çölü tüm yıl boyunca ziyaret edilebilir. Mayıs'tan Ekim'e kadar olan serin aylar idealdir.
Organizatör: Copiapó'dan Copayapu Travel, Chillitrip ve Atacamensis gibi şirketler Atacama'da çok günlük turlar sunuyor.
Daha fazla bilgi: chile.travel/de
Atacama Çölü'nün bu güney kısmına neden yaklaşık 335 kilometrekarelik devasa “kumullar denizi” nedeniyle “Mar de Dunas” dendiği anlaşılıyor. 550 metre yüksekliğiyle “El Medanoso” kıtanın en yüksek kumullarından biridir. Burada serbest sürüş tutkunları snowboardlarla dik yokuşlardan aşağı yarışıyor ve adrenalin tutkunları dört tekerlekten çekişli araçlarla kum dağlarında yarışıyor.
Çöl yürüyüşümüzde ise sessizlik, yalnızlık ve doğal güzellikler hakim oluyor. Rüzgarın oluşturduğu kum tepelerindeki dalga desenleri bundan daha mükemmel olamaz. Atacama turistlerinin büyük çoğunluğu çölün kuzeyine, San Pedro de Atacama'ya gidiyor. Bu da bir o kadar muhteşem. Ancak burada, yaklaşık 800 kilometre güneyde, her şey çok daha sessiz.
Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA
Tur rehberi Roberto Vergara bize kumdaki akrep, yılan ve kertenkele izlerini gösteriyor. Üç saat sonra gideceğimiz yere ulaştık. Geniş bir kum tepesinin üzerinde Gabriela Torres, bir arazi aracının önüne yerel spesiyalitelerin bulunduğu küçük bir masa kurmuş.
Çölde deniz ürünleri pikniği
Şef Atacama bölgesinde iyi tanınmaktadır. Eski çöl kabilelerinden pek çok tarifi unutulmaktan kurtardı ve yerli bölgesel mutfağı yeni bir seviyeye taşıdı. Roberto'nun seyahat acentesinin çöl turlarına düzenli olarak eşlik ediyor.
Kum tepelerinde akşam yemeği için yerel lezzetler var
Kaynak: dpa
Bugün deniz ürünleri var – Atacama'da bu bir çelişki değil, çünkü kumul denizi Pasifik'i çevreliyor: taze istiridyeler, kinoalı Şili ceviche'si ve bir tür yengeç kiş olan pastel de jaiba. Elimizde tatlı ekşili pisco ekşi kokteyli ile kumun üzerine oturup batan güneşin kumlu dünyayı kırmızı-altın rengi ışıkla yıkamasını izliyoruz.
Yemeğin kokusu, birkaç metre yakınına yaklaşmaya cesaret eden çöl tilkisini cezbetti. Rehber Roberto, Atacama'nın kutup bölgelerinin ötesinde dünyadaki en kurak yer olduğunu söylüyor. Su kıtlığı göz önüne alındığında sadece hayvanların değil, 200 endemik bitki türünün de var olabilmesi şaşırtıcıdır.
Bazı yerlerde hiç yağmur yağmadı
Yılda ortalama sadece 0,5 milimetre yağış alan Atacama, Kaliforniya'nın Ölüm Vadisi'nden elli kat daha az yağmur alıyor. Bazı bölgelerde kayıtların başlamasından bu yana yağış miktarı hiç ölçülmedi.
Vikunyalar ve flamingolar Nevado de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki Negro Francisco tuz gölünde kendilerini evlerinde hissediyorlar
Kaynak: dpa
Roberto, bu meteorolojik özelliğin çölün konumundan kaynaklandığını söylüyor. 1.200 kilometre uzunluğundaki bu bölge, doğuda And Dağları ile batıda Güney Amerika okyanus kıyısı arasında daralmış olup, maksimum genişliği yalnızca 160 kilometredir. Amazon havzasından gelen nemli hava 6 bin metre yüksekliğindeki dağları aşamazken, Antarktika'dan gelen soğuk Humboldt Akıntısı kıyıda yağmur bulutlarının oluşmasını engelliyor.
Her şeye rağmen çölde hayat hep vardı. İnsanlar özellikle yaylalara erken yerleştiler. Burada Atacama artık bir kum denizi değil, kayalık ve ıssız bir yer. Binlerce yıl önce Atacameños, Aymara ve Chinchorros gibi yerli halklar yaygınlaştı. 15. yüzyılda Atacama İnka İmparatorluğu'nun bir parçasıydı ve şimdi bölge boyunca uzanan İnka yolu ile anılıyor. Finca de Chañaral vadisinde Roberto bize çöl kabilelerine ait kaya resimlerini gösteriyor.
Altın madeni kasabası Inca de Oro yakınlarında, rehber Roberto Vergara İnka kaya oymalarını gösteriyor
Kaynak: dpa
İspanyol sömürge yöneticileri çölle daha az ilgileniyorlardı. Özellikle de bağımsızlıklarının ardından Güherçile Savaşı'nda (1879-1884) bölge için savaşan Şili, Peru ve Bolivya'da ve volkanik açıdan çok aktif olan bölgedeki değerli maden kaynakları: altın, gümüş, bakır ve lityum hâlâ çıkarılıyor. Bugün ülkenin güneyindeki madenlerde Atacama kazandı. Ayrıca asidi daha önce barut yapımında kullanılan güherçile.
ayrıca oku
Bazıları 2010 yılında Copiapó yakınlarındaki San José madeninde yaşanan ve 33 madencinin neredeyse üç ay boyunca gömüldüğü felaketi hâlâ hatırlıyor olabilir. Herkes sağ olarak kurtarıldı ve dünya medyası “Atacama'daki mucizeden” söz etti. Hollywood, Antonio Banderas ve Juliette Binoche'un başrol oynadığı hikayeyi “69 Days of Hope” (orijinal adı “The 33”) olarak filme aldı.
Atacama yıldızları izlemek için mükemmeldir
Atacama'da gerçeğin ve kurgunun izini sürmek istiyorsanız Fidel Arcancibia'ya katılın. Sekiz yaşında yeraltında çalışmaya başlayan 58 yaşındaki adam, turistleri altın madenciliği kasabası Inca de Oro çevresindeki kullanılmayan madenlere götürüyor. Sahil kasabası Chañaral'ın maden bölgesinde insanların nasıl çalıştığını gösteriyor ve mineralleri ve madencilik tekniklerini açıklıyor. Ayrıca keçi güveci veya Charqui kurutulmuş etini buğday püresiyle birlikte “maden mutfağı” olarak sunduğu restoranına da davet ediyor.
Fidel Arcancibia turistlere Inca de Oro'daki eski altın ve gümüş madenlerini gösteriyor
Kaynak: dpa
Geceyi yerli Kolla kabilesiyle birlikte Agua Dulce adlı küçük bir dağ köyünde geçiriyoruz. Görkemli dağlarla çevrili burada on iki aile yaşıyor. Iris Suárez bize şifa için kullandığı şifalı bitkileri gösteriyor. Francisco Cortez keçi çiftçiliğiyle gurur duyuyor. Köylüler geleneklerden ve ölmekte olan dillerinden bahsediyorlar.
Kolla kabilesinden Iris Suárez şifa için kullandığı endemik bitkileri tanıtıyor
Kaynak: dpa
Kendisi de bir kabile üyesi olmayan astroturizm rehberi Carlos Araya, yıldızlı gökyüzünün Kolla için ne kadar önemli olduğunu açıklıyor. Ama bu hiç de şaşırtıcı değil. Atacama çok yüksektir ve bugün bile neredeyse hiç dışarıdan ışık yoktur. Araya, “Yılda 320 bulutsuz gecemiz var ve yakınlarda büyük şehirler yok, bu yüzden burada gökyüzü zifiri karanlık” diyor.
Bu aynı zamanda geceyi seven turistler için de idealdir: Samanyolu'nun en parlak iki yoldaş gökadası olan ünlü Macellan Bulutlarını yalnızca güney yarımküreden görebilirsiniz. Ve Atacama'nın zirvelerinden daha iyi bir yer yok.
Araya, mobil profesyonel teleskopuyla bize takımyıldızları, gezegenleri ve ayı da alışılmadık bir perspektiften gösteriyor. “Yıldızlı gökyüzünü gözlemlemek için ideal bir yer.” Dünyanın en büyük gözlemevlerinin bölgede bulunması boşuna değil.
And Dağları'nın çatısı manzarası eşliğinde yüzün
Agua Dulce zaten 2000 metre yükseklikte. Ancak ertesi sabah arazi aracıyla giderek daha da ileri giderek 4000 metrenin üzerine çıkıyoruz. Atacama yüksek çölü muhtemelen ülkedeki en tuhaf ve muhteşem manzaradır. Farklı mineraller nedeniyle dağlar kahverengi ve koyu sarıdan turuncuya, kırmızıdan turkuaz ve sarıya kadar tonlarda parlıyor.
Nevada de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki yükseltilmiş bozkırda durmaya değer
Kaynak: dpa
Ve renk gösterisi devam ediyor: Bulutsuz gökyüzünün koyu mavisi, tuz düzlüklerinin göz kamaştırıcı beyazıyla tam bir tezat oluşturuyor. Kaktüs tarlaları, kanyonlar, gayzerler, yükseltilmiş bataklıklar ve baskın minerale bağlı olarak Salar de Pedernales tuz çölündeki bazen kırmızı bazen de turkuaz renkte parlayan lagünler; buna hayran kalmamak elde değil.
Salar de Pedernales tuz çölündeki Lagunas Coloradas'ta 3.300 metre yükseklikte yüzebilirsiniz.
Kaynak: dpa
Yeşil bir göl olan Laguna Verde, 4200 metrede daha da yüksektir. Yanındaki doğal kaplıcalarda 35 derece sıcak, ateşli yüksek dağ ortamında yıkanabilirsiniz. 6.893 metreyle dünyanın en yüksek aktif yanardağı olan Ojos del Salado'nun manzarası engelsiz.
Ve bu kesinlikle bölgedeki tek altı binlik yer değil, bu nedenle “And Dağları'nın Çatısı” olarak anılıyor. Arazi aracıyla küçük nehirleri, karla kaplı altı binlerin eriyen sularıyla beslenen şelaleleri geçiyoruz.
6893 metreyle dünyanın en yüksek aktif yanardağı olan Ojos del Salado, Laguna Verde'ye yansıyor
Kaynak: dpa
Bu bölge her ne kadar misafirperver görünmese de tür çeşitliliği oldukça büyük ve son derece ilginç: Ertesi gün Nevado de Tres Cruces Milli Parkı'ndaki Negro Francisco tuz gölünde devasa flamingo kolonileri görüyoruz. 590 kilometrekarelik koruma alanının tuzlu su alanında sayısız kuş türü bulunmaktadır; çorak ay manzarasında kambur olmayan deve türleri olan guanacos ve vicuñas sürüleri otlamaktadır.
Pasifik'te penguenlerle kürek çekin
Çöl yolculuğunun sonu hayvan dostlarıyla aksiyon dolu olacak. Atacama Pasifik Okyanusu'na kadar uzanıyor; dolayısıyla sadece deniz aslanlarını görmüyoruz, aynı zamanda Bahía Inglesa sahil beldesinin yakınındaki denizde Humboldt penguenleriyle birlikte kanolarda kürek çekiyoruz.
Kano rehberi Sebastian Urrejola, karabatakların ve pelikanların da yuva yaptığı açık deniz adacıklarına yaptığı gezi sırasında “Hayvanlar buraya Antarktika Humboldt Akıntısı ile kuzeye geliyorlar ve bazen çok eğlenceliler” diyor. Teknelerimizin sadece birkaç metre önünde denizde eğlenen Şili kıyı su samurları olan yunuslar ve chungungolar da var.
ayrıca oku
Milyonlarca yıl önce burada yüzen deniz dinozorları, Sitio Paleontológico Los Dedos açık hava müzesindeki körfezde hayranlıkla izlenebilir. Ama önce sahilde Pisco Sour ile dinlenmenin vakti geldi.
Turkuaz su, beyaz kum, Karayip havası. Bahía Inglesa plajı, Valparaíso plajlarından sonra ülkenin en güzel plajlarından biridir. Ve böylece Şili çöl gezisi sırasında plaj tatili de ihmal edilmez.
İpuçları ve bilgiler:
Tatil istikameti: Atacama Çölü, Şili'nin kuzeyinde, And Dağları ile Pasifik kıyısı arasında yer almaktadır.
Oraya varmak: Santiago de Chile'ye Frankfurt/Main, Münih veya Berlin'den uçuş bağlantıları mevcuttur. Copiapo'ya doğru uçuş.
Giriş: Ülkeye giriş yapmak için en az altı ay geçerli bir pasaporta ihtiyacınız var. 90 güne kadar olan seyahatlerde vize gerekmemektedir.
Seyahat süresi: Atacama Çölü tüm yıl boyunca ziyaret edilebilir. Mayıs'tan Ekim'e kadar olan serin aylar idealdir.
Organizatör: Copiapó'dan Copayapu Travel, Chillitrip ve Atacamensis gibi şirketler Atacama'da çok günlük turlar sunuyor.
Daha fazla bilgi: chile.travel/de