Suudi Arabistan’a Yolculuk: Nakliye şirketleri rotasını Orta Doğu’ya çevirdi

Selvi

New member
ESuudi hurmaları, baharatlı kahve ve halk oyunları vardı. Şubat 2023’te tek bir günde, üç Batılı yolcu gemisi aynı anda Suudi Arabistan’a yanaştı: yaklaşık 9.000 yolcuyla. Daha önce hiç olmadığı kadar çok.

“MSC World Europe”, 5600 konukla Dammam’ın yeni limanını ziyaret etti. Şehir, ada ülkesi Bahreyn’in kuzeybatısında, Basra Körfezi’nde Suudi Arabistan’ın doğu kıyısında bir burunda yer almaktadır.

Miami’s Residences at Sea’nin ultra lüks özel yatılı gemisi “The World” aynı gün ülkenin karşı kıyısına, Kızıldeniz’deki Cidde limanına demirledi. Aynı zamanda, “MSC Splendida” 3000’den fazla yolcu ile dolup taştı.

Çoğunlukla İngilizler, İspanyollar, İtalyanlar, Fransızlar, Ruslar, birkaç Alman ve Amerikalıdan oluşan yolcular, ya Suudi Arabistan’ın en önemli UNESCO Dünya Mirası Alanı olan Al-Ula kil kasabası yakınlarındaki Hegra’ya kısa bir ziyaret için uçtular ya da gezindiler. ciddah’taki pazarlar.

Dammam’dan Al-Asha hurma vahasına bir gezi ya da deniz kenarındaki özel bir plaj kulübünde yüzme vardı. Akşam saatlerinde Suudi karasularından son sürat ayrıldık ve denize açıldık. Birkaç deniz mili sonra bar şampanyayla yeniden açıldı.

Birçok yolcu gemisi Suudi Arabistan’a yöneliyor


Giderek daha fazla nakliye şirketi Suudi Arabistan’ı Orta Doğu’ya yeni bir destinasyon olarak ekledi. Kasım 2022’den Mayıs 2023’e kadar süren Körfez kış sezonunda, çeşitli küresel kruvaziyer şirketlerinden 75’ten fazla gemi üç Suudi limanına yanaşmış olacak.

Alman sağlayıcı Phoenix Reisen’den “Amadea” dahil. Yolcu gemisi ayrıca Süveyş Kanalı üzerinden Akdeniz’e dönmeden önce Suudi Cidde, Umman, Mısır, Ürdün ve İsrail’i ziyaret ederek Hindistan ve Pakistan üzerinden bir Asya-Arabistan turu için Mayıs ayında Kızıldeniz’e de gidiyor.


Diğer seyir önerileri:




Yeni İsviçreli lüks nakliye şirketi Explora Journeys, “Explora II”yi sonbaharda Suudi Arabistan’da mola vererek Kızıldeniz’e ve Basra Körfezi’ne gönderiyor. Explora Journeys’in CEO’su Michael Ungerer, “Seatrade Trade News” endüstri portalında Orta Doğu’daki bu destinasyonların önemini doğruluyor: “Kesinlikle yetersiz hizmet alıyorlar”.

Lüks nakliye şirketi Ponant da bunu böyle görüyor. Bu nedenle, Aralık 2023’te “Le Bougainville” ile Bahreyn, Umman, Dubai ve Abu Dabi üzerinden on bir günlük bir Orta Doğu turuna çıkıyor ve ardından Suudi Arabistan’daki Dammam’a gidiyor. Slogan “1001 Geceden Müzikaller” dir.

Plantours’un “Hamburg”u da 2024 baharında Bahreyn, Katar, Umman, Birleşik Arap Emirlikleri, Mısır, Ürdün, İsrail ve Suudi Arabistan ile dünya gezisinde Orta Doğu’da dolaşıyor.

“Mein Schiff 2” ve “Europa” Orta Doğu’ya geziler planlıyor


2023/2024 kış sezonunda TUI Cruises, “Mein Schiff 2” ile Orta Doğu denizlerinde kısa yolculuklara çıkacak ve burada – bir prömiyer olarak – Suudi Arabistan’da duracak. Nakliye şirketine göre, Dammam bir liman olarak kesin bir şekilde planlanıyor.

Hapag-Lloyd Cruises, 2024/2025 sezonu için Nisan ayından itibaren rezerve edilebilecek yeni rotalarını tanıttı. “Europa”nın prömiyer limanları Suudi Arabistan’daki Yanbu ve Cidde’dir.

Norveç Kruvaziyer Şirketi (NCL), 2025’te başta İsrail’in Hayfa kentinden olmak üzere birçok Orta Doğu yolculuğunun ilkini de hedefliyor. Doha’dan Dubai, Abu Dabi, Suudi Arabistan’ın Dammam ve Bahreyn’deki Manama’ya, dünyanın en büyük kruvaziyer hattının ilk ziyareti olan, Norwegian Sun gemilerinde yedi günlük bir tur.

Temaslar mükemmel. 2020’den bu yana Suudiler, aynı zamanda Aida Cruises’ın da sahibi olan gemi şirketi NCL’de yüzde beşlik iyi bir hisseye sahip.

Cruise Suudi, “Dünya Rüyası”nı satın aldı


Suudiler deniz yolculuklarına ve ayrıca kendi gemilerine güveniyor. Cruise Saudi, yüzde yüz iştirakidir. Suudi Arabistan Egemen Varlık Fonu. Şirket, terminaller işletiyor ve gelen turizmle ilgilenerek, yerel tedarikçilerle gemi yolcuları için kıyı gezileri geliştiriyor.

Müzayedede “Dünya Rüyası”nı satın aldı. 3370 yolcu kapasiteli neredeyse kullanılmayan yolcu gemisi, Çinli nakliye şirketinin iflas etmesi üzerine satışa çıktı.

Satın alma zaten “yılın pazarlığı” olarak kabul ediliyor. Arap basınında yer alan haberlere göre, Alman tersanesi Meyer-Werft yeni inşayı 2017 yılında 960 milyon avroya teslim ederken, ihaleyi sadece 330 milyon ABD doları karşılığında Cruise Suudi aldı. Gemiye, Arapça’da “ışık” anlamına gelen “Manara” adı verildi. Popüler bir kız ismidir.

Aynı zamanda Cruise Saudi, lüks otel grubu Aman Group ile işbirliği içinde İtalya’da ultra lüks bir yolcu gemisi inşa ediyor. Suudi Arabistan 2028 yılına kadar toplam beş kruvaziyer limanı açmayı planlıyor. 2035 yılına kadar yaklaşık 1,3 milyon kruvaziyer yolcusunun Suudi limanlarında olması bekleniyor.

İnsan hakları durumu tatilcilerin cesaretini kırıyor


Öte yandan, sıkı sıkıya Müslüman olan ülkede birkaç günlük gidiş-dönüş gezileri o kadar popüler değil. FTI, Diamir veya Gebeco Reisen tarafından sunulanlar gibi rehberli çalışma gezileri nadiren rezerve edilir. Sağlayıcılara göre, birçok müşteri ilgileniyor. Ancak çok az rezervasyon var. İnsan hakları sicili birçok tatilciyi caydırıyor.


Suudi Arabistan’da turizm hakkında daha fazlası:




Haçlı olarak temkinli kısa bir ziyaret daha uygundur. İngiliz tur operatörü Responsible Travel’ın özetlediği gibi: “Fikirlerini değiştirmedikleri sürece herkes dünyanın en baskıcı ülkesini ziyaret etmek istemeyecektir.”

Berlin’deki Stiftung Wissenschaft und Politik’ten ünlü İslam alimi Guido Steinberg, “Zenith” adlı siyasi dergide Suudi Arabistan’daki mevcut durumu şöyle anlatıyor: “Birleşik Arap Emirlikleri örneğini izleyen yeni, kapsamlı bir otoriterlik, çok daha kapsamlı gözetim ve ayrıca Suudiler tarafından ifade edilen biraz farklı siyasi görüşleri ciddi şekilde cezalandırıyor.”