Tanzanya gezisi: Safari'de gerçekten iyi giden vahşi doğada elektrikli bir araba ile mi?

Selvi

New member
Doğu Afrika'nın serbest Wildlah'ında vahşi hayvanları izlemek tek başına bir maceradır. Serengeti'den Kilimanjaro'ya sadece bir elektrik motoru ile kara kruvazörde Kilimanjaro'ya seyahat ederken gerçekten heyecan verici. Bu iyi gidebilir mi?


Denis Lebouteux, Tanzanya'nın kuzeyinde elektrikli otomobillerle tam bir safari turu yapmak için Serengeti'nin bir mucit, Daniel nozul sürücüsü. En büyük zorluk 600 metre derinliğinde Ngorongoro krateridir. Aşağı bir sorun değil. Ancak arabalar volkanik huniden dik tırmanış yaratacak mı?

Elektrikli bir araca dönüştürülen 20 yaşındaki Toyota Landcruiser, dünyanın en büyük doğal harikalarından biri olan dar yoldan aşağı iniyor. Fillerden sırtlanlara, sayısız Gnus'a kadar yaklaşık 25.000 daha büyük memeli – Constance Gölü'nün yarısından krater kazanında FROC.


Erişim yolu ilk olarak kaldera'nın kenarına 2300 metreye kadar sarılıyor, sonra dik bir şekilde aşağı iner. Heyecan artar. Gün çifte bir macera vaat ediyor. Muhteşem yaban hayatı sahneleri olacak mı? Ve her şeyden önce: Piller duracak mı yoksa araba, elektriksiz bir yerde bir yerde krater yamacında mı kalacak?


E-Safari sağlayıcısı Tanganyika keşiflerinin başkanı Denis Lebouteux ve Tanzanya şoförü Julieth Sumary aydınlatma reklamlarına bakıyor. Yüzde 91 şarj standı, 182 kilometre kalan seyahat süresi vaat edilmektedir. Fakat bu, depresyondan dik bir şekilde bittiğinde ne anlama geliyor? Bir şey açıktır: UNESCO Dünya Mirası sitesinin bir parçası olan kraterde, suçlanmaması garanti edilmektedir.

Ngorongoro kraterindeki aslanlar hepsini görmek istiyor


Altta bir kez, tüm elektrik soruları unutulur. Güneş krater jantının üzerinde asılıdır, soğanlı bulutların üzerine slosh. Magadi Gölü, depresyonun ortasında pürüzsüz bir opal gibi parlıyor. Bir fil odakları bir kum noktasına çarpar ve daha sonra yoğun bir ateş ağaç ormanına girer.


Sürücü Julieth çağırıyor. Birincisi, güneşte sırtlanların ısındığı bir tencerenin üzerinden geçer. Bir grup Thomson Gazelles, benekli yırtıcılar için lezzetli bir ısırık atladığında bile bakmak için çok tembeller. Kara kruvazörü göle doğru yamaçları takip eder. Denis, pil ekranına memnuniyetle bakıyor: yüzde 78.

Kıyı, Gänsemarsch'taki bir geçit töreni gibi su üzerinde koşar ve uzaktan pembeyi parlatır. “Flamingos,” diyor Julieth ve pedalı iter, böylece toz yükselir. Aynı zamanda, pembe flamingo bulut yükselir ve kaybolur. Önemli değil. Kazan daha fazla muhteşem deneyimlerle doludur.


“Ne görmek istiyorsun Julieth, sanki bir yaban hayatı menü kartı varmış gibi. Cevap Löwen. Jiletli dişleri olan yırtıcılar, safari yapraklarının hit listesinin en üstünde yer alıyor. Büyük kedilerin yaklaşık 100'ü Ngorongoro kraterinde yaşıyor. En sevdiğiniz yemekler – ceylanlar, gnus ve bufalo – kendilerini iyi doldurulmuş bir büfe gibi sunar.

Akbabalar bir aslan öldürmenin yolunu gösterir. Bir Buffalo kadavrasını daire içine alırlar ve kanca çıtçıtları ile aslanların geride bıraktığı kemiklerden et artıkları çekerler. Birkaç sırtlan da yaygara kokuyordu. Üç örnek sallanan bir dişliye girer ve kalıntıları aşar.

Serpantinlerde bir orman manzarasından geçiyor


Bush öğle yemeği zamanı. Denis, aracı, aşırı kalabalık bir dinlenme durağını, özel kullanım için park yönetimi için çıkardığı bir piknik alanına yönlendiriyor. Çadır çatılarının altında ahşap banklar kurulur.

Sürahiden ellerinizi yıkamak için su ve vejetaryenler için tavuk şişleri, küçük biftekler ve sebze çubukları ile bir ızgara büfesi var. Bazı konuklarda Kilimanjaro markasından yerel bir bira vardır. Bu şekilde, yaklaşan krater promosyonu daha rahat görülebilir. Gölgeler uzar ve Julieth aceleyle uyarır.


Dizel güdümlü dört tekerlekten çekiş, dinlenme alanından krater jantına gürülük ederken, e-kara kruvazörü sessizce ve yavaşça fişe geçer. Denis güvenle gülümsüyor, Julieth'in pil ekranında sağlam bir göz var. Sonra, lüks bir yeşil orman manzarasıyla Serpantinlerde yokuş yukarı gidiyor.

Yol o kadar dik ki, hayvanlar sadece acil durumlarda krateri bırakıyor. Bacaksız bacakları olan zürafalar eğimle başa çıkamaz. Elektrikli otomobil daha iyi gidiyor: Pil ekranı giderek daha fazla batıyor, ancak krater jant yüzde 46 ve 92 kilometre kalan dönemde tırmanıyor. Tamamlamak. Denis mutlu görünüyor – özellikle elektrik hala bir sonraki kampa yönelmek için yeterli.

Tanzanya'da halka açık şarj istasyonu yok


Ngorongoro Koruma Alanındaki “Olduvai Kampı” Tanganyika Expeditions ağının bir parçasıdır. Burada araçlar ertesi gün turu tamamlamak için ücretlendirilebilir. Denis Lebouteux, kuzey Tanzanias'ta, hepsi güneş sistemleri ve şarj istasyonları ile donatılmış 13 loca işletiyor.

Bu altyapı gereklidir çünkü Tanzanya'da kamu şarj istasyonu yoktur. Afrika'daki bireysel safari kulübeleri, örneğin Botsvana ve Güney Afrika'da, sadece oyun sürücüleri için elektrikli otomobiller kullanırken, Denis, havaalanı transferleri de dahil olmak üzere tüm bir geziyi elektrikle ele alabilen tek kişidir.


Afrika'daki elektrikli otomobilin geleceğine ikna oldu. “E-toprak kruvazörleri sessizdir, böylece hayvanları rahatsız etmezler ve egzoz gazı üretmezler. Arabalarım güneş enerjisi ile yüzde 85 sürüyor. Ben sadece acil bir durumda jeneratörler kullanıyorum ”diyor.

Sürdürülebilirlik ve maliyet tasarrufu onun argümanlarıdır. Dizel ve hizmet maliyetlerinden tasarruf eder; Bakım ve değişen yağ ve hava filtreleri her 5000 kilometrede bir atlanır. Bu arada, şirkette 14 elektrikli aracı var-hepsi eski dizel kara kruvazörleri var, bu da Arusha merkezli e-hareket tarafından elektrikli bir sürücü ile donatılmış.

Piller ve elektrik motorundan oluşan bir arabayı dönüştürmek için kit, yaklaşık 20.000 dolara, 30.000 dolarlık yenileme. Yeni bir kara kruvazörü için masaya 100.000 dolar koymanız gerekiyor. Toyota'dan LandCruiser Model LandCruiser'ın etrafında bir yolu yok. Sadece çalı gezileri için yeterince sağlam kabul edilirler. Onlarca yıl sürerler ve herhangi bir atölyede tamir edilebilirler. Denis'in projeyi ileriye doğru itmesi ve tüm filosunu dönüştürmesi için birçok iyi neden. Her neyse, Ngorongoro kraterindeki stres testi başarılı olduğundan.

Aktiviteler için Serengeti'den daha fazla kapsam


Tanganyika seferi olan bir elektrikli otomobil turunda, Tanzanya'daki kuzey çemberindeki tüm önemli safari istasyonları yöneliyor. Birincisi, Serengeti'nin batısındaki Grumeti oyun rezervine Bush uçuşuyla Kilimanjaro'daki Uluslararası Havalimanı yakınlarındaki Arusha'dan “Grumeti Hills Lodge” a gidiyor. Grumeti rezervi yerel topluluklar tarafından yönetilir ve özellikle hayvan açısından zengindir.

Serengeti ekosisteminin bir parçasıdır, ancak katı kurallarıyla Milli Park'tan daha fazla faaliyet sunar. Denis Lebouteux için bir Dorado, çünkü burada elektrikli arabalarıyla serbestçe hareket edebilir ve ayrıca aslanları, filleri veya leoparları yollardan uzaklaştırabilir. Arabalar pratikte o kadar sessiz sürüyor ki hayvanları çok yaklaştırabilirsiniz.


Grumeti tepelerinde sabah yürüyüşü için bile sessizce geride kalan ve tripodlar veya telefoto lensler gibi ağır bagaj taşıyan bir elektrik arkadaşı var. Idyl bunu rahatsız etmiyor. Sabah güneşi ufkun hemen üzerinde duruyor ve akasyaların tuhaf uzun gölgenin altın parıldayan çimlere atmasına izin veriyor. Impala'nın harika gökyüzü. Geceyi yenmeden ve yeni bir günü dört gözle beklemeden hayatta kaldılar.

Bir sürü cnus, ağaçlar arasında zikzak geçirir. Geceleri sallanan tüplerini karanlıkta seslendiren aslanlar hareket etti. Bu sabah sadece bir manda iyi ruh hali tarafından enfekte olamaz. Safari çiline doğru bakar. Rehberler, “Bankacı” lakabını söylüyor, çünkü insanlara her zaman ona para borçluymuş gibi bakıyor.

“E-arabalar bir safari için mükemmeldir”


Grumeti oyun rezervinden Serengeti Milli Parkı'na ve orada “Togoro Plains Camp'e” gidiyorsunuz-biraz elektrik şarj etmek için. Uzun bir durak bir rüya olurdu çünkü iki granit kayaların etrafına muhteşem bir şekilde inşa edilen Lodge, Löwen-land. Açlık büyük kedilerin birçoğu, Denis'in bölgesini iki silahlı ranger ile koruduğu ve ayrıca ahşap çubuklarını çılgınca bir şekilde clacking ile geleneksel olarak nasıl geçireceğini gösteren dört Masai kullanıyor.

Ngorongoro Krateri'ne yapılan seyahatten sonraki son durak, daha önce bahsedilen “Olduvai Kampı” dır. Sadece bir şarj istasyonu sunmakla kalmaz, aynı zamanda Ngorongoro koruma alanının geniş çim manzarasının ortasında, kayalarla korunan güzel yatar.


Burada 1970'lerin ortalarında kraterden çıkarılan Masai. Köylerinizi ziyaret edebilirsiniz ve tartışmalı sorularda bile sizinle hızlı bir şekilde konuşabilirsiniz. Tanzanya hükümeti, Kuzey Tanzanya'daki diğer alanları doğanın korunmasına koymayı planladığından, daha fazla köylünün yeniden yerleşim için itileceğinden korkuyorlar.

E-araba turunun son aşaması Ngorongoro bölgesinden Arusha ve Kilimanjaro Havaalanı'na götürüyor. Engebeli ülke pillerden her şeyi talep ediyor, ancak Denis Lebouteux, yüzde 27 ve 54 kilometre kalan dönem seviyesinden memnun. Onun için açık: “E-araba safariler için mükemmel, Afrika'da yarışacaklar.”

İpuçları ve bilgiler:


Varış: Almanya'dan Lufthansa iştiraki, Frankfurt'tan Mombasa üzerinden kuzey Tanzani'nin Kilimanjaro Havalimanı'na kadar keşfedilecek. Örneğin, transfer bağlantıları KLM (Amsterdam aracılığıyla), Qatar Airways (Doha aracılığıyla), Türk Havayolları (İstanbul aracılığıyla) veya Etiyopya Havayolları (Addis Ababa aracılığıyla) sunar.

Giriş: Turist vizesi (çevrimiçi veya varışta) yaklaşık 50 Euro eşdeğer.

Seyahat Süresi: Hayvan manzaralarının iyi şansı olan seyahat süreleri Haziran – Ekim ve Aralık – Şubat'tır.

Organizatör: Tanganyika seferi konaklama ile Tanzanya'dan kuzey çemberi boyunca bir safari turu (oyun sürücüleri için elektrikli arabaların kullanımı; tanganikika.com) Tur operatörü Diamir Macera Trips'teki diğer şeylerin yanı sıra rezerve edilebilir, Fiyat Örnek: Maksimum bir grup gezisi. Uçuş dahil 4690 Euro'dan altı katılımcı. Ayrıca bireysel olarak da mümkündür (diamir.de/tansania/reise/Tantsz). Studiosus ayrıca grup turlarında (“Grumeti Hills Kampı” ve “Olduvai Kampı” gibi Tanganyika Expeditions'tan konaklama yerlerine sahiptir. Fiyat örneği: 5690 Euro PP'den on gün, uçuş olmadan (Studiosus.com).

Bilgi: Voice4africa.de/laender/tanania/; Danteaniatourm.go.ztz

Geziye katılım Diamir Adventure Trips ve Tanganyika keşifleri tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımız Go2.as/unabhaigkeit adresinde bulunabilir.