Tatil planlamak: Etkileyenler seyahatin varış noktasını pek etkilemez

Selvi

New member
KoHangi yerlere seyahat ettiğimize ne bağlıdır? St. Gallen Üniversitesi'nden turizm araştırmacısı Prof. Pietro Beritelli bu soruyu yoğun bir şekilde araştırdı. Bir içgörü: reklamlardan ve sosyal medyadaki etkileyicilerden gelen güzel görsellerin düşündüğünüzden daha az etkisi var. Beritelli'nin röportajda açıkladığı gibi önemli olan başka şeyler de var.

Sormak: Sayın Beritelli, seyahat kararlarının neye bağlı olduğunu araştıran bir çalışma yaptınız. Seyahat ettiğimiz yeri en çok hangi faktörler etkiler?

Pietro Beritelli: Uzun sohbetlerde insanlara tatilde nerede olduklarını ve her şeyden önce oraya nasıl seyahat ettiklerini sordum. Ve buna verilen cevaplar büyük ölçüde üç gruba ayrılabilir.

İlk grup insanlar arasındaki ilişkilerle ilgilidir. Yani arkadaşlarınızı veya akrabalarınızı ziyaret ettiniz, örneğin bir düğüne davet edildiniz. İnsanlar sıklıkla şunu söylerdi: Buna kendim karar vermedim ama birlikte seyahat ettiğim diğerleri karar verdi. Çoğu zaman fikir birliğine varılması gereken bir durumdasınız, değil mi? Bireyler genellikle karar alırken bağımsız değildirler; bunun yerine ailelerinin, arkadaş çevrelerinin veya örneğin belirli bir çalışma ortamının içinde yer alırlar.


ayrıca oku







İkinci grup, sözde ikinci evden gelen çeşitli tetikleyicilerdir. Zaten bulunduğunuz yere geri dönersiniz. Bazen orada yaşadınız, okudunuz, çalıştınız ya da belki yakınlarda bir yeri ziyaret ettiniz ve oraya tekrar gitmek istiyorsunuz. Hatta aynı otele gidiyorsunuz çünkü mesela bu arada ev sahipleriyle arkadaş olmuşsunuz. Veya birlikte seyahat etmek istediğiniz biri zaten belirli bir yere gitmiştir ve bu nedenle bu seyahat noktasını önermektedir.


ayrıca oku


Yazar Martin Lewicki Nepal'in güzelliğini ama aynı zamanda karanlık tarafını da öğrendi






Üçüncü grubu ise şöyle tanımlayabilirim: Deneme amaçlı suya taş atmak. Yani tatil yaklaşıyor ve nereye gideceğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok. Bu durumlarda, çoğu zaman sorun, değiştirilebilir bir ülkede doğru fiyata bir seyahat teklifinin bulunup bulunmadığı meselesidir. Bu daha sonra insanları yolculuk hakkında ilk kararı vermeye teşvik eder.

Sormak: Taşı suya attığınızı söylediğinizde bu, pek çok insanın belirli bir seyahat hedefi konusunda o kadar da katı olmadığı, bunun yerine genellikle müsaitlik durumuna veya zaten bildiklerine bağlı olduğu anlamına mı geliyor?

Reklamcılık:
WELT ile daha ucuza seyahat edin: Deutsche Bahn kuponu


Beritelli: Kesinlikle ve bu harika. Turizmde, özellikle de destinasyonların reklamlarında hep şöyle söylenir: İnsanlar hayal kurar, ilham almaya ihtiyaçları vardır. Yani biraz estetik, seyahat tarihinde bu şekilde tasvir ediliyor. Ancak gerçeklik bununla çelişiyor. İnsanlar ilk başta bir karar vermek için banal, basit kararlar veriyorlar. Genellikle bunu bu kadar açıkça kabul etmezler. Ama durum böyle.

Sosyal medya fenomenlerinin seyahat kararları üzerinde düşündüğünüzden daha az etkisi var. Röportajlarda insanlar “Sosyal medyada bir ihbar aldım” deyince ben de takip ettim ve ihbarın tam olarak kimden geldiğini sordum. Ve şaşırtıcı bir şekilde hepsi arkadaş ve akrabaydı, tanıdığınız insanlardı. Sosyal medya aracılığıyla işler daha hızlı gerçekleşiyor ancak temelde mekanizmalar aynı kalıyor. Ağızdan ağza reklam, tanıdığınız insanlar arasında en iyi sonucu verir.


Hala kararsız mısın? Tatilinizi planlamak için ipuçları:




İnsanlar bir reklam kampanyasını ya da buna benzer bir şeyi hatırlayamazlar. Ancak çoğu zaman kendileri veya çevrelerinden birileri zaten orada olmuştur ve bu yüzden oradadırlar. Çünkü birisi bir yere gitmişse, bu benim bir şekilde hala bilinçaltımda görüntüler arıyor olmamdan daha güçlü bir mesaj gönderir.

Şaşırtıcı olan şu ki, eğer herkes başka bir yere değil de oraya seyahat etme kararına nasıl vardığını düşünse ve düşünse, o zaman tanımladığım bu üç kategori sıklıkla gün yüzüne çıkar.

Sormak: Araştırma için çok çeşitli insanlarla 256 görüşme gerçekleştirdiler. İnsanların seyahatten gerçekte ne beklediklerine ilişkin tüm bireysel deneyimlerden ve görüşlerden bir tür temel ihtiyaç türetilebilir mi?

Beritelli: Bu, anketlerde görüşülen kişilere sormadığım iyi bir soru. Ancak önceki çalışmalara da dönüp baktığımda şunu söyleyebilirim: İnsanlar biraz güdümlü hayvanlardır. Bizler hareketli varlıklarız, kesinlikle yeni ufuklar ve yeni alanlar veya ülkeler açmak istiyoruz, bunlar evrimsel olarak bizim bir parçamızdır, gezegeni bu şekilde doldurduk. İnsan hareketsiz kalsa bile yerinde duramaz.

Geçmişte insanlar dışarıda çalışıyor, göç ediyor, avlanıyor ya da tarlada çalışıyordu. Bugün birçok insan bir yerlerde ofislerde oturuyor, değil mi? Ama bu insanın doğasında yoktur. İnsanlar gerçekten yeni şeyler deneyimlemek istiyor. Yeni bir şeyler aramak istiyor. Bu yüzden seyahat ediyor.


Prof. Pietro Beritelli, St. Gallen Üniversitesi'nde turizm araştırmacısıdır.




Prof. Pietro Beritelli, St. Gallen Üniversitesi'nde turizm araştırmacısıdır.

Kaynak: dpa


Heyecan verici olan şey, seyahatin kendisinin her zaman çözülmesi gereken bir dizi sorun olmasıdır. A'dan B'ye nasıl gidebilirim? Nerede uyurum? Nerede yemek yerim? Her şeyi tek pakette çözen nakliye şirketleri, oteller, restoranlar veya tur operatörleri var. Özetle bunların hepsi sorundur ve başlı başına hoş şeyler değildir.

Ancak: seyahat ederken güzel anlar ortaya çıkar. Ve bu güzel anlar günlük hayatımızın dışındadır. Ve belki de bunu özellikle takdir ediyoruz çünkü farklı bir ortamda, farklı ve yeni bir aşamada gerçekleşiyor.

Ancak bir mutluluk araştırmacısı bir zamanlar daha fazla seyahat eden insanların otomatik olarak daha mutlu olmadığı sonucuna vardı. Hareket halindeyken başka insanlarla tanışan ve başkalarıyla birlikte seyahat eden insanlar ise daha mutludur.

Pietro Beritelli, turizme özel olarak odaklanan bir işletme profesörü ve St. Gallen Üniversitesi Turizm ve Ulaştırma Araştırma Merkezi'nin müdür yardımcısıdır. Tatil seyahati kararlarına ilişkin çalışması için iki buçuk yıllık bir süre boyunca 256 kişiyle görüştü ve diğer şeylerin yanı sıra 500'den fazla çok günlük seyahat kararını analiz etti.