Tatil rezervasyonu yapın: uydu görüntülerini, fotoğrafları kontrol edin, ev sahibini arayın – sahte teklifleri bu şekilde anlarsınız

Selvi

New member
DEn yoğun seyahat sezonu yaklaşıyor. Birçok Alman ucuza seyahat etmek istiyor – dolandırıcılar bunu biliyor ve bundan faydalanıyor. NRW tüketici danışma merkezinde seyahat avukatı olan Iwona Husemann ile konuştuk.

DÜNYA: Sahte ilanlara ve sahte tekliflere karşı acil uyarıyorsunuz, neden bu ayrım?

Iwona Husemann: Oldukça basit çünkü farklılıklar var: Sahte reklamlar, örneğin booking.com, Airbnb, Casamundo veya FeWo-direkt gibi iyi bilinen rezervasyon portallarındaki sahte reklamlardır. Dolandırıcılar, var olmayan veya kendilerine ait olmayan daire ve evler teklif ediyor. Önceden toplarsınız, daha sonra artık size ulaşılamaz. Ya misafirler? Ödemeye rağmen sözde kiralanan eve gelmiyorlar.

Sahte teklifler ise Facebook gibi sosyal ağlar aracılığıyla yayılıyor. Ve birçok İnternet kullanıcısı bunu hiç beklemiyor.


ayrıca oku







DÜNYA: Kulağa hain geliyor, bu tür sahte tekliflere aldanmamak için nelere dikkat edilmeli?

ev hanımı: Yalnızca banka havalelerini veya Western Union veya Money Gram gibi transfer hizmetlerini kabul etmek veya tüm tutarı hemen öderseniz indirim sözü vermek gibi haksız iddialara dikkat edin. Kimlik kartınızın bir kopyasını istemek, kimlik hırsızlığı riski olduğu anlamına geldiğinden, aynı zamanda dikkatinizi çekmenize de neden olacaktır. Ayrıca önemli: Seyahat ücretinin tamamını asla önceden ödemeyin.

DÜNYA: Bunların çoğu aslında şimdiye kadar ortalıkta dolaşmış olmalıydı.

ev hanımı: Belki de bu yüzden dolandırıcılar, örneğin gönderilerinde e-postalarda uygulanan bağlantılara tıklamalarını isteyerek yöntemlerini sürekli olarak geliştiriyorlar; bunlar daha sonra bazen tanınmış sağlayıcılarınkine benzeyen sahte rezervasyon sitelerine yol açar. Bu nedenle, her zaman web sitelerinin izine dikkat etme tavsiyesi.

DÜNYA: Künye sahte de olabilir ve ilgili bir taraf ararsa dolandırıcılar yanlış beyanlarla yanıt verebilir mi?

ev hanımı: Ancak bu, belirli bir düzeyde suçluluk enerjisi gerektirir ve muhtemelen dolandırıcılar için çok maliyetli olacaktır. Bununla birlikte, başka bir ipucu: Künye sizin için yeterli değilse, genel onay mühürlerine de göz atmalısınız – çünkü mührün üzerine tıklandığında doğrudan onay mührü sağlayıcısına yönlendirilirse, o zaman ciddi bir varsayımda bulunabilirsiniz. teklif.

DÜNYA: Messenger hizmetlerinde ciddi teklifler var mı?

ev hanımı: Bu sorunun yanıtlanması zordur, çünkü örneğin küçük havayolları haberci hizmetleri aracılığıyla ucuz uçak yolculuğunun reklamını yapar.

DÜNYA: Bu tür uçuş tekliflerinin gerçek olup olmadığı kontrol edilebilir mi?

ev hanımı: Evet, şüpheniz varsa – tüm onaylı Alman hava taşıyıcıları için Federal Havacılık Otoritesi’nden bir kayıt var.

DÜNYA: Birçok gezgin, elbette sahte de olabilen İnternet incelemelerini kılavuz olarak kullanır. Peki ne yapmalı?

ev hanımı: Burada, farklı portallardan derecelendirmeleri birleştiren web sitelerinin kullanılması tavsiye edilir. Bir otel hakkında taban tabana zıt yorumlar bulursanız, şüphelenmelisiniz.

DÜNYA: İnternet öncesi dönemde, Almanya’da kalmak isteyen tatilciler yerel turizm ofislerini arayarak uygun konaklama yerlerini soruyorlardı. Bugün soygunlara karşı en iyi koruma bu değil mi?

ev hanımı: Yerel turizm ofislerine artık çoğunlukla turist danışma veya hizmet merkezleri deniyor, ancak haklısınız, turizm ofisleri, en azından Almanya’da konaklama bulmak için hala iyi bir yer. Ancak, Almanya içindeki tatil dolandırıcılığı en büyük sorun değil.

Yaz aylarında, güneşli güneydeki tatil bölgeleri caziptir ve oraya gitmek isterseniz internetten ve onun olası tehlikelerinden kaçamazsınız. Bir seyahat acentesi aracılığıyla rezervasyon yapmadığınız sürece. Orada, maksimum yüzde 20’lik bir depozito gereklidir ve yalnızca tur operatörünün bir seyahat güvenlik sertifikası vermesi durumunda. Kalan tutar, kalkıştan en geç 30 gün önce ödenmelidir.

DÜNYA: Anahtar kelime seyahat sigortası sertifikası: 110 milyon Euro, bir sigorta şirketinin tüm iflas durumları için yıllık maksimum limittir. Bu, iki organizatörün bir yıl içinde iflas etmesi durumunda, sigorta edilen meblağın yeterli olmayabileceği anlamına gelir. Seyahat sigortası sertifikasına rağmen paranın sadece bir kısmı mı iade ediliyor?

ev hanımı: Evet, öyle varsaymalısınız. Ve herhangi bir gelişme olmaması gerekip gerekmediğini sormadan önce – evet, aktüerya açısından her şey optimize edilebilir. Tüketici danışma merkezleri bu soruna zaten dikkat çekti.


Seyahat rezervasyonu yapmak için daha fazla ipucu:




DÜNYA: Başka bir senaryo: Seyahat teklifinin gerçek olduğunu varsayarsak, yerel otel yine de web sitesinde ilan edilenden çok daha kötü olabilir. Kendinizi kötü sürprizlerden nasıl korursunuz?

ev hanımı: Örneğin uydu görüntüleri, otelin gerçekten sahilde olup olmadığını, reklamı yapılan havuzun mevcut olup olmadığını veya bilgilerin genel olarak reklam fotoğraflarına karşılık gelip gelmediğini öğrenmeye yardımcı olur.

DÜNYA: Peki ya özel konaklama?

ev hanımı: Çok profesyonel görünen fotoğraflar sizi doğrultmalı ve dikkat çekmelidir. Ya da tam tersi: Yani hiç resim yok, daire hakkında neredeyse hiç bilgi yok, net bir muhatap verilmemiş, ilan e-postadakinden farklı bir irtibat diyor ya da verilen adres yok, hepsi farklı arama motorları tarafından kolayca kontrol edildiğinde.

DÜNYA: Şüpheniz varsa, o zaman ne?

ev hanımı: Rezervasyondan önce arayın ve yalnızca ev sahibine veya yerleştirme ajansına şahsen ulaşıldıysa rezervasyon yapın. Önceden herhangi bir para transferi yapmamak kesinlikle en basit çözüm olacaktır, ancak çoğu tatil evi kiralama şirketi fiyatın yüzde 30 ila 50’sini önceden alır. Tatilciler bu nedenle yalnızca güvenli çevrimiçi rezervasyonu garanti eden portallarda rezervasyon yapmalıdır.

Kredi kartları ve otomatik ödeme de önerilir. Dolandırıcılık durumunda bankadan ters ibraz talep edilebilir. Ancak, uyulması gereken son tarihler vardır. Kural olarak, banka sekiz hafta içinde bilgilendirilmelidir. Ve ödeme hizmeti sağlayıcılarını kullanmak istiyorsanız, alıcı korumasını içermediği için “Arkadaşlar ve Aile” işlevine asla dahil olmamalısınız.


Iwona Husemann, Kuzey Ren-Vestfalya'daki tüketici danışma merkezinde hukuk görevlisi olarak çalışıyor




Iwona Husemann, Kuzey Ren-Vestfalya’daki tüketici danışma merkezinde hukuk görevlisi olarak çalışıyor

Kaynak: NRW Tüketici Danışma Merkezi


DÜNYA: Diyelim ki şimdiye kadar her şey yolunda gitti, ancak tatil evine vardıklarında nesnenin kusurlu veya kirli olduğu ortaya çıktı – tatilciler ev sahibinden parayı geri talep edebilir mi?

ev hanımı: Bu o kadar kolay değil çünkü özel olarak kiralanan tatil daireleri kira kanununa tabidir. Bu, bir tatil dairesinin kiracısı olarak aldatıldığını hisseden ve maddi tazminat talep eden herkesin bunun için özel hukuk uyarınca dava açması gerektiği anlamına gelir. Bu da zaman ve sinir ister.

Bu nedenle, Alman Turizm Derneği tarafından sınıflandırılan bir tatil konaklama rezervasyonu yaptırmak daha iyidir. O zaman aldatılan misafir en azından Alman Turist Birliği’nin şikayet yönetiminden faydalanabilir ama oradan da para iadesi yoktur.


ayrıca oku


Jens Brambusch, Berlin-Friedrichshain'deki bu daireyi dünyanın her yerinden gelen turistlere kiraladı.






DÜNYA: Tatilcilerin bir seyahat acentesi aracılığıyla tatil evi rezervasyonu yapması gerekmez mi?

ev hanımı: Bu mümkündür, ancak yalnızca bu bireysel hizmet söz konusu olduğunda daha fazla güvenlik oluşturmaz. Sadece konaklama artı tren bileti gibi sabit bir fiyata çeşitli seyahat hizmetlerinin bir kombinasyonunu rezerve ettiğinizde, bu bir paket turdur. Ve ancak o zaman konuklar bir anlaşmazlık durumunda tur operatöründen bir şey talep edebilir.

DÜNYA: Bahsettiğiniz tüm önlemlere rağmen dolandırıcıların kurbanı olursanız ne olur?

ev hanımı: Parayı mümkün olan en kısa sürede geri almaya çalışın ve dolandırıcılığı polise bildirin. Emin değilseniz, tüketici danışma merkezlerinden de tavsiye alabilirsiniz.

Iwona Husemann bir avukattır ve Kuzey Ren-Vestfalya’daki tüketici danışma merkezinde hukuk görevlisi olarak çalışmaktadır. “Dikkat, Abzocke! Bunlar sizin haklarınız” ve aynı zamanda “kesinlikle” tüketici danışma merkezinin podcast’inden de sorumludur.