Tchibo ve Lidl'in tatil gezileri düzenlemeyi bırakmasının üzerinden çok zaman geçmedi. Şimdi yeni tekliflerle geri dönüyorlar. Ancak gelecekte iş dünyası eskisinden biraz farklı olacak. Aldi'nin programında da pek çok şey yaşandı.
İndirimciden tatil: Bu, neredeyse 20 yıl boyunca uygun fiyata seyahat garantisiydi. Ancak son yıllarda tatil sevgisi azaldı. Tchibo ve Lidl seyahat temasına veda etmişti. Şimdi ikisi de geri döndü ve piyasayı yeniden sarsmak istiyor. Tatilciler bundan memnun olabilir çünkü rekabet işleri teşvik eder.
Tchibo bir zamanlar kahve çekirdekleri ile kadın çorapları arasındaki tatil indirimlerinin mucidiydi: 1997'de Hamburg merkezli şirket ilk seyahat tekliflerini başlattı. İş kısa sürede o kadar başarılı oldu ki Lidl, Aldi, Netto ve Rewe gibi diğer perakendeciler de tatil gezileri düzenlemeye başladı. Ancak geçen yıl her şey bitti: Tchibo çıktı.
Şimdi U dönüşü var ama yeni bir tarzda. Artık broşür olmayacak ama kahve kavurma makinesinin Tchibo Kartlı sekiz milyon düzenli müşterisi var. Ve şimdi yine seyahat teklifleri alıyorlar; örneğin yakın zamanda Hamburg'daki Elbe'deki Sahne Tiyatrosu'nda Michael Jackson müzikalinin ön izleme gezisine gitmek gibi. Tanzanya'daki bir kahve çiftliğine yapılan son ziyaret gibi geziler için çekilişler yapılıyor.
Tchibo ve Lidl, Aldi ile yarışıyor
Yeni seyahat arzusunda Tchibo yalnız değil: İndirimci Lidl, yalnızca altı ay önce seyahat hizmetleri sunmayı bırakacağını duyurdu. Şimdi yeniden başlamak istiyor. Şu anda teklif edilenler arasında “Singapur ve Bali” turu ve önümüzdeki Mayıs ayında Imola/İtalya'da düzenlenecek Formula 1 sıralama turu gibi popüler seyahatler yer alıyor.
Seyahat pazarına tam gaz girmek – bu o kadar kolay olmamalı çünkü bir zamanlar seyahat teklifleri sunan çok başarılı indirim mağazalarından geriye kalan son kişi olan Aldi hâlâ var. Bu arada Essen halkı da pastanın içindeki kuru üzümü çıkardı: Bugün, Aldi'nin sunduğu geziler yalnızca, bir zamanlar bu tür işleri Tchibo ile birlikte geliştiren ve başarıya ulaştıran eski TUI yan kuruluşu Berge & Meer'den geliyor.
Aldi seyahat programına daha yakından bakan herkes kısa süre sonra burada da pek çok şeyin gerçekleştiğini fark edecektir. Programın neredeyse yarısı artık gemi seyahatlerinden oluşuyor ve üçte biri egzotik yerlere yapılan turlar gibi geliyor. Bavyera Ormanı'nda 149 avroya üç gecelik bir konaklama sunan eski ekmek ve tereyağı işi sadece kenarlarda mevcut.
Son zamanlarda “Aldi fırsatları” da ortaya çıktı: seyahat ve diğer yaşam tarzı teklifleri özel bir web sitesinde bu isim altında tanıtılıyor. Yeni dijital teklifin başında, indirimcinin Aldi fırsatlarında “eğlence, sağlıklı yaşam veya seyahat alanlarındaki” tekliflere odaklanmak istediği belirtildi. Bunlar arasında örneğin indirimli termal banyo girişi ve festival biletleri yer almaktadır. Ancak herkes için değil: Teklif yalnızca Aldi-Süd'ün kayıtlı düzenli müşterileri için geçerlidir.
Farklı bir odakla seyahat etmek
İndirimcilerin yeni seyahat dünyası tesadüf değil. Değişen bir talebi takip ediyor. Pandemiden bu yana, Tchibo seyahat işinden taksitle ayrılıyordu: önce, artık Tchibo'nun sürdürülebilir standartlarına uymadığı iddia edilen kruvaziyer komisyonculuğundan, sonra da artık kendi başına sürdürülebilir olmadığı için geri kalanından. Artık işler yeniden başlıyor; görünüşe göre gemi yolculukları da dahil olmak üzere ilgi değeri olan seyahatlere odaklanılıyor ve yalnızca uygulamanın sahipleri için dijital olarak sunuluyor.
Lidl, 2024 yılının ilk yarısında seyahat segmentine veda etti. Hiçbir zaman herhangi bir doğrulama olmadı ancak varsayım, indirimcinin o zamanki en büyük tedarikçisine, yani FTI'nin bağlı kuruluşu Big-Xtra'ya parmaklarını yaktığı yönünde. FTI baharda iflas ettiğinde Lidl da muhtemelen çok para kaybetmişti.
Ticari dergi fvw'ye göre, indirimcinin artık geri gelmesinin yeni yönetimle ilgisi var: Görünüşe göre yeni satış müdürü Jens Thiemer, Lidl'in muz kutusu imajına daha fazla duygusallık katmakla görevlendirildi. Ayrıca müşterileri çevrimiçi kanallara daha fazla çekmeli. Fvw, duygusal seyahat konusunun her ikisine de iyi bir katkı sağlayabileceğini tahmin ediyor.
İndirimciler satışa odaklanıyor
Şu anda göründüğü gibi, süpermarket tatil işindeki üç büyük şirket de benzer yönlere gidiyor. Birincisi: Artık kendi etkinliklerimiz yok, indirimciler ne yapabileceklerine, yani satışa odaklanıyorlar. Bunu yaparken, çoğu geleneksel seyahat acentası ziyaretçileri olmayan müşterilerinin büyük dünyanın hayalini kurmasına olanak tanıyor. Ve onlara, ömürlerinde bir kez yapılabilecek uzun mesafeli bir yolculuğun bile kolay ve uygun fiyatlı olduğunu gösterin.
Aynı zamanda Aldi, Lidl ve Tchibo, birçok uzak seyahat şirketine Alman tatilcilere başka türlü bulamayacakları erişim olanağı sunuyor. Örneğin, ABD'deki bir kruvaziyer şirketi, talebin düşük olduğu bir zamanda, Amerikan çekirdek pazarındaki fiyatları bozmadan binlerce kabini bir parmak hareketiyle doldurabilir.
Ayrıca yol açıkça tek bir yöne gidiyor: İnternete. Görünüşe göre Lidl ve Tchibo, mağazadan uygulamaya geçişi müşterileri için çekici hale getirmeye çalışıyor. Aldi'de bile seyahat tekliflerinden giderek daha fazla yalnızca broşürde bahsediliyor ve tüm bilgiler daha sonra web'de veya uygulamada mevcut oluyor. Ve kullanıcıların yakında geziye ek olarak bir çamaşır makinesi ve jakuzi de sipariş edeceklerini umuyorlar.
Nispeten az parayla egzotizm ve lüks
Sonuçta Aldi ve Lidl gibi perakende devleri de değişen pazara uyum sağlıyor. 20 yıl önce seyahat satışına başladıklarında rakipleri hâlâ klasik tur operatörleriydi. Öte yandan günümüzün rakipleri artık TUI ve Dertour ya da köşedeki seyahat acentesi değil, Check24 ve Booking gibi çevrimiçi devler.
İndirimcilerin öğrenmesi gereken nokta da burasıydı: Çevrimiçi portallar, Güney Tirol'e kendi kendine gelenler için üç gün gibi basit teklifleri en azından daha iyi olmasa da aynı şekilde karşılayabiliyordu. Ancak büyük Güney Amerika turu için gerekli tüketici güvenini (henüz) kazanamadılar.
Ancak Aldi, Lidl ve Tchibo'nun en büyük avantajı da bu: her birinin milyonlarca sadık düzenli müşterisi var. Onlar için seyahatin yakın geleceği artık şu anlama geliyor: İndirimcide uygun fiyata egzotizm ve lüksü bir Alman tur rehberi eşliğinde bulabilirsiniz.
İndirimciden tatil: Bu, neredeyse 20 yıl boyunca uygun fiyata seyahat garantisiydi. Ancak son yıllarda tatil sevgisi azaldı. Tchibo ve Lidl seyahat temasına veda etmişti. Şimdi ikisi de geri döndü ve piyasayı yeniden sarsmak istiyor. Tatilciler bundan memnun olabilir çünkü rekabet işleri teşvik eder.
Tchibo bir zamanlar kahve çekirdekleri ile kadın çorapları arasındaki tatil indirimlerinin mucidiydi: 1997'de Hamburg merkezli şirket ilk seyahat tekliflerini başlattı. İş kısa sürede o kadar başarılı oldu ki Lidl, Aldi, Netto ve Rewe gibi diğer perakendeciler de tatil gezileri düzenlemeye başladı. Ancak geçen yıl her şey bitti: Tchibo çıktı.
Şimdi U dönüşü var ama yeni bir tarzda. Artık broşür olmayacak ama kahve kavurma makinesinin Tchibo Kartlı sekiz milyon düzenli müşterisi var. Ve şimdi yine seyahat teklifleri alıyorlar; örneğin yakın zamanda Hamburg'daki Elbe'deki Sahne Tiyatrosu'nda Michael Jackson müzikalinin ön izleme gezisine gitmek gibi. Tanzanya'daki bir kahve çiftliğine yapılan son ziyaret gibi geziler için çekilişler yapılıyor.
Tchibo ve Lidl, Aldi ile yarışıyor
Yeni seyahat arzusunda Tchibo yalnız değil: İndirimci Lidl, yalnızca altı ay önce seyahat hizmetleri sunmayı bırakacağını duyurdu. Şimdi yeniden başlamak istiyor. Şu anda teklif edilenler arasında “Singapur ve Bali” turu ve önümüzdeki Mayıs ayında Imola/İtalya'da düzenlenecek Formula 1 sıralama turu gibi popüler seyahatler yer alıyor.
Seyahat pazarına tam gaz girmek – bu o kadar kolay olmamalı çünkü bir zamanlar seyahat teklifleri sunan çok başarılı indirim mağazalarından geriye kalan son kişi olan Aldi hâlâ var. Bu arada Essen halkı da pastanın içindeki kuru üzümü çıkardı: Bugün, Aldi'nin sunduğu geziler yalnızca, bir zamanlar bu tür işleri Tchibo ile birlikte geliştiren ve başarıya ulaştıran eski TUI yan kuruluşu Berge & Meer'den geliyor.
Aldi seyahat programına daha yakından bakan herkes kısa süre sonra burada da pek çok şeyin gerçekleştiğini fark edecektir. Programın neredeyse yarısı artık gemi seyahatlerinden oluşuyor ve üçte biri egzotik yerlere yapılan turlar gibi geliyor. Bavyera Ormanı'nda 149 avroya üç gecelik bir konaklama sunan eski ekmek ve tereyağı işi sadece kenarlarda mevcut.
Son zamanlarda “Aldi fırsatları” da ortaya çıktı: seyahat ve diğer yaşam tarzı teklifleri özel bir web sitesinde bu isim altında tanıtılıyor. Yeni dijital teklifin başında, indirimcinin Aldi fırsatlarında “eğlence, sağlıklı yaşam veya seyahat alanlarındaki” tekliflere odaklanmak istediği belirtildi. Bunlar arasında örneğin indirimli termal banyo girişi ve festival biletleri yer almaktadır. Ancak herkes için değil: Teklif yalnızca Aldi-Süd'ün kayıtlı düzenli müşterileri için geçerlidir.
Farklı bir odakla seyahat etmek
İndirimcilerin yeni seyahat dünyası tesadüf değil. Değişen bir talebi takip ediyor. Pandemiden bu yana, Tchibo seyahat işinden taksitle ayrılıyordu: önce, artık Tchibo'nun sürdürülebilir standartlarına uymadığı iddia edilen kruvaziyer komisyonculuğundan, sonra da artık kendi başına sürdürülebilir olmadığı için geri kalanından. Artık işler yeniden başlıyor; görünüşe göre gemi yolculukları da dahil olmak üzere ilgi değeri olan seyahatlere odaklanılıyor ve yalnızca uygulamanın sahipleri için dijital olarak sunuluyor.
Lidl, 2024 yılının ilk yarısında seyahat segmentine veda etti. Hiçbir zaman herhangi bir doğrulama olmadı ancak varsayım, indirimcinin o zamanki en büyük tedarikçisine, yani FTI'nin bağlı kuruluşu Big-Xtra'ya parmaklarını yaktığı yönünde. FTI baharda iflas ettiğinde Lidl da muhtemelen çok para kaybetmişti.
Ticari dergi fvw'ye göre, indirimcinin artık geri gelmesinin yeni yönetimle ilgisi var: Görünüşe göre yeni satış müdürü Jens Thiemer, Lidl'in muz kutusu imajına daha fazla duygusallık katmakla görevlendirildi. Ayrıca müşterileri çevrimiçi kanallara daha fazla çekmeli. Fvw, duygusal seyahat konusunun her ikisine de iyi bir katkı sağlayabileceğini tahmin ediyor.
İndirimciler satışa odaklanıyor
Şu anda göründüğü gibi, süpermarket tatil işindeki üç büyük şirket de benzer yönlere gidiyor. Birincisi: Artık kendi etkinliklerimiz yok, indirimciler ne yapabileceklerine, yani satışa odaklanıyorlar. Bunu yaparken, çoğu geleneksel seyahat acentası ziyaretçileri olmayan müşterilerinin büyük dünyanın hayalini kurmasına olanak tanıyor. Ve onlara, ömürlerinde bir kez yapılabilecek uzun mesafeli bir yolculuğun bile kolay ve uygun fiyatlı olduğunu gösterin.
Aynı zamanda Aldi, Lidl ve Tchibo, birçok uzak seyahat şirketine Alman tatilcilere başka türlü bulamayacakları erişim olanağı sunuyor. Örneğin, ABD'deki bir kruvaziyer şirketi, talebin düşük olduğu bir zamanda, Amerikan çekirdek pazarındaki fiyatları bozmadan binlerce kabini bir parmak hareketiyle doldurabilir.
Ayrıca yol açıkça tek bir yöne gidiyor: İnternete. Görünüşe göre Lidl ve Tchibo, mağazadan uygulamaya geçişi müşterileri için çekici hale getirmeye çalışıyor. Aldi'de bile seyahat tekliflerinden giderek daha fazla yalnızca broşürde bahsediliyor ve tüm bilgiler daha sonra web'de veya uygulamada mevcut oluyor. Ve kullanıcıların yakında geziye ek olarak bir çamaşır makinesi ve jakuzi de sipariş edeceklerini umuyorlar.
Nispeten az parayla egzotizm ve lüks
Sonuçta Aldi ve Lidl gibi perakende devleri de değişen pazara uyum sağlıyor. 20 yıl önce seyahat satışına başladıklarında rakipleri hâlâ klasik tur operatörleriydi. Öte yandan günümüzün rakipleri artık TUI ve Dertour ya da köşedeki seyahat acentesi değil, Check24 ve Booking gibi çevrimiçi devler.
İndirimcilerin öğrenmesi gereken nokta da burasıydı: Çevrimiçi portallar, Güney Tirol'e kendi kendine gelenler için üç gün gibi basit teklifleri en azından daha iyi olmasa da aynı şekilde karşılayabiliyordu. Ancak büyük Güney Amerika turu için gerekli tüketici güvenini (henüz) kazanamadılar.
Ancak Aldi, Lidl ve Tchibo'nun en büyük avantajı da bu: her birinin milyonlarca sadık düzenli müşterisi var. Onlar için seyahatin yakın geleceği artık şu anlama geliyor: İndirimcide uygun fiyata egzotizm ve lüksü bir Alman tur rehberi eşliğinde bulabilirsiniz.