Uyumak, seyahat ederken yapabileceğiniz en sıkıcı şey olarak kabul edilirdi. Ancak bu durum değişti: Bir araştırmaya göre birçok genç tatilde mümkün olduğunca az şey yapmak istiyor. Lüks oteller, uykucular için özel tekliflerle bu trendden nasıl yararlanacaklarını biliyor.
Uykucular lüks otellerin yeni gözdesi. Bunlar tatilleri sırasında uyuyup uyumayı seven misafirlerdir. Aslında bunlar sadece yataklar yapılırken personel tarafından görülüyor. Uyumak, havuz kenarında öğle uykusuna yatmak, spada kestirmek ve odada yemek yemek: onların tatili mümkün olduğu kadar çok şeyi görmek değil, mümkün olduğu kadar az şey yapmakla ilgilidir. Yoruluncaya kadar gezmek yerine iyileşmek için kişisel bakım. Görülecek yerler kaçmıyor. Uyku turistleri kolay kolay rahatsız edilmez.
Elbette bu kadar gönül rahatlığı herkes için geçerli değildir ve bazı insanlar, bu süreçte ne yaptıkları sorulduğunda özgüvenli bir “hiçbir şey” cevabı vermeyi utanç verici bulabilir. Seyahat etmenin aylaklığıyla dalga geçenler genellikle ileri yaşlardadır. Uyumak, seyahat ederken yapabileceğiniz en sıkıcı şey olarak kabul edilirdi.
Öte yandan küçük olanlar daha da uykuludur. Bu, Hilton otel grubunun 13.000 gezgin arasında gerçekleştirdiği küresel bir anketin sonucuydu: 18 ila 34 yaş arasındaki ankete katılanların dörtte biri, tatilde sadece “Hurkle-Durkling” yapmak istiyor; yatakta uzanmak ya da etrafta uzanmak”. Aslında 50 yaş ve üzeri gezginlerin yalnızca yüzde üçü bunu hayal edebiliyor. Belki de eski nesiller zamanla nasıl boşta kalınacağını unutmuşlardır.
Yatak, havuz, spa ve iyi yemek tatildeki birçok insan için yeterlidir
Uyumak için uzaklaşıyorum. Bu biraz saçma gelebilir; prensipte, evinizdeki çalar saati kapatabilir ve kanepede dinlenebilirsiniz. Ancak genç konukların yüzde 42'si özellikle otelde dinlenmek için seyahat ediyor ve otel alanını hiç terk etmek zorunda kalmıyor. İhtiyaç duydukları tek şey bir yatak, havuz, spa, sağlıklı yaşam, iyi yemek, hızlı WiFi ve hepsinden önemlisi 24 saat oda servisi.
Bu trend otelciler için çok uygun çünkü evden çıkmayan misafir çok fazla satış yaratıyor. Bu nedenle Hilton, Rocco Forte ve Six Senses gibi lüks otel gruplarında uyku konsiyerjlerinin sayısı giderek artıyor. Gece içkisi olarak papatya çiçeği çayı ikram ediyorlar, yastık menülerine parfüm spreyleri sıkıyorlar ve uykuya dalmakta zorluk çekiyorsanız bazen ayak tabanlarınıza melatonin yağı sürüyorlar.
Örneğin New York “Park Hyatt”taki akıllı hava odacıklı yataklar, uyku pozisyonunu izliyor ve horlama sırasındaki basınç değişikliklerine müdahale edebiliyor ki bu da pratik. Bazı Four Seasons Resort'larda “kutsal uyku” modadır: hamakta sallanırken konuklara uykuya dalıncaya kadar Buda hikayeleri anlatılır.
Uyumak bir kült haline geliyor. Bu nedenle giderek daha fazla otel odası tamamen karartılabilmektedir. Hatta bazı oteller zorunluluktan bir erdem bile yaratıyor: Londra sağlıklı yaşam oteli “Zedwell”de, saklanan kutuların saklandığı bir depo binasında olduğu gibi koza adı verilen 700 küçük odanın tamamında artık pencere yok. Burası kesinlikle karanlık.
Kira Hanser stil, yaşam ve seyahat departmanından sorumlu editördür. Yurt içi ve yurt dışında boş zaman trendleri, turizm, seyahat haberleri, açık hava ve hareketlilik konularında haberler yapıyor.
Uykucular lüks otellerin yeni gözdesi. Bunlar tatilleri sırasında uyuyup uyumayı seven misafirlerdir. Aslında bunlar sadece yataklar yapılırken personel tarafından görülüyor. Uyumak, havuz kenarında öğle uykusuna yatmak, spada kestirmek ve odada yemek yemek: onların tatili mümkün olduğu kadar çok şeyi görmek değil, mümkün olduğu kadar az şey yapmakla ilgilidir. Yoruluncaya kadar gezmek yerine iyileşmek için kişisel bakım. Görülecek yerler kaçmıyor. Uyku turistleri kolay kolay rahatsız edilmez.
Elbette bu kadar gönül rahatlığı herkes için geçerli değildir ve bazı insanlar, bu süreçte ne yaptıkları sorulduğunda özgüvenli bir “hiçbir şey” cevabı vermeyi utanç verici bulabilir. Seyahat etmenin aylaklığıyla dalga geçenler genellikle ileri yaşlardadır. Uyumak, seyahat ederken yapabileceğiniz en sıkıcı şey olarak kabul edilirdi.
Öte yandan küçük olanlar daha da uykuludur. Bu, Hilton otel grubunun 13.000 gezgin arasında gerçekleştirdiği küresel bir anketin sonucuydu: 18 ila 34 yaş arasındaki ankete katılanların dörtte biri, tatilde sadece “Hurkle-Durkling” yapmak istiyor; yatakta uzanmak ya da etrafta uzanmak”. Aslında 50 yaş ve üzeri gezginlerin yalnızca yüzde üçü bunu hayal edebiliyor. Belki de eski nesiller zamanla nasıl boşta kalınacağını unutmuşlardır.
Yatak, havuz, spa ve iyi yemek tatildeki birçok insan için yeterlidir
Uyumak için uzaklaşıyorum. Bu biraz saçma gelebilir; prensipte, evinizdeki çalar saati kapatabilir ve kanepede dinlenebilirsiniz. Ancak genç konukların yüzde 42'si özellikle otelde dinlenmek için seyahat ediyor ve otel alanını hiç terk etmek zorunda kalmıyor. İhtiyaç duydukları tek şey bir yatak, havuz, spa, sağlıklı yaşam, iyi yemek, hızlı WiFi ve hepsinden önemlisi 24 saat oda servisi.
Bu trend otelciler için çok uygun çünkü evden çıkmayan misafir çok fazla satış yaratıyor. Bu nedenle Hilton, Rocco Forte ve Six Senses gibi lüks otel gruplarında uyku konsiyerjlerinin sayısı giderek artıyor. Gece içkisi olarak papatya çiçeği çayı ikram ediyorlar, yastık menülerine parfüm spreyleri sıkıyorlar ve uykuya dalmakta zorluk çekiyorsanız bazen ayak tabanlarınıza melatonin yağı sürüyorlar.
Örneğin New York “Park Hyatt”taki akıllı hava odacıklı yataklar, uyku pozisyonunu izliyor ve horlama sırasındaki basınç değişikliklerine müdahale edebiliyor ki bu da pratik. Bazı Four Seasons Resort'larda “kutsal uyku” modadır: hamakta sallanırken konuklara uykuya dalıncaya kadar Buda hikayeleri anlatılır.
Uyumak bir kült haline geliyor. Bu nedenle giderek daha fazla otel odası tamamen karartılabilmektedir. Hatta bazı oteller zorunluluktan bir erdem bile yaratıyor: Londra sağlıklı yaşam oteli “Zedwell”de, saklanan kutuların saklandığı bir depo binasında olduğu gibi koza adı verilen 700 küçük odanın tamamında artık pencere yok. Burası kesinlikle karanlık.
Kira Hanser stil, yaşam ve seyahat departmanından sorumlu editördür. Yurt içi ve yurt dışında boş zaman trendleri, turizm, seyahat haberleri, açık hava ve hareketlilik konularında haberler yapıyor.