Trafik sorunu: Kadınlar arabada erkeklerden daha fazla küfür ediyor

Selvi

New member
Almanya Trafikte sorun

Kadınlar arabada erkeklerden daha fazla küfür ediyor



Arabada çok fazla küfür var; eğer araçta çocuk yoksa, o zaman geri çekilin. Başkalarından en çok kimin şikayet ettiği şaşırtıcı: Yıllardır konuyla ilgili yapılan anketlerde en üst sıralarda yer alan kişiler, ister direksiyon başında ister yolcu olarak, öncelikle kadınlar oluyor.




Tarih: 30 Mayıs 2024| Okuma süresi: 3 dakika



kaydeden Kira Hanser

sorumlu editör seyahat/stil/motor





Trafikte sıkışmış



Trafikte sıkışmış




Kaynak: Getty Images/Rick Gomez


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Aİnsanların arabada olduğu kadar küfür ettiği başka bir yer neredeyse yoktur. Yaklaşık 14.200 kilometrelik yol boyunca (bu, Almanların her yıl ortalama kat ettiği mesafedir) yol boyunca, özellikle de uzun tatil gezilerinde çok sayıda küfür kullanılıyor. “Daha da yeşilleşmiyor!” veya “Şimdi gizlice uzaklaş” gibi cümleler muhtemelen her sürücü tarafından kendi kendine söylenmiştir – ancak bunlar yine de diğer insanların sürüş tarzı hakkında nispeten zararsız yorumlardır.

Araç kamerası üreticisi Nextbase tarafından yapılan bir ankete göre, en popüler hakaretler kısa ve tatlı: En sık küfür edilen “Aptal” olurken, bunu “A…delik”, “serseri”, “aptal” ve “aptal” takip ediyor.

Arabada diğerlerinden en çok kimin şikayet ettiğini görmek şaşırtıcı olacak. Bu nedenle küfür etmek daha çok kadınlara özgü bir şeydir. Kadın sürücüler ve aynı zamanda kadın yolcular yıllardır anketlerdeki küfür istatistiklerinde yüzde 70'e varan oranda tamirci gibi küfür ederek önde gidiyor. Görünüşe göre erkekler kendilerini biraz daha kontrol altında tutuyorlar (Car Gurus tarafından yapılan bir ankete göre yüzde 63).

Arabada küfür yüksek sesle kendi kendine konuşmaya dönüşüyor


Peki nedeni ne olabilir? Bu durum psikolojik olarak kolaylıkla açıklanabilir: Arabada küfür eden kişi dolaylı olarak küfür etmiş olur. Direksiyon başında şikayet etmek o kadar yaygın ki, hakarete uğrayanlar genellikle sözlü tacizi fark etmiyorlar ve fark etmemeliler de.

Kadınlar küfür ediyor, hakaret ediyor, şikayet ediyor ama tabii ki sadece arabanın camları kapalıyken. Bu, küfür etmenin hiçbir sonucu olmadığı, sosyal görgü kurallarına uyulduğu ve küfürün, kendinizi açığa vurmanıza yardımcı olmak için yüksek sesle kendi kendinize konuşmaya dönüştüğü anlamına gelir. Psikolojide, örneğin otoyolda saatlerce süren bir trafik sıkışıklığında yaşanan gerilimin duygusal olarak temizlenmesinden, katarsisten söz ederiz. Veya kadınların küfür ettiğini itiraf etme olasılıkları daha yüksektir.


ayrıca oku


Sylt'e giderken arabada kalırsınız; tren yolculuğu sadece yarım saat sürer






Araçta çocuklar varsa ebeveynler genellikle çocuklarının iyiliği için küfür kullanmaktan kaçınırlar. Bunun yerine, çoğu zaman şakacı bir plaka oyununa dönüşüyor: plaka üzerindeki kısaltmalar için en yaratıcı yolsuzluklar. Brandenburg'daki Oberhavel'den (“OHV”) “Beyin ve anlayış olmadan” yarışan, Hamburg yakınlarındaki Pinneberg'den (“PI”) ve Thüringen'den Sonneberger'den (“SON”) sürücüler “her zaman uyur”, “Pazar sürücüleri” gibi kıvrılmak zorunda kalırlar.

Offenbach'lıların durumu özellikle zor: Plakalarında “OF” yazan Hessianlılar “ehliyetsiz” olmakla suçlanıyor. Tamamen sebepsiz değil: Offenbach, ülke çapında en yüksek hasar bakiyelerinden birine sahip ve yıllardır sigortacılar arasında “B” sürücüleriyle birlikte en kötü bölgesel sınıf 12'ye sahip. Ancak “Berlin” başkentin dışında zaten kirli bir kelime haline geldi.

Bu arada, erkeklerin yalnızca yüzde ikisi ve kadınların yüzde dördü kamuya açık olarak, yani duyulabilir şekilde şikayette bulunuyor. Bu pahalı olabilir çünkü hakaret ceza gerektiren bir suçtur. “Seni tahta kafalı”nın maliyeti zaten mahkemede 750 avroya mal oldu – ve en popüler sürücü hakareti olan “aptal”a hakaret bile 1.500 avroya mal oldu. Bu yüzden gizlice şikayette bulunmak daha iyidir, aksi takdirde tatil fonunuz boş kalacaktır.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.