Tren: 40 yıl sonra yeniden Interrail – kişisel bir deneyim

Selvi

New member
eBir sırt çantasında, bir çadırda, bir Interrail biletinde; Tom Steinbrecher’in 1983’teki yaz gezisi için ihtiyacı olan tek şey bunlardı. O dönemde öğrenciyken, önceden rezervasyon yapmadan Hamburg’dan Paris’e gece trenine bindi. Boş bir kompartımanda iki koltuğu birbirine itti ve trenin takırtılarının onu uyutmasına izin verdi.

Geriye dönüp baktığında, gece boyunca ücretsiz kalmanın ve aynı zamanda ilerlemenin ideal bir kombinasyon olduğunu söylüyor. Ve öyle de yaptı: Gündüzleri Fransa’nın başkentinde yoruldu, geceleri Bordeaux’ya giden yavaş tempolu bölgesel trende dinlendi.

Birkaç gün sonra Atlantik kıyısında yağmur yağmaya başlayınca, sırt çantalı gezgin Akdeniz’e giden bir sonraki en iyi trenle yoluna devam etti. İşte böyle görünüyordu; 20’li yaşlarının başında büyük seyahat özgürlüğü!

Yaşlı yolculara indirim


Neredeyse 40 yıl sonra Tom Steinbrecher aynı şeyi tekrar yaptı: Kamp malzemesi olmasa da sırt çantasını hazırladı ve tamamen dijital de olsa bir Interrail bileti satın aldı. Deutsche Bahn’ın yazdığı gibi, “60 yaş ve üzeri tüm genç ruhlu Interrailer’lar için” yetişkin tarifesinde yüzde on indirimle sunuluyor.





Tom Steinbrecher 20’li yaşlarının başında Interrail’i kullandı ve 40 yıl sonra tekrar denedi

Kaynak: dpa-tmn


Kalbi genç olan 61 yaşındaki adam, kendisine hitap edildiğini ve çeşitli tekliflere tıkladığını hissetti. Aklındaki bir aylık uluslararası geçiş hâlâ mevcut ancak yaşlı vatandaşlar için bile maliyeti 633 avro. Steinbrecher’in aklındaki şey çok fazlaydı: Oldukça küçük bir yolculuk. Önce Avusturya’ya, sonra İtalya’ya ve üç hafta içinde tekrar geri döndüm.


ayrıca oku








Sonuçta: Dört seyahat gününe yayılan bu, Interrail Global Pass’ın en küçük ve en ucuz kategorisi olan “1 ay içinde 4 gün”e tam olarak karşılık geliyordu. Maliyet noktası: 232 euro.

Rezervasyon sırasında dijitalin tuzakları


Ancak uygulamayı kullanırken Steinbrecher kendini biraz “dijital göçmen” gibi hissetti ve bundan vazgeçti: Kartı Interrail’in ilgili mobil “Rail Planner Uygulaması”na aktarmak için, onu bir araç olarak kullanan çocuklarının yardımına ihtiyacı vardı. “Dijital Yerliler” çok daha kolaydı.

Ve daha sonra da: Steinbrecher, galada, ICE’deki ilk bilet incelemesi sırasında ağ başarısız oldu, diyor. Çevrimdışı da çalışan mobil geçiş pek işe yaramadı; kondüktör bir QR kodu istedi. Onun içgörüsü: “Ayrılmadan önce uygulamayla daha yoğun bir şekilde ilgilenmeliydim.”

O zaman muhtemelen, demiryolu şirketlerinden bireysel olarak önceden rezervasyon yaptırıp bunları kağıda basmak yerine, koltukları rezerve etmek için nasıl kullanılacağını öğrenecekti. 40 yıl önce uğraşmak zorunda olmadığı bir prosedür.

Özgürlük ve esneklik gitti


Interrail’ciler en başından beri hala büyük özgürlük ve esneklikten övgüyle bahsediyorlar. Bunun artık geçmişte kaldığını çok iyi biliyoruz: Örneğin gece trenleri artık her zaman rezervasyon gerektiriyor. Birçoğu zaman çizelgesinden tamamen çıkarıldı.

TGV hızlı treninin Paris’ten Bordeaux’ya ulaşması yalnızca iki saat sürerken, neden geceleri gürültülü bir vagonda kendinizi hırpalayasınız ki? Ancak bu hızın da bir bedeli var: TGV’de koltuk rezervasyonu zorunludur ve talebin yüksek olması durumunda yolculuk başına 20 Euro’ya kadar ücret alınabilmektedir.


European Sleeper gibi gece trenlerinde Interrail yolcularının her zaman rezervasyon yaptırması gerekir, bu da ekstra maliyet gerektirir




European Sleeper gibi gece trenlerinde Interrail yolcularının her zaman rezervasyon yaptırması gerekir, bu da ekstra maliyet gerektirir

Kaynak: dpa-tmn


Bir bağlantı ne kadar popülerse, Interrailer olarak uçağa binme şansı da o kadar düşük olur. Fransa’dan ve Fransa’ya pasaport sahipleri için kontenjanlar kısmen sınırlıdır. İspanya ve İtalya’da da ek ücretler uygulanacaktır. Interrailers için bu şu anlama gelir: Erken rezervasyon yapın, ek ücretleri planlayın ve karmaşık rezervasyon sistemine alışın.

Interrail’in kıdemli kullanıcısı ve sürdürülebilir turizm profesyonel profesörü Wolfgang Strasdas, “Bu sinir bozucu” diyor. Fransa ve İspanya üzerinden bağlantı rezervasyonu yapmak için özel bir seyahat acentesi görevlendirdi. 65 yaşındaki adam, “Fakat bu onu daha pahalı hale getiriyor” diyor. Pasaport sahipleri için koltuk kontenjanı, örneğin Eurostar treninde hala boş koltuk olmasına rağmen Londra’ya giderken geride kalmalarına neden olabilir.

Geçmişten gelen Interrail hissi hala orada


Strasdas, genel olarak teklifin avantajlarının altını çiziyor: “En büyük avantajı, farklı demiryolu şirketlerini ve onların bağlantılarını tek portalda arayıp tek biletle kullanabilmem.”

Strasdas, gençliğinde Interrail biletiyle Fas’a seyahat etti. Bunun için 60 saate ve en iyi bağlantıları seçtiği kalın bir ders kitabına ihtiyacı vardı. Bugün rotayı yarı sürede tamamlayabilirsiniz, konfor daha yüksek olur, ders kitabı sanal olur – artık Interrail pass biletine yalnızca Fas dahil değildir.

Ancak Doğu Avrupa ülkeleri de eklendi ve İstanbul ile Bulgaristan arasında hâlâ geçmişin Interrail hissini yaşayabiliyorsunuz, diyor Strasdas. “Orta mesafeli rotalarda iklimin korunmasını” savunan sürdürülebilir turizm uzmanı, “Yolculuk zaman alıyor, manzara değişiyor ve hava yolculuğunun aksine trende bunu fark ediyorsunuz” diyor.

Trenle daha yavaş bir hızda seyahat edin


Yarı yolda durmak, etrafa bakmak ve tatilin hareketli kısmını yapmak aslında emekliler için iyi bir fikir. Tabii kırsal bölgeleri hedef almıyorlarsa. Sebep: Strasdas, Avrupa açısından “Yüksek hızlı güzergahlar dışında demiryolu teklifleri genellikle son derece kötü – Almanya’dakinden çok daha kötü” diyor.

Interrail’i hâlâ ağırlıklı olarak gençlerin kullandığı doğru ancak 60 yaş üstü kullanıcıların oranı 2021’de en az yüzde sekizdi. Demiryolu sözcüsüne göre talebin artması bekleniyor.


Avrupa’da demiryolu seyahati hakkında daha fazlası:




Tom Steinbrecher bile 40 yıl sonra yeniden canlandıktan sonra tekrar Interrail bileti rezervasyonu yapmaktan çekinmiyor. Ancak tercihen herhangi bir gizli ek maliyet olmadan.

Ayrıca Bozen’den Münih’e kadar Eurocity’den bir bölümü anlatıyor. Orada kondüktör, geçerli koltuk rezervasyonuna rağmen Interrail için on avroluk ek ücret aldı. Haklısın çünkü özel ücret uygulanan trenler var. Brülör üzerinden yapılan bu bağlantı da bunlardan biridir.

Ancak şu izlenimi doğruluyor: Sabit bir fiyata Interrail Pass bileti ile tüm Avrupa’yı dolaşmak artık çoğu zaman işe yaramıyor.

Ek Bilgiler:


Deutsche Bahn (bahn.de/angebote/international/interrail), İspanya’da Renfe ve İsviçre’de SBB dahil olmak üzere 33 ülkedeki çeşitli demiryolu şirketleri Interrail programına katılmaktadır. Arnavutluk, Andorra, Beyaz Rusya, İzlanda, Kazakistan, Kosova, Malta, Moldova, Rusya ve Ukrayna dahil değildir.

2021’deki müşteri grupları şunlardı: yüzde 64’ü 28 yaşın altındaki genç gezginler, yüzde 28’i 28-60 yaşları arasındaki yolcular ve on iki yaşın altındaki çocuklar ve yüzde sekizi 60 yaş üstü yaşlılar.

Fiyat, geçerlilik süresine, seyahat günü sayısına, 1. sınıfın olası kullanımına ve yaşına bağlıdır: 28 yaş altı ve 60 yaş üstü yolculara indirim uygulanır, on iki yaşın altındaki herkes ücretsiz seyahat eder.


Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerinizin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.