Türkiye: İstanbul’da dinlenme ve rahatlama nerede bulunur?

Selvi

New member
Fikir türkiye

İstanbul’da sessizlik mi var? Burada onları bulabilirsiniz



İstanbul güzel ama bir o kadar da yorucu. Ancak şehirde Boğaz’da huzur içinde dinlenebileceğiniz yerler var. Metropolün en parlak döneminden, yani yüzyılın sondan bir önceki döneminden olanları aramak en iyisidir.




Durum: 07/12/2023| Okuma süresi: 3 dakika




Türkiye: İstanbul'un Pera semtindeki




İstanbul’un Pera semtindeki Grand Hotel de Londres, harika bir şekilde eski moda ve zariftir.

Kaynak: pa/imageBROKER/Martin Siepmann


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



Dayakları ağrıyor, kafası patlamak üzere, kulakları artık hiçbir şey duymak istemiyor, gözleri kapanıyor. İstanbul güzel, İstanbul korkunç. İkisi de doğrudur. Çünkü İstanbul Boğazı’ndaki şehir tekrar tekrar bunaltır. O güzel ama yorucu.

Ve böylece yolda dinlenmek için dinlenme yerleri arıyorsunuz. Tercihen İstanbul’un en parlak döneminden, yani yüzyılın sondan bir önceki dönemecinden olanlar. O zamanlar şehre demiryolu gelmişti ve son derece lükstü: Doğu Ekspresi ilk kez 12 Ağustos 1888’de Sirkeci istasyonuna geldi. Bugün mobilyaları, fotoğrafları ve kondüktör üniformasıyla bir Doğu Ekspresi müzesi var. Nadiren ziyaretçi var, bu yüzden harika bir şekilde sessiz.

Pera semtindeki “Grand Hotel de Londres” de benzer şekilde zamanın dışına çıktı. OrientExpress’ten gelen yolcular burada inmeyi severdi. Büyük otel biraz modası geçmiş ama harika bir şekilde eski moda pelüş – resepsiyon alanında Murano cam avize parlıyor, lobide altın ayaklı koltuklar duruyor. Ve kahvaltı dahil bir gecelik konaklama için sadece yaklaşık 85 Euro ödersiniz.

Avrupa’dan Asya’ya İstanbul Boğazı’nda gemi ile


Ayrıca uluslararası zincir mağazaların bulunduğu, trafiğe kapalı, oldukça sıkıcı bir yaya bölgesi olan İstiklâl Caddesi boyunca özel yerler bulabilirsiniz. Karşıdan karşıya geçmenin en iyi yolu tarihi tramvaydır. Şimdiki sahibinin babası tarafından 1955 yılında kurulan kafeli Türk-Alman kitabevine bu şekilde ulaşıyorsunuz. “Türk-Alman Kitabevi & Café”nin birinci katında rahatça oturabilir, çay içebilir, göz atabilir veya laptop ile çalışabilirsiniz.


İstanbul: İstiklâl Caddesi yaya bölgesinde seyahat etmenin en iyi yolu tarihi tramvaydır.




İstiklâl Caddesi yaya bölgesi üzerinden seyahat etmenin en iyi yolu tarihi tramvaya binmektir.

Kaynak: Barbara Schaefer


Sokağın diğer ucunda biraz gizli bir diğer kafe, 50’li ve 60’lı yılların İstanbul’unu hiç olmadığı kadar siyah beyaz yakalamış fotoğrafçı Ara Güler’in kurduğu “Kafe Ara”. Sık sık renkli Art Nouveau pencerelerinin arkasındaki kafede otururken görüldü.

Fotoğrafçı 2018’de öldü, kahvesi bugün hala orada. Gençler arasında da popülerdir, yemeklerinin yanında ayran içerler, yoğurtlu bir içecek, alkol yoktur. Ustanın fotoğrafları duvarlarda büyük formatta asılıdır.

Nakliye İstanbul’da benzersizdir – şehir içinde yelken açarsınız, ancak aynı zamanda kıtadan kıtaya. Aslında metropolde daha rahatlatıcı bir şey yok. Martılar vapurun etrafında dönüyor, belki kendinize biraz Türk Lokumu, tipik yapışkan tatlı ve bir fincan çay ısmarlarsınız.


Asya'dan Avrupa'ya: Boğaz'da bir tekne gezisi tam bir rahatlama vaat ediyor




Asya’dan Avrupa’ya: Boğaz’da bir tekne gezisi tam bir rahatlama vaat ediyor

Kaynak: Getty Images/Orgut Çaylı


Güçlenerek Karaköy’den Kadıköy’e yani Avrupa’dan Asya’ya devam ediyoruz. Ve oraya vardığınızda, zamanda geriye doğru başka bir yolculuğa çıkabilirsiniz: bir buharlı lokomotife. Bir zamanlar Asya’ya giden trenlerin ana istasyonu olan Haydarpaşa tren istasyonunun önünde duruyor. Saray benzeri bina, Kaiser Wilhelm II’nin Sultan’a hediyesi olan Bağdat demiryolunun başlangıç noktası olarak 1908 yılında hizmete açıldı.

Buradan Bağdat’a uzun süre gidemezsiniz, maalesef şu anda bir yere varamazsınız çünkü muhteşem yapının üzeri örtülüyor ve tadilatta. Bahsi geçen buharlı lokomotif, önündeki bir kaide üzerine oturtulmuştur. Nihai hedef. Boğaz vapuruna geri döndü ve İstanbul’un koşuşturmacasına geri döndü.


Türkiye’de tatil için daha fazla ipucu:




Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.