Uzun mesafe seyahati Havayolu kuralları
Hostesler zayıf olmak zorunda, yolcular öyle değil
Bir uçak ne kadar hafifse o kadar az enerjiye ihtiyaç duyar. Bazı havayollarının hosteslere yönelik sıkı ağırlık gereksinimleri hâlâ aşırı görünüyor. Peki ya yolcular? Ortalama olarak, bir istisna dışında, dünya çapında giderek daha ağır hale geliyorlar.
Şu an: 13:33| Okuma süresi: 3 dakika
Çin havayolu Hainan Airlines'ın hostesleri, ağırlıklarının artık gereklilikleri karşılamaması halinde uçuş yasağıyla tehdit ediliyor
Kaynak: WireImage/Foc Kan
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BENGeçen yıl iki haber küçük dalgalar yarattı. Her ikisinin de insan ağırlığıyla ilgisi vardı. Air New Zealand bir keresinde uluslararası destinasyonlara sahip misafirlerden Haziran 2023'te Auckland Havalimanı'nda yer almalarının isteneceğini, elbette yalnızca gönüllü olarak bildirmişti. Etkinliğin amacı yolcuların ve el bagajlarının ortalama ağırlığını yeniden hesaplamaktı.
Birkaç gün sonra, havacılık uzmanı portalları, Çin Hainan Havayolları'nın hostesleri, ağırlıklarının artık normlara uymaması durumunda Haziran ayından itibaren uçuş yasağıyla tehdit ettiğini bildirdi. Kılavuza göre, bir Hainan hostesinin standart ağırlığı, kendi boyunun santimetre eksi 110'u alınarak hesaplanıyor. Bu, 160 santimetre boyundaki bir uçuş görevlisinin ideal olarak 50 kilogram ağırlığında olması gerektiği anlamına geliyor. Yüzde beş daha fazla ağırlığa sahipseniz, aylık olarak tartılacaksınız; yüzde on daha fazla ağırlığa sahip olan herkes uzaklaştırılacak ve kilo vermek zorunda kalacak.
Birçok havayolu şirketi ağırlıklarını vücut kitle indeksine (BMI) göre belirler. Air India için bu, 18 ila 22 yaş arasındaki kadınlar ve 18 ila 25 yaş arasındaki erkekler içindir. Bunun üzerinde olan her şey fazla kilolu, 27'nin üzerindeki her şey ise obez olarak kabul edilir. En son 2014'te Hindistan hükümetinin bunu katı bir şekilde uygulamaktan öteye geçemediği kanıtlandı. 3.500 mürettebat kontrol edildiğinde 600'ünün aşırı kilolu olduğu tespit edildi. Çoğunluğu kadın olan 130 kişi hemen gemiden çıkarıldı. Geri kalanlara kilo vermeleri için altı ay süre verildi.
Havayolları yolcuların ağırlığına uyum sağlıyor
Uzmanlar ve sendikalar standart ağırlık sabitlenmesinin abartılı olduğunu düşünüyor. Bu daha çok cinsiyetçilik ve havayollarının mümkün olan en iyi görünen marka elçilerini havaya gönderme arzusundan kaynaklanıyor. Havacılık uzmanı Mark Martin, o dönemde Hint gazetesi Daily Telegraph'a, gemideki çalışanların deneyimlerine, yolcularla ilişkilerine ve acil durumlarda rutinlerine göre düzenli tatbikatlarla değerlendirilmesi gerektiğini söylemişti.
ayrıca oku
Asyalı havayollarının fazla kilolu hosteslerin uçuşlarını yasaklama konusunda herhangi bir sorunu olmadığı açıkken, her ağırlık sınıfından yolcunun uçmasına izin veriliyor. Çok yüksek bir BMI için ek ücret alınmaz. Ancak Air New Zealand, yolcularının ortalama ağırlığını yeniden belirlemek için gönüllülerden tartıya çıkmalarını istediğinde bunu yapıyor çünkü ağırlaşanlar yalnızca Yeni Zelanda sakinleri değil. Ancak bir uçağın ağırlığı ve dengesi ne kadar hassas belirlenebilirse, o kadar verimli ve emniyetli bir şekilde uçabilir.
ABD sağlık otoritesi CDC de nüfusun giderek şişmanladığını biliyor. 2005 yılında ortalama olarak bir erkek 86 kilo, bir kadın ise 75 kilo civarındaydı. 2018'de zaten sırasıyla 90 kilo ve 77 kiloydu. Amerikalıların artan ağırlığı nedeniyle, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), havayollarına CDC'nin mevcut ağırlık istatistiklerine uymaları ve kışın giysilere fazladan birkaç kilo eklemeleri talimatını veriyor.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla ipucu ve bilgi:
Elbette Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) da bir AB yolcusunun ortalama ağırlığının ne kadar olduğunu biliyor. 2008 yılında standart değerlerin geliştirilmesi amacıyla AB yolcuları ve el bagajları ilk kez tartıldı. On yıl sonra, ortalama AB yolcusunun ağırlaştığı varsayımıyla yeniden değerlendirilmesi gerekiyor. Ancak 2022 yılında pandemi nedeniyle yalnızca 4.164 gönüllü yolcuyla gerçekleştirilebilen yeni çalışma, bir sürprizi ortaya çıkardı.
Bu durumda cinsiyeti olmayan bir AB yolcusu ortalama 76,3 kilo artı 7,7 kilo el bagajı, yani toplam 84 kilo ağırlığındadır. Bu tam olarak o zamanki ağırlığa karşılık geliyor. EASA araştırması başka bir bulguyu daha gün ışığına çıkardı: Yaygın varsayımların aksine, uçuşlarda kadınlar değil, erkekler yanlarında daha fazla el bagajı taşıyor.
Bu makale ilk olarak Temmuz 2023'te yayınlandı.
Hostesler zayıf olmak zorunda, yolcular öyle değil
Bir uçak ne kadar hafifse o kadar az enerjiye ihtiyaç duyar. Bazı havayollarının hosteslere yönelik sıkı ağırlık gereksinimleri hâlâ aşırı görünüyor. Peki ya yolcular? Ortalama olarak, bir istisna dışında, dünya çapında giderek daha ağır hale geliyorlar.
Şu an: 13:33| Okuma süresi: 3 dakika
Çin havayolu Hainan Airlines'ın hostesleri, ağırlıklarının artık gereklilikleri karşılamaması halinde uçuş yasağıyla tehdit ediliyor
Kaynak: WireImage/Foc Kan
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
BENGeçen yıl iki haber küçük dalgalar yarattı. Her ikisinin de insan ağırlığıyla ilgisi vardı. Air New Zealand bir keresinde uluslararası destinasyonlara sahip misafirlerden Haziran 2023'te Auckland Havalimanı'nda yer almalarının isteneceğini, elbette yalnızca gönüllü olarak bildirmişti. Etkinliğin amacı yolcuların ve el bagajlarının ortalama ağırlığını yeniden hesaplamaktı.
Birkaç gün sonra, havacılık uzmanı portalları, Çin Hainan Havayolları'nın hostesleri, ağırlıklarının artık normlara uymaması durumunda Haziran ayından itibaren uçuş yasağıyla tehdit ettiğini bildirdi. Kılavuza göre, bir Hainan hostesinin standart ağırlığı, kendi boyunun santimetre eksi 110'u alınarak hesaplanıyor. Bu, 160 santimetre boyundaki bir uçuş görevlisinin ideal olarak 50 kilogram ağırlığında olması gerektiği anlamına geliyor. Yüzde beş daha fazla ağırlığa sahipseniz, aylık olarak tartılacaksınız; yüzde on daha fazla ağırlığa sahip olan herkes uzaklaştırılacak ve kilo vermek zorunda kalacak.
Birçok havayolu şirketi ağırlıklarını vücut kitle indeksine (BMI) göre belirler. Air India için bu, 18 ila 22 yaş arasındaki kadınlar ve 18 ila 25 yaş arasındaki erkekler içindir. Bunun üzerinde olan her şey fazla kilolu, 27'nin üzerindeki her şey ise obez olarak kabul edilir. En son 2014'te Hindistan hükümetinin bunu katı bir şekilde uygulamaktan öteye geçemediği kanıtlandı. 3.500 mürettebat kontrol edildiğinde 600'ünün aşırı kilolu olduğu tespit edildi. Çoğunluğu kadın olan 130 kişi hemen gemiden çıkarıldı. Geri kalanlara kilo vermeleri için altı ay süre verildi.
Havayolları yolcuların ağırlığına uyum sağlıyor
Uzmanlar ve sendikalar standart ağırlık sabitlenmesinin abartılı olduğunu düşünüyor. Bu daha çok cinsiyetçilik ve havayollarının mümkün olan en iyi görünen marka elçilerini havaya gönderme arzusundan kaynaklanıyor. Havacılık uzmanı Mark Martin, o dönemde Hint gazetesi Daily Telegraph'a, gemideki çalışanların deneyimlerine, yolcularla ilişkilerine ve acil durumlarda rutinlerine göre düzenli tatbikatlarla değerlendirilmesi gerektiğini söylemişti.
ayrıca oku
Asyalı havayollarının fazla kilolu hosteslerin uçuşlarını yasaklama konusunda herhangi bir sorunu olmadığı açıkken, her ağırlık sınıfından yolcunun uçmasına izin veriliyor. Çok yüksek bir BMI için ek ücret alınmaz. Ancak Air New Zealand, yolcularının ortalama ağırlığını yeniden belirlemek için gönüllülerden tartıya çıkmalarını istediğinde bunu yapıyor çünkü ağırlaşanlar yalnızca Yeni Zelanda sakinleri değil. Ancak bir uçağın ağırlığı ve dengesi ne kadar hassas belirlenebilirse, o kadar verimli ve emniyetli bir şekilde uçabilir.
ABD sağlık otoritesi CDC de nüfusun giderek şişmanladığını biliyor. 2005 yılında ortalama olarak bir erkek 86 kilo, bir kadın ise 75 kilo civarındaydı. 2018'de zaten sırasıyla 90 kilo ve 77 kiloydu. Amerikalıların artan ağırlığı nedeniyle, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), havayollarına CDC'nin mevcut ağırlık istatistiklerine uymaları ve kışın giysilere fazladan birkaç kilo eklemeleri talimatını veriyor.
Hava yolculuğu hakkında daha fazla ipucu ve bilgi:
Elbette Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) da bir AB yolcusunun ortalama ağırlığının ne kadar olduğunu biliyor. 2008 yılında standart değerlerin geliştirilmesi amacıyla AB yolcuları ve el bagajları ilk kez tartıldı. On yıl sonra, ortalama AB yolcusunun ağırlaştığı varsayımıyla yeniden değerlendirilmesi gerekiyor. Ancak 2022 yılında pandemi nedeniyle yalnızca 4.164 gönüllü yolcuyla gerçekleştirilebilen yeni çalışma, bir sürprizi ortaya çıkardı.
Bu durumda cinsiyeti olmayan bir AB yolcusu ortalama 76,3 kilo artı 7,7 kilo el bagajı, yani toplam 84 kilo ağırlığındadır. Bu tam olarak o zamanki ağırlığa karşılık geliyor. EASA araştırması başka bir bulguyu daha gün ışığına çıkardı: Yaygın varsayımların aksine, uçuşlarda kadınlar değil, erkekler yanlarında daha fazla el bagajı taşıyor.
Bu makale ilk olarak Temmuz 2023'te yayınlandı.