Uçuş rezervasyonu için en iyi zaman hangisidir? – “Sistemler mağlup edilemez”

Selvi

New member
HBugün bir ürünün maliyeti daha az, yarın daha fazla ve belki ertesi gün daha az maliyetlidir. Bazen fiyatlar saatlik veya dakikalık dalgalanıyor; internette satın alırken ve rezervasyon yaparken her yerde gördüğünüz şeyin kökeni havayollarına dayanıyor: 1980'lerde ABD'de fiyatları verilere ve algoritmalara dayalı olarak ayarlamaya başladılar. Bu dinamik fiyatlandırmanın başlangıcıydı.

İktisat tarihçisi Guillaume Yon, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen'de bu konuyu araştırıyor. Havayolu uzmanlarının sistemleri nasıl geliştirdiğini ve bugün de geliştirmeye devam ettiğini inceliyor. Röportajda Yon, havayollarının neden bu sistemler hakkında konuşmayı sevmediğini ve analistlerinin bile belirli bir uçuş için bilet fiyatlarının nasıl gelişeceğini neden söyleyemediğini açıklıyor. Yon'un hâlâ rezervasyon konusunda tavsiyeleri var.

DÜNYA: Bay Yon, havayolu rezervasyon sistemlerini analiz ettiniz. Meslekten olmayan birine bunların nasıl çalıştığını ve sıklıkla dalgalanan bilet fiyatlarının nasıl ortaya çıktığını açıklayabilir misiniz?

Guillaume Yon: İnsanlar bunu bilmiyor olabilir ama havayolları çok karlı şirketler değil. Marjları oldukça düşük. Bu yüzden rezervasyon sistemleri onlar için son derece önemli ve bu yüzden bu sistemler hakkında pek konuşmuyorlar; bu oldukça gizli. Çünkü çalışma şekilleri karlılık ve iflas arasındaki farkı yaratabilir.


REKLAMCILIK




KEYF

Sadece WELT okuyucularına özel teklif: Pakette 6 adet beyaz şarap!



WELT ile işbirliği içinde VINOS size özel bir öne çıkan özellik sunuyor: 6 beyaz şarap + bardak seti






Sistemlerden bahsederken açık olmanız gerekiyor: Havayolları, belirli bir uçağın belirli bir rotada uçacağına yaklaşık bir yıl önceden karar vermek zorunda. Bu nedenle mevcut koltuk sayısı çok erken belirlenir. Ancak yıl boyunca bu uçuşa kaç kişinin rezervasyon yapacağı konusunda belirsizlik var.

Yani havayolları sistemleriyle iki ana hedefe ulaşmaya çalışıyor: Birincisi, uçağı doldurmak. İkincisi, mümkün olduğu kadar çok para kazanmak.

Çok basit bir şekilde açıklamak gerekirse olaya şöyle yaklaşıyorsunuz: Biletlere çok fazla para ödemek istemeyen kişilere belirli sayıda koltuk satmaya çalışıyorsunuz. Aynı zamanda çok daha fazla para ödemeye hazır olanları da hedef alıyorlar. Ve bu insanlara çok daha fazla para ödetmeye çalışıyorlar. Önemli olan kapasiteyi verimli bir şekilde kullanmak ve mümkün olan en yüksek karı elde etmektir.

DÜNYA: Bazı uçuş portalları, analizlerine dayanarak haftanın belirli günlerine rezervasyon yaptırmanın diğer günlere göre daha iyi olduğunu söylüyor. Bazıları basitçe şunu söylüyor: Erken rezervasyon en ucuzudur. Siz de şöyle diyorsunuz: En uygun rezervasyon stratejisini bilmek neredeyse imkansızdır. Neden?

Reklamcılık:
WELT ile daha ucuz bir tatile çıkın: Flugladen-de kuponu


Yon: Bir noktaya katılıyorum: ne kadar erken rezervasyon yaparsanız o kadar ucuz olur. Bu oldukça iyi bir kural. Fiyat genellikle rezervasyon dönemi boyunca kalkış yaklaştıkça artacaktır. Çoğu havayolu şirketi için, erken rezervasyon yapan ve fiyata oldukça duyarlı olan turistler ile geç rezervasyon yapan ve fiyata daha az duyarlı olan iş amaçlı seyahat edenler arasında önemli bir fark vardır.

Ancak sistemler giderek daha reaktif hale geliyor. Rezervasyon döneminde beklenen talebin gerçekleşmediğini fark etmeleri durumunda fiyatlar düşebilir. Bu nedenle portallardan gelen fiyat uyarıları esnek gezginler için yararlı bir araç olabilir. Fiyatlar düşerse bundan faydalanabilirler.

Her iki durumda da, en fazla paradan tasarruf etmek için en uygun stratejiyi bulmanın genellikle imkansız olmasının bir nedeni vardır. Çünkü ne zaman rezervasyon yapacağınızı bilmek için uçuşun ne kadar dolu olabileceğini bilmeniz gerekir. Bu bilgisayar kontrollü sistemlerin çılgın tarafı, bunların o kadar karmaşık olması ki havayolu analistlerinin bile önümüzdeki birkaç gün veya hafta içinde fiyatların yükselip yükselmeyeceğini bilememesidir. Çünkü bu, çeşitli yolcu akışları hakkında bilgi sahibi olmayı ve bu akışlara ilişkin tahminleri gerektirecektir.

Bu arada: Lufthansa veya Finnair gibi havayollarıyla karşılaştırıldığında Ryanair veya Easyjet gibi düşük maliyetli havayolları genellikle daha basit bir sisteme sahiptir. Uçuş yaklaştıkça fiyatlar artıyor ama o kadar değil. Para kazandıkları şeyler ekstralardır: koltuk seçimi, bagaj, öncelikli biniş. Biletlere ek olarak ödemeniz gereken tüm bu küçük şeyler.


ayrıca oku


Dikkatli olun; çevrimiçi check-in sırasında yapılacak bir hata pahalıya mal olabilir






Düşük maliyetli havayollarının kârlarının yaklaşık yüzde 60'ını bu ekstraları satarak elde ettiğini biliyoruz. Bu çılgınlık: Bunu yaparak bilet satmaktan daha fazla para kazanıyorlar. Bu da rezervasyon sistemlerinin amacını değiştiriyor çünkü onlara bunun gibi ek şeyler satmak için uçağı mümkün olduğu kadar çok insanla doldurmak istiyorlar.

DÜNYA: Peki, ne bildiğinizi bilerek, uçuş rezervasyonu konusunda nasıl ilerliyorsunuz?

Yon: Akademik nedenlerden dolayı bununla ilgileniyorum. Çünkü bu sistemlerin nasıl çalıştığını bilmek önemlidir. Havayolları bunları uzun süredir kullanıyor ve bugün internette gördüğümüz birçok dinamik fiyatlandırma sistemine ilham kaynağı oldu. Ancak: Sistemi yenemezsiniz. O yüzden bilgilerimi pek kullanmıyorum. Kesin olarak bildiğim tek şey erken rezervasyon yaptırmanın daha iyi olduğudur. Ucuz fiyatlar istiyorsanız kesinlikle yapılacak en iyi şey budur.

Bu sistemlerin hesaplamaları, özellikle de farklı türdeki yolcu akışlarının tahmini ve bunların karmaşık ağlarda nasıl optimize edildiği, bir müşterinin rezervasyon stratejisine sahip olmasını imkansız hale getiriyor. Yani evet, muhtemelen herkesin yaptığını yapıyorum: Google Flights gibi uçuş arama motorlarına bakıyorum ve mümkün olduğu kadar erken rezervasyon yaptırmaya çalışıyorum.


İktisat tarihçisi Dr.  Guillaume Yon havayolu fiyatlandırma sistemlerini araştırıyor




İktisat tarihçisi Dr. Guillaume Yon havayolu fiyatlandırma sistemlerini araştırıyor

Kaynak: dpa

Kişiye:


Dr. Guillaume Yon bir ekonomi tarihçisidir. Şu anki projesi uçak bileti fiyatlandırmasının tarihidir. Bu tür sistemlerin geliştiricileri, günümüzde nasıl çalıştıkları konusunda ayrıntıya girmiyor ancak geçmiş hakkında konuşmaktan mutluluk duyuyorlar. Bu yüzden Yon onlarla röportajlar yapıyor.

Ayrıca bu sistemler üzerinde yapılan bilimsel çalışmalardan da bilgi edinir. Yon şöyle diyor: “Çok teknolojik ve karmaşık, dolayısıyla havayollarının sistemlerini optimize etmek için bulgularını bilim topluluğuyla paylaşması gerekiyor.” Yon, Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen'deki (RWTH Aachen) Käte Hamburger Kolleg: Araştırma Kültürleri'nde araştırma yürütmektedir.