Uçuş sırasında ağırlık: hostesler zayıf olmalı – yolcular değil

Selvi

New member
uzun mesafe seyahat havayolu kuralları

Hostesler zayıf olmalı – yolcular değil



Bir uçak ne kadar hafifse, o kadar az enerjiye ihtiyaç duyar. Bazı havayollarının hostesler için katı ağırlık özellikleri hala abartılı görünüyor. Peki ya yolcular? Ortalama olarak, dünya çapında ağırlaşıyorlar – bir istisna dışında.




Durum: 07:11| Okuma süresi: 3 dakika




Çinli havayolu şirketi Hainan Airlines'ın hostesleri, ağırlıkları artık spesifikasyonları karşılamıyorsa uçuş yasağı ile tehdit ediliyor




Çinli havayolu şirketi Hainan Airlines’ın hostesleri, ağırlıkları artık spesifikasyonları karşılamıyorsa uçuş yasağı ile tehdit ediliyor

Kredi bilgileri: WireImage/Foc Kan


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



KSon zamanlarda, iki haber küçük dalgalar yarattı. İkisi de insan ağırlığıyla ilgiliydi. Air New Zealand bir keresinde, Haziran ayında Auckland Havalimanı’nda uluslararası destinasyonları olan misafirlerden, tabii ki sadece gönüllü olarak, tartılmalarının isteneceğini bildirmişti. Etkinliğin amacı, yolcuların ve el bagajlarının ortalama ağırlığını yeniden hesaplamaktı.

Birkaç gün sonra, havacılık portalları, Haziran ayından bu yana Çinli Hainan Havayollarının, ağırlıkları artık normları karşılamıyorsa hosteslerin uçmasını yasaklamakla tehdit ettiğini bildirdi. Kılavuza göre, bir Hainan hostesinin standart ağırlığı, boyunuzun santimetre eksi 110 olarak alınmasıyla hesaplanır. Bu, 160 santimetre boyundaki bir hostesin ideal olarak 50 kilo olması gerektiği anlamına gelir. Ayda yüzde beş fazla tartılır, yüzde on kilo fazla olan askıya alınır ve kilo vermesi gerekir.

Birçok havayolu şirketi, ağırlıklarını vücut kitle indeksine (BMI) dayandırır. Air India’da bu, kadınlar için 18 ila 22 yaş arasındadır ve erkekler için 18 ila 25 yaş arasındadır.Bunun üzerindeki herhangi bir şey fazla kilolu, 27’nin üzerindeki herhangi bir şey obez olarak kabul edilir. Hindistan devlet çizgisinin bunu katı bir şekilde uygulamaktan öteye geçmediği gerçeği, en son 2014 yılında kanıtlandı. 3.500 mürettebatın denetlenmesi sırasında 600 kişinin fazla kilolu olduğu tespit edildi. Çoğunluğu kadın olan 130 kişi hemen gemiden çekildi. Geri kalanlara kilo vermeleri için altı ay verildi.

Havayolları yolcuların ağırlığına uyum sağlar


Uzmanlar ve sendikalar, standart bir ağırlık saplantısının abartılı olduğunu düşünüyor. Daha çok cinsiyetçilik ve havayollarının en iyi görünen marka elçilerini havaya gönderme çabalarından kaynaklanıyor. O zamanlar havacılık uzmanı Mark Martin, Hint gazetesi “Daily Telegraph”a düzenli tatbikatlarda gemide bulunan çalışanların daha çok deneyimlerine, yolcularla nasıl başa çıktıklarına ve acil durumlarda rutinlerine göre değerlendirilmesi gerektiğini söyledi.


ayrıca oku


Hostes gülümsüyor






Asya’nın havayolları, aşırı kilolu hostesleri yere yasaklamakta açıkça sorun yaşamazken, tüm ağırlık sınıflarındaki yolcuların uçmasına izin verilir. Çok yüksek bir BMI için ek ücret yoktur. Ancak Air New Zealand, gönüllülerden yolcuların ortalama ağırlığını yeniden hesaplamaları için tartıya çıkmalarını istediğinde, bunu yapıyor çünkü kilosu ağırlaşan sadece Yeni Zelanda sakinleri değil. Ancak bir uçağın ağırlığı ve dengesi ne kadar kesin olarak belirlenebilirse, o kadar verimli ve güvenli bir şekilde uçurulabilir.


ayrıca oku








ABD sağlık otoritesi CDC de nüfusun şişmanladığını biliyor. 2005 yılında ortalama olarak bir erkek 86 kilo, bir kadın ise 75 kiloydu. 2018’de zaten sırasıyla 90 kilo ve 77 kiloydu. Amerikalıların artan ağırlığı nedeniyle, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) havayollarına mevcut CDC ağırlık istatistiklerine bağlı kalmaları ve kışın giyim için fazladan birkaç kilo almaları talimatını veriyor.


Uçak yolculuğu hakkında daha fazla ipucu ve bilgi:




Tabii ki, Avrupa Birliği Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) da bir AB yolcusunun ortalama ağırlığını biliyor. 2008 yılında, standart değerleri geliştirmek için ilk kez AB yolcuları ve el bagajları tartıldı. On yıl sonra, ortalama bir AB yolcusunun ağırlaştığı varsayımı tartılmalıdır. Ancak pandemi nedeniyle 4164 gönüllü yolcu ile ancak 2022 yılında gerçekleştirilebilen yeni çalışma bir sürprizi gün yüzüne çıkardı.

Bu durumda cinsiyeti olmayan bir AB yolcusu ortalama 76,3 kilo artı 7,7 kilo el bagajı ile toplam 84 kilo oluyor. Bu tam olarak o zamanın ağırlığına karşılık gelir. Ve EASA çalışması başka bir bulguyu gün ışığına çıkardı: Genel varsayımın aksine, erkeklerin – yani kadınların değil – uçuş sırasında yanlarında daha fazla el bagajı var.