Uçuş sırasında sorun: mürettebatı yolcular hakkında rahatsız eden şey

Selvi

New member
uzun mesafe seyahat gemide sorunlar

Uçuş görevlilerini yolcular konusunda ne rahatsız eder?



Uçuş sırasında güvenlik, hizmet ve operasyonlardan ekipler sorumludur. Son zamanlarda yapılan bir anket, bazı yolcuların bu görevi uçuş görevlileri için özellikle zorlaştırdığını ortaya koyuyor.




Durum: 09:43| Okuma süresi: 4 dakika




Uçuş görevlisi için işin bir kısmı yolcuları dostça karşılamaktır - bu, misafirlerin aynı şeyi yapamayacağı anlamına gelmez




Uçuş görevlisi için işin bir kısmı yolcuları dostça karşılamaktır – bu, misafirlerin aynı şeyi yapamayacağı anlamına gelmez

Kaynak: Getty Images/Resim Kaynağı



DYüzlerce yabancıyla kapalı bir alanda 10.000 metre yükseklikte çalışmanın tuzakları var. Ne de olsa, havayolu ekipleri uzun süre sadece yiyecek dağıtmıyor. Acil bir durumda, tüm yolcuların uçaktan güvenli bir şekilde çıkmalarını sağlarlar. Ayrıca son derece farklı yolcuların hassasiyetlerini dikkate almak ve anlaşmazlıkları çözmek için bu işte arabuluculuk nitelikleri de aranmaktadır.

Bu sebeplerden dolayı, nezaketen olmasa da en azından kendi çıkarları için, herkesin havayolu çalışanlarına bir nebze olsun saygı göstermesi gerekir. Ancak bunun her zaman böyle olmadığı açıktır. İngiliz Daily Mail gazetesi geçtiğimiz günlerde sosyal medya aracılığıyla havayolu çalışanlarına işlerinde onları en çok neyin rahatsız ettiğini sordu.

Sonuç temsili değil, yıkıcı. Bundan sonra, sorun uçağa biner binmez başlar: birçok yolcu dostça bir karşılamaya yanıt vermeyi bile başaramaz. Göz teması ve en azından dostça bir baş sallama bir başlangıç olacaktır.


Güvenlik brifinginin bir nedeni vardır, bu nedenle ciddiye alınmalıdır.




Güvenlik brifinginin bir nedeni vardır, bu nedenle ciddiye alınmalıdır.

Kaynak: Getty Images/James Lauritz


Emniyet kemeri zorunluluğuna uymamak gibi kural dışı davranışlarla devam eder. Bu sadece kalkış ve iniş için zorunlu değildir, aynı zamanda herhangi bir zamanda – örneğin türbülans durumunda – sipariş edilebilir. Aynısı elektronik cihazların çalışması için de geçerlidir. Uçuş görevlileri artık herhangi bir eşyayı kullanmamanızı isterse, tüm tartışmalar aslında gereksizdir.


ayrıca oku








Ne de olsa, bu tür talimatlar keyfi olarak verilmez, genellikle güvenlik düzenlemeleridir. Kalkarken veya yaklaşırken bir mermi gibi başkalarını tehlikeye atabileceği için dizüstü bilgisayarın istiflenmesi gerekiyorsa, o zaman iş veya eğlence beklemek zorundadır.

Bu, mürettebatın uçuştaki işini zorlaştırır.


Mürettebatı rahatsız eden diğer noktaların bir ortak noktası var: pervasızlık. Kötü niyetli olması amaçlanmasa bile, birinin birlikte düşünmeyi unuttuğuna işaret eder. Ekip yemek servisini yaparken ve tramvay koridoru kapatırken birinin neden ayağa kalkması gerektiğini açıklamanın başka bir yolu yok. Böyle bir anda geçmek isteyen görevliyi servisi yarıda kesmeye ve arabayı sonuna kadar ileri veya geri itmeye zorlar.

Belki de uçuşlardaki tüm operasyonların sabit bir koreografi izlediğini bilmek yardımcı olur. Yemekten sonra tepsinin üzerinde bir yığın çöp vardır ve birçok misafir bu pisliği temizler. Bu iyi niyetli. Ancak tüm kaseleri istiflemek ve ambalajı ezmek yerine, her şeyi gevşek bir şekilde tepside bırakmalıdır çünkü daha sonra ayırmak daha kolaydır.


Uçuşlarla ilgili güçlük konusu hakkında daha fazlası:




Çöpten bahsetmişken: uçuş ne kadar uzun olursa, o kadar çok birikir. Peçeteler, hamburger kutuları veya cips torbaları dolana kadar ön cepte kalır. Ancak çöpü en yakın havayolu çalışanına vermek yerine yolcuların sabırlı olması gerekiyor. Başkalarının pisliğini çıplak elinize almak ister misiniz? Uzun uçuşlarda, atıklar uçuş ekibi tarafından tekrar tekrar toplanır ve uçuş ekibi eldiven ve çöp torbaları giyerek arka arkaya devriye gezer.

Yolcular bacaklarını koridora uzattığında gerçekten sinir bozucu. Tabii ki yolcu başına düşen alan gittikçe küçülüyor. Ancak bu, diğerlerini – mürettebat ve diğer yolcuları – tökezleme tehlikesi olarak riske atmayı haklı çıkarmaz. Ayrıca tramvayı iten kişi, önünde yerde ne olduğunu zar zor görebilir. Ve içecek veya yiyecek taşıyan arabalar gerçekten ağır. Aptal, öyleyse, parmak uçlarını aştıklarında.


Mürettebat üyelerinin de saygı gösterilmesi gereken bir mola hakkı vardır.




Mürettebat üyelerinin de saygı gösterilmesi gereken bir mola hakkı vardır.

Kaynak: Getty Images/Westend61


Yolcuların da saygı duyması gereken bir şey var: mahremiyet. Kimse kendisine sorulmadan dokunulmak istemez. Bir ekip üyesinin yardımına ihtiyacınız varsa, önünüzde veya arkanızda çalışan çalışanlara kesinlikle parmağınızı sokmamalısınız. Bu sadece kaba değil, taciz edici.

Çalışanlar mola verdiğinde durum benzer. Uçakta geri çekilecek neredeyse hiç köşe yok. Bu nedenle mürettebat üyeleri mutfakta yemek yerken veya kitap okurken rahatsız edilmemelidir. Sonuçta, herkes bir molayı hak ediyor.

Burada uçuş görevlileri kendilerini dayak saldırılarından nasıl koruyacaklarını öğreniyor

Bulutların üzerindeki ucubeler birikiyor. 2021’de yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’nde 4.400 vaka vardı. Cep telefonu videoları yolcuların saldırıya uğradığını gösteriyor. Dallas’ta Air Marshals artık uçuş ekiplerini nefsi müdafaa konusunda eğitiyor.



Kaynak: WELT/Steffen Schwarzkopf