Pandemi sırasında olduğundan daha az olur, ancak yine de olur: Hedef havaalanındaki bagaj çıkışı bavulu tükürmez. Bunun gerçekleşme riski, bazı kalkış yerlerinde diğerlerinden daha yüksektir. Bunun nedenlerini biliyorsanız, riski en aza indirebilirsiniz.
İstatistikler bize gittikçe daha az bagajın kaybolduğunu söyleyebilir. 2023'te 5.2 milyar insan uçtu, ancak “yanlış bagaj”, yani yanlış bagaj, havacılık BT şirketi Sita'ya göre, yüzde biri bile değil, sadece 6,9 kişiyi istatistiksel olarak puanladı. Bununla birlikte, 36 milyon sürtük valiz idi.
Etkilenenler rahatlamasa bile, eskisinden daha azdır. Pandemi sırasında, kayıp bagajla ilgili şikayetler yaklaşık yüzde 50 daha yüksekti (2,29 milyar yolcu ile 2021 kayıp oranı 9.9/1000 kişi) çünkü havayolları gibi havaalanları çalışanları serbest bıraktı.
Case, özellikle telaşlı zamanlarda ve tatilin başında kendi yollarına gidin. Ancak, havaalanları arasında farklılıklar vardır. Örneğin, Saarbrücken'den güneşe uçarsanız, bagajın bükülme riski Stuttgart'tan iki kat daha yüksektir. Yasal sigorta şirketi Allianz Direct'e göre, tehlike Saarland'da yüzde 16,92, ancak Stuttgart'ta sadece yüzde 8,23. Swabian havaalanının yılda 8,5 milyon yolcu ile Saarland'dan yaklaşık 27 kat daha fazla yolcu bulunmasına rağmen.
Bu şekilde Saarbrücken, bagaj kaybolduğunda havaalanlarının altında en üst sırada yer alır. Hanover ve Dresden kendilerini bir sonraki yerlerde konumlandırırlar. Dördüncü sırada, yaklaşık 23 milyon konuk ve yüzde 11,85 kayıp oranı Berlin Havaalanı (BER) ile birlikte ilk büyük havaalanı.
Çarpıcı olan: On milyonlarca gezgin olan önemli merkezin hepsi önemli ölçüde daha düşük kayıp oranlarına sahiptir. Yaklaşık 60 milyon yolcu ile Frankfurt/Main cumhuriyetin en büyük havaalanıdır, ancak yüzde 7,93 (onuncu sırada) daha düşük bir kayıp oranına sahiptir.
Bagaj kaybının en yaygın nedenleri
Terk edilmiş bagajın bitiş çizgisinde sahibiyle sonuçlanmamasının nedenleri, karşılık gelen önlemlerle istatistiksel olarak ölçülebilir ve büyük ölçüde azaltılabilir. Statista'ya göre, tüm bavul kayıplarının yüzde 37'si transfer sırasında meydana geliyor. Bu, her gecikmenin veya çok kısa transfer süresinin valizlerin artık en yakın uçağa girmemesine neden olabileceği anlamına gelir. Yeterli transfer süresi planlamaya yardımcı olan tek şey.
Özellikle mega merkezlerde, bir saat artık değişmek için yeterli değildir. Örneğin Paris Charles de Gaulle'deki terminali değiştirmek zorunda kalırsanız ve güvenlik kontrolünden tekrar geçmeniz gerekiyorsa, ancak her şey saat gibi çalışırsa ve iniş uçağı pozisyonunuz için on dakika beklemek zorunda kalmazsa bir saatten çıkar. Bu nedenle, Lufthansa şimdi Frankfurt/Main'de minimum 60 dakikalık koşulları önermektedir. 90 dakika daha olurdu. Diğeri, maalesef bagaj kaybından kaçınmanın çoğunlukla daha pahalı yolu, kesintisiz uçuşlardır.
Basitçe götürülmemiş – bunun nedeni, terk edilenlerin yüzde 20'sinin inişten sonra görünmemesidir. Bagaj kalkışta durursa ve grevlerden veya personel eksikliğinden kaynaklanmıyorsa, yolcu bagajını çok geç bırakacaktır. Yani herkes kendi ellerinde panzehir var: daha önce kontrol edin. Anahtarda veya otomatik olarak kontrol edip etmeyeceğinize bakılmaksızın en az 90 dakika olmalıdır.
Bagaj kaybı vakalarının yüzde 19'unu etkileyen üçüncü ana neden, bir kişinin veya makinenin neden olduğu bir hatadır. Bir etiket, kontrol ederken yanlış varış havaalanına yazdırılırsa veya yanlış bavula bir römork eklenirse, iyi parça doğru uçağa bitmez. Buna karşılık, sadece kontrol yardımcı olur, yani doğru hedef havaalanının etikette olup olmadığını kontrol edin.
Aynı yüzde 19, tehlikeli nesneler nedeniyle güvenlik kontrolü tarafından avlanan bagaja da düşüyor. Çanta onunla yalan söylemeyi başaramazsa, bu sahibinizin en ufak bir sorunudur. Çünkü o zaman kendine çok soru sormak zorunda kalacak.
Uçuşta dava için ipuçları
Şimdiye kadar hava bagajının kaybolması için istatistiksel olarak alakalı nedenlere kadar. Tabii ki, bagaj çıkışı söz konusu olduğunda neden ücretsiz beklediğinizin başka olası nedenleri de var. Bazen sadece kötü şansınız olur ve etiket yıkılır.
Bununla birlikte, gezginlerin diğer birçok siyah veya dehşete benzediği için yanlış valizleri çıkarmaları daha sık olur. Bu karışıklık, renkli veya desenli yakalı kayışlar ve görünür çıkartmalarla önlenir. Diğer yolcuların ortak vakaları herhangi bir öznitelikle ayırt edebilmeleri önemlidir.
Ayrıca, adres dış ve içeride verilmelidir. Çünkü adressiz bir bavul iade edilemez.
Güvenli tarafta olmak istiyorsanız, sadece bir gece el bagajı durumunda en önemli şeyi almakla kalmaz, aynı zamanda bir GPS izleyicisine yatırım yaparsınız ve seyahat çantalarına koyarsınız. Havayollarının artık bu mini konum ekipmanlarına karşı herhangi bir güvenlik kaygısı yok. Aksine, Lufthansa Havayolları (UA Avusturya, İsviçre, LH ve LH ve LH City) son zamanlarda Apple AirTag'ı destekliyor. Yani her zaman valizlerin nerede olduğunu ve gerçekten uçup uçmadıklarını biliyorsunuz.
İstatistikler bize gittikçe daha az bagajın kaybolduğunu söyleyebilir. 2023'te 5.2 milyar insan uçtu, ancak “yanlış bagaj”, yani yanlış bagaj, havacılık BT şirketi Sita'ya göre, yüzde biri bile değil, sadece 6,9 kişiyi istatistiksel olarak puanladı. Bununla birlikte, 36 milyon sürtük valiz idi.
Etkilenenler rahatlamasa bile, eskisinden daha azdır. Pandemi sırasında, kayıp bagajla ilgili şikayetler yaklaşık yüzde 50 daha yüksekti (2,29 milyar yolcu ile 2021 kayıp oranı 9.9/1000 kişi) çünkü havayolları gibi havaalanları çalışanları serbest bıraktı.
Case, özellikle telaşlı zamanlarda ve tatilin başında kendi yollarına gidin. Ancak, havaalanları arasında farklılıklar vardır. Örneğin, Saarbrücken'den güneşe uçarsanız, bagajın bükülme riski Stuttgart'tan iki kat daha yüksektir. Yasal sigorta şirketi Allianz Direct'e göre, tehlike Saarland'da yüzde 16,92, ancak Stuttgart'ta sadece yüzde 8,23. Swabian havaalanının yılda 8,5 milyon yolcu ile Saarland'dan yaklaşık 27 kat daha fazla yolcu bulunmasına rağmen.
Bu şekilde Saarbrücken, bagaj kaybolduğunda havaalanlarının altında en üst sırada yer alır. Hanover ve Dresden kendilerini bir sonraki yerlerde konumlandırırlar. Dördüncü sırada, yaklaşık 23 milyon konuk ve yüzde 11,85 kayıp oranı Berlin Havaalanı (BER) ile birlikte ilk büyük havaalanı.
Çarpıcı olan: On milyonlarca gezgin olan önemli merkezin hepsi önemli ölçüde daha düşük kayıp oranlarına sahiptir. Yaklaşık 60 milyon yolcu ile Frankfurt/Main cumhuriyetin en büyük havaalanıdır, ancak yüzde 7,93 (onuncu sırada) daha düşük bir kayıp oranına sahiptir.
Bagaj kaybının en yaygın nedenleri
Terk edilmiş bagajın bitiş çizgisinde sahibiyle sonuçlanmamasının nedenleri, karşılık gelen önlemlerle istatistiksel olarak ölçülebilir ve büyük ölçüde azaltılabilir. Statista'ya göre, tüm bavul kayıplarının yüzde 37'si transfer sırasında meydana geliyor. Bu, her gecikmenin veya çok kısa transfer süresinin valizlerin artık en yakın uçağa girmemesine neden olabileceği anlamına gelir. Yeterli transfer süresi planlamaya yardımcı olan tek şey.
Özellikle mega merkezlerde, bir saat artık değişmek için yeterli değildir. Örneğin Paris Charles de Gaulle'deki terminali değiştirmek zorunda kalırsanız ve güvenlik kontrolünden tekrar geçmeniz gerekiyorsa, ancak her şey saat gibi çalışırsa ve iniş uçağı pozisyonunuz için on dakika beklemek zorunda kalmazsa bir saatten çıkar. Bu nedenle, Lufthansa şimdi Frankfurt/Main'de minimum 60 dakikalık koşulları önermektedir. 90 dakika daha olurdu. Diğeri, maalesef bagaj kaybından kaçınmanın çoğunlukla daha pahalı yolu, kesintisiz uçuşlardır.
Basitçe götürülmemiş – bunun nedeni, terk edilenlerin yüzde 20'sinin inişten sonra görünmemesidir. Bagaj kalkışta durursa ve grevlerden veya personel eksikliğinden kaynaklanmıyorsa, yolcu bagajını çok geç bırakacaktır. Yani herkes kendi ellerinde panzehir var: daha önce kontrol edin. Anahtarda veya otomatik olarak kontrol edip etmeyeceğinize bakılmaksızın en az 90 dakika olmalıdır.
Bagaj kaybı vakalarının yüzde 19'unu etkileyen üçüncü ana neden, bir kişinin veya makinenin neden olduğu bir hatadır. Bir etiket, kontrol ederken yanlış varış havaalanına yazdırılırsa veya yanlış bavula bir römork eklenirse, iyi parça doğru uçağa bitmez. Buna karşılık, sadece kontrol yardımcı olur, yani doğru hedef havaalanının etikette olup olmadığını kontrol edin.
Aynı yüzde 19, tehlikeli nesneler nedeniyle güvenlik kontrolü tarafından avlanan bagaja da düşüyor. Çanta onunla yalan söylemeyi başaramazsa, bu sahibinizin en ufak bir sorunudur. Çünkü o zaman kendine çok soru sormak zorunda kalacak.
Uçuşta dava için ipuçları
Şimdiye kadar hava bagajının kaybolması için istatistiksel olarak alakalı nedenlere kadar. Tabii ki, bagaj çıkışı söz konusu olduğunda neden ücretsiz beklediğinizin başka olası nedenleri de var. Bazen sadece kötü şansınız olur ve etiket yıkılır.
Bununla birlikte, gezginlerin diğer birçok siyah veya dehşete benzediği için yanlış valizleri çıkarmaları daha sık olur. Bu karışıklık, renkli veya desenli yakalı kayışlar ve görünür çıkartmalarla önlenir. Diğer yolcuların ortak vakaları herhangi bir öznitelikle ayırt edebilmeleri önemlidir.
Ayrıca, adres dış ve içeride verilmelidir. Çünkü adressiz bir bavul iade edilemez.
Güvenli tarafta olmak istiyorsanız, sadece bir gece el bagajı durumunda en önemli şeyi almakla kalmaz, aynı zamanda bir GPS izleyicisine yatırım yaparsınız ve seyahat çantalarına koyarsınız. Havayollarının artık bu mini konum ekipmanlarına karşı herhangi bir güvenlik kaygısı yok. Aksine, Lufthansa Havayolları (UA Avusturya, İsviçre, LH ve LH ve LH City) son zamanlarda Apple AirTag'ı destekliyor. Yani her zaman valizlerin nerede olduğunu ve gerçekten uçup uçmadıklarını biliyorsunuz.