Uçuşta Sorun: Bagajda kayıp veya hasar durumunda daha fazla para

Selvi

New member
Gezginler için iyi haber: Hava trafiğindeki hasar için sorumluluk sınırları artırıldı. Bu, bagajın kaybını, hasarını ve gecikmesini etkiler. Ancak ölüm ve yolcuların yaralanmaları durumunda daha fazlası da ödenir.


Tüm gezginler bundan korkuyor: Hedef havaalanındaki bagaj riski dönüyor ve dönüşler yapıyor, ancak kendi bavulları görünmüyor. Bu aslında her zaman kesme ve stres anlamına gelir. Sonuçta, hava yolcuları artık bu gibi durumlarda daha yüksek tazminat sınırlarından yararlanabilirler. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ICAO, yıl başında 285 Euro ile ilgili – halk tarafından oldukça fark edilmeden karşılık gelen değerleri artırdı.

İçerik ne kadar pahalı olursa olsun: şimdi gitmiş olan gezginler kayboldu veya yok edildi, en fazla 1288 özel eğitim hakı, yaklaşık 1580 Euro'ya karşılık geliyor. Valizleri ve içeriği daha pahalı olan, yedek maliyetlerin geri kalanında kaldılar. Bu arada, Özel Eğitim Hakları (SZR) Uluslararası Para Fonu'nun sanat para birimidir. 1 SZR yaklaşık 1.18 Euro'ya karşılık gelir.


Şimdi sınırlar neredeyse yüzde 18 oranında artırıldı. Yeni sorumluluk sınırı, 1865 Euro civarında olan 1519 SZR'dir. Beş yıl önce son ayarlamadan bu yana enflasyonu telafi etmeli ve gerçekten gerekli görünüyor: çünkü Rimowa Essential Bagaj Plus gibi pahalı valizler bile şu anda yaklaşık 1200 Euro. Bu arada, yeni sorumluluk sınırları 28 Aralık 2024'ten beri uçuşlar için geçerlidir.

Anlaşma yalnızca uluslararası uçuşlar için geçerlidir


Bagajı kaybolduğunda, hasar gördüğünde veya geç geldiğinde bir gezgin ne kadar tazminat alır, “Montreal Konvansiyonu” sivil hava trafiğindeki sorumluluk sorunlarını düzenler. Almanya dahil 140 ülkede. ICAO sözleşmeyi yönetir ve düzenli düzenlemelerden sorumludur.


Onaylama önemsiz değildir, çünkü Tayland ve Türkiye gibi önemli seyahat ülkeleri anlaşmayı onaylamamıştır. Bu durumlarda, havayolları Montreal Anlaşması hükümlerini uygulamakla yükümlü değildir. Ayrıca, anlaşma sadece uluslararası uçuşlar için geçerlidir. Tamamen ulusal uçuşlarda başvuru yoktur.


Maksimum ölüm veya saldırı miktarları da neredeyse yüzde 18 oranında artırıldı – örneğin bir kaza durumunda. 128.821 SZR yerine, şu anda en fazla 151.880 SZR var. Bu 186.000 Euro'nun biraz üzerinde. Diğer maksimum miktarlar da yaklaşık yüzde 18 oranında artırılır – yolcu taşımacılığında 6303 SZR'ye veya yaklaşık 7700 Euro'ya gecikmeler için.


Dikkat: Tüm miktarlar üst sınırlardır ve otomatik olarak ödenecektir. Bununla birlikte, üst sınırlar bazen geçerli değildir – yani, havayolu kasıtlı veya büyük ihmalkar davranış nedeniyle hasarın ortaya çıkmasına açıkça katkıda bulunmuşsa.

Bagaj kaybı durumunda yolcular ne yapmalı


Gezgin düzgün davranmadıysa, başka bir şekilde daha az para ya da hiç para yoktur. Konveyör bant boş kalırsa, en önemli düzenleme, gezginlerin sorumlu “kayıp ve bulun” anahtarını ziyaret etmeleri gerektiğidir. Çoğunlukla hizmet sağlayıcıları tarafından, bazen de havayolunun kendisinden de çalıştırılır. Bir ipucu: Geç bir besleyici nedeniyle bagajın yeniden yüklenmediği açıksa, acele edilmelidir – anahtarın önünde hızlı bir şekilde uzun bir çizgi oluşur.


Orada gezginler sözde bir PIR formu doldurmalıdır (pir = mülk usulsüzlük raporu, bagajdaki usulsüzlük raporu). Bazı havayolları için, mesaj şimdi havayolunun cep telefonu uygulaması aracılığıyla elektronik olarak çalışıyor.


Bagaj bölümü dahil olmak üzere havayolunun uçuşundan sonraki en son 21 gün sonra hasar iddiası alınmış olmalı ve ideal olarak da kayıp davadan faturalar satın almış olmalıdır. Dikkat: Hasar olarak, sadece yedi gününüz var. Aslında, Frankfurt Yüksek Bölge Mahkemesi yıllar önce karar verdi: hasarlarını çok geç gösterenler geride kaldı (Az. 16 U 66/12).

Bagaj, hedef havaalanında gezginle sonuçlanmadıysa, örneğin kıyafet eksikliği için bir yedek satın alabilirsiniz. Ekonomik ve sadece çıplak temelleri satın almanız tavsiye edilir. Çünkü çoğunlukla bavul bir noktada yeniden ortaya çıkıyor ve daha sonra yedek giysilerin maliyetleri sadece geri ödenecektir. İpucu: Havayolunun ödemesinin çok düşük olduğunu düşünüyorsanız, elbette şikayet edebilirsiniz. Özgür ve daha az umut verici olmayan, Berlin'deki Tahkim Kurulu'nu açmaktır.

Tracker valizleri bulmaya yardımcı olur


Bagajın açıkça tanımlanması da yararlıdır. Bir isim etiketine ek olarak, örneğin ev veya otel adresi olan bir kağıt parçası ile içerideki sahibinin bir göstergesi olmalıdır. Buna ek olarak, yolcular eski bagaj çıkartmalarının önceki uçuşlardan ve özellikle çizgi kodlarından çıkarıldığından emin olmalıdır. Ve şüpheniz varsa, çarpıcı yaka kayışları yanlış park edilmiş mülkü uzaktan tanımlamaya yardımcı olur.


Akıllı bir seyahat hack, hava bagajının kendi cep telefonunuzdan bulunabileceği elektronik bagaj izleyicileridir. En iyi bilinen izleyiciler Samsung'un Galaxy SmartTag ve Apple'ın AirTag'sıdır.

İOS işlevi “Paylaş Ürün Konumu” zaten çok sayıda havayolundan yararlanır. Küçük yuvarlak konum cihazlarını arama hizmetinizin bir parçası olarak kaybolan bagajlarla entegre edersiniz. Bu sistemin bir parçası olan havayolları arasında Air Canada, Air New Zealand, British Airways, Delta, Iberia, KLM, Lufthansa, Qantas, Singapur Havayolları, Türk Havayolları ve United Havayolları bulunmaktadır.

Buna ek olarak, havaalanı tedarikçisi Sita da işlevi yazılımına entegre etti. Bu, 2.800'den fazla havaalanında bagaj emisyonları tarafından kullanılmaktadır. “Paylaş Ürün Konumu” işlevi iOS 18.2'nin bir parçasıdır. “Bul My” altında yayınlanan yer, bir kullanıcı makalesi ile yeniden bir araya gelir gelmez devre dışı bırakılır, sahibi istediği zaman durabilir ve yedi gün sonra otomatik olarak çalışır. Bağlantı alıcıları kimliği doğrulamak zorundadır.