DKış bitti ama kimsenin kızakla kaymayı kaçırmasına gerek yok. Aksine: 100'den fazla yaz kızak pisti Almanya geneline yayılmıştır. Özellikle de elbette Harz'dan Kara Orman'a kadar olan alçak dağ sıralarında ve Alpler bölgesinde – ama sadece bu değil. Bu yedi tesis sunulanın çeşitliliğini göstermektedir.
Wasserkuppe'da rekabet
Hessen'in en yüksek dağında iki nedenden ötürü öne çıkan bir tesis var. Birincisi: 1975 yılında faaliyete geçen Wasserkuppe'deki Wannenbahn, Almanya'daki türünün en eskilerinden biridir. İkincisi: 1989'da paralel uzanan ikinci bir demiryolu eklendi. Böylece birbirinize karşı yarışabilirsiniz.
Garmisch-Partenkirchen'deki döner kavşak üç kat
Başka hiçbir tren bu kadar çılgınca başlamıyor: Garmisch-Partenkirchen'deki Wannenbahn, görünüşte zararsız bir sola virajdan sonra yalnızca sağa gidiyor; üç kattan oluşan bir kavşakta. İkinci 360 derecelik virajdan sonra vadiye doğru 650 metre daha devam ediyor.
Biraz dağ manzarasının tadını çıkarmak için yeterli zaman. Pist, Olimpik kayakla atlama pistinin hemen yanında yer almaktadır.
Loreley'e yürüme mesafesinde
Almanya'da daha muhteşem pistler olabilir. Ancak Yukarı Orta Ren Vadisi'ndeki Loreley Platosu'ndan gelen manzaranın eşi benzeri yok. Bakış açılarına Loreley Bob'dan sadece birkaç dakika içinde ulaşılabilir. Elbette, 700 metre uzunluğundaki Wannenbahn da hızlı bir şekilde yokuş aşağı iniyor; ünlü kaya boyunca yürüyüşle geçen bir gün için hoş bir değişiklik.
Önce ayaklar. Loreley'deki tren izleme noktalarından sadece birkaç dakika uzaklıkta
Kaynak: dpa
Rügen'de kızakla kayma
Baltık Denizi'nde yaz kızak pistleri de bulunmaktadır. Bunlardan biri Rügen'deki Bergen'in kenarında, 700 metre uzunluğunda ve başlangıç ile bitiş arasında 27 metrelik yükseklik farkı var. Özellik: Operatöre göre ülkenin en büyük adasındaki tesis, Almanya'nın en kuzeydeki yaz ve kış kızak pistidir. Bekle, kış mı? Doğru. Alpine Coaster teleferiği tüm yıl boyunca açıktır.
Kara Orman'da bir rota yapın
Almanya'nın en uzun yaz kızak pistlerinden biri Kara Orman'ın güneyinde yer almaktadır. Telesiyej, Todtnau'daki 2,9 kilometre uzunluğundaki Hasenhorn Coaster'ın başlangıcına çıkıyor.
Daha fazla gidebilir mi? Her durumda, aynı uzunlukta: Immenstadt im Allgäu'daki Alpsee Coaster, işletmecileri tarafından Almanya'daki en uzun dört mevsim kızak pisti olarak tanımlanıyor. Uzunluğu 2,8 kilometreden fazladır. Sonunda sadece birkaç metre fark var. Kesin olan bir şey var: Her iki yolculukta da uzun süreli eğlence garantidir.
Hasenhorn'daki yaz kızak pisti Almanya'daki en uzun pistlerden biridir
Kaynak: dpa
Bobs yakında tekrar Berlin'de
Başkentin doğusunda demiryolu yarış kızağı pisti bulunmaktadır. Dünya Bahçeleri'ndeki vadiden yaklaşık 500 metre aşağıya iniyor. Pist 2017 yılında Uluslararası Bahçe Sergisi için inşa edildi, 2022'de çıkan bir yangın binaları tahrip etti ve birçok yarış kızağı – kundaklama.
Grün Berlin GmbH Mart ayının sonunda yaptığı açıklamada, demiryolunun bu yaz yeniden açılmasının beklendiğini duyurdu. Yeniden yapılanma başladı, tesise yeni bir raylı sistem ve bir kavşak daha yapılacak denildi.
Franconia'da kızakla kayma, hız trenleri ve gökyüzünde yürüyüş
Eğer bir tren size yetmiyorsa Bavyera'nın kuzeyindeki Pottenstein sizin için doğru yer. Frankenrodel ve Frankenbob burada 1000 metreden uzun iki tesistir. Kızak bir küvet pistidir, yarış kızağı ise raylar üzerinde kayar.
Yaz kızak pistlerinin üzerinde bir hız treni ve bir gökyüzü geçidi de bulunmaktadır. Bu, ağaçların tepeleri arasında yüksek bir yüksekliğe ulaşır ve vadi manzaralı kayalık bir çıkıntıda sona erer. Adventure Rock bu gezi destinasyonuna uygun isimdir.
Pottenstein, teleferiklerin yanı sıra Frankoniyen İsviçre'sine bakan bir gökyüzü geçidi de sunmaktadır.
Kaynak: dpa
Bu şekilde yokuş aşağı hızlı ve güvenli bir şekilde inersiniz
Rüzgar saçlarınızı karıştırır, merkezkaç kuvveti sizi kıvrımlı bir şekilde dışarı doğru iter. Pistte son anda fren kolunu çekmeyi seversiniz. Ancak farklı bir sürüş tarzı daha akıllıdır.
Hızlı ama riskli değil: TÜV derneğine göre rotalarda bir şey olursa bu genellikle arkadan çarpışma oluyor. Çünkü kızakçılar önlerindeki kişiyle güvenli mesafeyi koruyamıyordu. Veya pistte arkadaki kişinin beklemediği yerlerde durdukları için.
Burada, Berlin'deki Kienberg'de olduğu gibi demiryolu raylarında virajın dışına çıkma şansı sıfırdır
Kaynak: dpa
Nakliye kanalından uçma riski düşüktür. Tüv uzmanı André Siegl'e göre bu durum, aşırı hızlar veya sürücülerin diğer suiistimalleri nedeniyle tüplü demiryollarında nadir durumlarda mümkün olabiliyor. Ancak güzergahın bunun meydana gelebileceği kısımlarında demiryolu işletmecisi bu nedenle yaralanma riskini azaltacak önlemler almalıdır. Örneğin döşeme ekleyerek. Siegl, “Ray kılavuzlu altlıklar normalde raydan atılamaz” diye devam etti.
Günümüz teknolojisine göre her iki tip pistteki araçlar da silindirler üzerinde santrifüj frenlerle donatılmıştır. Bunlar belirli bir hızda otomatik olarak frenlenir ve önceden ayarlanmış maksimum hızı korur. Bu riski daha da azaltır.
Virajda çok hızlı gitmeyin
Yine de virajlarda çok sert araç kullanmamak ve bunun yerine aracın el frenini tekrar çekmek iyi bir fikirdir. Özellikle yavaşlamanız gerektiğini gösteren ek işaretlerin olduğu yerlerde.
Sorunsuz bir şekilde sürmek istiyorsanız, viraj alırken vücudunuzu içe doğru eğmelisiniz ve genellikle rüzgara daha az saldırı alanı sağlamak için kendinizi mümkün olduğunca küçük tutmalısınız.
Fren kolunu daha az sıklıkta ama daha ani bir şekilde çekmek yerine, daha sık ve hafif fren yapmak daha tavsiye edilir. Tutarlılık, yokuş aşağı hızlı ama kontrollü bir sürüşün anahtarıdır.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Araba sürerken eğilmek, hatta ayağa kalkmak tabu. Hareket halindeyken akıllı telefonunuzla video mu çekiyorsunuz? Güvenlik açısından bakıldığında, hayır! Odaklanma pistte olmalı, elleriniz her zaman frenlerde ve ayaklarınız kızağın zemininde olmalıdır.
Diğer bir risk ise bol giysiler ve uzun eşarplardır; bunlar sürüş sırasında araca dolanıp düşmelere neden olabilir. Bu arada: Üç yaşın altındaki çocukların pistlere çıkmasına izin verilmiyor. Ve sistemin türüne bağlı olarak, yalnızca sekiz yaşından itibaren veya daha sonra tek başına araç kullanmalarına izin veriliyor.
Wasserkuppe'da rekabet
Hessen'in en yüksek dağında iki nedenden ötürü öne çıkan bir tesis var. Birincisi: 1975 yılında faaliyete geçen Wasserkuppe'deki Wannenbahn, Almanya'daki türünün en eskilerinden biridir. İkincisi: 1989'da paralel uzanan ikinci bir demiryolu eklendi. Böylece birbirinize karşı yarışabilirsiniz.
Garmisch-Partenkirchen'deki döner kavşak üç kat
Başka hiçbir tren bu kadar çılgınca başlamıyor: Garmisch-Partenkirchen'deki Wannenbahn, görünüşte zararsız bir sola virajdan sonra yalnızca sağa gidiyor; üç kattan oluşan bir kavşakta. İkinci 360 derecelik virajdan sonra vadiye doğru 650 metre daha devam ediyor.
Biraz dağ manzarasının tadını çıkarmak için yeterli zaman. Pist, Olimpik kayakla atlama pistinin hemen yanında yer almaktadır.
Loreley'e yürüme mesafesinde
Almanya'da daha muhteşem pistler olabilir. Ancak Yukarı Orta Ren Vadisi'ndeki Loreley Platosu'ndan gelen manzaranın eşi benzeri yok. Bakış açılarına Loreley Bob'dan sadece birkaç dakika içinde ulaşılabilir. Elbette, 700 metre uzunluğundaki Wannenbahn da hızlı bir şekilde yokuş aşağı iniyor; ünlü kaya boyunca yürüyüşle geçen bir gün için hoş bir değişiklik.
Önce ayaklar. Loreley'deki tren izleme noktalarından sadece birkaç dakika uzaklıkta
Kaynak: dpa
Rügen'de kızakla kayma
Baltık Denizi'nde yaz kızak pistleri de bulunmaktadır. Bunlardan biri Rügen'deki Bergen'in kenarında, 700 metre uzunluğunda ve başlangıç ile bitiş arasında 27 metrelik yükseklik farkı var. Özellik: Operatöre göre ülkenin en büyük adasındaki tesis, Almanya'nın en kuzeydeki yaz ve kış kızak pistidir. Bekle, kış mı? Doğru. Alpine Coaster teleferiği tüm yıl boyunca açıktır.
Kara Orman'da bir rota yapın
Almanya'nın en uzun yaz kızak pistlerinden biri Kara Orman'ın güneyinde yer almaktadır. Telesiyej, Todtnau'daki 2,9 kilometre uzunluğundaki Hasenhorn Coaster'ın başlangıcına çıkıyor.
Daha fazla gidebilir mi? Her durumda, aynı uzunlukta: Immenstadt im Allgäu'daki Alpsee Coaster, işletmecileri tarafından Almanya'daki en uzun dört mevsim kızak pisti olarak tanımlanıyor. Uzunluğu 2,8 kilometreden fazladır. Sonunda sadece birkaç metre fark var. Kesin olan bir şey var: Her iki yolculukta da uzun süreli eğlence garantidir.
Hasenhorn'daki yaz kızak pisti Almanya'daki en uzun pistlerden biridir
Kaynak: dpa
Bobs yakında tekrar Berlin'de
Başkentin doğusunda demiryolu yarış kızağı pisti bulunmaktadır. Dünya Bahçeleri'ndeki vadiden yaklaşık 500 metre aşağıya iniyor. Pist 2017 yılında Uluslararası Bahçe Sergisi için inşa edildi, 2022'de çıkan bir yangın binaları tahrip etti ve birçok yarış kızağı – kundaklama.
Grün Berlin GmbH Mart ayının sonunda yaptığı açıklamada, demiryolunun bu yaz yeniden açılmasının beklendiğini duyurdu. Yeniden yapılanma başladı, tesise yeni bir raylı sistem ve bir kavşak daha yapılacak denildi.
Franconia'da kızakla kayma, hız trenleri ve gökyüzünde yürüyüş
Eğer bir tren size yetmiyorsa Bavyera'nın kuzeyindeki Pottenstein sizin için doğru yer. Frankenrodel ve Frankenbob burada 1000 metreden uzun iki tesistir. Kızak bir küvet pistidir, yarış kızağı ise raylar üzerinde kayar.
Yaz kızak pistlerinin üzerinde bir hız treni ve bir gökyüzü geçidi de bulunmaktadır. Bu, ağaçların tepeleri arasında yüksek bir yüksekliğe ulaşır ve vadi manzaralı kayalık bir çıkıntıda sona erer. Adventure Rock bu gezi destinasyonuna uygun isimdir.
Pottenstein, teleferiklerin yanı sıra Frankoniyen İsviçre'sine bakan bir gökyüzü geçidi de sunmaktadır.
Kaynak: dpa
Bu şekilde yokuş aşağı hızlı ve güvenli bir şekilde inersiniz
Rüzgar saçlarınızı karıştırır, merkezkaç kuvveti sizi kıvrımlı bir şekilde dışarı doğru iter. Pistte son anda fren kolunu çekmeyi seversiniz. Ancak farklı bir sürüş tarzı daha akıllıdır.
Hızlı ama riskli değil: TÜV derneğine göre rotalarda bir şey olursa bu genellikle arkadan çarpışma oluyor. Çünkü kızakçılar önlerindeki kişiyle güvenli mesafeyi koruyamıyordu. Veya pistte arkadaki kişinin beklemediği yerlerde durdukları için.
Burada, Berlin'deki Kienberg'de olduğu gibi demiryolu raylarında virajın dışına çıkma şansı sıfırdır
Kaynak: dpa
Nakliye kanalından uçma riski düşüktür. Tüv uzmanı André Siegl'e göre bu durum, aşırı hızlar veya sürücülerin diğer suiistimalleri nedeniyle tüplü demiryollarında nadir durumlarda mümkün olabiliyor. Ancak güzergahın bunun meydana gelebileceği kısımlarında demiryolu işletmecisi bu nedenle yaralanma riskini azaltacak önlemler almalıdır. Örneğin döşeme ekleyerek. Siegl, “Ray kılavuzlu altlıklar normalde raydan atılamaz” diye devam etti.
Günümüz teknolojisine göre her iki tip pistteki araçlar da silindirler üzerinde santrifüj frenlerle donatılmıştır. Bunlar belirli bir hızda otomatik olarak frenlenir ve önceden ayarlanmış maksimum hızı korur. Bu riski daha da azaltır.
Virajda çok hızlı gitmeyin
Yine de virajlarda çok sert araç kullanmamak ve bunun yerine aracın el frenini tekrar çekmek iyi bir fikirdir. Özellikle yavaşlamanız gerektiğini gösteren ek işaretlerin olduğu yerlerde.
Sorunsuz bir şekilde sürmek istiyorsanız, viraj alırken vücudunuzu içe doğru eğmelisiniz ve genellikle rüzgara daha az saldırı alanı sağlamak için kendinizi mümkün olduğunca küçük tutmalısınız.
Fren kolunu daha az sıklıkta ama daha ani bir şekilde çekmek yerine, daha sık ve hafif fren yapmak daha tavsiye edilir. Tutarlılık, yokuş aşağı hızlı ama kontrollü bir sürüşün anahtarıdır.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Araba sürerken eğilmek, hatta ayağa kalkmak tabu. Hareket halindeyken akıllı telefonunuzla video mu çekiyorsunuz? Güvenlik açısından bakıldığında, hayır! Odaklanma pistte olmalı, elleriniz her zaman frenlerde ve ayaklarınız kızağın zemininde olmalıdır.
Diğer bir risk ise bol giysiler ve uzun eşarplardır; bunlar sürüş sırasında araca dolanıp düşmelere neden olabilir. Bu arada: Üç yaşın altındaki çocukların pistlere çıkmasına izin verilmiyor. Ve sistemin türüne bağlı olarak, yalnızca sekiz yaşından itibaren veya daha sonra tek başına araç kullanmalarına izin veriliyor.