Yeni Zelanda'da Yürüyüş: Heaphy Track çok çeşitlidir

Selvi

New member
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



MYolun ortasında aniden duruyorlar, hindi büyüklüğünde, mavi tüylü, kırmızı gagalı: iki gerçek takah! Tavuklar gibi başlarını sallayarak gizlice etrafta dolaşıyor ve ara sıra etrafa bakıyorlar. Ama ben 20 metre kadar yaklaşıncaya kadar diz boyu çimlere doğru ilerlediler.

Akşam kulübedeki yürüyüşçülere doğal olarak “Peki kanıt olarak fotoğraflar nerede?” Çünkü Yeni Zelanda'nın nadir ve tuhaf kuşları arasında takahē bir efsanedir. Onlarca yıldır, dünyanın en büyük demiryolunun 1948'de Murchison Dağları'nda yeniden keşfedilene kadar neslinin tükendiği düşünülüyordu.

Altı yıl önce, Güney Adası'nın kuzeybatısındaki yüksek bir plato olan Gouland Yaylaları'nda 30 takahé doğaya salınmıştı. Diğer korunan alanlarda bunlara fiilen erişilemez olsa da, yürüyüşçüler Heaphy Track'ten geçerken nadir kuşları görebilirler.





Kaynak: İnfografik WELT


78 kilometrelik Büyük Yürüyüş, Yeni Zelanda'daki en uzun yürüyüştür. Büyük Yürüyüşler – Ülkedeki en önemli yürüyüş parkurlarına buna denir. Çoğu kişi bunların arasında Heaphy Track'in de en çeşitli olduğunu söylüyor.

Yürüyüş parkuru yol haline gelmeli


Brown Hut'taki başlangıç noktasından itibaren geniş patika, sahte kayınlar, manuka çalıları ve eğrelti otları arasından yavaşça ve eşit bir şekilde tırmanıyor. Supplejack sarmaşıklar dalların etrafına sarılıyor, Maori meyve güvercinleri uçuyor, kuşlar tuhaf şarkılar cıvıldıyor. Bazen orman sola doğru açılarak yoğun ormanlarla kaplı Douglas Sıradağları'nı ve çakıl yatağındaki turkuaz Aorere Nehri'ni ortaya çıkarıyor.


ayrıca oku








Maoriler 900 yıl önce Altın Körfez ile batı kıyısı arasındaki bu rotayı yürümüşlerdi. Tüm rotayı yürüyen ilk Avrupalı, 1859'da Aldridge adında bir altın madenciydi. Yol 1893'te tamamlandı ve öküz arabaları ve yük atları için zaten iki metre genişliğindeydi.


ayrıca oku


Yeni Zelanda: Arka planda görülebilen Adele Adası'na kano gezisine çıkın






Sonraki yıllarda buranın otoyola dönüştürülmesi konusunda defalarca tartışmalar yaşandı. 1980'deki protestoların ardından planlar iptal edildi; ancak uygun rota, büyük sırt çantalarında dört gün boyunca uyku tulumu, tabak ve yiyecek taşıyan tüm yürüyüşçülere hâlâ fayda sağlıyor.

Bu aşamanın öne çıkması için sırt çantanızı atabilirsiniz. Bir dolambaçlı yol, turun en yüksek noktası olan 915 metrelik Flanagan's Corner'a çıkar. Piknik bankının bulunduğu zirveden zambakların üzerinden orman dağlarına kadar bakabilirsiniz.

Kulübenin önünde kuş çalmak


Perry Saddle Hut'ın manzarası da bundan daha az muhteşem değil. Kulübenin mutfak-oturma odası geniş ve bazı yürüyüşçüler dondurularak kurutulmuş tavuk tikka masalaları için gazlı ocaklarda su kaynatmaya başladı bile. Fırında bir ateş tıslıyor ve panoramik pencerelerin dışında hava karardıkça tavandaki minik ışıklar sanki sihirli bir şekilde yanıyor. Güneş çağının kutsaması.

Caroline Webb sinirlendi. Yeni Zelanda'nın Kuzey Adası'ndaki Tauranga Şehrinden 29 yaşındaki hemşire, “Akşamları mum yaktığınız basit kulübeleri tercih ederim” diyor. Tıpkı çocukluğundan beri babası ve kız kardeşiyle birlikte yürüdüğü ıssız yollarda olduğu gibi. Ancak kulübe yurt dışından gelen misafirler için yeterince sade.


Bu onun ilk Büyük Yürüyüşü: Heaphy Track'te Caroline Webb




Caroline Webb, Yeni Zelanda'nın birçok parkurunu yürüdü, ancak Heaphy Track onun ilk Büyük Yürüyüşü

Kaynak: dpa


Hazır akşam yemeğinden sonra Allen Parsons, “Bu gece kesinlikle Kiwis'i duyacaksınız” diyor. 57 yaşındaki adam, beş yıldır kulübenin bekçiliğini yapıyor ve her akşam ulusal kuşların uykuya dalmalarını dinliyor.

Deneyimsiz insanlar onları kulübenin etrafında gizlenen weka'larla karıştırabilir. Onlara bataklık tavukları deniyor; “zeki ve cesurlar” diye uyarıyor Parsons. “Plastik poşetlerdeki her şeyi çalıyorlar.”

İskoç Dağlık Bölgesi'nin egzotik versiyonu


Çoğu kişi ertesi sabah Kivilerin şarkı söyleyip söylemediğini söyleyemez. Pencerenin dışındaki kara bulutlardan daha çok endişeleniyorlar. Şimdi, tıpkı 2003'te uzun süre görev yapan Başbakan Helen Clark'ın Heaphy Track'te yürüyüş yaptığı gibi, iki gün boyunca yağmur yağması bekleniyor. Daha sonra coşkuyla “Gerçekten Harika bir Yürüyüştü” dedi.

Piste döndüğümüzde, Gouland Yaylaları çiseleyen yağmurda eskisinden çok daha atmosferik. Orman tepelerinin üzerinde alçaktan süzülen bulutlarla plato, İskoç Dağlık Bölgesi'ni andırıyor. Yerde, Yeni Zelanda keteni ve dikenli matagouri çalılarıyla birleşen soluk renkli ot öbekleri büyüyor.


Doğru tutumla, Heaphy Track'te çiseleyen yağmur bile bir zevktir




Çiseleyen yağmurda yanlış yolda ilerlemek: Doğru tavırla, Zorlu Pist'te bu da bir keyiftir

Kaynak: dpa


Kabuğunun çapı dokuz santimetreye kadar olan dev bir salyangoz olan Powelliphanta, yol boyunca kayarak ilerliyor. Parsons şakayla karışık “spagetti gibi” solucan yiyor.

Bunlar gibi nadir türleri korumak amacıyla, 1996 yılında küçük koruma alanlarından oluşan bir yama çalışması, Yeni Zelanda'nın en büyük ikinci milli parkı olan Kahurangi Milli Parkı'nı oluşturmak üzere birleştirildi.

Şemsiyenin altında rahatlayabilir ve etrafınızdaki güzelliklere bakabilirsiniz. Ağaçların tanenleriyle kahverengiye çalan berrak dereler, savan vadilerinden şırıldayarak akıyor. Yuvarlak, cilalı kireçtaşı kayaları Serengeti'nin Aslan Kayalarını andırıyor.


Uçamayan ve dünyanın en büyük demiryolu: Takahē nadir bir kuştur




Gouland Yaylaları'ndaki nadir kuş: takahē – uçamayan ve dünyanın en büyük demiryolu

Kaynak: dpa


Eksik olan tek şey, Maorilerin burada avladığı birkaç moa; ancak takahē'nin aksine, boyu dört metreye kadar olan ratitler artık nihayet tükenmiş durumda.

Tehlikeli ani su baskını


Akşamları, bir sonraki etabın varış noktası olan uzaktan parıldayan denizi kısa bir süre görebilirsiniz. Sahile doğru inildikçe orman her kilometrede daha gür ve subtropikal bir hal alıyor.

Yol boyunca yosun yastıklarından küçük dereler halinde su akıyor, eğrelti otları ve sakallı likenler damlıyor, dallar yeşil oyuncak ayılara benziyor. Kısa süre sonra ilk Nikau palmiyeleri yükseldi, kıvrılmış gövdeler düzleşti, yapraklar gökyüzüne doğru uzandı.

Yeni Zelanda'nın tek yerli palmiye ağaçları, eğrelti otlarıyla birlikte havadar kemerler ve hassas bir kubbe oluşturur. Yapraklardaki ve yapraklardaki açıklıklardan, Heaphy Nehri vadisinde parlıyor. Maoriler buraya Whakapoāi adını verdi: dişi kivilerin çığlığının duyulduğu nehir.


Zaten ilk aşamada, ağaç eğrelti otları yapraklarıyla yolu kaplıyor




Yemyeşil doğa: İlk aşamada bile ağaç eğrelti otları yapraklarıyla yolu kaplıyor

Kaynak: dpa


Şubat 2022'de şiddetli yağmurun ardından nehir o kadar şişti ki Lewis Köprüsü'nü yıktı. Büyük Yürüyüş'teki tüm büyük akarsuların köprülerle geçilmesi gerektiğinden, sahne resmi olarak kapatıldı. İki dengeli ve daha yüksek asılı köprü artık iklim değişikliğinin neden olduğu daha şiddetli su baskınlarına güvenli bir şekilde dayanacak şekilde tasarlandı.

Oradan ağza pek uzak değil. Kaba Tasman Denizi'nin dalgaları, onların geldiğini görmeden çok önce duyulabilir. Maoriler 13. yüzyılda burada bir köy inşa etmişler.


ayrıca oku


Yeni Zelanda'daki Zümrüt Göller'in adı boşuna yok: Çeviride zümrüt göller anlamına geliyor



Tongariro Alp Geçişi






1961'den itibaren arkeologlar yeşim baltalarını, olta iğnelerini ve nadir taş döşemeleri ortaya çıkardılar ve bu da burayı Yeni Zelanda'nın en önemli yerlerinden biri haline getirdi. Ancak o zamandan beri nehir köyün üçte ikisini alıp götürdü.

Kum sinekleri ısırır


Hemen yanındaki Heaphy Hut daha güvenlidir. Bir düzine weka kulübenin önündeki çimleri gagalıyor ve ahşap terastan palmiye ağaçlarıyla dolu bir ormanla büyümüş denizi ve kayalıkları görebilirsiniz. Manzara ne kadar muhteşemse kum sinekleri de bir o kadar acımasızdır. Bir dakika sonra terli yürüyüşçülerin kokusunu aldılar ve bir paket halinde ısırdılar. Kulübeye çekilin.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Güneş battıkça hayvanlar görünüşe göre daha uyuşuk hale geliyor. Ve parlayan bulut kümeleriyle dolu gökyüzü zaten denize girilmeyecek kadar güzel. Yedi civcivli bir çift cennet kazı, sarkan kayaların altından yüzerek geçiyor; soldaki geniş kumsal, puslu sonsuzluğa doğru kıvrılıyor. Kum tepelerinin ardında sırtlar birbiri ardına yükseliyor.

Son günün ön izlemesi, her şeyi gölgede bırakan final. Yol, palmiye ormanının içinden körfezden körfeze doğru kıvrılıyor. Bulut kümeleriyle örtülen orman yamaçları denize düşüyor, kum dalgaların karaya attığı odunlarla benek benek oluyor, kayalara su sıçratıyor.


Büyük turun finali: Körfezden körfeze yürüyüş




Yağmur ormanları rüya plajıyla buluşuyor – körfezden körfeze yürüyüş turun finali

Kaynak: dpa


Yürüyüşçü arkadaşı Caroline Webb, Kohaihai Nehri'ni son asma köprüden geçip sırt çantasını ağzına düşürürken “Daha önce hiç bu kadar vahşi bir sahil görmemiştim” diyor. Bunu bir Yeni Zelandalı olarak söylüyor. Orta Avrupa'dan gelen bir misafir olarak izlenimim muhtemelen daha da yoğundur.

Yeni Zelanda için ipuçları ve bilgiler:


Tatil istikameti: Heaphy Track, Yeni Zelanda'nın Güney Adası'nın kuzeybatısında yer almaktadır. Adını İngiliz-Yeni Zelandalı kaşif ve araştırmacı Charles Heaphy'den alan Kahurangi Milli Parkı'nda oluşturuldu.

Seyahat için en iyi zaman: Mart'tan Mayıs'a kadar Yeni Zelanda sonbaharında hava artık o kadar sıcak değildir, bu da burayı yürüyüş için en iyi koşullar haline getirir.

Oraya varmak: Birçok Alman şehrinden Christchurch'e aktarmalı uçuşlar mevcuttur. Oradan otobüsler Nelson'a gidiyor. Golden Bay Coachlines otobüsleri Takaka'ya doğru devam ediyor. Buradan servis otobüsleri Brown Hut başlangıç noktasına gitmektedir.

Giriş: Kalış süresinin üç aydan uzun olmaması koşuluyla pasaport yeterlidir. Girişte belgenin, planlanan kalış süresinin ötesinde en az bir ay daha geçerli olması gerekir.

Açık havada: Heaphy Track tabelalarla belirtilmiştir ve dört gün içinde yürünebilir. Kulübelerdeki tüm uyku alanlarının önceden online olarak rezerve edilmesi gerekmektedir. Heaphy Track, mayıstan kasım ayına kadar dağ bisikletçilerine açıktır. E-bisiklet yasaktır.

Sağlık uyarısı: Almanya'dan gelen yolcular için zorunlu aşılar zorunlu değildir.

Para birimi: Ödeme aracı, 0,57 avroya eşdeğer olan Yeni Zelanda dolarıdır (2 Temmuz 2024 itibarıyla)

Vardiya: Yeni Zelanda kış saatine göre Takaka, Almanya'nın on saat ilerisindedir.

Bilgi: newzealand.com