Yolcu gemilerinde trend: Bu üstünlükler sizi denizde bekliyor

Selvi

New member
BENŞubat 2024’te yeni bir üstünlük yola çıkacak: Ardından “Denizlerin İkonu” ilk yolculuğuna çıkacak. 7.600 yolcu kapasitesi ve 365 metre uzunluğuyla dünyada şimdiye kadar yapılmış en büyük yolcu gemisi, bir nevi yüzen şehirdir. Yılın ilerleyen aylarında Royal Caribbean, en az 5.500 misafir için “Denizlerin Ütopyası” ile çıtayı yükseltecek.

Gigantizm aynı zamanda yarışmanın gündeminde yer alıyor: Carnival’ın 5.200 yolcu kapasiteli üçüncü gemisi “Carnival Jubilee”, 2023’ün sonunda özel bir cazibeyle geliyor: bacanın etrafında bir hız treni. MSC ise 2025 yılında yaklaşık 6.800 misafir için “MSC World America”yı okyanuslara gönderecek.





“Denizlerin İkonu”: Yolcu gemisi bugüne kadar dünyanın en büyüğüdür. Asıl soru, bir sonraki daha büyük potun ne zaman piyasaya sürüleceği.

Kaynak: GCI Almanya


Giderek daha fazla mega geminin denize indirilmesinin üç ana nedeni var.

  • Her şeyden önce ekonomi: Yolcu başına maliyetler daha düşüktür ve gemi ne kadar büyükse, o kadar rekabetçi olur.
  • İkincisi: Yeni binaların büyük bir kısmı yakıt olarak LNG’ye güveniyor; bu sıvılaştırılmış doğal gaz nispeten büyük miktarda yer kaplıyor ve bunun büyük gemilerde uygulanması daha kolay.
  • Üçüncü neden ise denizcilik şirketleri için en önemli nedendir: Gemi inşasındaki teknik gelişmeler, sonsuzluk havuzları, çok katlı kart yarış pistleri veya gemideki hız trenleri gibi daha da muhteşem ama yer tüketen özellikler için alan yaratıyor. Binlerce gerçek bitkinin bulunduğu parklar.
ayrıca oku


“Norwegian Prima”: Yolcu gemisinin kıç tarafına dairesel bir güneşlenme terası hakimdir






Ayrıca TUI Cruises, NCL, Virgin, Celebrity, Princess, Disney ve Cunard gibi şirketlerin önümüzdeki bir veya iki yıl içinde piyasaya sürülecek yeni yapıları da var. Yolcu sayıları 2.500 ila 4.300 arasında Devlerden daha alçak olmasına rağmen bu gemiler hâlâ büyüktür. Ortak noktaları, büyük limanlarla benzer eğlence olanaklarına sahip olacakları ancak yine de daha küçük limanlara uğrayabilecek kadar “küçük” olmalarıdır.

Uşak hizmeti ve mutfaklı kıyı gezileri


Lüks, açık denizlerde her zamankinden daha fazla talep görüyor; yaklaşık bir düzine premium gemi yalnızca 2023 yılında hizmete girecek. Bu segment öncelikle 24 saat uşak hizmeti, nadiren ziyaret edilen egzotik yerler ve gemide birinci sınıf yemekle ilgilidir. Bir trend, ilgili yelken alanının bölgesel mutfağıdır ve mutfaklı kıyı gezileri de oldukça popülerdir.


ayrıca oku


Acele etmeden önce: bir yolcu gemisinde ıstakoz büfesi






İtalyan MSC Cruises, 2028 yılına kadar sekiz adet 900 yolcu kapasiteli gemiye sahip olan Explora Journeys adlı yeni bir markaya özel olarak yatırım bile yapıyor. İlk gemi olan “Explora I”, Ağustos 2023’ten bu yana denizde seyrediyor. Yeni gemi, Avrupa atmosferine güveniyor. çoğunlukla Amerikan tarzı lüks gemilerin muadili.

Ağustos ayından bu yana eklenen bir diğer yeni gemi ise Silversea Cruises’ın 2024’te gelecek olan “Silver Ray” ile aynı olan “Silver Nova”sı. Yeni tip asimetrik mimari, gemiyi görsel olarak denize doğru açıyor ve hatta genellikle ortada bulunan havuzu yana doğru hareket ettiriyor; statik bir başyapıt.

Yeni lüks gemiler ayrıca Regent Seven Seas, Australian Scenic Group, Atlas Ocean Voyages ve Swan Hellenic’ten de geliyor. Ve deneyimli lüks kruvaziyerler, Crystal’in yeni sahiplik ve Crystal Serenity ve Crystal Symphony için 150 milyon dolarlık yenileme ile geri dönüşünden sevinç duyuyor.


Pahalı makyajından önce Bordeaux limanında: Nakliye şirketinin yakın zamanda milyonlarca dolara yenilediği “Kristal Senfoni”




Milyonlarca kişi için yenilenen: “Kristal Senfoni”, pahalı makyajından önce burada, Bordeaux limanında

Kaynak: Picture Alliance/dpa/Lartigue Stephane


Bu lüks trend Four Seasons, Ritz-Carlton, Accor ve Aman gibi otel gruplarını da sahneye çıkarıyor: Önümüzdeki yıllarda portföylerini özel gezi yatlarını da içerecek şekilde genişletecekler. Müşterileriniz çok yakında denizde, her zamanki atmosferde ve karadaki lüks otellerle aynı hizmetle lüks bir tatilin keyfini çıkarabilecek.

Bu ortamda bile hala öne çıkan projelerden biri de Accor Grubu’nun 2026 yılında hibrit tahrikli yelkenli yat “Orient Express Silenseas”: Rüzgâr enerjisini, her biri yüz metre yükseklikteki üç yelkenli ve LNG’li motorla birleştiriyor. .

Sera gazı emisyonlarına yönelik daha sıkı sınırlar


Seyir halindeyken büyük bir değişiklik gizlice gerçekleşiyor. Yeni yolcu gemilerinin yarısından fazlası artık yakıt olarak LNG kullanıyor ve ayrıca kıyı gücünü de kullanabiliyorlar. Bazıları tahriklerini pillerle birleştiriyor, biyoyakıtlarla dolduruyor veya yakıt hücrelerini test ediyor.


ayrıca oku


Fiyata tüm içecekler dahil mi?  Ayrıca yolculuktan önce bunu öğrenmelisiniz.






Elbette, tıpkı karadaki endüstrinin bir gecede daha çevre dostu teknolojilere geçmeyeceği gibi, dünya çapındaki yaklaşık 400 yolcu gemisi de bir gecede iklim açısından nötr hale gelmeyecek.

Gemi yolculuklarında çevre ve iklim korumasının artık oldukça hızlı ilerlemesi, daha sıkı mevzuattan kaynaklanmaktadır. AB, 2030’dan itibaren tüm gemilerin kıyı gücünü kullanmasını zorunlu kılıyor. 2025’ten itibaren sera gazı emisyonlarına yönelik kademeli olarak daha katı sınırlar uygulanacaktır.


Çevrenin korunması: Hurtigruten veya Aida (burada Blankenese açıklarındaki Elbe'deki “Aida Prima”) gibi nakliye şirketleri, gemileri iklim açısından nötr bir şekilde işletmek için konseptler üzerinde çalışıyor.




Hurtigruten veya Aida (burada Blankenese açıklarındaki Elbe’deki “Aida Prima”) gibi nakliye şirketleri, gemileri iklim açısından nötr bir şekilde işletmek için konseptler üzerinde çalışıyor.

Kaynak: Picture Alliance/dpa/Jonas Walzberg


Aida Cruises, TUI Cruises ve Hurtigruten’in de aralarında bulunduğu çok sayıda denizcilik şirketi, ilk gemilerin 2030 gibi erken bir tarihte iklim açısından nötr bir şekilde nasıl çalıştırılabileceğine dair konseptler üzerinde zaten çalıştıklarını söylüyor.

Aynı zamanda, hükümetin araştırma finansmanı, iklim dostu teknolojilerin pahalıya mal olan gelişimini hızlandırıyor. Örneğin Ulaştırma Bakanlığı, Alman üretici Freudenberg e-Power Systems’in yolcu gemileri konusunda uzmanlaşmış Meyer Werft ile birlikte hayata geçirdiği bir yakıt hücresi projesine 15,6 milyon avroluk finansman yatırımı yapıyor.

Yakın temas yerine özel ada


MSC’nin nispeten yeni Ocean Cay’ı veya bir tür Karayip eğlence parkına dönüştürülen Royal Caribbean’ın Coco Cay’ı gibi neredeyse her büyük ABD nakliye şirketinin Karayipler’de sahip olduğu özel adalar her zamankinden daha popüler.

Yolcular güneşin, plajın ve margaritaların tadını tek başlarına çıkarabilirler. Disney, 2024 yazından itibaren Bahamalar’ın Eleuthera adasında Lighthouse Point adında yeni bir özel plaj açmayı planlıyor.


Öngörülen zevk: Karayipler'deki özel ada Coco Cay, kruvaziyer limanı bulunan bir tema parkıdır




Coco Cay’de “mükemmel bir gün” mü? Royal Caribbean özel adası denizle yıkanmış bir eğlence parkıdır

Kaynak: resim ittifakı/ZUMAPRESS.com/Joe Burbank


Nakliye şirketleri, Dominik Cumhuriyeti’ndeki Amber Cove Karnavalı veya 2025’ten itibaren Grand Bahamalar’daki yeni Kutlama Anahtarı gibi alışveriş köyleri ve sahil tatil yerleriyle giderek daha fazla kendi limanlarını inşa ediyor. Royal Caribbean şu anda Nassau yakınlarındaki Paradise Island’da kendi tatil köyünü inşa ediyor.

Özel özel plajlar ve adalar o kadar popüler hale geldi ki, pek çok misafir sadece onlar için gemi turu rezervasyonu yapıyor. Özellikle Florida’dan yapılan kısa yolculuklarda, ülkeyi ve halkını tanımanın önemi giderek azalıyor.


ayrıca oku


Pitcairn'deki St. Paul Noktası güzel bir manzara sunuyor; yolcu gemileri pek çeşitlilik sunmuyor






Uzun vadede konsept diğer okyanuslara da genişletilecek: Örneğin Royal Caribbean, Güney Denizlerindeki Vanuatu’da ilk özel adasını planlıyor.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.