Yolculuk: Limandan gemiye – on büyüleyici kayıt

Selvi

New member
Dünya çapında en uzun yolculuklar


DŞu anda dünya gezginleri, Royal Caribbean'ın “Denizlerin Serenatı” ile dokuz aylık bir turla denizlere yelken açıyor ve tek bir yolculukla yedi kıtayı ve 60'tan fazla ülkeyi ziyaret ediyor. 274 gün ile tatilciler için tüm zamanların en uzun dünya gezisi olma özelliğini taşıyor; bu yaz Barselona'da sona erecek.

Viking Cruises, 245 gün ile ikinci en uzun dünya yolculuklarını sunuyor; bu yolculukların rezervasyonları genellikle iki yıl önceden, rezervasyondan sonraki 30 dakika içinde doluyor.

Bir yolcu gemisindeki en büyük süit


“Norwegian Dawn” veya “Norwegian Star” (her ikisi de NCL filosunun bir parçası) gemisinde, pruvadaki üst yolcu güvertesindeki “Bahçe Villası”na taşınırsanız kaybolabilir veya yoldan çekilebilirsiniz. : 622 metrekare, yolcu gemilerindeki en büyük süit – üç yatak odası, üç banyo, yemek odası, piyanolu ve barlı oturma odası, mutfak (kişisel uşak için), giyinme odası.





“Norveç Şafağı” bir yolcu gemisindeki en büyük süite sahip olmakla övünüyor

Kaynak: Getty Images


Spa küvetli özel bir teras ve yürüyüş için özel bir bahçe bulunmaktadır. Yatak odasının cam cephelerinden ilerideki denizin geniş bir manzarası var, oturma odasından yolcu havuzlarındaki koşuşturmayı seyrederek rahatlayabilirsiniz. Her süitte sekiz kişi konaklayabilir. Ancak ferah huzur ve sessizliğin bir bedeli var: kişi başı haftalık 6.600 Euro'dan.

Gemideki mürettebatın bir parçası olarak bir köpek


Rover, “Denizlerin Simgesi”nde Baş Köpek Görevlisi olarak mürettebatın bir parçası olan dost canlısı, denize açılmaya hazır Golden Retriever'ın adıdır. Tek işiniz: meslektaşlarınızın ve misafirlerin sizi sevmesine izin vermek. Bu şimdiye kadarki seyirlerde benzersiz bir durum. Yeterli alanı var: Dünyanın en büyük yolcu gemisi 366 metre uzunluğunda. Royal Caribbean, Rover için bir köpek arkadaşı kiraladı.

En uzun yüzen su kaydırağı


243 metre – “Navigator of the Seas” üzerindeki “Blaster” adı verilen ve konukların lastik bir bot üzerinde oturarak çiftler veya üçlüler halinde (bazen 45 km/saat hızla) yarıştığı su borusunun uzunluğu bu kadardır.






“Denizlerin Gezgini”ndeki “Blaster” su tüpü

Kaynak: resim ittifakı/abaca/TNS/ABACA


Tek su kaydırağını tercih eden herkes “MSC Preziosa”da aradığını bulacaktır: Burada kurulu olan “Vertigo”, 120 metre ile dünyanın en uzun tek su kaydırağıdır. Burada birden fazla güverteyi koşarak geçebilirsiniz. ve saatte 32 kilometreye kadar derinlikte çok sayıda dar virajdan geçiyoruz. Kaydırakların bazı kısımları şeffaf olduğundan, birkaç metre havada uçuyormuş hissine kapılıyorsunuz.

En çok yolcunun bulunduğu liman


Miami “dünyanın kruvaziyer başkenti” unvanını taşıyor; 2023'te burada her zamankinden daha fazla 7,3 milyon yolcu sayılmıştı. Bunun nedeni Miami'de başlayıp Miami'de biten birçok Karayip gezisidir. Port Canaveral ile Florida'nın bir başka limanı dünya sıralamasında ilk sıralarda yer alıyor: 6,9 milyon yolcu 2023'te ikinciliğe yetiyordu. Arkalarında sırasıyla 4,5 ve 4,1 milyon kruvaziyer yolcusu ile Nassau/Bahamalar ve Cozumel/Meksika Karayip limanları yer alıyor. .


2023'te Miami'de 7,3 milyon kruvaziyer yolcusu vardı




2023'te Miami'de 7,3 milyon kruvaziyer yolcusu vardı

Kaynak: Getty Images/John Coletti


Barselona'da 3,6 milyon yolcu sayıldı; bu, Almanya'nın kruvaziyer limanları arasında dünyada 5'inci, Avrupa'da ise 1'inci sıraya yerleştiğini gösteriyor. Hamburg, 1,2 milyon kruvaziyer yolcusuyla 2023'te en iyi performansı sergiledi.

Titanic II – Bir Efsanenin Yeniden Doğuşu


Mart 2024'te Avustralyalı milyarder Clive Palmer, 1912'de batan efsanevi “Titanik”in büyük ölçüde orijinaline sadık kalarak yeniden inşa edilmesini istediğini duyurdu; inşaat 2025'te başlayacak, ilk yolculuğu ise 2027'de başlayacak. Selefi olan “Titanik” gibi II”, lüks yemek odaları, balo salonu ve havuzuyla parlamalı. Daha önce olduğu gibi, 2.400 yolcu kapasiteli 835 kabin, üç sınıf kategorisinde rezerve edilebilecek.


Milyarder Clive Palmer, 1912'de batan




Milyarder Clive Palmer, 1912'de batan “Titanik”in büyük ölçüde orijinaline sadık kalınarak yeniden yaratılmasını istiyor

Kaynak: Picture Alliance/dpa/AAP/Bianca De Marchi


Temel fark: Modern navigasyon aletleri, daha fazla stabilite için daha geniş bir gövde ve herkes için cankurtaran botları ve can yelekleri olacak. Palmer, “Titanik”in yeniden canlanışını yıllar önce planlamıştı ancak korona salgını nedeniyle projeyi askıya aldı.

Çevre korumada öncü


“Avatar”, şu anda en büyük Alman yolcu gemisi üreticisi Meyer Werft'in bir yan kuruluşu olan Meyer Turku'da geliştirilmekte olan ilk iklim nötr yolcu gemisinin çalışma adıdır. Konsept 2025 yılı sonuna kadar hazır olacak ve siparişlerin o tarihe kadar alınması durumunda inşaatın 2030 yılında başlaması bekleniyor.


Gemi yolculukları hakkında daha fazla bilgi:




Daha önce sunulan bilgisayar görüntülerinde dikkat çeken şey, bu şık geminin bacalarının olmaması, çünkü tamamen fosil yakıt kullanılmadan çalıştırılmasıdır. Diğer “yeşil” yenilikler: alternatif malzemeler, araç içi geri dönüşüm, sürdürülebilir kabin tasarımı.

Dünya okyanuslarının klasik arabaları


93 yaşındaki “Sea Cloud” dünyanın en uzun süre hizmet veren yolcu gemisi ve yelkenlisi. Lüks yat şu anda 64 yolcuyla Akdeniz'de yol alıyor. 1931'de New York'lu bir çift için Kiel'de inşa edildi, ancak daha sonra unutuldu. 1970'lerin sonunda Hamburg kaptanı Hartmut Paschburg güzel gemiyi yeniden yüzdürdü.


Gezi gemisi Deniz Bulutu




Dünyanın en uzun süre hizmet veren yolcu gemisi “Sea Cloud”

Kaynak: resim-alliance/dpa/gms


Klasik anlamda en eski yolcu gemisi, 1946 yılında İsveç'te denize indirilen “Astoria”dır. 1956'da “Stockholm” olarak ABD kıyılarında “Andrea Doria” ile çarpıştı. 46 kişi öldü. On bir kez isim ve sahibini değiştirdi ve ayrıca “MS Völkerfreundschaft” adı altında Doğu Almanya tatil gemisi olarak yola çıktı. Bugün Rotterdam'da yıkılmış, paslanmış ve hurdaya çıkarılmaya hazır bir şekilde yatıyor.

Almanya'dan yüzen bira fabrikaları


Taze mayalanmış bira, simit, muşta ve beyaz sosisle: Dünyanın kendi bira fabrikasına sahip ilk yolcu gemisi 2010 yılında “Aida Blu” idi. Bugün sekiz Aida gemisinde taze fıçıdan bira var – sabah biraları, Oktoberfest ve bira yapımı seminerleri tüm yıl boyunca burada kutlanmaktadır.


Şubat 2010: Bira üreticisi Andreas Hegny, burada




Şubat 2010: Bira üreticisi Andreas Hegny, burada “Aida Blu”da üretilen biralardan birinin şırasını test ediyor.

Kaynak: resim-alliance/Wolfgang Langenstrassen


Carnival Cruise Line artık “Carnival Horizon” da dahil olmak üzere dört gemisinde butik bira üretiyor ve MSC Cruises, “MSC World Europa”da Oceanic Craft Bira Fabrikası işletiyor. Bu arada: Tüm yüzen bira fabrikaları, Münih bira üretim teknisyeni Albrecht tarafından inşa edilen Almanya'dan geliyor.

Bahamalar bayrağı en üstte


Bahamalar açık ara en fazla kayıtlı yolcu gemisine sahip ülkedir. Çevrimiçi Cruisetricks.de platformunun 2023 yılı raporuna göre toplam 138 gemi Bahamalar bayrağı altında dünya okyanuslarında dolaşacak, ardından Malta (55) ve Panama (43) gelecek. 2015 yılında (“Almanya”). Aida gemileri İtalyan bayrağı altında, TUI Cruises'ın “Mein Schiff” filosu ise Malta bayrağı altında seyrediyor. Bunun nedeni: Diğer ülkelerin düzenlemeleri daha az katıdır ve nakliye şirketleri için daha ucuzdur.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları da bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.