Yunanistan: Atina’nın Mavi Lagünü’nde Yelken

Selvi

New member
DAtina’daki Marina Alimos yat limanında şimdiden yoğun bir koşuşturma varken güneş daha yeni doğdu. Bazı denizciler hala duşlarından, diğerleri son alımlarından geliyor. Kaptanlar ve charter şirketleri iskele boyunca heyecanla koşuyor. Bazı tekneler yola çıkarken, diğer gemilerde kahvaltı hazırlıkları devam ediyor.

Bernd Junge işi ağırdan almak istiyor. “Önce diğerleri gitsin. Kahvaltımızı huzur içinde bitireceğiz,” diyor Bad Schwartau’lu adam, Kuzey Almanya soğukkanlılığıyla. 14 metrelik bir yelkenli yat olan “Fani”nin güvertesinde bir nefes bile hava yok.

Ancak sonunda, kahvaltı masasındaki Akdeniz sıcağı, Bernd’in yelkene sakin bir başlangıç yapma ihtiyacına galip gelir. Kahve fincanından son yudum alırken, belki de artık yelken açma zamanının geldiğini söylüyor.





Kaynak: dpa; İnfografik DÜNYA


Atina’nın mavi lagünü olarak da adlandırılan Saronik Körfezi’ne gidelim. Gemide ayrıca: Bernd’in yeğeni, kocası ve iki kızı. Bernd limandan ayrıldıktan kısa bir süre sonra “Ana yelkeni açalım” diye seslenir ve tekneyi rüzgara bırakır.


ayrıca oku








Artık her şey hızlı gitmeli. Biri direk üzerindeki ana mandar halatını tercih ediyor, diğeri ise iskele vincini kullanarak yelkeni daha rahat çekebiliyor. Ardından ön yelken açılır.

Bernd motoru kapatır ve çok sessizleşir. Sadece yelkenlerdeki dalgalar ve rüzgar hala duyulabilir. “Fani” hız kazanıyor. Atina’nın üzerinde heybetli bir şekilde taht kuran Akropolis ufukta yavaş yavaş kayboluyor.

Rüzgar tanrısı için schnapps


Bernd kamarasına tırmanır ve bir şişe uzoyla güverteye geri döner. Ne de olsa, iyi bir yelken gezisi için rüzgar tanrısı Rasmus’a kadeh kaldırmalısınız.


Saronik Körfezi'nde seyir halinde: Kaptan Bernd Junge ve yeğeni Heike




Tam gaz ileri: Kaptan Bernd Junge ve yeğeni Heike

Kaynak: dpa-tmn


Yaklaşık 30 deniz mili ve daha küçük ıssız adaların önündeki ilk yüzme molalarından sonra öğleden sonra Poros adasına ulaşıyoruz. Aynı adı taşıyan kasabadan birkaç yüz metre uzakta bir koya demirliyoruz. Batan güneş, limandan yamaçlara kıvrılan beyaz badanalı evleri sıcak bir ışıkla aydınlatıyor.

1927’de inşa edilmiş beyaz bir saat kulesi, yerin üzerinde yükseliyor. Kayanın üzerinde bir Yunan bayrağı dalgalanıyor. İskele duvarındaki balık lokantalarının ışıkları yandı. Ama gemide yiyoruz: salata ve beyaz şaraplı spagetti var – ve her zaman Poros’un panoramik manzarası.

Sabah lastik botla limana gidiyoruz. Dar sokaklar, neoklasik konaklardan ve balıkçı kulübelerinden oluşan bir labirentten geçer. Üçüzler, ev girişlerinin önünde parlak pembe renkte çiçek açar. Kediler güneşte uyuklar.

Greta Garbo Poros’taydı


Saat kulesinin tepesinden körfezin manzarası büyüleyici. Pırıl pırıl Akdeniz’de düzinelerce yelkenli sallanıyor. Arkasında yemyeşil çam ormanları yamaçlara kadar uzanıyor. Pazardan öğle yemeği için taze balık alıyoruz.

Burada neredeyse dokuz ay kalmış olan Greta Garbo veya Amerikalı yazar Henry Miller gibi Hollywood yıldızları bile adanın büyüsüne kapılmıştı. Saronik Adaları’nın çoğu gibi, Poros da volkanik kökenlidir. Yakın çevredeki Peloponnese yarımadası olan Methana’da, uzun zamandan beri bitki örtüsü tarafından ıslah edilmiş bir krateri ziyaret edebilirsiniz.

Poros, anakaradan yalnızca 350 metre genişliğinde bir boğazla ayrılır. Güzel plajlar var. Adanın iç kesimlerinde 2500 yıllık Poseidon Tapınağı kalıntılarını ziyaret edebilirsiniz. Yunan deniz tanrısı, adanın koruyucu azizidir.

eşek arabası yerine arabalar


Poros hiçbir şekilde gizli bir turist ipucu değildir. Ancak onlar ve Saronik Körfezi’ndeki diğer adalar Girit, Rodos, Santorini veya Mikonos kadar kalabalık değil. Sebep: tekne olmadan ulaşmak zor.

Yelken alanı, Yunanistan anakarası ve Mora yarımadasının dağları tarafından güçlü rüzgarlardan iyi korunmaktadır. Ege’de yaz aylarında kuvvetli Meltemi rüzgarı eserken, Saronik Adaları çevresinde çoğunlukla sakindir. Böylece denizciler için popüler bir yer haline geldiler.


ayrıca oku


Mavi Lagün






“Bir sonraki adaya,” diye seslenir Bernd ve motoru çalıştırır. Yelkenli teknelerin çoğu Poros Boğazı’ndan geçtikten sonra, şık kafe ve restoranlarıyla 1950’lerde pek çok sanatçı ve yazarın buluşma yeri haline gelen dağlık Hydra adasına yönelir.

Arabalar burada tabu. Mallar, valizler ve turistler hala feribot iskelesinde eşek arabalarıyla alınıyor. Hydra, mükemmel bir Yunan adasıdır, bu nedenle yat limanı yaz aylarında her zaman nispeten meşguldür.

Arkadaş olarak yunuslar


Daha sessiz Agistri’ye doğru rotayı belirledik. Bernd adanın ıssız güneybatı tarafına doğru yol alırken yunuslar bize biraz eşlik ediyor.


Yelkencilik aynı zamanda navigasyon anlamına gelir: Bernd (ortada), yeğeni Heike ve kocası Uli, Agistri adasının önündeki rotayı planlıyorlar.




Nereye gidiyoruz? Kaptan Bernd (ortada), yeğeni Heike ve kocası Uli, Agistri adasının önündeki rotayı planlıyorlar.

Kaynak: dpa-tmn


Gemi kiralama şirketi, geceleme için Aponisos sahiline yakın, açık denizdeki bir adacık tarafından rüzgar ve dalgalardan korunan bir koy önermişti. Tekneden çıkan kristal berraklığındaki suda balık sürülerinin koşuşturduğu görülebilir. Kıyıdan çam ormanı kokuyor.

Çapa atılır, tekne ayrıca kıç güvertede bir kayaya halatla bağlanır. Bu şnorkel. Kendinizi bir akvaryumda gibi hissediyorsunuz.

Ertesi gün adacıktan adaya Korfos’a yelken açıyoruz. Korint yakınlarındaki küçük kasaba Mora kıyısında yer alır ve çakıllı plajlarıyla tanınır. Denizciler buraya doğrudan tavernalara demirleyebilirler.

“Yunan Şarabı” konulu paylaşılan yankı


George Daskas bizi balık restoranı “Stavedo – Papa George”a doğru el sallıyor ve teknemizi terasa bağlıyor. Oğlu Babis ile bize uzo soslu karides, çipura tava ve ızgara ahtapot ikram ediyor. George, hepsinin yerel balıkçılardan geldiğini garanti ediyor.

Bundan sonra, güvertedeki biri Udo Jürgens’in klasik “Yunan Şarabı” ile müzik kutusunu açmasaydı, masadan doğruca kamaralarımıza düşecektik. Alman yelken komşuları böyle. Yunan restoranı ziyaretçileri daha az.


Berrak: Saronik Körfezi'ndeki su birçok yerde Aegina adasının önünde böyle.




Aşağıdan bakın: Pek çok yerde – burada, Aegina adası açıklarında olduğu gibi – Saronik Körfezi’ndeki su kristal berraklığındadır.

Kaynak: dpa-tmn


Ertesi gün neredeyse hiç esinti yok. Yelken bugün iptal. Motor gücüyle 15 deniz milini Palia Epidauros’a yelken açıyoruz. Limandan on kilometre uzakta, Yunanistan’ın en önemli antik kült alanlarından biridir.

Epidaurus tapınağı kalıntıları bir Unesco Dünya Mirası Alanıdır ve Olympia veya Delphi’nin arkasına saklanmasına gerek yoktur. 14.000 kişilik oturma kapasitesine sahip, iyi korunmuş MÖ 4. yüzyıldan kalma amfitiyatro özellikle öne çıkıyor.

Ahtapot bahçesinde dalış


Epidauros’ta kültür tutkunlarının yanı sıra dalgıçlar da paralarının karşılığını alıyor. Scuba Blue Dream dalış merkezinden Vicky Martin, su altı dünyasının güzel mağaralar ve batıklarla burada sunabileceği çok şey olduğunu söylüyor. Barracuda, orfoz, kaplumbağalar ve ara sıra yunus görülebilir. Öne çıkan nokta: ahtapot ve kalamarla dolu bir dalış alanı olan “Ahtapot Bahçesi”.

Bir sonraki koyda, Gialasi Plajı’nın önünde batık bir antik kentin bazı kısımlarını görmek için şnorkel ve maskeye ihtiyacınız var. Bernd tekneyle arkeolojik kalıntılara olabildiğince yaklaşmaya çalışır. Eski amforalar ve eski binaların temelleri yüzeyin sadece iki metre altında yer alır.

Aegina’ya devam edin. Keçi Adası, Saronik Körfezi’ndeki en büyük adalardan biridir ve en popüler turistik yerlerden biridir. Adanın iç kısmında MÖ 6. yüzyıldan kalma bir Apollon tapınağı bulunmaktadır. Yunan doğurganlık tanrıçası Aphaia’nın biraz daha eski tapınağı, adanın en yüksek noktası olan Oros Dağı’nda yer alır.


Türünün en ünlü binası: Atina'daki Akropolis




Gezinin büyük finali: Atina’daki Akropolis ziyareti

Kaynak: dpa-tmn


Bu iki yer, yelken gezisinden günler sonra Atina’daki Akropolis ve Parthenon Tapınağı’nı ziyaret ederken düşünülmesi gereken yerlerdir. Akropolis, Yunanistan gezisinin taçlandıran bir sonucudur. Bununla birlikte, turist kalabalığı arasında, Atina’nın kalbi olan buradan ufukta bir an için görülebilen Saronik Adaları’nın sakinliği ve tenhalığı otomatik olarak hatırlanıyor.

İpuçları ve bilgiler:


Ulaşım: Neredeyse tüm büyük Alman havaalanlarından Atina’ya düzenli uçuşlar var. AB vatandaşlarının ülkeye girmek için geçerli bir kimlik kartına veya pasaporta ihtiyacı vardır.

seyahat süresi: Saronik Körfezi’nde yelken sezonu Nisan’dan Ekim’e kadar sürer. En geç Mayıs ayından itibaren hava çok istikrarlı. Önemli akıntıların olmadığı basit bir yelken alanıdır. Adalar arasındaki mesafeler azdır.

Charter Kiralama: Hem yerel hem de uluslararası gemi kiralama şirketleri, Atina yat limanı Marina Alimos’ta faaliyet göstermektedir ve aralarından seçim yapabileceğiniz çok şey vardır. Tekneler kaptanlı olarak kiralanabilir. Kendiniz sürmek istiyorsanız, yelken ehliyetine veya spor tekne ehliyetine ihtiyacınız var. İkinci bir mürettebat üyesinin en az yelken deneyimi olması gerekir.

Sağlayıcılar, örneğin, boataround.com, yating.com, adasailing.gr veya samboat.com’dur. Bir yelken grubuna katılmak isteyenler, daha fazla bilgiyi windtüte-reisen.de veya mitsegeln-griechenland.net adreslerinde bulabilir.

Ek Bilgiler: greece.com.de adresini ziyaret edin