Yunanistan: İlkbaharda Girit tatili için sekiz ipucu

Selvi

New member
SO zamanlar hala Osmanlı işgali altında olan Girit, 19. yüzyıldan beri gezginleri cezbetmektedir. Amerikalı yazar Henry Miller 1930’ların sonlarında takip etti, adada bir münzevi oldu, eski Minos yüksek kültürü olan Knossos, Phaistos’tan büyülendi: “Girit zihni susturabilir, düşüncelerin kargaşasını dindirebilir.”

Dünya Savaşı’ndan hemen sonra turizm gelişti. Bazıları paket tatil için kuzey sahiline uçtu, diğerleri iç bölgeyi tercih etti, Yunanca Lefka Ori olarak adlandırılan Beyaz Dağlarda yürüyüş yaparak bugüne kadar sadece yürüyerek ve tekneyle ulaşılabilen balıkçı köyü Loutro’ya gitti. . Hippileri, Romalıların çoktan ölülerini gömdüğü Matala mağara koyuna kadar takip ettiler. Ya da orijinalinde Homer veya Platon okumak için dağlardaki bir manastıra çekildiler.

Ve bugün? Jet skileri, plaj barları ve muz botlarıyla Kandiye ve Rethymno’nun büyük otellerinin ötesinde bireyciler için hala yeterince gidilecek yer var mı, ne de olsa Girit Yunanistan’ın en büyük ikinci adası. Yapabilirseniz, ilkbaharda daha boş ve yazınki kadar sıcak olmadığında gelin. Yürüyüş için ideal bir zaman, her yer yemyeşil ve çiçek açmış durumda. İlkbaharda deniz çoğu insan için hala çok soğuk ama su sıcaklığı 20 derecenin altındayken bile banyo yapan sertleşmiş insanlar da var tabi.





Kaynak: İnfografik DÜNYA


Bir haftadan fazla kalmaya değer – yine de sonunda 260 kilometrelik adanın sadece bir kısmını görmüş olacaksınız: Kissamos’tan Sitia’ya, batıdan doğuya, iyi gelişmiş bir yolda beş saat. . Bunun dışında, eski moda kafelerin olduğu güzel yerlere, arı kovanları ve yabani kekik bulunan çayırlara, manastırlara ve tenha kayalık koylara, keskin virajlara ve dağ geçitlerine (en yüksek zirveler gökyüzüne 2400 metre kadar ulaşır) dolambaçlı yollar değerlidir. .


ayrıca oku








Her yerde Girit’in en ünlü şairi Nikos Kazancakis’in şu düsturunu yaşıyor gibi görünen insanlarla karşılaşıyorsunuz: “Hiçbir şey ummuyorum. Hiçbir şeyden korkmam. Ben özgürüm.” Girit’in 635.000 nüfusu var ama 35 milyon zeytin ağacı, doğası ve kültürü, dağları ve denizi var. Henry Miller burada herkesin “cennette yıkanma” arzusuna kapıldığını yazmıştı. Sadece nerede olduğunu bilmek zorundasın. Ada baharı için sekiz ipucu.

Meskla – rahat için geçit


Elbette, Girit’in en ünlü yürüyüş rotası olan 16 kilometrelik Samiriye Boğazı’nın yanına hiçbir şey yaklaşamaz. Tatile çıktığınızda -tercihen sabahın erken saatlerinde tüm otobüsler gelmeden önce- bu yollardan geçmeniz ve 1200 metrenin üzerindeki bir yükseklikten adım adım Libya Denizi’ne inmeniz gerekir: Orada dört ila yedi saat sonra, yürüyüşçüler şu ana kadar kalır: akşam, tatilcileri bekleyen otobüslere bindiren vapurların kalktığı zaman. Girit’in vahşi batısındaki Omalos yaylasından dönerken yol üzerinde keçi ve koyunlar görebilirsiniz.


Girit: Meskla kilisesi




Etkileyici: Meskla kilisesi

Kaynak: pa/Prisma/Bolliger Markus


Sadece bir saat yürüyüş yapmak istiyorsanız, Meskla’daki küçük geçidi kullanın. Tuhaf, dar kaya yüzleri, çınar ağaçları, kurumuş dere yatağına tırmanmak, çocuklar bile yapabilir. Yolda Emilia’s Taverna tabelasını takip edin: Zourva köyündeki lokanta sizi Beyaz Dağların eteğindeki terasta servis edilen taze portakal suyu, beyaz şarapta tavşan, cevizli ve ballı yoğurtla ödüllendiriyor. . Elverişli olarak, heybetli Meskla kilisesine ulaşmanın tek yolu yokuş aşağıdır.

Balos ve Falasarna – Batıdaki Plajlar


Elafonisi, Girit’in en güzel plajı olarak kabul edilir, aşırı güneybatıda pembe ve beyazdır, ancak umutsuzca aşırı kalabalıktır, ilkbaharda bile Instagramcılar burada sözde cennetsel özçekimler için poz verirler. Peki nereye gitmeli? Örneğin adanın batısındaki Balos’a. Turkuaz beyazı lagünü ile bu kumsal çok daha ıssız çünkü sadece feribotla ya da çakıllı bir yol ve terli bir merdivenle ulaşılabiliyor. Dilerseniz sahilden ücretsiz olarak deniz tuzu toplayabilirsiniz. Hippiler bile hala var, ılgın ağaçlarının altına gizlenmiş kulübelerde yaşıyorlar.


Yalnız kumsal: Batı Girit'te Balos




Yalnız kumsal: Batı Girit’te Balos

Kaynak: Getty Images/Stefan Cristian Cioata


Batıdaki en uzun plajlardan biri olan Falasarna daha erişilebilir ancak aşırı kalabalık değildir. “Kapetan Nikolas” meyhanesinin çocuk plajı pembe ve düzdür, “Bird Away” plaj yatakları ve salon müziği vardır. Herkes burada kendi koyunu ve akşamları kış tatilinden sonra ilkbaharda yeniden açılan “Galasia Thea” tavernasının terasında deniz manzaralı masasını bulacak.

Hanya’nın Yahudi Mahallesi’ndeki Keşifler


Buzlu bir espresso veya akşamları bir kokteyl için mükemmel olan “Sinagogi Cafe Bar”, Hanya’nın eski kentinin ara sokaklarında bulmak o kadar kolay değil. Birkaç ev ötede Etz Hayyim Sinagogu’nun ahşap kapısındaki zili çalıyorsunuz. Kolay bir ziyaret değil: 1944’te Girit’ten 250’den fazla Yahudi, Alman işgalciler tarafından Hanya’dan bir gemiye tıkıştırıldı. Gidecekleri yer: Auschwitz. Yanlışlıkla bir İngiliz denizaltısı tarafından ateşlendi ve battı. Sürgün edilenlerden hiçbiri hayatta kalmadı.


Girit: Hanya'daki Etz Hayyim Sinagogu




Hüzünlü bir geçmişle: Hanya’daki Etz Hayyim Sinagogu

Kaynak: pa/DUMONT resim arşivi/Tobias Gerber


1999’da sinagog yeniden tahsis edildi. Etz Hayyim, hayat ağacı anlamına gelir – bahçede gölge sağlar. Uzun süre düşünmek için sessiz, serin bir yer.

Chiona Plajı – deniz kenarında bir masa


Sörfçüler doğudaki Palekastro’ya yöneliyor. Köyden çok uzak olmayan koyda rüzgar her zaman esiyor. Oradaki ve Chiona’ya giden yol dolambaçlı, manzara çorak – rüzgar türbinleri donanmasından başka hiçliğe doğru bir yolculuk.


Girit: Chiona yakınlarında bir taverna




Deniz manzaralı yemek: Chiona yakınlarında bir taverna

Kaynak: pa/Rainer Haclenberg/Rainer Hackenberg


Yolculuk buna değer, masa dağlı çakıl taşlı bir plaj olan Chiona Plajı, deniz kenarında mükemmel bir yerdir: “Taverne Chiona” kayasında rezervasyon yaptırın. Dalgalar çarparken ve her şey mavi, deniz ve gökyüzünde bulanıklaşırken kılıç balığı bifteği ve yaprak dolması sipariş edin. Adada yemek yemek için daha güzel bir yer bulmak zor.

Manastır şarabı ve palmiye plajı


Girit’in en zengin manastırlarından biri olan Toplou, fantastik Syrah yapar: 101 Babıali, adını manastır kapılarının sayısından alır. Ve şekerlenmiş meyve tadında tatlı kırmızı şarap: Philotheos. 90’larda zaten organik şaraba güvenen zeki Abt’nin adı bu.


Girit: Toplou manastırının müzesine bakış




Kültürle ilgilenenler için: Toplou manastırının müzesine bakın

Kaynak: pa/Rainer Hackenberg


14. yüzyılda inşa edilen manastır bir kaleyi andırıyor ve sık sık saldırıya uğruyor. Ziyaretçiler, tercihen erken saatlerde, şarap tadımından sonra aşağı doğru, asmaları ve muzları geçerek, Avrupa’nın en büyük doğal palmiye korusuna sahip ünlü palmiye plajı Vai’ye yürümek zorundadır. Manastıra ait.

Zakros – Ölüler Vadisi’nde Yürüyüş


Uzak dağ köyü Zakros’ta erkekler kafenion’un (geleneksel Yunan kafelerine verilen adla) önündeki gölgede oturuyor ve öğle sıcağında turistlerin yakınlardaki “Ölüler Vadisi” geçidine gidişini izliyor. Eski zamanlarda Minoslular atalarını oradaki mağaralara gömmüşlerdir.


Keyifli tur: Girit'teki




Büyüleyici tur: “Ölüler Vadisi” nde bir turist

Kaynak: pa/prism/Heeb Christian


Yürüyüşçüler, yoğun zakkum ormanı içinden nehre giden vadiyi takip eder. Kırmızı kayalar, mavi çiçekler. Yarı yolda bir keçi iskeleti var. Yani isimde hala bir şeyler var. İki saat sonra, yürüyüşün sonunda vadi genişliyor, deniz masmavi parlıyor, Kato Zakros’un çakıllı plajında güneşten korunan tavernalarla sıralanıyor.

Paraspori – Girit’te uzak bir köy


Üsküp üzerinden Paraspori’ye yaklaşmak zordur, virajlı, dik yol arabalardan çok eşekler için uygundur. Yavaş sürmek için güzel bir alıştırma olan yavaş sürmelisiniz. Bu, bakışlarınızın artık çiçek açmış meyve ağaçlarının bulunduğu dağ manzarası üzerinde gezinmesine izin vermek için zaman bırakır.


Yunan adalarında tatil için daha fazla ipucu:




Yaşlılar köyü olarak da anılan Paraspori’de, gençlerin çoğu göç etmiş. Sabahları burada yollar süpürülür, mezarlık güneşte uzanır, deniz çok geridedir. Kambur, beyaz saçlı, uzun süredir denizde olan Dimitrios eskilerden biridir. İngilizce konuşuyor, Kassalis tavernasında bekliyor ve ücra köyüne gelen ziyaretçiler konusunda hevesli. Her yemekte güçlü Girit prina schnapps Tsikoudia’yı döküyor – kendine bile: “Yammas!”

Spinalonga – cüzzamlı adanın önünde lüks


Uzak doğudaki Elounda, Girit’in lüks destinasyonudur. Bu şaşırtıcı, çünkü bir zamanlar bir Venedik kalesi olan küçük açık deniz adası Spinalonga, 1957’ye kadar kimsenin ayrılmasına izin verilmeyen cüzzamlı bir koloniydi. Gezi tekneleri, insanların 54 yıl boyunca öldüğü ve acı çektiği, aynı zamanda yaşadığı ve sevildiği, ıssız eski karantina adasına gidip geliyor. Bir sinema bile vardı. Hiçbir roman bunu Victoria Hislop’un “Unutulmuşlar Adası”ndan daha iyi anlatamaz.


Girit'te Bahar: ön planda çiçekler, arka planda Spinalonga adası




Manzara eşliğinde bahar: Önde çiçekler, arka planda Spinalonga adası

Kaynak: mauritius görüntüleri / Hemis.fr


Lüks oteller yakınlarda kum ve çakıl yığdı, “Eounda Gulf Villas” gibi zarif sahil tatil köyleri türedi. Plajları adalar ve yarımadalar korur, Mirabello Körfezi’ndeki gün batımları eşsizdir, özellikle de bir tepenin üzerindeki kendi villanızın özel havuzundan keyif alıyorsanız. Haber yayıldı – Lady Gaga, oyuncu Jodie Foster ve futbol yıldızı Zinédine Zidane da oradaydı.

İpuçları ve bilgiler:


Ulaşım: Örneğin, Lufthansa ortağı Aegean Airlines ile Münih ve Frankfurt’tan Kandiye’ye aktarmasız uçuşlar; İsviçre, Zürih üzerinden çeşitli Alman havaalanlarından bağlantılı uçuşlar sunmaktadır. Condor, Nisan ayından itibaren Kandiye’ye aktarmasız ve Mayıs ayından itibaren Hanya’ya aktarmasız uçacak.

Konaklama: “Manili Suites & Villas”, Girit’in merkezindeki Archanes’te şirin bir butik otel, kahvaltı dahil çift kişilik oda, 104 Euro’dan başlayan fiyatlarla, manili.gr; “Elounda Gulf Villas”, adanın doğusundaki beş yıldızlı sahil evi, 1 Nisan’dan itibaren kış tatilinden sonra açık, çift kişilik odalar kahvaltı dahil 600 Euro’dan, eloundavillas.com.

Ek Bilgiler: Girit ile ilgili genel bilgiler: visitgreece.gr/islands/crete/; Hanya’daki sinagog hakkında bilgi: etz-hayyim-hania.org

Geziye katılım Elounda Gulf Villas & Suites tarafından desteklenmiştir. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımızı axelspringer.com/de/Werte/downloads adresinde bulabilirsiniz.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.