KHasan Kırcalı sabah işe gitmek için çiftliğe çıktığında horozu ve tavuğu uyandırmak istemiyorsa çok sessiz olmak zorunda kalıyor. Zaten kapıda bekleyen beş çalışanı onu sessizce başlarını sallayarak selamlıyor. Grup sessizce sprinter’a tırmanıyor.
Sahaya yolculuk on dakikadan az sürüyor. “Sabah üçte tütün hasadına başlıyoruz. Mayıs ayından Ağustos ayının başlarına kadar. Her gün” diyor 62 yaşındaki adam. Saha çalışmaları genellikle dokuzda bitiyor, sonrasında Türkiye ve Bulgaristan sınırındaki Trakya sahalarında hava çok sıcak oluyor.
Hasan dördüncü nesil bir tütün çiftçisidir. Aile, 160 yıl önce Anadolu’dan, o zamanlar Osmanlı İmparatorluğu’nun bir parçası olan Trakya’daki Rodop Dağları’nın kenarındaki 500 kişilik Sounio köyüne geldi. Yunanistan’ın en kuzeydoğu ilinin çevre köylerindeki tüm çiftçiler gibi o da 100 yıldır burada itüzümü bitkisi yetiştiriyor. Hasan şöyle açıklıyor: “Topraklar çorak ve taşlı, burada başka hiçbir şey yetişmiyor.”
Kaynak: İnfografik WELT
Ancak tutumlu doğu tütünü Basma’dan kar elde edilebilir. Virginia tütününden daha küçük ama çok daha aromatik olan çeşit, yüzde ona kadar “American Blend” gibi karışımlarda bulunur. Ve bunu bilenler için vazgeçilmezdir. Dünya çapında talep gören ve bölgeyi Avrupa tütün tarımının Mekke’si haline getiren bir ürün. Bölge, bu yaz Yunanistan’da yaşanan orman yangınlarından etkilenmedi.
Doğal kurutma tütünün daha aromatik kalmasını sağlar
Tarlaya vardığında, önceki günkü hasadın güneşte kurutulduğu kapalı barınakları inceleyen Hasan, “Hava durumuna ve yaprakların büyüklüğüne bağlı olarak bu 8 ila 14 gün sürüyor.” Doğal kurutmanın tütünü daha aromatik tuttuğunu söylüyor.
ayrıca oku
Kadınlar zaten onları yavaş yavaş sıralar arasında hareket ettiren toplama makinesinin (Hasan’ın patenti) üzerinde oturuyorlar. “İlk turda sadece en alttaki yapraklar hasat ediliyor. Diğer bitkilerin gölgesinde büyürler ve bu nedenle daha yumuşaktırlar.” İkinci adımda orta sıralar “çok daha güçlü bir aromayla” onu takip eder.
Son olarak kalp, yaprakların üst sırası. “Güneşe en yoğun şekilde maruz kalıyor ve bu nedenle en güçlü aromaları üretiyor.” Bir tütün bitkisinin beş ila altı katmanı vardır. Hasan hepsini ayrı ayrı toplayıp, kurutup paketlemektedir. “Böylece alıcı hangi pakette hangi kalitenin olduğunu tam olarak biliyor ve ben de en iyi fiyatı alabiliyorum.”
Hava durumuna ve yaprak büyüklüğüne bağlı olarak tütün yapraklarının kurutulması sekiz ila 14 gün sürer.
Kaynak: Sven Rahn
Yine de bundan zengin olamayacak. Çiftçi, “AB artık Avrupa’da tütün ekimini desteklemediği için işler daha da zorlaştı” diye şikayet ediyor. Bir de Başbakan Kyriakos Mitsotakis var. Daha görev süresinin başında halka açık yerlerde ve restoranlarda mevcut sigara içme yasağını sıkılaştıran “sigara içmeyen radikal bir kişi”.
10.000 avroya varan cezalar nedeniyle artık hiçbir hancı yasağı görmezden gelmiyor, diye şikayet ediyor Hasan, “daha az sigara içiliyor.” Ancak ondan önce bile para köylerde kalmıyordu, aracıların ve imalatçıların ceplerine akıyordu. Özellikle yakındaki İskeçe ve Kavala’ya.
Bölge bugün hâlâ tütün ekiminden yararlanmaktadır.
Yerel kültür kulübü FEX’in yöneticisi Paschalis Xanthopoulos, “Xanthis’in en parlak dönemi 1860 ile 1920 yılları arasıydı” diyor. Birkaç yıl önce Osmanlı İmparatorluğu’nda tütün ticaretindeki tekel düşmüştü. “Geçen yüzyılın başında 10.000 kişiden 6.000’i tütün endüstrisinde çalışıyordu.”
Yahudi, Müslüman, Alman veya İngiliz tüccarlar, inşaatçılarının zenginliğine tanıklık eden villalar, ticaret evleri ve ofisler inşa ettiler. Patron olarak okullar, kütüphaneler, tiyatrolar, hatta Osmanlı İmparatorluğu’nun ilklerinden biri olan bir sinema bile kurdular.
Her mezhepten cami, sinagog ve kiliselerin bakımı için para bağışladılar, meydanları yeniden tasarladılar ve parklar oluşturdular. Kısaca: İskeçe’nin manzarasını tütüncüler şekillendirdi. Xanthopoulos, “Bölgenin bugün hala bundan yararlandığına” inanıyor, çünkü Avrupa’da benzersiz olan tütün kültürü, ekimi, işlenmesi ve ticareti hakkında bilgi edinme fırsatı giderek daha fazla turist çekiyor.
Yunanistan’da tatil için daha fazla ipucu:
Kulübü eski şehirdeki tütün patronu Kougioumtzoglou’nun malikanesinde bulunuyor. Muhteşem iki katlı neoklasik bir bina. Kırmızı tuğlalar ve dekoratif çerçeveli 26 pencereli bir ön cephe. Kentin Folklor Müzesi de burada yer alıyor ve 13 güzel odada tarlalardaki çiftçilerin, fabrikadaki işçilerin ve salonlardaki sosyetenin yaşamı gösteriliyor; bu, Paris, Berlin veya Viyana’daki akranlarından pek farklı değil. .
İskeçe’nin eski kentinde Akdeniz gece hayatı
Daha az etkileyici değil: Yahudi tütüncü Isaac Daniel’in 1898 civarında inşa edilen evi. Fransız Neoklasizm tarzında tuğla yapıya ve pişmiş toprak heykellere sahip uzun, üç katlı bir bina.
Bugün bir konser salonu ve sergi alanı olarak hizmet veriyor ve diğer şeylerin yanı sıra Mano Chatzidakis’in hayatından sahneler sergileniyor. Ünlü Yunan besteci 1925 yılında burada doğmuştur. Chatzidakis’in melodilerinden bazıları Almanya’da da biliniyor: Lale Anderson’ın söylediği “Bir Gemi Gelecek” veya Nana Mouskouri’nin “Atina’dan Beyaz Güller” şarkısını kendisi yazdı.
İskeçe’nin eski kenti, Doğu Makedonya ve Trakya’nın en iyi korunmuş şehirlerinden biri olarak kabul edilir; 1978 yılında tarihi bir anıt ilan edilmiştir.
Kaynak: Getty Images/Westend61
Tarihi Xanthis bölgesi iki bina arasında akıyor: Sayısız sokak, sokak ve meydandan oluşan bir labirent. Geniş cumbalı pencereleri, dökme demir balkonları ve ahşap pencere parmaklıkları olan renkli, kiralık evler. Evin bitişiğinde genellikle yüksek duvarlarının arkasında yasemin, incir veya dut çalılarının bulunduğu bir bahçe bulunur. Yoğun yapılardan oluşan topluluk, Doğu Makedonya ve Trakya’nın en iyi korunmuş topluluklarından biri olarak kabul ediliyor ve 1978 yılında anıt koruma altına alındı.
Ancak burası müze gibi değil. Aksine, hafta sonları eski şehirdeki barlar, tavernalar ve restoranlar Politeknik Üniversitesi öğrencileriyle doludur. Sakinler sokağa sandalyeler ve masalar koyuyor ve yerel prina brendi tsipuro’nun tadını çıkarıyor. Pek çok meydandan birinde müzisyenler hem geleneksel hem de modern şarkılar çalıyor. Rahat bir Akdeniz gece hayatı.
Kavala’da grevdeki işçiler anısına bir anıt dikildi
İskeçe’nin 50 kilometre güneybatısında bulunan ve 70 bin nüfusuyla bölgenin ikinci büyük kenti Kavala da geçimini tütünden sağlıyordu. Yerel tütün müzesi müdürü Kleopatra Halvatzoğlu, “19. yüzyılın başlarında burada birbiri ardına depolar inşa edildi” diyor ve ekliyor: “En iyi ihtimalle, yaklaşık 14.000 kişinin çalıştığı 160 ofis ve fabrika.”
Platia Kapnergati’deki bina eskiden bir tütüncüye aitti
Kaynak: resim ittifakı/Rainer Hackenberg
1896’da Balkanlar’daki ilk grevi düzenlediler, 1901 civarında ilk sendikayı kurdular ve yıllar sonra, merkezi konumdaki Platia Kapnergati’nin grevci işçilere ait anıtla andığı dokuz saatlik iş günü için mücadele ettiler. Meydanın arkasında, bir zamanlar tütün tüccarı Kialim Emin’in deposu olan, şimdi belediyenin etkinlik salonu olan barok tarzı unsurlara sahip renkli bir bina var.
Bir kaleyi andıran Kavala belediye binası, bir zamanlar Macar tütün baronunun konut ve ticari binasıydı.
Kaynak: resim ittifakı/Rainer Hackenberg
Kleopatra, “Bina, halen korunan ve yeniden kullanıma sunulan 50 tütün evinden biri” diyor. Diğer örnekler: yaya bölgesindeki alışveriş merkezi. 1950’lere kadar sigara üreten eski bir fabrika. Veya belediye binası: Daha önce Macar tütün baronunun küçük bir kale tarzında inşa edilmiş konut ve ticari binası. Zara moda zincirinin mağazası da eski bir tütün deposunda bulunuyor.
Türkler Panagia yarımadasına çekiliyor
55 yaşındaki adam durumu “Tütün yoksa kavala da yok” şeklinde özetliyor. Her ne kadar 1945’ten sonra Virginia tütününün ABD’den zaferiyle büyük dönem sona ermiş olsa da. Bugün şehir, bölge gibi, öncelikle turizmden geçiniyor.
Türkler özellikle şehrin altı plajını ve canlı gece hayatını beğeniyor. Ama her şeyden önce Panagia yarımadasındaki eski şehir onları cezbediyor. Orada, eski Müslüman mahallesindeki ortaçağ kalesinin eteğinde, Osmanlı mirası küçük bir alanda, bölgedeki diğer yerlerden daha görkemli bir şekilde sergileniyor.
Panagia yarımadasındaki eski kentte Osmanlı mirası görülebilir
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Nicolas Economou
Eski şehrin merkezinde Halil Bey Camii ve Kur’an okulu bulunmaktadır. 16. yüzyılda erken dönem Hıristiyan bazilikasının temelleri üzerine inşa edilen yapı, günümüzde bir müze olarak hizmet vermektedir.
Daha sonra, son Mısır hanedanının kurucusu Muhammed Ali Paşa’nın, haremi ve hamamı, paşa için özel ve kabul odaları bulunan evi; 18. yüzyıl Osmanlı mimarisinin tüm Yunanistan’daki en iyi korunmuş örnekleri arasında yer alıyor. Veya İmaret. 1810 civarında yoksullar evi ve İslami okul olarak tasarlanan bina, şimdi lüks bir oteldir.
Üç iç avlusu ve açık sarnıçları olan geniş bina kompleksi, bir bakıma Granada’daki Nasrid Sarayı’nı anımsatıyor, diye espri yapıyor Kleopatra, “ancak bizimle buranın huzurunu ve sessizliğini binlerce başka turistle paylaşmak zorunda değilsiniz.”
Yunanistan için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Kavala’ya Eurowings veya Condor gibi direkt uçuşlar Mayıs’tan Ekim’e kadar devam etmektedir. Bölgeye tüm yıl boyunca Atina veya Selanik üzerinden ulaşılabilir.
Tütünün öne çıkan özellikleri: İskeçe’deki Seke tütün fabrikası, on veya daha fazla kişiden oluşan grupların üretim hakkında bilgi sahibi olmasına olanak sağlıyor, sekesa.com. Tütün kültürü hakkında daha fazla bilgiyi İskeçe’deki Folklor Müzesi’nde (fex.org.gr) ve Kavala’daki Tütün Müzesi’nde (tobaccomuseum.gr) bulabilirsiniz. Ayrıca İskeçe’nin Venizelou Caddesi üzerindeki Manos Hatzidakis’in doğum yeri ve Kavala’daki Platia Kapnergati’deki Kialim Emin’in eski tütün deposu da görülmeye değerdir. Yerel turizm ofisi ayrıca tütün evlerine turlar düzenlemektedir.
Konaklama: İskeçe’nin eski kentinin kenarında yer alan “Hotel Orfeas”, özel balkonlu konaklama birimleri, 42 Euro’dan başlayan fiyatlarla odalar sunmaktadır, orfeashotel.gr. Kavala’daki “Airotel Galaxy” çatı barı, merkezi konumu ve liman manzarası, 84 Euro’dan başlayan fiyatlarla odaları, airotel.gr/en/. Bölgenin en güzel ve lüks oteli Kavala’daki “İmaret”, çift kişilik odalar 590 Euro’dan imaret.gr.
Daha fazla bilgi: kavala.gr/de adresini ziyaret edin; Visitgreece.gr
Geziye katılım Visit Yunanistan tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşılabilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Sahaya yolculuk on dakikadan az sürüyor. “Sabah üçte tütün hasadına başlıyoruz. Mayıs ayından Ağustos ayının başlarına kadar. Her gün” diyor 62 yaşındaki adam. Saha çalışmaları genellikle dokuzda bitiyor, sonrasında Türkiye ve Bulgaristan sınırındaki Trakya sahalarında hava çok sıcak oluyor.
Hasan dördüncü nesil bir tütün çiftçisidir. Aile, 160 yıl önce Anadolu’dan, o zamanlar Osmanlı İmparatorluğu’nun bir parçası olan Trakya’daki Rodop Dağları’nın kenarındaki 500 kişilik Sounio köyüne geldi. Yunanistan’ın en kuzeydoğu ilinin çevre köylerindeki tüm çiftçiler gibi o da 100 yıldır burada itüzümü bitkisi yetiştiriyor. Hasan şöyle açıklıyor: “Topraklar çorak ve taşlı, burada başka hiçbir şey yetişmiyor.”
Kaynak: İnfografik WELT
Ancak tutumlu doğu tütünü Basma’dan kar elde edilebilir. Virginia tütününden daha küçük ama çok daha aromatik olan çeşit, yüzde ona kadar “American Blend” gibi karışımlarda bulunur. Ve bunu bilenler için vazgeçilmezdir. Dünya çapında talep gören ve bölgeyi Avrupa tütün tarımının Mekke’si haline getiren bir ürün. Bölge, bu yaz Yunanistan’da yaşanan orman yangınlarından etkilenmedi.
Doğal kurutma tütünün daha aromatik kalmasını sağlar
Tarlaya vardığında, önceki günkü hasadın güneşte kurutulduğu kapalı barınakları inceleyen Hasan, “Hava durumuna ve yaprakların büyüklüğüne bağlı olarak bu 8 ila 14 gün sürüyor.” Doğal kurutmanın tütünü daha aromatik tuttuğunu söylüyor.
ayrıca oku
Kadınlar zaten onları yavaş yavaş sıralar arasında hareket ettiren toplama makinesinin (Hasan’ın patenti) üzerinde oturuyorlar. “İlk turda sadece en alttaki yapraklar hasat ediliyor. Diğer bitkilerin gölgesinde büyürler ve bu nedenle daha yumuşaktırlar.” İkinci adımda orta sıralar “çok daha güçlü bir aromayla” onu takip eder.
Son olarak kalp, yaprakların üst sırası. “Güneşe en yoğun şekilde maruz kalıyor ve bu nedenle en güçlü aromaları üretiyor.” Bir tütün bitkisinin beş ila altı katmanı vardır. Hasan hepsini ayrı ayrı toplayıp, kurutup paketlemektedir. “Böylece alıcı hangi pakette hangi kalitenin olduğunu tam olarak biliyor ve ben de en iyi fiyatı alabiliyorum.”
Hava durumuna ve yaprak büyüklüğüne bağlı olarak tütün yapraklarının kurutulması sekiz ila 14 gün sürer.
Kaynak: Sven Rahn
Yine de bundan zengin olamayacak. Çiftçi, “AB artık Avrupa’da tütün ekimini desteklemediği için işler daha da zorlaştı” diye şikayet ediyor. Bir de Başbakan Kyriakos Mitsotakis var. Daha görev süresinin başında halka açık yerlerde ve restoranlarda mevcut sigara içme yasağını sıkılaştıran “sigara içmeyen radikal bir kişi”.
10.000 avroya varan cezalar nedeniyle artık hiçbir hancı yasağı görmezden gelmiyor, diye şikayet ediyor Hasan, “daha az sigara içiliyor.” Ancak ondan önce bile para köylerde kalmıyordu, aracıların ve imalatçıların ceplerine akıyordu. Özellikle yakındaki İskeçe ve Kavala’ya.
Bölge bugün hâlâ tütün ekiminden yararlanmaktadır.
Yerel kültür kulübü FEX’in yöneticisi Paschalis Xanthopoulos, “Xanthis’in en parlak dönemi 1860 ile 1920 yılları arasıydı” diyor. Birkaç yıl önce Osmanlı İmparatorluğu’nda tütün ticaretindeki tekel düşmüştü. “Geçen yüzyılın başında 10.000 kişiden 6.000’i tütün endüstrisinde çalışıyordu.”
Yahudi, Müslüman, Alman veya İngiliz tüccarlar, inşaatçılarının zenginliğine tanıklık eden villalar, ticaret evleri ve ofisler inşa ettiler. Patron olarak okullar, kütüphaneler, tiyatrolar, hatta Osmanlı İmparatorluğu’nun ilklerinden biri olan bir sinema bile kurdular.
Her mezhepten cami, sinagog ve kiliselerin bakımı için para bağışladılar, meydanları yeniden tasarladılar ve parklar oluşturdular. Kısaca: İskeçe’nin manzarasını tütüncüler şekillendirdi. Xanthopoulos, “Bölgenin bugün hala bundan yararlandığına” inanıyor, çünkü Avrupa’da benzersiz olan tütün kültürü, ekimi, işlenmesi ve ticareti hakkında bilgi edinme fırsatı giderek daha fazla turist çekiyor.
Yunanistan’da tatil için daha fazla ipucu:
Kulübü eski şehirdeki tütün patronu Kougioumtzoglou’nun malikanesinde bulunuyor. Muhteşem iki katlı neoklasik bir bina. Kırmızı tuğlalar ve dekoratif çerçeveli 26 pencereli bir ön cephe. Kentin Folklor Müzesi de burada yer alıyor ve 13 güzel odada tarlalardaki çiftçilerin, fabrikadaki işçilerin ve salonlardaki sosyetenin yaşamı gösteriliyor; bu, Paris, Berlin veya Viyana’daki akranlarından pek farklı değil. .
İskeçe’nin eski kentinde Akdeniz gece hayatı
Daha az etkileyici değil: Yahudi tütüncü Isaac Daniel’in 1898 civarında inşa edilen evi. Fransız Neoklasizm tarzında tuğla yapıya ve pişmiş toprak heykellere sahip uzun, üç katlı bir bina.
Bugün bir konser salonu ve sergi alanı olarak hizmet veriyor ve diğer şeylerin yanı sıra Mano Chatzidakis’in hayatından sahneler sergileniyor. Ünlü Yunan besteci 1925 yılında burada doğmuştur. Chatzidakis’in melodilerinden bazıları Almanya’da da biliniyor: Lale Anderson’ın söylediği “Bir Gemi Gelecek” veya Nana Mouskouri’nin “Atina’dan Beyaz Güller” şarkısını kendisi yazdı.
İskeçe’nin eski kenti, Doğu Makedonya ve Trakya’nın en iyi korunmuş şehirlerinden biri olarak kabul edilir; 1978 yılında tarihi bir anıt ilan edilmiştir.
Kaynak: Getty Images/Westend61
Tarihi Xanthis bölgesi iki bina arasında akıyor: Sayısız sokak, sokak ve meydandan oluşan bir labirent. Geniş cumbalı pencereleri, dökme demir balkonları ve ahşap pencere parmaklıkları olan renkli, kiralık evler. Evin bitişiğinde genellikle yüksek duvarlarının arkasında yasemin, incir veya dut çalılarının bulunduğu bir bahçe bulunur. Yoğun yapılardan oluşan topluluk, Doğu Makedonya ve Trakya’nın en iyi korunmuş topluluklarından biri olarak kabul ediliyor ve 1978 yılında anıt koruma altına alındı.
Ancak burası müze gibi değil. Aksine, hafta sonları eski şehirdeki barlar, tavernalar ve restoranlar Politeknik Üniversitesi öğrencileriyle doludur. Sakinler sokağa sandalyeler ve masalar koyuyor ve yerel prina brendi tsipuro’nun tadını çıkarıyor. Pek çok meydandan birinde müzisyenler hem geleneksel hem de modern şarkılar çalıyor. Rahat bir Akdeniz gece hayatı.
Kavala’da grevdeki işçiler anısına bir anıt dikildi
İskeçe’nin 50 kilometre güneybatısında bulunan ve 70 bin nüfusuyla bölgenin ikinci büyük kenti Kavala da geçimini tütünden sağlıyordu. Yerel tütün müzesi müdürü Kleopatra Halvatzoğlu, “19. yüzyılın başlarında burada birbiri ardına depolar inşa edildi” diyor ve ekliyor: “En iyi ihtimalle, yaklaşık 14.000 kişinin çalıştığı 160 ofis ve fabrika.”
Platia Kapnergati’deki bina eskiden bir tütüncüye aitti
Kaynak: resim ittifakı/Rainer Hackenberg
1896’da Balkanlar’daki ilk grevi düzenlediler, 1901 civarında ilk sendikayı kurdular ve yıllar sonra, merkezi konumdaki Platia Kapnergati’nin grevci işçilere ait anıtla andığı dokuz saatlik iş günü için mücadele ettiler. Meydanın arkasında, bir zamanlar tütün tüccarı Kialim Emin’in deposu olan, şimdi belediyenin etkinlik salonu olan barok tarzı unsurlara sahip renkli bir bina var.
Bir kaleyi andıran Kavala belediye binası, bir zamanlar Macar tütün baronunun konut ve ticari binasıydı.
Kaynak: resim ittifakı/Rainer Hackenberg
Kleopatra, “Bina, halen korunan ve yeniden kullanıma sunulan 50 tütün evinden biri” diyor. Diğer örnekler: yaya bölgesindeki alışveriş merkezi. 1950’lere kadar sigara üreten eski bir fabrika. Veya belediye binası: Daha önce Macar tütün baronunun küçük bir kale tarzında inşa edilmiş konut ve ticari binası. Zara moda zincirinin mağazası da eski bir tütün deposunda bulunuyor.
Türkler Panagia yarımadasına çekiliyor
55 yaşındaki adam durumu “Tütün yoksa kavala da yok” şeklinde özetliyor. Her ne kadar 1945’ten sonra Virginia tütününün ABD’den zaferiyle büyük dönem sona ermiş olsa da. Bugün şehir, bölge gibi, öncelikle turizmden geçiniyor.
Türkler özellikle şehrin altı plajını ve canlı gece hayatını beğeniyor. Ama her şeyden önce Panagia yarımadasındaki eski şehir onları cezbediyor. Orada, eski Müslüman mahallesindeki ortaçağ kalesinin eteğinde, Osmanlı mirası küçük bir alanda, bölgedeki diğer yerlerden daha görkemli bir şekilde sergileniyor.
Panagia yarımadasındaki eski kentte Osmanlı mirası görülebilir
Kaynak: Picture Alliance/NurPhoto/Nicolas Economou
Eski şehrin merkezinde Halil Bey Camii ve Kur’an okulu bulunmaktadır. 16. yüzyılda erken dönem Hıristiyan bazilikasının temelleri üzerine inşa edilen yapı, günümüzde bir müze olarak hizmet vermektedir.
Daha sonra, son Mısır hanedanının kurucusu Muhammed Ali Paşa’nın, haremi ve hamamı, paşa için özel ve kabul odaları bulunan evi; 18. yüzyıl Osmanlı mimarisinin tüm Yunanistan’daki en iyi korunmuş örnekleri arasında yer alıyor. Veya İmaret. 1810 civarında yoksullar evi ve İslami okul olarak tasarlanan bina, şimdi lüks bir oteldir.
Üç iç avlusu ve açık sarnıçları olan geniş bina kompleksi, bir bakıma Granada’daki Nasrid Sarayı’nı anımsatıyor, diye espri yapıyor Kleopatra, “ancak bizimle buranın huzurunu ve sessizliğini binlerce başka turistle paylaşmak zorunda değilsiniz.”
Yunanistan için ipuçları ve bilgiler:
Oraya varmak: Kavala’ya Eurowings veya Condor gibi direkt uçuşlar Mayıs’tan Ekim’e kadar devam etmektedir. Bölgeye tüm yıl boyunca Atina veya Selanik üzerinden ulaşılabilir.
Tütünün öne çıkan özellikleri: İskeçe’deki Seke tütün fabrikası, on veya daha fazla kişiden oluşan grupların üretim hakkında bilgi sahibi olmasına olanak sağlıyor, sekesa.com. Tütün kültürü hakkında daha fazla bilgiyi İskeçe’deki Folklor Müzesi’nde (fex.org.gr) ve Kavala’daki Tütün Müzesi’nde (tobaccomuseum.gr) bulabilirsiniz. Ayrıca İskeçe’nin Venizelou Caddesi üzerindeki Manos Hatzidakis’in doğum yeri ve Kavala’daki Platia Kapnergati’deki Kialim Emin’in eski tütün deposu da görülmeye değerdir. Yerel turizm ofisi ayrıca tütün evlerine turlar düzenlemektedir.
Konaklama: İskeçe’nin eski kentinin kenarında yer alan “Hotel Orfeas”, özel balkonlu konaklama birimleri, 42 Euro’dan başlayan fiyatlarla odalar sunmaktadır, orfeashotel.gr. Kavala’daki “Airotel Galaxy” çatı barı, merkezi konumu ve liman manzarası, 84 Euro’dan başlayan fiyatlarla odaları, airotel.gr/en/. Bölgenin en güzel ve lüks oteli Kavala’daki “İmaret”, çift kişilik odalar 590 Euro’dan imaret.gr.
Daha fazla bilgi: kavala.gr/de adresini ziyaret edin; Visitgreece.gr
Geziye katılım Visit Yunanistan tarafından desteklendi. Şeffaflık ve gazetecilik bağımsızlığı standartlarımıza axelspringer.com/de/werte/downloads adresinden ulaşılabilir.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.