Pelion yarımadası, Atina ile Selanik arasında Akdeniz'e uzanır. Burada, dağlarda tatilciler yürüyüş için güzel bir alan ve geleneksel yemeklerin tadına bakılabilecek pitoresk yerler bulacaklar. İsterseniz kendiniz de yapabilirsiniz.
Anita Cota'nın hamuru önüne açması büyüleyici. İnce bir tahta çubuk kullanarak onu içten dışa doğru itiyor ve tekrar tekrar tam iki kez yuvarlıyor.
Filou hamuru, tam da genç Arnavut kadının istediği gibi inceliyor ve inceliyor. Bir tarif mi? Un, su, tuz. Gram bilgisi olmadan. Hamuru hissetmeniz gerekiyor. İyi bir turtanın bir başka sırrı da çok sayıda katmandır. Ve bu yemek pişirme dersinde öğrendiğimiz gibi bol miktarda zeytinyağı.
Katılımcılar, lezzetli kek için, Yunanistan anakarasının doğusunda, Volos ve Pagasitik Körfezi'nin yukarısında bulunan Portaria'daki Karaiskos çiftliğinde hasat yaptılar. Burada neredeyse tam olarak Atina ile Selanik arasında, yaklaşık 700 metre yükseklikteki dağlardasınız. Çiftliğin bahçesinde yazın ötesinde bile taze sebzeler yetişiyor: brokoli, yapraklı sebzeler, taze soğan. Ve burada hoş kokulu otlar yetişiyor: dereotu, maydanoz, biberiye, lavanta.
Şef George Kandilas odun ateşindeki fırını ısıtırken ve yufka hamuru dinlenirken, malzemeler kesiliyor, karıştırılıyor ve kuvvetli bir şekilde baharatlanıyor. Şef aynı zamanda yeşil kekle, tuzun haşlanmış yumurtayla uyumu gibi uyum sağlayan iyi bir tzatziki'nin sırlarını da açıklıyor. Burada da doğru karışımı yapıyor: Yunan yoğurdu, zeytinyağı, iyi süzülmüş salatalık ve sarımsak. Otlar ve baharatlar: tatmak.
Burada eski el sanatları ve gelenekler korunuyor
Pelion bölgesindeki her restoranda geleneksel Yunan mutfağını bulabilirsiniz. Atina'ya dört saat, Selanik'e ise üç saatlik bir mesafe olmasına rağmen bu, Yunanlıların hafta sonu ve tatil için buraya, dağlara seyahat etmesini engellemiyor. Hayat basittir ve şehir sakinleri burada her şeyden önce bir şey bulur: huzur.
Portaria'da tüm yıl boyunca yaklaşık 800 kişi yaşıyor ve sakinlerin sayısı hafta sonları, hatta kış aylarında katlanıyor. Burada sadece yemeklerin, huzurun ve sessizliğin tadını çıkarmakla kalmıyor, Kala Nera, Pinakates, Vizitsa ve Milies gibi isimlerin bulunduğu yerlerin çevresi de yürüyüş alanı.
Manos Manou ile yürüyerek de yola çıkabilirsiniz. Kendisi Portaria'da bir bitki uzmanıdır. Turları dik patikalardan ve bitki örtüsüyle kaplı dar sokaklardan geçiyor; hatta biberiye ve diğer otlar yol kenarlarında filizleniyor. Burada hava çok soğuk olduğundan zeytin ağaçlarını çok nadir görürsünüz. “Aşağıda büyüyen her şey burada hayatta kalamaz.”
Doğayla iç içe yaşamak burada alışık olduğunuz bir şey. Ve hala korunan ve ilgilenen ziyaretçilerin atölyelerde öğrenebileceği eski gelenekler ve el sanatları ile yaşam. Tıpkı Angeliki Vogdanou'nun hayata geçirdiği Estia Pelion'da olduğu gibi. Antigoni Tsirogianni burada yoğun olarak iki tezgahta çalışarak ince kumaşlar ve çizgili, desenli, ponponlu ve diğer süslemeli kaba halılar yapıyor.
Angeliki'nin kocası Christos Gianakopoulos bir çömlekçidir. Ancak o sadece soğuk kilden vazolar ve kaseler yapmakla kalmıyor, aynı zamanda Yunanistan'daki çömlekçilik tarihi konusunda da heyecan duyuyor. Eski çömlek parçaları küçük kasabanın yakınında ve ülkenin her yerinde bulunabilir.
Aynı zamanda Antigoni gibi sanatını insanlara öğretiyor ve bu kimileri için terapi gibi oluyor. “Deneyimsiz parmakların düzgün, bombeli bir kap oluşturması o kadar kolay değil” diyor. Ya da ahşap mekiklerin tezgahın iplikleri arasında hareket etmesini ve aynı zamanda ayaklarınızı kullanarak ipliklerin yönünü belirlemesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca Antigoni'den kıyafet ve çanta yaptığı malzemelerin nasıl yapıldığını da öğrenebilirsiniz.
Centaurlar Pelion Yarımadası'nı yönetiyordu
Ama elbette: Yunanistan'da efsanesiz hiçbir dağ yoktur. Bu aynı zamanda kutsal Olimpos Dağı'nın sırtında yer alan Pelion Dağı çevresindeki üç dağ için de geçerlidir. Yarı insan, yarı at olan centaurların bir zamanlar Pelion'da hüküm sürdüğü söyleniyor – bunların en bilgesi tıp öğreten ve hem Aşil'i hem de Asklepius'u sırlarına başlattığı söylenen Chiron'du.
Volos ve Körfez'in yukarısındaki bölge sadece yürüyerek veya arabayla değil, trenle de keşfedilebilir. Ormanın içinde Ano Lechoria'dan Milies'e giden 60 santimetre genişliğinde raylar gizlidir. Tren, dağlarda, bazen de etkileyici derecede yüksek köprülerin üzerinden geçerek inip çıktığı için nispeten kısa olan bu rota yaklaşık bir buçuk saat sürüyor.
Dar dağ yollarında aynı derecede maceralı bir yolculuğun ardından, kayaya oyulmuş gibi görünen Makrinitsa'ya varırsınız. Sadece arnavut kaldırımlı sokaklarda rahat bir yürüyüşe çıkmakla kalmayıp, aynı zamanda sayısız ikona ve kilise hazinesinin bulunduğu modern Bizans müzesini de ziyaret etmeye değer.
13. yüzyılda burada bir manastır kurulmuş, Osmanlı yönetimi sırasında da çok sayıda konak inşa edilmiş. Birçok kilise ve Yunan halk ressamı Theofilos'un bir tablosu gibi, bunlar da iyi korunmuştur ve bazıları listelenmiş yapılardır.
Tüm tarih ve hikayelerle birlikte her akşam kesin olan bir şey var: Portaria'da yine harika bir sessizlik olacak. Restoranlar iyi yemekler sunar ve yerel halkla veya diğer konuklarla teşvik edici sohbetler sunar. Ve çıtır Filou hamurundan yapılan yeşil kekin tadı, hamurun ve iç dolgunun sırlarını ve onu hazırlamak için harcanan çabayı öğrendikten sonra özellikle lezzetli olur.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Pelion bölgesi Atina ile Selanik arasında yer almaktadır. Aynı adı taşıyan dağlık yarımada deniz seviyesinden 1.600 metrenin üzerinde yükselir ve Pagasitik Körfezi'ni Ege Denizi'nden ayırır.
Seyahat için en iyi zaman: İlkbahar ve sonbahar seyahat zamanlarının daha sakin olduğu dönemlerdir ancak dağlarda hava yine de oldukça serin olabilir. Hafta sonları hafta içine göre daha yoğundur ve yaz aylarında birçok yerli halk tatil beldesi Volos'un çevresindeki bölgeye de seyahat eder.
Varış: Ege Havayolları ve Lufthansa, Almanya'nın çeşitli havalimanlarından günde birkaç kez Atina ve Selanik'e uçuyor. Kiralık araçla bölgeye devam edin.
Konaklama: Dağlardaki küçük kasabalardaki oteller ve misafirhaneler genellikle sade ve rustikdir ve çoğu zaman tesis bünyesinde bir taverna veya restoran bulunur. Ayrıca butik oteller ve yıldızlı oteller de bulunmaktadır. Hafta sonları için önceden rezervasyon yaptırmalısınız.
Faaliyetler: Hellenictrain.gr adresinde anlatılan tren yolculuğu hakkında bilgi; tren tüm yıl boyunca çalışmıyor. Karaiskosfarm.gr adresindeki rezervasyon seçenekleri de dahil olmak üzere Karaiskos Çiftliği hakkında bilgiler; Estia Pelion ve çömlekçilik kursları hakkında daha fazla bilgiyi estiapelion.gr adresinde bulabilirsiniz. Makrinitsa Bizans Müzesi'ni makrinitsamuseum.gr adresinde bulabilirsiniz.
Saat farkı: Yunanistan'da Doğu Avrupa saati geçerlidir ve bu da Almanya'ya göre bir saat ileridir.
Daha fazla bilgi: Discovergreece.com
dpa
Anita Cota'nın hamuru önüne açması büyüleyici. İnce bir tahta çubuk kullanarak onu içten dışa doğru itiyor ve tekrar tekrar tam iki kez yuvarlıyor.
Filou hamuru, tam da genç Arnavut kadının istediği gibi inceliyor ve inceliyor. Bir tarif mi? Un, su, tuz. Gram bilgisi olmadan. Hamuru hissetmeniz gerekiyor. İyi bir turtanın bir başka sırrı da çok sayıda katmandır. Ve bu yemek pişirme dersinde öğrendiğimiz gibi bol miktarda zeytinyağı.
Katılımcılar, lezzetli kek için, Yunanistan anakarasının doğusunda, Volos ve Pagasitik Körfezi'nin yukarısında bulunan Portaria'daki Karaiskos çiftliğinde hasat yaptılar. Burada neredeyse tam olarak Atina ile Selanik arasında, yaklaşık 700 metre yükseklikteki dağlardasınız. Çiftliğin bahçesinde yazın ötesinde bile taze sebzeler yetişiyor: brokoli, yapraklı sebzeler, taze soğan. Ve burada hoş kokulu otlar yetişiyor: dereotu, maydanoz, biberiye, lavanta.
Şef George Kandilas odun ateşindeki fırını ısıtırken ve yufka hamuru dinlenirken, malzemeler kesiliyor, karıştırılıyor ve kuvvetli bir şekilde baharatlanıyor. Şef aynı zamanda yeşil kekle, tuzun haşlanmış yumurtayla uyumu gibi uyum sağlayan iyi bir tzatziki'nin sırlarını da açıklıyor. Burada da doğru karışımı yapıyor: Yunan yoğurdu, zeytinyağı, iyi süzülmüş salatalık ve sarımsak. Otlar ve baharatlar: tatmak.
Burada eski el sanatları ve gelenekler korunuyor
Pelion bölgesindeki her restoranda geleneksel Yunan mutfağını bulabilirsiniz. Atina'ya dört saat, Selanik'e ise üç saatlik bir mesafe olmasına rağmen bu, Yunanlıların hafta sonu ve tatil için buraya, dağlara seyahat etmesini engellemiyor. Hayat basittir ve şehir sakinleri burada her şeyden önce bir şey bulur: huzur.
Portaria'da tüm yıl boyunca yaklaşık 800 kişi yaşıyor ve sakinlerin sayısı hafta sonları, hatta kış aylarında katlanıyor. Burada sadece yemeklerin, huzurun ve sessizliğin tadını çıkarmakla kalmıyor, Kala Nera, Pinakates, Vizitsa ve Milies gibi isimlerin bulunduğu yerlerin çevresi de yürüyüş alanı.
Manos Manou ile yürüyerek de yola çıkabilirsiniz. Kendisi Portaria'da bir bitki uzmanıdır. Turları dik patikalardan ve bitki örtüsüyle kaplı dar sokaklardan geçiyor; hatta biberiye ve diğer otlar yol kenarlarında filizleniyor. Burada hava çok soğuk olduğundan zeytin ağaçlarını çok nadir görürsünüz. “Aşağıda büyüyen her şey burada hayatta kalamaz.”
Doğayla iç içe yaşamak burada alışık olduğunuz bir şey. Ve hala korunan ve ilgilenen ziyaretçilerin atölyelerde öğrenebileceği eski gelenekler ve el sanatları ile yaşam. Tıpkı Angeliki Vogdanou'nun hayata geçirdiği Estia Pelion'da olduğu gibi. Antigoni Tsirogianni burada yoğun olarak iki tezgahta çalışarak ince kumaşlar ve çizgili, desenli, ponponlu ve diğer süslemeli kaba halılar yapıyor.
Angeliki'nin kocası Christos Gianakopoulos bir çömlekçidir. Ancak o sadece soğuk kilden vazolar ve kaseler yapmakla kalmıyor, aynı zamanda Yunanistan'daki çömlekçilik tarihi konusunda da heyecan duyuyor. Eski çömlek parçaları küçük kasabanın yakınında ve ülkenin her yerinde bulunabilir.
Aynı zamanda Antigoni gibi sanatını insanlara öğretiyor ve bu kimileri için terapi gibi oluyor. “Deneyimsiz parmakların düzgün, bombeli bir kap oluşturması o kadar kolay değil” diyor. Ya da ahşap mekiklerin tezgahın iplikleri arasında hareket etmesini ve aynı zamanda ayaklarınızı kullanarak ipliklerin yönünü belirlemesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca Antigoni'den kıyafet ve çanta yaptığı malzemelerin nasıl yapıldığını da öğrenebilirsiniz.
Centaurlar Pelion Yarımadası'nı yönetiyordu
Ama elbette: Yunanistan'da efsanesiz hiçbir dağ yoktur. Bu aynı zamanda kutsal Olimpos Dağı'nın sırtında yer alan Pelion Dağı çevresindeki üç dağ için de geçerlidir. Yarı insan, yarı at olan centaurların bir zamanlar Pelion'da hüküm sürdüğü söyleniyor – bunların en bilgesi tıp öğreten ve hem Aşil'i hem de Asklepius'u sırlarına başlattığı söylenen Chiron'du.
Volos ve Körfez'in yukarısındaki bölge sadece yürüyerek veya arabayla değil, trenle de keşfedilebilir. Ormanın içinde Ano Lechoria'dan Milies'e giden 60 santimetre genişliğinde raylar gizlidir. Tren, dağlarda, bazen de etkileyici derecede yüksek köprülerin üzerinden geçerek inip çıktığı için nispeten kısa olan bu rota yaklaşık bir buçuk saat sürüyor.
Dar dağ yollarında aynı derecede maceralı bir yolculuğun ardından, kayaya oyulmuş gibi görünen Makrinitsa'ya varırsınız. Sadece arnavut kaldırımlı sokaklarda rahat bir yürüyüşe çıkmakla kalmayıp, aynı zamanda sayısız ikona ve kilise hazinesinin bulunduğu modern Bizans müzesini de ziyaret etmeye değer.
13. yüzyılda burada bir manastır kurulmuş, Osmanlı yönetimi sırasında da çok sayıda konak inşa edilmiş. Birçok kilise ve Yunan halk ressamı Theofilos'un bir tablosu gibi, bunlar da iyi korunmuştur ve bazıları listelenmiş yapılardır.
Tüm tarih ve hikayelerle birlikte her akşam kesin olan bir şey var: Portaria'da yine harika bir sessizlik olacak. Restoranlar iyi yemekler sunar ve yerel halkla veya diğer konuklarla teşvik edici sohbetler sunar. Ve çıtır Filou hamurundan yapılan yeşil kekin tadı, hamurun ve iç dolgunun sırlarını ve onu hazırlamak için harcanan çabayı öğrendikten sonra özellikle lezzetli olur.
İpuçları ve bilgiler:
Varış noktası: Pelion bölgesi Atina ile Selanik arasında yer almaktadır. Aynı adı taşıyan dağlık yarımada deniz seviyesinden 1.600 metrenin üzerinde yükselir ve Pagasitik Körfezi'ni Ege Denizi'nden ayırır.
Seyahat için en iyi zaman: İlkbahar ve sonbahar seyahat zamanlarının daha sakin olduğu dönemlerdir ancak dağlarda hava yine de oldukça serin olabilir. Hafta sonları hafta içine göre daha yoğundur ve yaz aylarında birçok yerli halk tatil beldesi Volos'un çevresindeki bölgeye de seyahat eder.
Varış: Ege Havayolları ve Lufthansa, Almanya'nın çeşitli havalimanlarından günde birkaç kez Atina ve Selanik'e uçuyor. Kiralık araçla bölgeye devam edin.
Konaklama: Dağlardaki küçük kasabalardaki oteller ve misafirhaneler genellikle sade ve rustikdir ve çoğu zaman tesis bünyesinde bir taverna veya restoran bulunur. Ayrıca butik oteller ve yıldızlı oteller de bulunmaktadır. Hafta sonları için önceden rezervasyon yaptırmalısınız.
Faaliyetler: Hellenictrain.gr adresinde anlatılan tren yolculuğu hakkında bilgi; tren tüm yıl boyunca çalışmıyor. Karaiskosfarm.gr adresindeki rezervasyon seçenekleri de dahil olmak üzere Karaiskos Çiftliği hakkında bilgiler; Estia Pelion ve çömlekçilik kursları hakkında daha fazla bilgiyi estiapelion.gr adresinde bulabilirsiniz. Makrinitsa Bizans Müzesi'ni makrinitsamuseum.gr adresinde bulabilirsiniz.
Saat farkı: Yunanistan'da Doğu Avrupa saati geçerlidir ve bu da Almanya'ya göre bir saat ileridir.
Daha fazla bilgi: Discovergreece.com
dpa