AI ayrıca turizmi fethediyor: seyahat neredeyse tamamen dijital olarak planlanabilir. Ancak bu, seyahat acentesine kıyasla ne kadar iyi? Avatarlar – neredeyse sadece kadın – maliyet tasarrufu, yenilik vaat ediyor – ve bazen hayal kırıklığına uğratıyor.
Yapay zeka (AI) dünya haritasında yeni bir seyahat hedefi olsaydı, bazı kıyıların çok umut verici olduğu söylenebilir, ancak hinterland hala oldukça bilinmiyor. Hızlı veri işleme ve öğrenme yeteneği ile karakterize edilen yeni teknoloji de tatile dönüşüyor.
Temel olarak olumsuz değilseniz, muhtemelen tatil konularında chatt veya şaşkınlık gibi platformlar sormuş olacaksınız. Bazıları onları bir arama motoru olarak kullanıyor: “Bana Roma'daki en sıcak restoranları adlandırın.” Diğerleri bir planlama asistanı arıyor: “Tayland'da bir gezi istasyonları Avrupa kışında nasıl görünebilir?”
Sonuçlar çok farklı, şüphecilik uygun. Bir yandan, cevaplar ilgili istem kadar iyi, yani formüle edilmiş soru. Öte yandan, ortamın geri düşebileceği bilgileri nasıl kullanmaya ve düzeltmeye bağlıdır.
İblaldan yüzler
İkincisi zaten Alman Turizm Merkezi'nin (DZT) yapay zeka ürettiği marka elçisine mahkum edildi. Emma'nın Rügen, Leipzig & Co. için coşkunun Almanya web sitesinde bir sohbet botu olarak uyandırdığı söyleniyor. Bununla birlikte, Bielefeld'i 2024 sonbaharında sohbette lansmanından sonra hızlı bir şekilde Neckar'a gönderdiğinde, turizm ve dijital çevrelerin eleştirisi harikaydı.
Emma tüm klişeleri yerine getirir: çok sarışın, çok ince, Berlin'deki çevrimiçi pazarlamada serbest çalışan olarak canlı, açık bir şekilde bağlı olmayan, seyahat için bir tutku ile. Passau veya Tegernsee için ilham aradığımız bir test çalışması ayılıyordu: “Bu soruyu Almanya'ya dayanan bilgimle cevaplayamıyorum.” En yaygın kopyadır. Spiekeroog'da Milli Park Aşağı Saksonya Wadden Denizi, Doğu Frizya Çayı ve Ada web sitesine bir bağlantı geldi.
DZT CEO'su Petra Hedorfer, Emma'yı “deneysel bir karaktere sahip inovasyon projesi” olarak görüyor. Eleştiri ciddiye alınıyor ve veritabanındaki iyileştirmeler üzerinde çalışıyor. “Emma, sürekli öğrenen dinamik bir sistemdir. Ayarlamaların çoğu şu anda arka planda. Etkileri sadece zamanla kendini gösterebilir.”
Frankfurt dijital uzmanı Alex Mirschel-he, Bundestag'ın Turizm Komitesi-Says'ında AI uzmanıydı: “Geriye dönüp bakıldığında, DZT, yeni bir çığır açma ve örneğin Asya şişme pazarlarında olumlu tepki bulma cesaretine sahip olduğunu kanıtlamalıdır.”
Frosses, Uzun, Esmer Saç: Güney Alman Tatil Bölgesi'nin yeni, AI tarafından üretilen yeni marka elçisi Kara Orman Marie, Emma'dan daha gerçekçi görünüyor. Schwarzwald Tourismus GmbH (STG) 'den Jutta Ulrich, Marie'nin “doğumunda” verildiği bazı temel özellikleri çağırıyor.
Mayıs ayından itibaren Kara Orman Marie, Almanya, İngiltere ve İspanya'da reklamlarda ve YouTube'da görülebilir. Bu yeni Kara Orman Marie, AI'nın gerçek bir fotoğraf çekimi geliştirmek için kullanıldığı aynı adı taşıyan 2024 kampanyasının devamıdır.
En geç yazdan itibaren AI Marie, Kara Orman Turizmasında akıllı bir sohbet botu olarak kullanılmalıdır. Orada Kara Orman'daki deneyimler ve cazibe merkezleri, etkileşimli diyalogda 26 dilde ipuçları veriyor.
Seyahat planlaması için ipuçları
İnsan görünümü olmasa bile, AI asistanları yardımcı olabilir. Chatbot, Stilize Mavi ve Beyaz Kadın Kafası altında DiscoverGreece.com web sitesinin ziyaretçilerini karşılıyor. “Ben Delphi Oracle'ın yüksek rahibesi ve ona Yunanistan'daki tatilinde tavsiyelerde bulunmaktan mutluluk duyacağım.”
Apollo'nun kehanetleri yerine, örneğin Chania'dan gelen otobüs bağlantısı için saniyeler içinde Knossos'taki Minoian kazı alanına açıklıyor. Giriş fiyatları, indirimler – sorun yok. Pythia da arkadaş canlısı: “Size konuşmamızın bir özetini e -posta ile göndermeliysem, bana bildirin.”
Pythia'nın arkasında, San Francisco'dan çevrimiçi seyahat yayıncısı Matador Network'ün AI danışmanı Guidegeek var. Visit Aruba, Visit Idaho veya Travel Manitoba gibi diğer kuruluşlar zaten onunla çalışıyor.
Kaliforniya'daki şirket merkezinde kalırken Emma ve Black Forest Marie hala bir şeyler öğrenebilirdi. Özellikle turizmdeki kadınların yapay başlarını elinde tutmaları, en büyük başarı şansını gören pazarlama departmanlarından kaynaklanmaktadır. Sonuçta, Kara Orman'da Marie'nin bir gün bir adam bir kenara bırakılması mümkündür.
Kişiselleştirilmiş rezervasyon
Seyahat planlamaları için yapay zeka kullanan herkes de tatil kararlarından etkilenebilir. 2023 yılında otel grubu Marriott Bonvoy adına yapılan pazar araştırma enstitüsü Opinum tarafından yapılan bir çalışmada, ankete katılanların yüzde 86'sı bunu doğruladı.
Chatbots veya chatgpt ile yapılan değişimin konaklama (yüzde 24) veya seyahat süresi ve restoranlar (her biri yüzde 21) seçimi üzerinde bir etkisi oldu. Dijital uzman Mirschel, “Müşteriler zaten ziyaret ederken ve rezervasyon yaparken belirli bir deneyim faktörü bekliyorlar” diyor. “Rijit filtrelere tıklamak yerine, ihtiyaçlarımız ve isteklerimizle almak istiyoruz.”
Bu, örneğin Layla.ai'deki AI Seyahat Planlayıcısı olan Layla'yı yapar. Hedef, bütçe, tatilcilerin sayısı ve hayvanlar, kültür veya sağlıklı yaşam gibi özel dilekler – ve zaten “seyahat partisine başlar”, planlayıcı vaat ediyor. Aslında, Hamburg'dan uçuşla Yunanistan'a iki gezi için ilginç bir sondaj teklifi bir flaşla geliyor.
Bununla birlikte, bilgiler bir bariyerin arkasında hızla kaybolur: üç günlük, ücretsiz bir test aşamasından sonra Layla ödemeniz gerekir (yıllık abonelikte ayda 4.17 Euro'dan). Booking.com tekliflerine sık sık erişmesi tesadüf değildir. “Skyscanner ve Booking.com ile bir araya geldim” diyor “Ride ya da” Seyahat Ki (Layla Layla üzerinden) ve vaat ediyor: “Yapmanız gereken her şey çantalarınızı paketlemek ve sevimli görünmek.”
Başka bir AI seyahat planlayıcısı MindTrip.Ai'dir (Ücretsiz Temel İşlev); Otelin yeri de orada bir kartta gösterilmiştir. ABD arama motoru kayık, ucuz uçuşlar ararken AI ileticisi olarak kabul edilir. Patent olarak AI tabanlı bir fiyat karşılaştırma işlevi olan PriceCheck'i bile kaydetti.
Kullanıcılar uygulamadaki herhangi bir uçuş teklifinden bir ekran görüntüsü yükleyebilir ve PriceCheck gerçekten en ucuz olup olmadığını kontrol eder. Kayak, Chatgpt'i kendi veritabanından “Tatilcilerden Milyarlarca Arama Sorguları” ile eğitti. Şimdiye kadar, dünya çapında müşteriler ortalama yüzde 18'e kadar tasarruf sağladı.
Berlin Start-up YGO, arka planda yeni teknolojiyi kullanıyor. Athena adlı AI tabanlı platform aracılığıyla, Ygotrips.com sayfası, istendiği gibi gerçek zamanlı olarak derlenebilen sistemlere, otellere, havayollarına ve etkinliklere erişebilir. Şu anda 64 varış noktası ve yaklaşık 300.000 otel rezerve edilebilir.
Yapay zeka, özellikle ABBA Show da dahil olmak üzere Londra gibi deneyimlerin birleştirileceği şehir gezileri için özellikle iyi çalışır. Kuruculardan biri olan Julian Kögel, “Geziler insanlar tarafından yapılmaz, ancak Athena tarafından toplanıp geçiyor,” diyor kuruculardan biri Julian Kögel. Son dakika seyahat mucitinin oğlu Karl-Heinz Kögel (L'In), Athena'nın güçlü yönlerini gelecekte çalışanları destekleyebilecekleri seyahat acentelerinde olası bir kullanımla görecek.
Yapay zeka seyahat acentesinin yerini alabilir mi? Hayır, dijital uzman Mirschel'e inanıyor: “Karizması ve yıllarca süren uzmanlıklardan iyi tavsiye, tatil gibi duygusal bir konuda talep görmeye devam edecektir.” Hotel Bar'daki servis robotları en iyi ihtimalle kısa bir hile.
Açıkçası haklı: Resepsiyon ve tekno vaka taşıyıcısında Dino robotları ile bir sansasyona neden olan Japon Henn-Na otelleri, mekanik personeli çok fazla bakım, çok fazla sorun azalttı. Buna karşılık, sıva robotları birçok otelde, diğerlerinin yanı sıra Singapur'daki “Jen Orchardgateway'in Jen Orchardgateway” de hüküm sürdü.
Havayolları da kendileri için yapay zeka keşfettiler: Katar Airways'de tek sanal uçuş görevlisi Sama iş başında. Uçuş destinasyonları gibi standart bilgilerin ötesine geçerse, Avatar maalesef bir tek heceli haline gelir ve yaşayan personele atıfta bulunur. Pazarlama nedenleriyle bu AI figürü için bir kadın da yaratıldı.
Sonuç Turizmde yapay zeka dünyasında bir yolculuktan sonra: Yapay zeka, içerikleri doğru değilse, tatilcileri çöllere tam anlamıyla gönderebilir. Rezervasyon yapmayı kolaylaştıran, otellerdeki süreçleri iyileştiren veya hareket halindeyken organizatörle temas kurmayı mümkün kılan ciddi öneriler verirse, teknoloji bir sonraki tatil için büyük bir eşliktir.
AI uygulamaları hakkında ipuçları:
Chatbot layla (Layla.ai) ve web sitesi Mindrip.ai Belirli bir bütçeyle de bireysel seyahat talepleri arayışında destek. Temel sürüm ücretsiz, premium işlevler.
Sağlayıcı Ygo Ygotrips.com adresindeki kişiselleştirilmiş seyahat paketlerini de deneyimlerle destekler. Şehir gezileri için önerilir.
. Arama motoru Kayık Ucuz uçuşlar için hızlı arama yapmayı sağlar. Uygulamada “Profil” e gidin, orada “Tools” Kayak PriceCheck Beta'nın altında seçin ve ekran görüntüsü yükleyin. AI daha ucuz seçenekler olup olmadığını kontrol eder.
Guidegeek chatbots Pythia şeklinde DiscoverGreece.com'da deneyimlemek için AI merkezli bir seyahat asistanıdır.
Sanal Uçuş Görevlisi Sama, İngilizce Katarairways.com – ve Qatar Airways uygulamasında, aynı zamanda Almanca sorulan sorular.
Ki-Influencer Emma von der Turizm için Alman merkezi Instagram'ı @Emmatravelsgermany adresinden takip edebilirsiniz, Kara Orman Marie yaz ayından itibaren Kara Orman Turizminde sohbet botu olarak bulunabilir.
Yapay zeka (AI) dünya haritasında yeni bir seyahat hedefi olsaydı, bazı kıyıların çok umut verici olduğu söylenebilir, ancak hinterland hala oldukça bilinmiyor. Hızlı veri işleme ve öğrenme yeteneği ile karakterize edilen yeni teknoloji de tatile dönüşüyor.
Temel olarak olumsuz değilseniz, muhtemelen tatil konularında chatt veya şaşkınlık gibi platformlar sormuş olacaksınız. Bazıları onları bir arama motoru olarak kullanıyor: “Bana Roma'daki en sıcak restoranları adlandırın.” Diğerleri bir planlama asistanı arıyor: “Tayland'da bir gezi istasyonları Avrupa kışında nasıl görünebilir?”
Sonuçlar çok farklı, şüphecilik uygun. Bir yandan, cevaplar ilgili istem kadar iyi, yani formüle edilmiş soru. Öte yandan, ortamın geri düşebileceği bilgileri nasıl kullanmaya ve düzeltmeye bağlıdır.
İblaldan yüzler
İkincisi zaten Alman Turizm Merkezi'nin (DZT) yapay zeka ürettiği marka elçisine mahkum edildi. Emma'nın Rügen, Leipzig & Co. için coşkunun Almanya web sitesinde bir sohbet botu olarak uyandırdığı söyleniyor. Bununla birlikte, Bielefeld'i 2024 sonbaharında sohbette lansmanından sonra hızlı bir şekilde Neckar'a gönderdiğinde, turizm ve dijital çevrelerin eleştirisi harikaydı.
Emma tüm klişeleri yerine getirir: çok sarışın, çok ince, Berlin'deki çevrimiçi pazarlamada serbest çalışan olarak canlı, açık bir şekilde bağlı olmayan, seyahat için bir tutku ile. Passau veya Tegernsee için ilham aradığımız bir test çalışması ayılıyordu: “Bu soruyu Almanya'ya dayanan bilgimle cevaplayamıyorum.” En yaygın kopyadır. Spiekeroog'da Milli Park Aşağı Saksonya Wadden Denizi, Doğu Frizya Çayı ve Ada web sitesine bir bağlantı geldi.
DZT CEO'su Petra Hedorfer, Emma'yı “deneysel bir karaktere sahip inovasyon projesi” olarak görüyor. Eleştiri ciddiye alınıyor ve veritabanındaki iyileştirmeler üzerinde çalışıyor. “Emma, sürekli öğrenen dinamik bir sistemdir. Ayarlamaların çoğu şu anda arka planda. Etkileri sadece zamanla kendini gösterebilir.”
Frankfurt dijital uzmanı Alex Mirschel-he, Bundestag'ın Turizm Komitesi-Says'ında AI uzmanıydı: “Geriye dönüp bakıldığında, DZT, yeni bir çığır açma ve örneğin Asya şişme pazarlarında olumlu tepki bulma cesaretine sahip olduğunu kanıtlamalıdır.”
Frosses, Uzun, Esmer Saç: Güney Alman Tatil Bölgesi'nin yeni, AI tarafından üretilen yeni marka elçisi Kara Orman Marie, Emma'dan daha gerçekçi görünüyor. Schwarzwald Tourismus GmbH (STG) 'den Jutta Ulrich, Marie'nin “doğumunda” verildiği bazı temel özellikleri çağırıyor.
Mayıs ayından itibaren Kara Orman Marie, Almanya, İngiltere ve İspanya'da reklamlarda ve YouTube'da görülebilir. Bu yeni Kara Orman Marie, AI'nın gerçek bir fotoğraf çekimi geliştirmek için kullanıldığı aynı adı taşıyan 2024 kampanyasının devamıdır.
En geç yazdan itibaren AI Marie, Kara Orman Turizmasında akıllı bir sohbet botu olarak kullanılmalıdır. Orada Kara Orman'daki deneyimler ve cazibe merkezleri, etkileşimli diyalogda 26 dilde ipuçları veriyor.
Seyahat planlaması için ipuçları
İnsan görünümü olmasa bile, AI asistanları yardımcı olabilir. Chatbot, Stilize Mavi ve Beyaz Kadın Kafası altında DiscoverGreece.com web sitesinin ziyaretçilerini karşılıyor. “Ben Delphi Oracle'ın yüksek rahibesi ve ona Yunanistan'daki tatilinde tavsiyelerde bulunmaktan mutluluk duyacağım.”
Apollo'nun kehanetleri yerine, örneğin Chania'dan gelen otobüs bağlantısı için saniyeler içinde Knossos'taki Minoian kazı alanına açıklıyor. Giriş fiyatları, indirimler – sorun yok. Pythia da arkadaş canlısı: “Size konuşmamızın bir özetini e -posta ile göndermeliysem, bana bildirin.”
Pythia'nın arkasında, San Francisco'dan çevrimiçi seyahat yayıncısı Matador Network'ün AI danışmanı Guidegeek var. Visit Aruba, Visit Idaho veya Travel Manitoba gibi diğer kuruluşlar zaten onunla çalışıyor.
Kaliforniya'daki şirket merkezinde kalırken Emma ve Black Forest Marie hala bir şeyler öğrenebilirdi. Özellikle turizmdeki kadınların yapay başlarını elinde tutmaları, en büyük başarı şansını gören pazarlama departmanlarından kaynaklanmaktadır. Sonuçta, Kara Orman'da Marie'nin bir gün bir adam bir kenara bırakılması mümkündür.
Kişiselleştirilmiş rezervasyon
Seyahat planlamaları için yapay zeka kullanan herkes de tatil kararlarından etkilenebilir. 2023 yılında otel grubu Marriott Bonvoy adına yapılan pazar araştırma enstitüsü Opinum tarafından yapılan bir çalışmada, ankete katılanların yüzde 86'sı bunu doğruladı.
Chatbots veya chatgpt ile yapılan değişimin konaklama (yüzde 24) veya seyahat süresi ve restoranlar (her biri yüzde 21) seçimi üzerinde bir etkisi oldu. Dijital uzman Mirschel, “Müşteriler zaten ziyaret ederken ve rezervasyon yaparken belirli bir deneyim faktörü bekliyorlar” diyor. “Rijit filtrelere tıklamak yerine, ihtiyaçlarımız ve isteklerimizle almak istiyoruz.”
Bu, örneğin Layla.ai'deki AI Seyahat Planlayıcısı olan Layla'yı yapar. Hedef, bütçe, tatilcilerin sayısı ve hayvanlar, kültür veya sağlıklı yaşam gibi özel dilekler – ve zaten “seyahat partisine başlar”, planlayıcı vaat ediyor. Aslında, Hamburg'dan uçuşla Yunanistan'a iki gezi için ilginç bir sondaj teklifi bir flaşla geliyor.
Bununla birlikte, bilgiler bir bariyerin arkasında hızla kaybolur: üç günlük, ücretsiz bir test aşamasından sonra Layla ödemeniz gerekir (yıllık abonelikte ayda 4.17 Euro'dan). Booking.com tekliflerine sık sık erişmesi tesadüf değildir. “Skyscanner ve Booking.com ile bir araya geldim” diyor “Ride ya da” Seyahat Ki (Layla Layla üzerinden) ve vaat ediyor: “Yapmanız gereken her şey çantalarınızı paketlemek ve sevimli görünmek.”
Başka bir AI seyahat planlayıcısı MindTrip.Ai'dir (Ücretsiz Temel İşlev); Otelin yeri de orada bir kartta gösterilmiştir. ABD arama motoru kayık, ucuz uçuşlar ararken AI ileticisi olarak kabul edilir. Patent olarak AI tabanlı bir fiyat karşılaştırma işlevi olan PriceCheck'i bile kaydetti.
Kullanıcılar uygulamadaki herhangi bir uçuş teklifinden bir ekran görüntüsü yükleyebilir ve PriceCheck gerçekten en ucuz olup olmadığını kontrol eder. Kayak, Chatgpt'i kendi veritabanından “Tatilcilerden Milyarlarca Arama Sorguları” ile eğitti. Şimdiye kadar, dünya çapında müşteriler ortalama yüzde 18'e kadar tasarruf sağladı.
Berlin Start-up YGO, arka planda yeni teknolojiyi kullanıyor. Athena adlı AI tabanlı platform aracılığıyla, Ygotrips.com sayfası, istendiği gibi gerçek zamanlı olarak derlenebilen sistemlere, otellere, havayollarına ve etkinliklere erişebilir. Şu anda 64 varış noktası ve yaklaşık 300.000 otel rezerve edilebilir.
Yapay zeka, özellikle ABBA Show da dahil olmak üzere Londra gibi deneyimlerin birleştirileceği şehir gezileri için özellikle iyi çalışır. Kuruculardan biri olan Julian Kögel, “Geziler insanlar tarafından yapılmaz, ancak Athena tarafından toplanıp geçiyor,” diyor kuruculardan biri Julian Kögel. Son dakika seyahat mucitinin oğlu Karl-Heinz Kögel (L'In), Athena'nın güçlü yönlerini gelecekte çalışanları destekleyebilecekleri seyahat acentelerinde olası bir kullanımla görecek.
Yapay zeka seyahat acentesinin yerini alabilir mi? Hayır, dijital uzman Mirschel'e inanıyor: “Karizması ve yıllarca süren uzmanlıklardan iyi tavsiye, tatil gibi duygusal bir konuda talep görmeye devam edecektir.” Hotel Bar'daki servis robotları en iyi ihtimalle kısa bir hile.
Açıkçası haklı: Resepsiyon ve tekno vaka taşıyıcısında Dino robotları ile bir sansasyona neden olan Japon Henn-Na otelleri, mekanik personeli çok fazla bakım, çok fazla sorun azalttı. Buna karşılık, sıva robotları birçok otelde, diğerlerinin yanı sıra Singapur'daki “Jen Orchardgateway'in Jen Orchardgateway” de hüküm sürdü.
Havayolları da kendileri için yapay zeka keşfettiler: Katar Airways'de tek sanal uçuş görevlisi Sama iş başında. Uçuş destinasyonları gibi standart bilgilerin ötesine geçerse, Avatar maalesef bir tek heceli haline gelir ve yaşayan personele atıfta bulunur. Pazarlama nedenleriyle bu AI figürü için bir kadın da yaratıldı.
Sonuç Turizmde yapay zeka dünyasında bir yolculuktan sonra: Yapay zeka, içerikleri doğru değilse, tatilcileri çöllere tam anlamıyla gönderebilir. Rezervasyon yapmayı kolaylaştıran, otellerdeki süreçleri iyileştiren veya hareket halindeyken organizatörle temas kurmayı mümkün kılan ciddi öneriler verirse, teknoloji bir sonraki tatil için büyük bir eşliktir.
AI uygulamaları hakkında ipuçları:
Chatbot layla (Layla.ai) ve web sitesi Mindrip.ai Belirli bir bütçeyle de bireysel seyahat talepleri arayışında destek. Temel sürüm ücretsiz, premium işlevler.
Sağlayıcı Ygo Ygotrips.com adresindeki kişiselleştirilmiş seyahat paketlerini de deneyimlerle destekler. Şehir gezileri için önerilir.
. Arama motoru Kayık Ucuz uçuşlar için hızlı arama yapmayı sağlar. Uygulamada “Profil” e gidin, orada “Tools” Kayak PriceCheck Beta'nın altında seçin ve ekran görüntüsü yükleyin. AI daha ucuz seçenekler olup olmadığını kontrol eder.
Guidegeek chatbots Pythia şeklinde DiscoverGreece.com'da deneyimlemek için AI merkezli bir seyahat asistanıdır.
Sanal Uçuş Görevlisi Sama, İngilizce Katarairways.com – ve Qatar Airways uygulamasında, aynı zamanda Almanca sorulan sorular.
Ki-Influencer Emma von der Turizm için Alman merkezi Instagram'ı @Emmatravelsgermany adresinden takip edebilirsiniz, Kara Orman Marie yaz ayından itibaren Kara Orman Turizminde sohbet botu olarak bulunabilir.